Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Proszę o rade, jestem zainteresowany zakupem pieca kondensacyjnego

parametry mojego domu:

210 m pow grzewczej

2 poziomy starego typu instalacja CO, grzejniki panele

3 poziom poddasze grzejniki aluminiowe żeberkowe

zawory starego typu

 

dom ocieplony ściany szer 40 cm + 10 cm styropian

poddasze pustak 35 + 12 cm styropianu, skosy wełna 25 cm

dom suchy 3 lata po ociepleniu

i tu najlepsze

zużycie dobowe gazu

DATA GODZ TEMP ŚR ODCZYT ZUZYCIE DZIENNE

 

28-01-2012 12:00 -10 29104

29-01-2012 12:00 -10 29141 37

30-01-2012 12:00 -13 29166 25

31-01-2012 12:00 -13 29188 22

Czyli prawie zawał

spadek z 37 na 25 po oczyszczeniu pieca

z pieca wydobyłem małe wiaderko sadzy prawd efekt niedopalenia gazu (???)

piec starego typu rocznik 1989 kocioł żywiec 23 kW, komin 240*140 starego typu

pod dobudowania poddasza w piecu zamontowałem pompę obiegu

proszę o pomoc w doborze odpowiedniego pieca, dobranie mocy, oszczędnego i w miarę w normalniej cenie i co zrobić z kominem, zastanawiam się właśnie nad Junkers Cerapur Smart jedno funkcyjnym

 

dziękuje

i pozdrawiam

rs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was będzie wiedział ... Mój Junkers pracuje w układzie z kotłem stałopalnym na drzewo. Jak jest temperatura tak do powiedzmy -10 stopni, to w momencie jak kocioł stałopalny osiąga 60 stopni, gazowy wykrywał, że "się pali" i wyłączał się. Przy obecnych mrozach zauważyłem, że nawet jak palę drzewem, to gazówka "taktuje" sobie czyli raz na jkaieś 5 minu włącza się, palnik chodzi jakąś 1 minutę, tak jakby piec coś "sprawdzał" po czym się wyłącza.

Dopiero jakoś teraz to zauważyłem, bo tak jak mówię, przy mniejszych mrozach, czy około 0 stopni jak jest, to taki efekt nie występuje.

Kocioł z drzewm trzyma stale 60 stopni, histereze ma max 2 stopnie.

Jakieś pomysły ?

 

Z góry dzięki, pozdrawiam, majki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest grane?

Miałem FW100 zamontowany na kotle, ustawione temp pocz i koncowa, histereza itd.

Dzis przeniosłem FW100 do pomieszczenia zachowując te same ustawienia.

Miałem i chce miec nadal temp w domu 10 stC.

Wg info temp żądana np 25 st ( przed przeniesieniem było podobnie), a kocioł teraz grzeje 30 i dalej i nie wyłącza palnika.

Na chwilę zamknąłem przepływ, zeby zobaczyc jaką osiągnie temp. i wyłączył sie dopiero przy ~40 stC tak jakby wogole nie patrzył na temp żądaną.

Moc mam ustawiona na minimalną (parametr 1A na 33) tak było przed i teraz po przeniesieniu sterownika.

Edytowane przez danielw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest grane?

Miałem FW100 zamontowany na kotle, ustawione temp pocz i koncowa, histereza itd.

Dzis przeniosłem FW100 do pomieszczenia zachowując te same ustawienia.

Miałem i chce miec nadal temp w domu 10 stC.

Wg info temp żądana np 25 st ( przed przeniesieniem było podobnie), a kocioł teraz grzeje 30 i dalej i nie wyłącza palnika.

Na chwilę zamknąłem przepływ, zeby zobaczyc jaką osiągnie temp. i wyłączył sie dopiero przy ~40 stC tak jakby wogole nie patrzył na temp żądaną.

Moc mam ustawiona na minimalną (parametr 3A na 33) tak było przed i teraz po przeniesieniu sterownika.

 

A parametr 2.B ? Zgodnie z instrukcja instalatora str.42

 

8.2.5 Maksymalna temperatura zasilania (funkcja serwisowa 2.b)

Max. temperatura zasilania może być nastawiana w zakresie ok. 35-88°C.

Nastawa fabryczna to 88.

 

newpeter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.b ustawione fabrycznie na 88, dziś zmniejszyłem na 45 ale to nic nie zmienia.

Natomiast zamykając obieg wody sprawdzam kiedy nastąpi wyłączenie palnika, i widzę że zależy to od pokrętła temperatury na kotle. Gdy jest na 1 palnik wyłącza się przy ~35, gdy na 2 to przy ~43.

Wygląda tak jakby FW100 wogole nie sterował kotłem ale pokazuje wszystkie jego parametry.

FW podłączałem zgodnie z instrukcją, przewód dwużyłowy (ma długośc około 10m), do zacisków BB na płycie kotła. Biegunowośc podobno nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Uzytkuje ten kociołek od połowy grudnia w nowo wybudowanym domu ok 160m2, sterownik fw 200 zainstalowany mam w kuchni z dala od kuchenki i okna. Grzanie ustawione jest na 19C,oszczedzanie na 18C,piec grzeje non stop a temp. wewn pomieszczenia osiaga 23c.Z kolei na oszczędzaniu piec chodzi do temp. ok 22,5.Czy muszę obnizac sukcesywnie temperatury grzania i oszczedzania aby w pomieszczeniu była temp 21C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, zagadka dla fachowców - kocioł ZSB14-3C :

 

Grzeję cały czas z minimalną mocą (parametr 1A ustawiony na 33%), pokrętło na kotle trochę poniżej 2, nie mam regulatora pokojowego i pogodowego.

Kocioł grzeje non stop w ogóle się nie wyłącza, temperatura na piecu przy dzisiejszych mrozach (-15 stopni) utrzymuje się w granicach 37 stopni na kotle.

Dzisiaj rano zauważyłem dziwne objawy, temperatura na kotle spadła do 26 stopni i pojawiło się dziwne cykliczne buczenie (trochę jak odgłos dmuchania w butelkę).

Zwiększyłem więc na 3 minuty moc kotła na 100% i z powrotem wróciłem do 33%. Wszystkie problemy znikły, kocioł zaczął normalnie pracować, buczenie ustało.

 

Dodam, że na pewno w tym czasie kiedy temperatura na kotle spadła, kocioł się ani nie wyłączył ani nikt go nie regulował, czy nie wystąpiło żadne zwiększone zapotrzebowanie na ciepło.

Swoją drogą to jestem zawiedziony, myślałem, że będą jakieś widoczne Co) idzie mi jakieś 10m3 gazu a temperatura w pomieszczeniu 17 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też uruchomiłem, 14-3, na razie bez zasobnika, ale chyba źle trafiłem bo nie za dobry czas na wygrzewanie domu, jednak już widzę że decyzja o podłogówce na całości była trafna, z tego co czytam ten wątek i pare innych, im prostsza instalacja tym lepiej, niby oczywiste a ludzie komplikują jak mogą.

mam kilometr rury, 2x7 obwodów, plus do tego 2 ręcznikowce podłączone do rozdzielaczy. plus grzejnik garaż do rozdzielacza (awaryjny)

pow 160m2, po podłodze 200m2. kubatura około 500m3.

z pierwszych obserwacji wynika że kocioł zdecydowanie lepiej chodzi na ustawieniu "podłogowym".

sterownik od pogodówki w salonie, max temp zasilania zaniżyłem do 45 stopni, ustawione + 15cie. Zacząłem wygrzewać jak zaczęły się te mrozy i na dzień idzie około 14 m3. narazie dojechało do +10 w środku i cały czas podnosi sukcesywnie, wilgotność w normie, ale wiem że zanim to zagrzeje przy takich mrozach to trochę musi spalić, do tego stryszek jeszcze nie ocieplony, i poddasze nie wszędzie 2 warstwa wełny.

ściany mam BK 24 klasy 600, 15 styro 0,37,

wełna dach: sufit 30cm, skosy 25cm, isower 0,35 -15 cm +isover 0,39 10 cm.

na podlodze 10 cm styro.

okna 3 szybowe, dodatkowo ocieplone w ramce.

dojdzie reku, i zasobnik galmet kwadro 100l, ale to nie w tym sezonie,

awaryjnie bedzie kominek akumulacyjny bez DGP

myślę że całość będzie dość ekonomiczna, przynajmniej na tyle żeby nie bawić się w kocioł na paliwo stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Uzytkuje ten kociołek od połowy grudnia w nowo wybudowanym domu ok 160m2, sterownik fw 200 zainstalowany mam w kuchni z dala od kuchenki i okna. Grzanie ustawione jest na 19C,oszczedzanie na 18C,piec grzeje non stop a temp. wewn pomieszczenia osiaga 23c.Z kolei na oszczędzaniu piec chodzi do temp. ok 22,5.Czy muszę obnizac sukcesywnie temperatury grzania i oszczedzania aby w pomieszczeniu była temp 21C?

Musisz ustawić prawidłowo krzywą grzania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, zagadka dla fachowców - kocioł ZSB14-3C :

 

Grzeję cały czas z minimalną mocą (parametr 1A ustawiony na 33%), pokrętło na kotle trochę poniżej 2, nie mam regulatora pokojowego i pogodowego.

Kocioł grzeje non stop w ogóle się nie wyłącza, temperatura na piecu przy dzisiejszych mrozach (-15 stopni) utrzymuje się w granicach 37 stopni na kotle.

Dzisiaj rano zauważyłem dziwne objawy, temperatura na kotle spadła do 26 stopni i pojawiło się dziwne cykliczne buczenie (trochę jak odgłos dmuchania w butelkę).

Zwiększyłem więc na 3 minuty moc kotła na 100% i z powrotem wróciłem do 33%. Wszystkie problemy znikły, kocioł zaczął normalnie pracować, buczenie ustało.

 

Dodam, że na pewno w tym czasie kiedy temperatura na kotle spadła, kocioł się ani nie wyłączył ani nikt go nie regulował, czy nie wystąpiło żadne zwiększone zapotrzebowanie na ciepło.

Swoją drogą to jestem zawiedziony, myślałem, że będą jakieś widoczne Co) idzie mi jakieś 10m3 gazu a temperatura w pomieszczeniu 17 stopni.

Prawdopodobnie to buczenie to praca pompy, kocioł osiągnął temp. zadaną wody i wyłączył się. Pracowała tylko pompa i to wyraźnie słyczać szczególnie na 2,3 biegu. Praca kotła bez regulatora to dziwne rozwiązanie. Kup najlepiej pogodówkę, lub chociażby najprostrzy regulator pokojowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To buczenie to nie praca pompy.

tmic czytałem dziś rano twoja wypowiedź i jakie było moje zdziwienie gdy poszedłem po poludniu do kotłowni a tam słysze odgłoś jak dmuchanie w butelke!!!

Też mam ustawione na moc minimalną ale nigdy takie coś nie występowało, byc może powodem jest bardzo niska temperatura na zewnątrz.

Poniżej wnętrze kociołka.

- strzałka czerwona- z tego miejsca słychac to buczenie, tą rurką jest pobierane powietrze (ssanie) , gdy zatkasz częściowo palcem zacznie buczec.

- strzałka niebieska- to rurka dopływu gazu

- strzałka zielona- tu wygląda jakby się gaz mieszał z powietrzem i dalej wentylator, który wtłacza mieszanke do komory palnika/wymiennika (tak to przynajmniej widze)

P1220598aaa.jpg

Edytowane przez danielw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest grane?

Miałem FW100 zamontowany na kotle, ustawione temp pocz i koncowa, histereza itd.

Dzis przeniosłem FW100 do pomieszczenia zachowując te same ustawienia.

Miałem i chce miec nadal temp w domu 10 stC.

Wg info temp żądana np 25 st ( przed przeniesieniem było podobnie), a kocioł teraz grzeje 30 i dalej i nie wyłącza palnika.

Na chwilę zamknąłem przepływ, zeby zobaczyc jaką osiągnie temp. i wyłączył sie dopiero przy ~40 stC tak jakby wogole nie patrzył na temp żądaną.

Moc mam ustawiona na minimalną (parametr 1A na 33) tak było przed i teraz po przeniesieniu sterownika.

 

Macie może jeszcze jakiś pomysł na moje kłopoty z FW100?

Dziś przeniosłem go z powrotem do kotła, działa normalnie, tyle tylko że brakuje mi możliwości regulacji z wpływem temperatury pomieszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie szron przytkał wlot powietrza na kominie.

 

To raczej niemożliwe ponieważ powietrze pobiera z szachtu kominowego, którego wylot znajduje się na strychu.

Strych co prawda nie ocieplony. Dlaczego w takim razie pomogła 3 minutowa praca kotła na większej mocy ?

 

Co się w tym momencie działo ze spalaniem gazu skoro kocioł pracował, teoretycznie z taką samą mocą jak zwykle a temperatura na kotle gwałtownie spadała ?

Czy jest możliwe aby paliła się kontrolka płomienia a płomienia nie było ?

Edytowane przez tmic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...