Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Przedwczoraj ustawiłem ta krzywą na 29-45, max temp zasilania tez max 45, układ daje spokojnie rade nawet powyżej -23 jakie było ostatniej nocy, na górze jak się obudziłem ok 2 w nocy miałem 23 stopnie na dole 23,5,piec oczywiście chodził na oszczędzaniu, ustawione miałem na 21C, ogrzewanie na 21,5C, ogrzew. wył do niższego poziomu -tak(dziwne ze jak temp wewn. przekroczyła 23,5C piec dalej chodzi,fakt ze trochę taktuje bo podglądam za dnia od czasu do czasu i piec moduluje temp. zasilania z 42 na 29Cwplyw temp - 60%,akumulacja bud. 70%

Juz głupieje nie wiem jak ustawić nisko tą krzywa, jak dam na 40 to będzie ciężko na gorze osiągnąć temp. Moze spróbować na ustawienia ogrzew. podłogowe? Faktycznie masz takie temp. wewn,utrzymuje ci taką czy zawyża? a może ma wpływ to ze w kotłowni mam około 17-18C, a w kuchni gdzie znajduje się FW 200 jest znacznie cieplej.

 

Wrzuć ustawienia mariuszwa i nie zapomnij zmienić ustawień na kotle tych parametrów:

3.A - 0; 3.B - 15; 3.C - 12 zgodnie z instrukcja instalacji - ja właśnie tak zrobiłem i już nie przegrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Znalazłem w instrukcji coś takiego:

1.C Charakterystyka wykreślna pompy (ogrzewania)

00 Możliwość ustawienia krzywej

01 Stałe ciśnienie wysokie

02 Stałe ciśnienie średnie

03 Stałe ciśnienie niskie

04 Ciśnienie proporcjonalne wysokie

05 Ciśnienie proporcjonalne niskie

1.D Krzywa charakterystyki pompy (ogrzewania)

02 - 07 numer krzywej

1.E Rodzaj przełączenia pompy

00 Tryb automatyczny

01 Dla instalacji bez regulacji

02 Dla instalacji z pokojowym regulatorem

03 Pompa pracuje ciągle

04Inteligentne wyłączanie pompy w instalacjach z regulatorem pogodowym

 

W systemie mam FW200 i FB10, na czerwono zaznaczyłem aktualne ustawienia, które i jak parametry zmienić aby zwolnić pracę pompy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i doczekałem sie, kilka dni temu pisałem o mozliwości zaczopowania wylotu komina z daszkiem przez zamarzające skropliny przy niskich temp zewn i małej mocy na kotle kotła.

Stało się, dziś czeka mnie wyprawa na komin a dach dość stromy i zaśnieżony. Cel: usunąć lód, odciąć i wyrzucić daszek.

W tej chwili kocioł pracuje , ale jakos ciężko mu osiągnąć żądaną temperature, czasem tez pogwizduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który daszek chcesz usunąć, dolny czy górny? od powietrza czy spalin?

 

Górny, od spalin.

Własciwie to zrezygnowalem z tego pomyslu narazie, ślisko na tym dachu nie odważyłem sie.

Na szczescie dziś było cieplej, bryła lodu sie nadtopiła.

Jak nie wrócą duze mrozy to nie bedzie poblemu mam nadzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest przy FW200 i czujniku pogodowym, czy piec zwraca jeszcze uwagę na temperature powrotną wody z instalacji? czy tylko na temperature w pomieszczeniu i na zewnatrz? pytam bo woda w garazu mi ostatnio zamarzala i musiałem powiesić grzejnik. Teraz sie zastanawiam, czy to ,że z garażu woda będzie wracała chłodniejsza wpłynie na zwiększone zużycie gazu i zwiększenie temperatury wody w instalacji czy może bedzie po porostu puszczał wszędzie taką temperaturę jaka dla domu jest potrzebna?

 

wdrazam sie caly czas w temat stąd takie pewnie proste pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górny, od spalin.

Własciwie to zrezygnowalem z tego pomyslu narazie, ślisko na tym dachu nie odważyłem sie.

Na szczescie dziś było cieplej, bryła lodu sie nadtopiła.

Jak nie wrócą duze mrozy to nie bedzie poblemu mam nadzieje.

 

Pytam bo u mnie wystaje tylko rura, taki założył mi kominiarz, pewnie wiedział co robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest przy FW200 i czujniku pogodowym, czy piec zwraca jeszcze uwagę na temperature powrotną wody z instalacji? czy tylko na temperature w pomieszczeniu i na zewnatrz? pytam bo woda w garazu mi ostatnio zamarzala i musiałem powiesić grzejnik. Teraz sie zastanawiam, czy to ,że z garażu woda będzie wracała chłodniejsza wpłynie na zwiększone zużycie gazu i zwiększenie temperatury wody w instalacji czy może bedzie po porostu puszczał wszędzie taką temperaturę jaka dla domu jest potrzebna?

 

wdrazam sie caly czas w temat stąd takie pewnie proste pytanie

 

 

podpowiecie mi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się wypowiedzieć co do FW100, ale pewnie jest podobnie. Jeżeli zapotrzebowanie jest wyższe niż minimalna moc kotła (tak jak teraz) to i tak pracuje w trybie ciągłym, a więc temperatura powrotu nie ma znaczenia. Jeżeli zaś zapotrzebowanie jest niższe to w momencie przerwy w pracy - upraszczając: czeka aż wystygnie powrót + spadnie temp. pomieszczenia + upłynie minimalny czas przerwy. Jeżeli ustawiona jest pełna automatyka (parametr chyba 3b) to przejmije to sterownik pogodowy, jeżeli automatyka jest wyłączona to histerezę temp. wody i czas przerwy ustawić można manualnie.

Jeśli chodzi o twoje pytanie to nie bardzo rozumiem, jeżeli włączysz grzejnik w garażu to zapłacisz więcej za ogrzewanie większej kubatury, a temp. powrotu to element wtórny, jej obniżenie może nawet poprawić sprawność kotła, ale pewnie i tak nie zrekompensuje to kosztów ogrzewania dodatkowego pomieszczenia.

 

PS. Na co zwraca uwagę kocioł zależy od ustawień (wpływ temp. pomieszczenia na 0% i działa tylko według krzywej grzewczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się wypowiedzieć co do FW100, ale pewnie jest podobnie. Jeżeli zapotrzebowanie jest wyższe niż minimalna moc kotła (tak jak teraz) to i tak pracuje w trybie ciągłym, a więc temperatura powrotu nie ma znaczenia. Jeżeli zaś zapotrzebowanie jest niższe to w momencie przerwy w pracy - upraszczając: czeka aż wystygnie powrót + spadnie temp. pomieszczenia + upłynie minimalny czas przerwy. Jeżeli ustawiona jest pełna automatyka (parametr chyba 3b) to przejmije to sterownik pogodowy, jeżeli automatyka jest wyłączona to histerezę temp. wody i czas przerwy ustawić można manualnie.

Jeśli chodzi o twoje pytanie to nie bardzo rozumiem, jeżeli włączysz grzejnik w garażu to zapłacisz więcej za ogrzewanie większej kubatury, a temp. powrotu to element wtórny, jej obniżenie może nawet poprawić sprawność kotła, ale pewnie i tak nie zrekompensuje to kosztów ogrzewania dodatkowego pomieszczenia.

 

PS. Na co zwraca uwagę kocioł zależy od ustawień (wpływ temp. pomieszczenia na 0% i działa tylko według krzywej grzewczej).

 

Dzięki za informacje, jeszcze tylko jedno uściślenie. Pisząc o kontrolowaniu ciepła wody powrotnej przez piec chodziło mi głównie o to czy piec nie będzie przegrzewał wnętrza domu jeżeli będzie wracała zimniejsza woda z garażu niż z reszty pomieszczeń? Czy nie będzie wtedy myślał, że - jedno pomieszczenie jest niedogrzane bo wraca za zimna woda, to puśćmy wszędzie cieplejszą np. o 5 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć ustawienia mariuszwa i nie zapomnij zmienić ustawień na kotle tych parametrów:

3.A - 0; 3.B - 15; 3.C - 12 zgodnie z instrukcja instalacji - ja właśnie tak zrobiłem i już nie przegrzewa.

 

Po ostatnich przygodach z krzywą grzewczą przestawiłem na ogrzewanie podłogowe,przy temp.projektowej 42C, zasilania 52C i grzaniu non stop bardzo dokładnie trzyma zadane 21C wewn.Po pierwszej dobie sprawdziłem dobowe zużycie -11m3,po drugiej 9,5m3,temp. na zewn ok -12C noc, za dnia -7C,czy to jest dobry wynik?a tak wogle to za bardzo nie wiem co to za nastawy na tym kotle o jakich piszecie, to są te pokrętła z przodu z temp. wody i ogrzewania cz moze trzeba zdjąć pokrywe pieca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich przygodach z krzywą grzewczą przestawiłem na ogrzewanie podłogowe,przy temp.projektowej 42C, zasilania 52C i grzaniu non stop bardzo dokładnie trzyma zadane 21C wewn.Po pierwszej dobie sprawdziłem dobowe zużycie -11m3,po drugiej 9,5m3,temp. na zewn ok -12C noc, za dnia -7C,czy to jest dobry wynik?a tak wogle to za bardzo nie wiem co to za nastawy na tym kotle o jakich piszecie, to są te pokrętła z przodu z temp. wody i ogrzewania cz moze trzeba zdjąć pokrywe pieca?

 

Jest dobrze, osiągnąłeś zamierzony cel, wiec nie ma co bawić się w manualne ustawienia, bo to jest zawsze loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich przygodach z krzywą grzewczą przestawiłem na ogrzewanie podłogowe,przy temp.projektowej 42C, zasilania 52C i grzaniu non stop bardzo dokładnie trzyma zadane 21C wewn.Po pierwszej dobie sprawdziłem dobowe zużycie -11m3,po drugiej 9,5m3,temp. na zewn ok -12C noc, za dnia -7C,czy to jest dobry wynik?a tak wogle to za bardzo nie wiem co to za nastawy na tym kotle o jakich piszecie, to są te pokrętła z przodu z temp. wody i ogrzewania cz moze trzeba zdjąć pokrywe pieca?

 

zużycie jak najbardziej w normie

co do nastawów to nie musisz zdejmować pokrywy, wywołujesz je poprzez kombinację przycisków na piecu

zgodnie z instrukcją obslugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...