Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Wytłumacz jeśli to nie tajemnica dlaczego tak na siłę unikasz czujnika zewnętrznego pozbawiając się głównej zalety czyli komfortu cieplnego i maksymalnego korzystania z kondensacji? Z jednej strony nie pasuje ci włączanie/wyłączanie kotła ręcznie a z drugiej chcesz stworzyć system w którym masz szansę na brak możliwości utrzymania stałej temperatury. Podłogówka reaguje z opóźnieniem jeśli temp. w domu spadnie ci do 20 to podniesienie do 23 zajmie pewnie parę godzin i wice wersa.

 

Nie ma problemu, moge go podlaczyc, ale sposob pracy pieca sie nie zmieni, tzn przy obecnych parametrach na sterowniku w domu nie da sie osiagnac temp ponizej powiedzmy 24 stopni. Pogrzebalem troche w ustawieniach, mozna zapotac temp. startowa dla sterownika i pare innych zobaczymy czy to zadziala tak jakbym chcial.

 

Za pare dni dam znac jak wyszko.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

No właśnie wręcz przeciwnie po uruchomieniu pogodówki, FW100 przejmuje sterowanie w zakresie temperatury zasilania i dobiera temperaturę wedle krzywej i jeśli jest taka potrzeba to utrzymuje temp. zasilania niższą niż 35oC.

 

Czyli jest on w stanie wymusic temp. grzania ponizej 35 stopni ? Bylem przekonany, ze sterownik nie moze tego zmienic.

 

Jesli tak to podpinam i po problemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest on w stanie wymusic temp. grzania ponizej 35 stopni ? Bylem przekonany, ze sterownik nie moze tego zmienic.

 

Jesli tak to podpinam i po problemie :)

 

Panowie, pozwolicie, że dołączę do dyskusji. Jeśli dobrze rozumuję to:

 

1. Bez sterownika pogodowego kocioł podaje minimalną temperaturę dla c.o. 35 stopni. Dla uzyskania niższych temperatur (dla podłogówki praktycznie zawsze będą niższe) konieczne jest "podmieszanie"

2. Sterownik pogodowy umożliwia obniżenie temperatury dla c.o. dzięki automatycznemu wyłączaniu/włączaniu kotła. Nie potrzeba "podmieszania".

 

Co doradzicie w mojej sytuacji: 140m2 - na całości tylko podłogówka (po jednym rozdzielaczu na parter i poddasze). Jeśli dobrze rozumuję to nie ma potrzeby komplikowania instalacji o mieszacze, sprzęgła, dodatkowe pompy, tylko wystarczy bezpośrednio podłączyć kocioł pod oba rozdzielacze. Doborem właściwej temperatury zajmie się sterownik pogodowy (na podstawie krzywej grzewczej?? w sensie: jeśli na zewnątrz -10 to na c.o. idzie 30 stopni, jeśli -20 to na c.o idzie 35 stopni itd). Na przepływomierzach dobiorę przepływy, żeby uzyskać podobne temperatury dla różnej długości obiegów w pomieszczeniach...

 

Wykonawca poleca FW200, IPM1, dodatkowa pompa obiegowa, zawór 3d...i jeszcze jakieś pierdoły....

 

Chciałbym jednak spróbować bez tego całego osprzętu...wg tego co napisałem powyżej....ma to sens??

 

PS. Czy mając sterownik pogodowy FW 100 lub FW 200 (przy okazji czy warto w mojej sytuacji FW200? różnica niewielka w cenie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co niektórzy pisali na 140m2 pompa kotła powinna wystarczyć, zależy jednak jakie średnice masz na podejściu do rozdzielaczy, jak instalator przyoszczędził to może być krucho. Reszta jest tak jak piszesz.

IPM czy zawór 3d nie wiem do czego miałby u ciebie służyć, czy wybrać FW100 (obecnie już FW120) czy FW200 - porównaj funkcje ale z tego co piszesz funkcji dodatkowych FW200 nie będziesz miał do czego wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co niektórzy pisali na 140m2 pompa kotła powinna wystarczyć, zależy jednak jakie średnice masz na podejściu do rozdzielaczy, jak instalator przyoszczędził to może być krucho. Reszta jest tak jak piszesz.

IPM czy zawór 3d nie wiem do czego miałby u ciebie służyć, czy wybrać FW100 (obecnie już FW120) czy FW200 - porównaj funkcje ale z tego co piszesz funkcji dodatkowych FW200 nie będziesz miał do czego wykorzystać.

 

Średnice mam niestety "kiepskie" bo 20tka wavina....i co najgorsze oba rozdzielacze zbiegają się w podłodze i do kotła idzie 20tką...Na szczęście niewielkim kosztem mogę to przerobić na osobne zasilania średnicy 20 (a na piętro nawet 25). Od instalatorów wiem, że to powinno wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek - Junkers wprowadził moduł umożliwiający kontrolę kotła przez internet - Netcom 200 HT - z aplikacją na Ipod/Iphone etc. http://www.junkers.com/de/de/produkte/datenfernmanagement/junkershome/junkershome_produkt.aspx , jakiś sklep internetowy oferuje moduł za 220 euro.

Na polskiej stronie Junkersa nie znalazłem żadnych informacji więc nie wiem czy na pewno może współpracować ze Smartem, ale z opisu wnika że raczej tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pozwolicie, że dołączę do dyskusji. Jeśli dobrze rozumuję to:

 

1. Bez sterownika pogodowego kocioł podaje minimalną temperaturę dla c.o. 35 stopni. Dla uzyskania niższych temperatur (dla podłogówki praktycznie zawsze będą niższe) konieczne jest "podmieszanie"

2. Sterownik pogodowy umożliwia obniżenie temperatury dla c.o. dzięki automatycznemu wyłączaniu/włączaniu kotła. Nie potrzeba "podmieszania".

 

Co doradzicie w mojej sytuacji: 140m2 - na całości tylko podłogówka (po jednym rozdzielaczu na parter i poddasze). Jeśli dobrze rozumuję to nie ma potrzeby komplikowania instalacji o mieszacze, sprzęgła, dodatkowe pompy, tylko wystarczy bezpośrednio podłączyć kocioł pod oba rozdzielacze. Doborem właściwej temperatury zajmie się sterownik pogodowy (na podstawie krzywej grzewczej?? w sensie: jeśli na zewnątrz -10 to na c.o. idzie 30 stopni, jeśli -20 to na c.o idzie 35 stopni itd). Na przepływomierzach dobiorę przepływy, żeby uzyskać podobne temperatury dla różnej długości obiegów w pomieszczeniach...

 

Wykonawca poleca FW200, IPM1, dodatkowa pompa obiegowa, zawór 3d...i jeszcze jakieś pierdoły....

 

Chciałbym jednak spróbować bez tego całego osprzętu...wg tego co napisałem powyżej....ma to sens??

 

PS. Czy mając sterownik pogodowy FW 100 lub FW 200 (przy okazji czy warto w mojej sytuacji FW200? różnica niewielka w cenie...)

 

Mam tak jak piszesz czyli jakieś 150 m2 podłogi ogrzanej , żadnych wynalazków . Wszystko chodzi super . Pogodówkę mam choć ustawiłem wpływ temp pomieszczenia 100 % czyli pomija pogode. Ja mam pół bliźniaka ustawioną na północ tak, że nie mam problemu ogrzewania powietrza wewnątrz przez operację słońca. Jak dla mnie piec i ustawienia perfekt. Wsio chodzi na FW100. A czy wykonawca aby nie ma prowizji za sprzęt hehe.

Edytowane przez tacim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak jak piszesz czyli jakieś 150 m2 podłogi ogrzanej , żadnych wynalazków . Wszystko chodzi super . Pogodówkę mam choć ustawiłem wpływ temp pomieszczenia 100 % czyli pomija pogode. Ja mam pół bliźniaka ustawioną na północ tak, że nie mam problemu ogrzewania powietrza wewnątrz przez operację słońca. Jak dla mnie piec i ustawienia perfekt. Wsio chodzi na FW100. A czy wykonawca aby nie ma prowizji za sprzęt hehe.

 

Dzięki Tacim.

 

Będę w takim razie upierał się przy uproszczonej wersji instalacji (bez mieszaczy i reszty wynalazków)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cerapur comfort i fw200; sama podlogowka, 2 rozdzielacze po 6 obiegow, czujnikmpogody na scianie polnocnej fw na kotle. Krzywa na podlogowke, temp projektowa 45.

Problem: czynna zewn jestn8 czy 19 stopni to temp zasilania jest 21 22 st. Na podgladzie sterownik pix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze temp pomieszczenia nie ma znaczenia bo fw200 zamontowany jest na kotle, wiec nie ma czujnika tej temperatury. On steruje tylko pogodowka. Poza tym jesli uwaza ze daje wystarczajaco ciepla to czemu temp zasilania jest rozna od zadanej temperatury zasilania o nawet 7 st. ? I to w dol.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku jest zaszyta histereza - minimalna różnica temp. zasil/powrotu przy której następuje odpalenie kotła. Jeżeli masz sterownik na kotle to pokręć pokrętłem, przesuniesz wtedy krzywą równolegle w górę i wobec większej różnicy między temp. żądaną a aktualną kocioł powinien odpalić.

U mnie odpalenie kotła następuje przy różnicy na poziomie 11 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...