tacim 16.03.2012 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Hm u mnie nawet po 2 tygodniach wczasów chyba trzymał ustawienia z tego co pamiętam popek tu wczesniej masz wsio napisane jak ustawić będzie optymalnie Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 22.03.2012 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Dziwna sytuacja, wpadam wczoraj, jak co wieczór do domu, powykańczać (się), a tu na termometrze 25 st C, grzejniki tak gorące, że się oparzyć można, a na kotle 87 st...Sterowanie FW100 ustawione na grzejniki, wpływ pomieszczenia na 100% i temp. oszcz 13 - grzanie 15. Zdarzyło się (czyt. przyłapałem) to już 5 raz od listopada, nie umiem tego jeszcze powtórzyć, ale ma to miejsce w godzinach grzania wody - wygląda na to, że po nagrzaniu zasobnika, przełącza się na CO i dalej grzeje na maxa... Ciekawe za ile setek m3 mi już poszło z dymem w zamian za saunę w pustym domu... Ktoś się może spotkał już z takim przypadkiem, czy jestem pierwszy ?Serwisu nie ma co chyba wzywać, póki tego nie powtórzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdrab 23.03.2012 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Witaj tomek4,miałem taki sam problem. Opisałem go w tym wątku na stronie 62 (autor robdrab). Serwis Junkers wymienił zawór trójdrożny, co jednak nie pomogło. Problem ustąpił całkowicie po usunięciu zaworów zwrotnych z obiegu grzania zasobnika (za zasobnikiem) oraz grzania CO (na wyjściu zasilania).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 24.03.2012 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Witaj tomek4, miałem taki sam problem. Opisałem go w tym wątku na stronie 62 (autor robdrab). Serwis Junkers wymienił zawór trójdrożny, co jednak nie pomogło. Problem ustąpił całkowicie po usunięciu zaworów zwrotnych z obiegu grzania zasobnika (za zasobnikiem) oraz grzania CO (na wyjściu zasilania). Pozdrawiam. Dzięki! Ja niestety po pobieżnym obejrzeniu podłączeń nie zauważyłem zaworów zwrotnych, ale możliwe, że jest jakiś gdzieś skitrany za zasobnikiem. Póki co jest spokój, obserwuję go w momencie grzania wody i jest ok. Czy wiesz może w jaki sposób te zawory mogły wpływać na takie zachowanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robdrab 25.03.2012 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Pewności nie mam, ale przypuszczam, że były przyczyną powstawania podciśnień lub b.dużych ciśnień zaburzających pracę zaworu trójdrożnego (jest tam tłoczek, który przesuwa się otwierając/zamykając obwody grzania CO i zasobnika). Identyczny problem miałem 10 lat temu z poprzednim kotłem i zasobnikiem. Miał sygnał z zasobnika, żeby grzać, a grzał grzejniki. Miejscowy serwis był bezradny, dopiero przyjechał serwisant z centrali i stwierdził, że przyczyną jest zawór zwrotny w układzie grzania zasobnika. Usunięcie go załatwiło problem. Niedawno wymieniając kocioł i zasobnik kierowałem się materiałami projektowymi Junkersa i dałem zawór zwrotny w obieg grzania zasobnika. Pojawiały się identyczne problemy jak wcześniej: kocioł miał sygnał z zasobnika, a grzał grzejniki z maksymalną temp 87stC. Jak pisałem, serwis wymienił zawór trójdrożny, ale awaria co jakiś czas pojawiała się. Przypomniałem sobie jak było w przeszłości i usunąłem dwa wspomniane zawory zwrotne.Od tej pory jest dobrze. Takim sygnałem, że są problemy w pracy zaworu tródrożnego było to, że często w czasie gdy grzał zasobnik to rura na wyjściu zasilania CO również była gorąca (a nawet grzejniki były u góry ciepłe). Myślę, że warto to poobserwować, gdyż takie zjawisko świadczy na nieprawidłowej pracy zaworu, co znów w przyszłości doprowadzi do grzania CO zamiast zasobnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_73 26.03.2012 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Pytanie - co robi serwisant przy wizycie serwisowej tej obowiązkowej przedłuzajacej gwarancję na 36m? Pytam bo chcę sie umówić i wolał bym wiedziec za co płace bo zapewne nie jest to darmowa wizyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 26.03.2012 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 W instrukcji masz zakres przeglądu i pewnie to zrobi jak mu patrzysz na ręce, a jak nie to może być różnie. Na stronach niektorych autoryzowanych serwisów w necie też jest zakres przeglądu i z tego co patrzyłem to się pokrywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wim 31.03.2012 23:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Mam na FW200 ustawioną termiczną dezynfekcję tryb automatyczny, co 14 dni o godz. 0:45. I nie działa to, nie odpala się w ogóle. W związku z tym mam pytanie jakie ustawienie powinno być w funkcji serwisowej pieca 0 czy 1? Jeśli już coś poradzicie i zacznie to u mnie chodzić to czy da się to jakoś ustawić żeby ta dezynfekcja odpalała się w nocy z soboty na niedzielę co 2 tyg. lub co 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 02.04.2012 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 No w końcu go odpaliliśmy. I już mam pierwszy problem, może mały ale jestem wyczulony na takie rzeczy. Kociołek strasznie buczy. Właściwie słychać go w całym domu (no dobra, drzwi wewnętrznych na razie nie mamy). Gdy się go dotknie to czuć leciutkie wibracje. To tylko tak na początku prawda? Musi pewnie nieźle się namęczyć żeby ogrzać dom, który od 2 lat nie był grzany. Na zewnątrz jest +6, w środku +13, temp docelowa 21 stopni. Przez 3 godziny udało mu się podnieść temp. o ledwie 1 stopień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 02.04.2012 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Mi nic nie buczy, a też nie mam chwilowo drzwi wewnętrznych.Co do grzania - 1 stopień na 8-12h przy podłogówce to raczej normalne tempo, więc u Ciebie jest raczej 'aż' niż 'tylko'... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 02.04.2012 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Zdejmij obudowę i sprawdź czy nie poluzował się kolektor dolotowy (pionowa plastikowa rura w kolorze ceglastym z lejkiem na końcu) gdyż jest na wcisk i nie dociśnięty lub zabuczeć. Sam piec jest co do zasady bardzo cichy, mam go zabudowanego w łazience i przy pompie na I biegu i mocy ok. 40% ledwie go słychać stojąc obok zabudiwy z plyty MDF 18mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 03.04.2012 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Zdejmij obudowę i sprawdź czy nie poluzował się kolektor dolotowy (pionowa plastikowa rura w kolorze ceglastym z lejkiem na końcu) gdyż jest na wcisk i nie dociśnięty lub zabuczeć. Sam piec jest co do zasady bardzo cichy, mam go zabudowanego w łazience i przy pompie na I biegu i mocy ok. 40% ledwie go słychać stojąc obok zabudiwy z plyty MDF 18mm. U mnie jest w osobnym pomieszczeniu i gdy pompa pracuje to słychać naprawdę mocne buczenie które rezonansem przenosi sie po ścianach. Efekt zmniejsza sie przy lekkim odciągnięciu go od ściany. On tak naprawdę nie wisi zbyt równo jak zauwazyłem. Górną krawędzią nie przylega do ściany a dolną tak. Nie wiem też czy pompa nie jest na 3 biegu. Tak przynajmniej było po wypakowaniu pieca a nie wiem czy serwisant to zmienił przy uruchomieniu. Rozumiem że 1. bieg będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 03.04.2012 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 To czy będzie ok, czy też nie - zależy od Twoich oporów w podłogówce.W instrukcji serwisowej masz wykres jak się kształtuje wydajność pompy na każdym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 03.04.2012 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 To czy będzie ok, czy też nie - zależy od Twoich oporów w podłogówce. W instrukcji serwisowej masz wykres jak się kształtuje wydajność pompy na każdym biegu. Tylko w podłogówce? Pewnie w grzejnikach też. Podłogówki jako takiej nie mam oprócz kilkunastu m2 pętli na wyjściu z grzejników w łazienkach. Ale ok, postaram sie coś wywnioskować z tej instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 03.04.2012 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Sprawdź czy masz okręcony korek na odpowietrrzniku pompy i włącz tryb odpowietrzania, choć faktem jest że im wyższy bieg tym pompę bardziej slychać, ale nawet przy III biegu nie w calym domu tylko co najwyżej pomieszczeniu obok i to w nocy. U mnie piec wisi w łazience połączonej z sypialnią jest zabudowany plus drzwi wejściowe i w nocy zupelnie go nie słychać przed zaśnięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 03.04.2012 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Ok, znalazłem charakterystykę pompy w instrukcji serwisowej ale kompletnie nic mi to nie mówi. Wiec po prostu przestawię ją na 1 bieg i zobaczę co to zmieni. Jakie są objawy tego, że pompa chodzi na zbyt niskim biegu? Generalnie mój instalator, który uruchamiał kocioł nie był zbyt rozmowny i wszystko trzeba było od niego wyciągać więc mam zaprogramowane właściwie ustawieni fabryczne. Czym program dla grzejników różni się czymś od programu dla podłogówki (oprócz temperatur)?. Jak pisałem - w domu mam wszędzie grzejniki (przewymiarowane na temperatury 55/45) oprócz kilkunastu metrów 'podgrzewania podłogowego' (pętla na powrocie z grzejnika). Instalacja jest bardzo prosta (bez rozdzielacza nawet, trójnikowa). Instalator zostawił mi CO ustawione na 5 i FW100 usatwiony na grzejniki (a tam jest chyba max temp. zasilania=75), zależność od tempertaury w pomieszczeniu przestawiona na 70%. Co warto zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 03.04.2012 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Jesteś w 100% pewien, że pompa a nie wentylator ? U mnie kocioł dolega mocna do ściany bo zamiast tych firmowych "haczyków" daliśmy kołki z wystającym gwintem na które, po zawieszeniu kotła, przyszły podkładki i nakrętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 03.04.2012 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Nie jestem pewien ale dźwięk słychać jeszcze jakiś czas po wyłączeniu palnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 10.04.2012 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Witajcie, takie 2 pytania mnie męczą odnośnie ustawień FW100 1. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 100% czy to ma sens ? bo z tego co rozumiem, to krzywa grzewcza jest funkcją temp. zewn od temp zasilania, a ustawienie wpływu na 100% robi chyba z pogodówki - pokojówkę czyli temp. zewn. zostaje ignorowana ? 2. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 0% - czyli idealne sterowanie pogodowe, jak jest realizowane przejście temp z trybu ogrzewania (np 21st) do trybu oszczędzania (np 19st) ? ja to rozumiem tak, że temp. wewn. jest ignorowana - widać to w przypadku przekręcenia pokrętłem - nie ma skali temp. tylko pasek zimniej-cieplej. a) Czy może jest to realizowane przez obniżenie krzywej kilka stopni ? No właśnie o ile skoro ja chcę mieć realnie 2 st mniej w pomieszczeniu, to jak FW100 odniesie to do temp. zasilania, bo przecież nie podaje w tych trybach temp. zasilania tylko wewn. ? b) Czy może w trybie oszczędzania sztucznie kalibrowany jest termostat na np. -2st ? c) Czy może w powyższej konfiguracji zmiana na oszczędzanie nie jest realizowana ? Chociaż to było by akurat dziwne, bo na ogól oszczędzanie ma się w nocy, a wtedy spada też temp. zewn, czyli pogodówka będzie kazała grzać mocniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 10.04.2012 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Jesteś w 100% pewien, że pompa a nie wentylator ? U mnie kocioł dolega mocna do ściany bo zamiast tych firmowych "haczyków" daliśmy kołki z wystającym gwintem na które, po zawieszeniu kotła, przyszły podkładki i nakrętki. Okazało się, że winna temu buczeniu jest sama obudowa kotła. Po jej zdjęciu jest jak makiem zasiał. Wpada ona w jakiś dziwny rezonans. Na razie ją lekko 'poluzowałem' i zmniejszyłem bieg pompy na 1. Jest troszkę ciszej. Jak już dom będzie miał podłogi, drzwi, meble i swoją docelową akustykę i dalej będzie się niosło to zobaczymy co dalej.. na razie to olewam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.