odyseuszek 15.12.2012 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Ocieplenie masz bardzo przeciętne, instalacje wysokotemperaturową więc minimalny efekt kondensacji przy temperaturach ujemnych, spalanie na poziomie 8m3 przy -8oC o temp. wewnętrznej 22oC w twoim przypadku według mnie jest jak najbardziej ok. Skoro grzałeś dotąd kominkiem to pewnie dom też jednak musi się trochę "wygrzać". U mnie przy podobnej powierzchni i trochę lepszym ociepleniu przy -8oC ciągnie c.a. 6,5m3 ale temp. zasilania to ok. 30-31oC więc pełna kondensacja czyli oszczędność ok. 5-7% w stosunku do ciebie na samej instalacji.Mimo wszystko spalanie na sezon grzewczy powinno ci wynieść ok. 1200m3 z ciepłą wodą w lecie ok. 1300m3.Zmień prędkość rozgrzewania na oszczędną, ograniczenie mocy co nie bardziej niż 75%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tren90 15.12.2012 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 (edytowane) No właśnie....tylko, że.... czy ja mogę coś jeszcze zmienić żeby było lepiej ? Jakie ustawić temperatury skoro mam żeliwiaki ? Jak ustawić głowice termo ? cały czas na 6 jeśli będę mieć temp projektową 55 ? W moim przypadku lepiej przyjąć program grzejniki czy może pkt pocz/koń a może podłogówka ? No właśnie program podłogówka może się sprawdzić w mojej instalacji ? czy raczej nie ma sensu ? Z ta mocą tzn ustawić 1a i ab na 75 tak ? bo w chwili obecnej mam po 50 Ps. Czy generalnie instalacje z żeliwniakami nadaje się do tego kociołka czy lepiej wymienić grzejniki ? jeśli tak to na jakie ? Edytowane 16 Grudnia 2012 przez tren90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 16.12.2012 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Testy nic nie kosztują . Ja bym przestawił wsio na podłogowe i zobaczysz co się będzie działo. Teraz temp mają być luźne. Zeliwniaki mają bardzo dużą pojedność wodną a czy będą się sprawdzać na zasilaniu np 45 stopni to zaobczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suomi 16.12.2012 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Jestem zainteresowany tym kotłem - powierzchnia 200m2 po podłogach, 140 użytkowej. Kubatura ok. 540m3.Planuje po całości podłogówkę. Domek ocieplony styro 18cm. Czy polecilibyście go do tej konfiguracji ? alternatywnie rozpatruję DeDietrich MCR II.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 17.12.2012 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Jestem zainteresowany tym kotłem - powierzchnia 200m2 po podłogach, 140 użytkowej. Kubatura ok. 540m3. Planuje po całości podłogówkę. Domek ocieplony styro 18cm. Czy polecilibyście go do tej konfiguracji ? alternatywnie rozpatruję DeDietrich MCR II.... ja mam prawie identycznie jak Ty, około 200m2 po podłodze, około 150m2 użytkowej, plus do tego garaż w bryle 20m2 nieogrzewany ale ciepło ucieka:(, ocieplenie jak poniżej, w domu 21-22 stopnie cały czas, kominek rozpalony może 3 razy, rekreacyjnie wieczorkiem, listopad średnie zużycie za dobę 5,6 m3 grudzień jak do tej pory 8,5m3 w tym już jest cwu na dwie osoby. myślę że jak docieplę wszystkie ubytki to na pewno jeszcze z 0,5 m3 na dobę zyskam a może więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 17.12.2012 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Jestem zainteresowany tym kotłem - powierzchnia 200m2 po podłogach, 140 użytkowej. Kubatura ok. 540m3. Planuje po całości podłogówkę. Domek ocieplony styro 18cm. Czy polecilibyście go do tej konfiguracji ? alternatywnie rozpatruję DeDietrich MCR II.... Oczywiście, że tak . De coś tam jest na pewno droższe. Nie widzę od jakiej mocy zaczynają pracować. Ja mam dom 10x10 po podłogach 200m2. 100% podłoga styro 15 z palcem w nosie daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suomi 18.12.2012 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 ciesze się, że są podobne zdania na ten temat. A teraz pytanie trudniejsze - jak byście mieli drugi raz wybierać - to też wzięlibyście ten kocioł czy szukali czegoś innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tren90 18.12.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 A czy ma ktoś ten kociołek wraz z grzejnikami żeliwnymi ? Jeśli tak to podajcie jakie macie ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 18.12.2012 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 - jak byście mieli drugi raz wybierać - to też wzięlibyście ten kocioł czy szukali czegoś innego ? Możliwe że wziąłbym coś z jeszcze niższą modulacją (immergasa) o ile byłby w porównywalnej cenie. Przy czym cena to suma zakupu i obowiązkowych przeglądów dla utrzymania gwarancji. Przy ZSB masz 3 lata gwarancji przy jednym przeglądzie po 2 latach czyli cena + 300 zł, przy Immergasie masz co roku więc cena + 2x300(?). Smart jest na tyle tani, że warto go kupić nawet przy założeniu że po 10 latach kupi się nowy. Jeżeli byłby droższy to różnica w cenie do zwykłego turbo plus przeglądy, naprawy etc. powodowałyby, że teoretycznie zaczyna się zyskiwać dopiero po 5-8 a nawet 10 latach, a wtedy lepiej myśleć powoli o wymianie na nowy. Jestem pełen podziwu dla tych co kupują kotły za 10 i więcej tys. zł dla teoretycznie wyższej o 1-2% sprawności i innych wodotrysków, nie biorąc pod uwagę, że potem za naprawę pogwarancyjną może się okazać iż będą musieli zapłacić tyle co za nowy kocioł "niższej" klasy, ale o gustach się nie dyskutuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 19.12.2012 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 (edytowane) Witam.Może komuś się przydadzą dane do porównania spalania dobowego. Od tygodnia kociołek chodzi na gaz ziemny (wcześniej chodził na propan:( )i spala średnio 13m3/dobę. Dom 250m2 netto, pow całkowita 320m2 (sprawdziłem w projekcie. Ocieplenie: ściany 20cm styro, podłoga 18cm, dach 30cm wełna. Rekuperator. Kociołek chodzi bez jakiegoś szczególnego sterownika. Steruje nim TATAREK który pilnuje stałej temperatury w buforze. W domu na połowie parteru podłogówka, reszta to stalowe kalafiory. Utrzymywana temperatura 21,5 st, w nocy 20,5.W tym CWU na 4 osoby.Jeśli pojawią się jakieś pytania to proszę bardzo.Pozdrawiam. Edytowane 19 Grudnia 2012 przez gonzo93 uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dotpaw 19.12.2012 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Witam!Posiadam ten piecyk z regulatorem FW100. Od początku sezonu grzewczgo staram się go ustawić aby spalanie było w miarę ekonomiczne ale jakoś mi to nie wychodzi.Właściwie to pierwszy sezon grzania, w poprzednim piecyk grzał tylko na dole temp. 10-12 stopni. Wprowadziliśmy się na wiosnę.Korzystałem z Wadzych wskazówek w tym wątku lecz niestety z marnym skutkiem. Może ktoś ma podobne parametry w swoim domu i będzie umiał mi pomoc.Dom nowy. Pow. urzytkowa 150m2, pow. ogrzewana po podłogach ok. 190m2, kubatury nie pamiętam ale sporo, wysokość na dole 2.75, na górze 2.65 z tym że duże skosy ścianka kolankowa 80cm.Ocieplenie podłogi styropian 12cm, ściany beton kom. 24cm + styropian15cm, strop styropian 4cm, poddasze wełna 25cm, ocieplony stryszek 15cm wełny.Na dole ok 70m2 podłogówki, na górze grzejniki i 10m2 podłogówki w łazience. Przy rozdzielaczu od podłogówki mam rotametry i regulator na którym mogę zmniejszać temp zasilania.Obecnie przy -6 do -10 w nocy spalanie mam na poziomie 11-12m3 na dobę, Ostatnio przez 2 dni temp utrzymywała się koło 0 to zużycie spadło do 10m3.Na początku FW 100 ustawiłem na grzejniki (grzanie 21 oszczedzanie 19,5) i dusiłem temp na podłogówce, było komfortowo ale duuuże zużycie gazu, później zacząłem kombinować z ustawieniami krzywej grzania ale tu komfort mocno zmalał (niskie temperatury zwłaszcza na górze gdzie są grzejniki) a zużycie gazu niewiele mniejsze.FW100 wisi w salonie, nie mam kominka ani innych wspomagaczy. Gaz idzie na c.o., c.w.u. i kuchenkę 3 osoby.Przed sezonem grzewczym gazu szło średnio 1,2m3Z ustawieniami na piecu nie kombinowałem (jeszcze).Obecnie mam ustawione takie parametry:grzanie 20,5 oszcz 19,5 (po osiągnięciu 20,5 piec grzeje dalej osiąga nawet ponad 21 i wyłącza sie dopiero po przejściu na tryb oszczędzania)krzywa grzania 32-51wpływ temp. pomieszczenia 80%akumulacja 50%Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki jak ustawić to ustrojsto. Pozdrawiam.Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 19.12.2012 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 ja pewnie też wybrał bym ponownie junkersa, ze względu na niską moc minimalną, cenę, no i jak widać prawie nie ma tu postów o awariach. ale ważna jest też instalacja, wg mnie powinna być maksymalnie prosta, później łatwo to ogarnąć. Żeby nie było tak kolorowo, z jedną rzeczą mam problem, mianowicie, kocioł ładuje zasobnik 100l do temp 40 stopni, robi przy tym spore ciśnienie, bo 5 barów, co może być nie tak? Mam naczynie wzbiorcze czy tam bezpieczeństwa pojemności 8 litrów ale jest całe wypełnione wodą, jak to jest u Was, czy to naczynie jest wypełnione powietrzem, czy trzeba w nim ustawiać ciśnienie przed instalacją? może jakiś zawór przed? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 19.12.2012 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 W naczyniu wzbiorczym musisz ustalić ciśnienie wstępne przy odłączonym i pustym naczyniu - powinno być około 0,2-0,5 bara niższe niż masz ciśnienie sieci. Dzięki temu po podłączeniu naczynie wypełni się częściowo wodą (wyrównają się ciśnienia) a powietrze które zostanie jako ściśliwe będzie kompensowało wzrost ciśnienia wynikły z podgrzewania zasobnika. Zdemontuj naczynie jedź na stację paliw i napompuj kompresorem do wymaganego ciśnienia (zawór masz pewnie na górze naczynia pod plastikowym kapturkiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 19.12.2012 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 W naczyniu wzbiorczym musisz ustalić ciśnienie wstępne przy odłączonym i pustym naczyniu - powinno być około 0,2-0,5 bara niższe niż masz ciśnienie sieci. Dzięki temu po podłączeniu naczynie wypełni się częściowo wodą (wyrównają się ciśnienia) a powietrze które zostanie jako ściśliwe będzie kompensowało wzrost ciśnienia wynikły z podgrzewania zasobnika. Zdemontuj naczynie jedź na stację paliw i napompuj kompresorem do wymaganego ciśnienia (zawór masz pewnie na górze naczynia pod plastikowym kapturkiem). dzięki za odpowiedź, kompresor w garażu więc jutro działam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pastuszek82 21.12.2012 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Witam! Posiadam ten piecyk z regulatorem FW100. Od początku sezonu grzewczgo staram się go ustawić aby spalanie było w miarę ekonomiczne ale jakoś mi to nie wychodzi. Właściwie to pierwszy sezon grzania, w poprzednim piecyk grzał tylko na dole temp. 10-12 stopni. Wprowadziliśmy się na wiosnę. Korzystałem z Wadzych wskazówek w tym wątku lecz niestety z marnym skutkiem. Może ktoś ma podobne parametry w swoim domu i będzie umiał mi pomoc. Dom nowy. Pow. urzytkowa 150m2, pow. ogrzewana po podłogach ok. 190m2, kubatury nie pamiętam ale sporo, wysokość na dole 2.75, na górze 2.65 z tym że duże skosy ścianka kolankowa 80cm. Ocieplenie podłogi styropian 12cm, ściany beton kom. 24cm + styropian15cm, strop styropian 4cm, poddasze wełna 25cm, ocieplony stryszek 15cm wełny. Na dole ok 70m2 podłogówki, na górze grzejniki i 10m2 podłogówki w łazience. Przy rozdzielaczu od podłogówki mam rotametry i regulator na którym mogę zmniejszać temp zasilania. Obecnie przy -6 do -10 w nocy spalanie mam na poziomie 11-12m3 na dobę, Ostatnio przez 2 dni temp utrzymywała się koło 0 to zużycie spadło do 10m3. Na początku FW 100 ustawiłem na grzejniki (grzanie 21 oszczedzanie 19,5) i dusiłem temp na podłogówce, było komfortowo ale duuuże zużycie gazu, później zacząłem kombinować z ustawieniami krzywej grzania ale tu komfort mocno zmalał (niskie temperatury zwłaszcza na górze gdzie są grzejniki) a zużycie gazu niewiele mniejsze. FW100 wisi w salonie, nie mam kominka ani innych wspomagaczy. Gaz idzie na c.o., c.w.u. i kuchenkę 3 osoby. Przed sezonem grzewczym gazu szło średnio 1,2m3 Z ustawieniami na piecu nie kombinowałem (jeszcze). Obecnie mam ustawione takie parametry: grzanie 20,5 oszcz 19,5 (po osiągnięciu 20,5 piec grzeje dalej osiąga nawet ponad 21 i wyłącza sie dopiero po przejściu na tryb oszczędzania) krzywa grzania 32-51 wpływ temp. pomieszczenia 80% akumulacja 50% Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki jak ustawić to ustrojsto. Pozdrawiam. Paweł Mam bardzo i to bardzo podobny domek. Jedynie nie mam strychu i zamiast fw100 mam fw200. Walczę z tym ustrojstwem co dzień-dwa i jak do tej pory to nabiło mi już 525 m3: od 20 października do 20 grudnia. Zaznaczam, że to mój I sezon. Ostatniej doby nabiło 9 m3 przy ustawieniach: 5-7 i 15-21 grzanie na 20,50C; reszta oszczędzanie 18,50C obieg 1 - grzejniki krzywa pkt pocz: 30, pkt koń: 50 wpływ temp. pomieszczenia: 100% akumulacja: 70% obieg 2 - podłogówka ustawienia podstawowe(fabryczne): jeszcze się nie bawiłem nad opcjonalnym rozwiązaniem, Na piecu pokrętło lewe na 4 (ciekawe czy ma to wpływ jakikolwiek), a prawe na eco (woda) W ustaw. 3a: 0, 3b: 15, 3c:12 Co by nie robić to i tak piecyk jak jest na ogrzewaniu to pracuje non-stop, jedynie przy oszczędzaniu wyłącza się i załączy dopiero jak osiągnie graniczą temp (w moim przypadku to 18,5). Przy takich ustawieniach grzejniki na górze są (wg mnie) za mało gorące (ciepłe). To jakby co Pawle jestem z tobą w problemie gazowym. Czekamy na rady master-majstrów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marboc 21.12.2012 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 W pierwszej kolejności ustaw lewe pokrętło na maxa, wyłącz ECO i prawe pokrętło na "e". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marboc 21.12.2012 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Oczywiście ustaw parametry ciepłej wody i program cwu z cyrkulacją jeżeli maszRozumiem, ze ciepłą potrzebujesz 2 - 3 razy dziennie w jakiś godzinach np 6-8, 14-16, 20-23Program temperatury cwu w zakresie 40-50 C ww godzinach w pozostałych np w zakresie 15-20 C wystarczyZbiornik max 60 CGrawitacja równolegle z grzaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ag_Ra 21.12.2012 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Witam wszystkich. Zakupiłem kocioł w wersji ZSB 22-3C z pogodówką FW-200. Instalacja wykonana na zasadzie: podłogówka na parterze (ok 100m2) i grzejniki na piętrze. Całość podłogówki sterowana jest dodatkowo regulatorami pokojowymi z elektrozaworami natomiast grzejniki zaworami termostatycznymi. Pytanie w jaki sposób należy ustawić sterownik, żeby dać możliwość swobodnej pracy sterownikom i termostatom. Tzn. FW200 jest zamontowany w salonie na parterze, jednak obok niego jest zamontowany również regulator pokojowy, który odcina dopływ do podłogi jeśli osiągnie założoną temp. Przy tym założeniu muszę ustawić wyższą temp. na FW200 ponieważ w innym przypadku będzie wyłączał cały kocioł po osiągnięciu wymaganej temperatury tylko w salonie. Czy jeśli ustawię temp. np. o 2 st. wyższą na FW200 niż na reg. pokojowym to nawet po zamknięciu elektrozaworu FW200 będzie dążył do wzrostu temp w pomieszczeniu (czyli nadal będzie grzał wodę na inne pomieszczenia). I tak kolejno po osiągnięciu zadanej temp. każde pomieszczenie będzie odcinane. Czy w takiej sytuacji kocioł wyłączy się samoczynnie jak temp. powrotu będzie niewiele niższa niż temp zasilania? Jak ustawić dopuszczalną różnicę temp. zasilania i temp. powrotu aby kocioł nie pracował non stop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lootek 24.12.2012 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Witam, mam małe pytanie dotyczące pieca Junkers - mianowicie po przeczytaniu całego wątku znalazłem u kilku osób podobny problem: ustaawienie na regulatorze temperatura powiedzmy 18 w dzień, natomiast odczytana temperatura w pokoju 15-15,5 stopnia. Wiem że jest korekcja wskazań - tylko czy mam przestawić na +2 czy raczej na -2. chyba, że podacie mi inny powód takiego "niedogrzania" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 24.12.2012 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Opisz swoje ustawienia i parametry domu. Może trzeba podnieść krzywą grzewczą lub masz ograniczoną moc kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.