19710128 22.02.2012 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Oczywiście czas wybiegu to praca po wyłączeniu palnika. Nie wiem jak długa jest przerwa bo nie mierzyłem. U mnie kocioł pracuje prawie cały czas wiec ciężko trawić na przerwy.Możesz czas wybiegu zmniejszyć np do 1 minuty funkcja chyba 9F. Jednak cykliczne załączanie jest konieczne bo kocioł musi kontrolować temperaturę zasilania żeby wiedział kiedy się załączyć. Ja mam nastawę na 3 min bo na 1 minucie po wyłączeniu pompki rosła niepotrzebnie temperatura na wyjściu. Czy można ustawić czas przerwy nie wiem. Mam nastawę w na 04 i pompką steruje fw100 w automacie według potrzeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 22.02.2012 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 OK ale zdaje sie ze czas wybiegu dotyczy pracy pompki bezpośrednio po wyłączeniu palnika. W takim razie jak długie są u was przerwy w pracy pompki, dla mnie zbyt krótkie, mam wrażenie że chodzi ona większość czasu a w sumie niepotrzebnie. Teraz przy temp powyżej 0 palnik potrafi załączyc się raz na kilka godzin a ta pompka chodzi i chodzi...Na FW 100 parametr "temp. graniczna mrozu" ustaw na -5st (niżej nie można) i pompka będzie chodzić ciągle tylko poniżej tej temperatury. Jeśli chodzi o czas pracy pompy, czas wybiegu to przy FW 100 całą kontrolę nad tymi parametrami przejmuje FW 100 i nie ma znaczenia co wpiszemy w 9F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 22.02.2012 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 witamjestem skłonny nie zgodzić się z mariszwawa funkcja 9f bezpośrednio wpływa na czas wybiegu pompy.to sprawdziłem.Na pewno po nastawie 1 pompa po wyłączeniu palnika pracuje 1 minutę na nastawie 3 pracuje 3 minutypozdro kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 22.02.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Witam,Próbuje w dalszym ciagu róznych ustawien na moim piecyku (14-3C),ostatnio wrócilem do ustawien na pkt. pocz. -pkt. konc. zadałem 35-49.wplyw tem. wewn.-100%,ogrzew.wyl.do niż.temp.-TAK,akumulacja cieplna-60%,temp.min.na zewn.-20C,temp. graniczna mrozu.-5C,.Chcialem wyprobowac ustawienie na piecu parametrów zwiazanych z histerezą czyli tzw. taktowaniem, ponieważ piecyk nadal trochę przegrzewa ok.1,5C.mialem zadane grzanie na 21C a on daje 22-22,5 i ani mysli zrobic przerwę.Wyłączyłem automatyczną blokadę taktowania,ustawilem 3A-00, 3B-10, 3C-12 .Piec nadal się nie wyłączał więc próbowałem zmieniać parametry 3B-3C.Niestety bezskutecznie.Może wypowie się ktoś na temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 23.02.2012 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 witam.Ja parametry mam podobne tylko akumulacja na 70.u mnie nie przegrzewa. narysuj sobie na kartce charakterystykę grzania początek +20oC/35oC (początek grzania) - -20oC/49oC (koniec grzania)jeśli kocioł Ci przegrzewa to sprawdź dla jakiej temperatury zewnętrznej i skoryguj prostą. jeśli przegrzewa przy dodatnich temp zmniejsz temperaturę początku czyli zmniejsz 35 np na 33 i tak samo dla końca charakterystyki choć jak myślę to 49oC jest ok jeśli przegrzewa w okolicach 0oC to trzeba zmniejszyć i koniec i początek.jaki masz dom i z czego?jakie ogrzewnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 23.02.2012 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Dom nowy,pierszy sezon grzania od polowy grudnia, ogrzewanej okolo 150m2,siporex 24+15 styro, z poddaszem,ocieplenie skosy 15+10 welna,Na dole ok. 70m2 podlogowka, 1pokoj w grzejnikach +drabinka w lazience,na gorze grzejniki +podlogówka w lazience.Probowalem zmniejszac juz wczesniej pkt pocz. z 35 na 33 i przy temp. jaka teraz panuje okolo 0C +2C na górze nie dogrzewa do tych 21 co jest ustawione na dole na FW 200,załozmy grzeje okolo 2godziny temp. rosnie z 20,5C do 22C i tyle mam juz na dole a na górze jest 20,3C. Przy pkt. pocz. 33 na dole tez dochodzi do zadanych 21C i tez rosnie do 21,5 a na górze temperatura prawie ani drgnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 23.02.2012 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 dodam jeszcze ze jak pkt.pocz. jest na 35 to na górze mam po dwóch godzinach grzania zadane 21C nawet lekko przekroczone,dobije do 21,5 max, i byłoby spoko gdyby nie to ze na dole jest juz prawie 22,5C, pokretło na mieszaczu od podłogówki na 1 nizej juz sie nieda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.02.2012 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Zacznij od ustawienia wpływ temp pomieszczenia na 0% i dobierz wtedy krzywą która jest najbardziej zbliżona do charakterystyki energetycznej budynku, czyli pkt początkowy/końcowy tak, żeby w pomieszczeniach na piętrze z grzejnikami była osiągana zakładana temperatura, a następnie musisz zmniejszyć przepływy w tych pętlach podłogówki gdzie pomieszczenia są przegrzewane lub zwiększyć gdzie niedogrzewane.Dopiero jak będzie w miarę ok. to ustawiasz wpływ temperatury pomieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newpeter 23.02.2012 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Mam podobnie jak Wojtia. Najpierw miałem ogrzewanie 21C a oszczedzanie 19,5C no i przegrzewał na parterze gdzie jest FW200. Zmniejszyłem ogrzewanie na 20C i nawet jak przegrzewa to i tak wylaczy sie przy 21C lub max 21,5C. newpeter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 23.02.2012 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Ok,przykrecilem zaworki na rozdzielaczu od podlogowki do polowy,wpływ temp. pom-0%,pompa na 2 biegu,od pieca jest na 3,grzeję od 16.00,temp. na zewn. +4C,Zanim sie zalaczy piec temp.wewn.20,6 na dole, na gorze 20,2.Aktualnie na dole mam 22,0C, na gorze 21,5C, a na zew. atualnie +2C.Zasilanie na piecu caly czas 40C,chociaz raz widzialem jak zszedł do ok 31C pozniej zaraz wroslo znowu do 40 i sie utrzymuje,ustawienia na piecu 3A-0,3B-12,3C-10,piec nie powinien się wylączyć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.02.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 (edytowane) Jak masz wpływ temperatury wewnętrznej 0% to piec pracuje według krzywej grzewczej i jeśli na mocy minimalnej nie przekracza wymaganej temperatury zasilania to się nie wyłącza. Teraz obniż pkt początkowy np. o 2 stopnie i końcowy o 1 i obserwuj temp. na górze jak zacznie być 20 stopni a na dole będzie nadal za ciepło to bardziej przykręć zawory podłogówki, aż na dole również będzie c.a. 20 stopni, ale wychłodzenie dołu to tak min. 6-12 godzin. Jak dojdziesz do właściwej krzywej grzewczej wtedy ustawisz wpływ temp. wewnętrznej np. na 30% i zobaczysz jak będzie działać. PS. U mnie przy odrobinę mniejszym domu i gorzej ocieplonym pkt pocz. to 26, końcowy 42, obecnie zasilanie jakieś 32. Edytowane 23 Lutego 2012 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 23.02.2012 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 a jakie masz ustawienia na piecu? to wnioskuję ze masz samą podlogówke przy takiej temp.zasilania.ile godz.grzejesz(jaka temp wewn.) i jakie zuzycie? ps.19710128Umnie przy grzaniu ok.8 godz. (21C),pozostale oszczedzanie 20C zuzywa 6-6,5m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 23.02.2012 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 zapomnialem jeszcze zapytac czy u ciebie piec chodzi caly czas czy taktuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.02.2012 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 (edytowane) Mam układ mieszany ale grzejniki są przewymiarowane więc dają radę przy stosunkowo niskiej temp. zasilania. Mam ustawioną krzywą jak dla samej podłogówki, mniej więcej 0,4 (przy -30 zasilanie na 42 stopnie), ale przesuniętą w górę o jakieś 4 stopnie. Od chyba -5 stopni szedł praktycznie cały czas. Przy obecnych temp. co jakiś czas się wyłącza, ale nie mierzyłem dokładnie cyklu bo są to raczej dłuższe przerwy. Zapotrzebowanie u mnie to ok. 140 W/K, utrzymuję temp. ok. 20,5 stopnia. Edytowane 23 Lutego 2012 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 24.02.2012 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 ale jakie masz ustawienia na piecu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 24.02.2012 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 (edytowane) a jakie masz ustawienia na piecu? to wnioskuję ze masz samą podlogówke przy takiej temp.zasilania.ile godz.grzejesz(jaka temp wewn.) i jakie zuzycie? ps.19710128 Umnie przy grzaniu ok.8 godz. (21C),pozostale oszczedzanie 20C zuzywa 6-6,5m3 Witam u mnie grzanie 5-7, 7-13 oszczędzanie, 13-22 grzanie, czyli grzanie 11 godzin nastawiona temp 19,5, oszczędzanie 17,5 dom otwarty na poddasze użytkowe. na poddaszu temperatura wyższa o około 1st na oszczędzaniu pomiędzy 7 a 13 praktycznie przy tych temperaturach kocioł się nie załączy wpływ temp pomieszczenia 100 spalanie to ok 5,5m3 na dobę z kuchenką i cwu cwu zasobnik 120litrów grzany 2 - 3 razy na dobę Edytowane 24 Lutego 2012 przez 19710128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 24.02.2012 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 (edytowane) ale jakie masz ustawienia na piecu? takie jak napisałem powyżej plus wpływ temp. pomieszczenia 30%, reszta "na automacie" czyli tak jak sobie FW100 wysteruje - ograniczenie mocy maksymalnej nie ma znaczenia bo u mnie kocioł startuje zawsze na 88% mocy schodzi do 33% i potem moduluje wedle potrzeby; wybierając krzywą dla podłogówki według mnie sterownik ma już "preinstalowane" algorytmy dla akumulacyjności budynku, histerezy etc. dopiero jak się wybiera krzywą pkt pocz./końcowy trzeba ustawiać metodą prób i błędów dodatkowe wartości - generalnie dobrze zejść wtedy z histerezą jak najniżej o ile nie spowoduje to wychłodzenia domu poniżej wymaganego bo pomieszczenia z grzejnikami bardziej się wychładzają niż z podłogówką z uwagi na akumulacyjność wylewki. PS. "19710128" podając zużycie podaj przy jakich temp. i przypominaj parametry domu bo suche m3 nie dają żadnej informacji, a szukanie w postach jaki masz dom zajmie chwilę Edytowane 24 Lutego 2012 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 24.02.2012 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 WitamDom z użytkowym poddaszem 110m2, ściany max 29cm + styr 15cm, wylewka parter 10 cm styr, poddasze skosy 15cm wełna + 15 cm strop i skosy na powierzchni użytkowejtemp zew -1...0 noc +2-+4 dzień tak jak wczoraj i przedwczoraj na przykładdom z otwartym korytarzem na poddasze bez wiatrołapu tylko drzwi wejściowe i już w domuna dole 19,5st na poddaszu 20,5 przy grzaniu + cwu + kuchenka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 25.02.2012 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Dzieki koledzy za porady,chyba w koncu zaczęło działać jak należy,trzyma zadaną temp.,ustawiłem 33-48,wpływ temp. wewn-50%,spadło tez spalanie do 5m3, co przy mojej kubaturze 600m3 jest raczej dobrym wynikem,pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtia 25.02.2012 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 te 5m3 to jest na CO+CWU 120L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.