tren90 22.01.2013 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Tak, sprawdziłem na sterowniku i rzeczywiście dla grzejników jest tylko temp. projektowa. Jest to jednocześnie p-kt końcowy, Możesz to od razu zmienić na początkowy-końcowy, tylko zapamiętaj temp. projektową, bo przy zmianie domyślnie ustawi 75 W takim przypadku temperaturę projektową jaka zapamiętać ? 55st ? Obecnie w punkt pocz/koń mam 30st / 55st. Od 4 godzin non stop grzanie i tylko grzanie ( grzanie ustawione na 22) a na sterowniku cały czas 21,5 i cały czas kocioł grzeje. Na chwilę obecnie jest u mnie "-8st" i wyliczona temperatura zasilania to 48.0st a aktualna to 46,7. W funkcji 9C piec pracuje z mocą =70% Głowice wszędzie oprócz piwnicy mam ustawione na 6 czyli max. Piwnica 4. Ogólnie czuć że jest ciepło ale w dużym pokoju tzn w salonie jest 21stopni. Czyli co mogę generalnie stwierdzić ? że na razie nawet na dole w największym pokoju gdzie mam dwa żeliwiaki nie dogrzewa mi do tych 22st Kiedy utrzymuje temp. w pomieszczeniu na poziomie nieco wyższym od zadanego. Dzięki temu nie trzeba kręcić sterownikiem jak np. zaczyna wiać wiatr. No jeśli mi nie dogrzewa to co mam zrobić ? Niekoniecznie. Jak grzejniki są dobrze dobranie i dobrze wyregulujesz, to wystarczy ustawienie głowicy na żądaną temperaturę grzania. Jak temp. w instalacji spadnie, to głowica otworzy się maksymalnie, ale niższa temperatura wody na zasilaniu spowoduje, że temperatura w pomieszczeniu spadnie, bo grzejnik będzie miał mniejszą moc. Ale widać, ,że są przewymiarowane i nie wiem czy uda się dobrze to ustawić - ponieważ już się łamie, bo od wczoraj od 20:00 do dziś do 20:00 poszło 15,5m^3 - masakra po prostu - nie wiem czy stać mnie na takie codzienne testowanie Może to dlatego że od godz. 16-tej dało non stop na słoneczko czyli grzanie. Teraz w biurze na piętrze mam 21,5stopnia. Nie ma szans żeby dobić do 22st. Co dalej robić ? Chcę jeszcze spytać o pewne funkcje jak macie ustawione: 3A 3B i 3C ja mam odpowiednio 3A=0 3B=03 3C=10 wiem, że to histereza jak ja ustawić zostawić tak czy przejść na inną - jeśli na inna to na jaką ??? 4E -ja mam 02 a wy ? 5B - 03 7D- 00 9F - 03 Czy tak ma zostać ? Edytowane 22 Stycznia 2013 przez tren90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 22.01.2013 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Teraz już ustawiłeś grzanie początkowy/końcowy. Jeżeli nie dogrzewa pomieszczeń, to musisz podnieść koniec krzywej grzewczej do góry (przestaw na początek na 57). Jeżeli nie dogrzewana jak jest + na zewnątrz - podnosisz początek. Funkcja 9C nie pokazuje mocy kotła w procentach. W instrukcji jest błąd. Jeżeli chcesz policzyć chwilową moc kotła to P=3,3 + 0,15(X-33) [kW] gdzie X - wskazanie funkcji 9C. Czyli grzejesz z mocą około 8,85kW. Na piwnice nie zwracaj uwagi, chyba że chcesz mieć tam temp. taką jak w domu. Blokadę taktowania mam ustawioną na automat. 4E - mam 02 - kocioł z zasobnikiem Wybieg pompy i wentylatora mam domyślne (03 - tak jak ty). 7D - nie wiem co co to - nie zmieniałem. Nie ruszaj tych opcji tylko wyreguluj krzywą. Duże mrozy to trochę kiepski moment na tą czynność, ale trudno. Drewno też nie skończyło się bez powodu . Dojście o dwa stopnie do temp. zadanej pociągnie trochę gazu - niestety. Dlatego nie opłaca się wyłączać całkiem kotła i mocno obniżać temperatury. Edytowane 22 Stycznia 2013 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tren90 23.01.2013 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Dziś w nocy jakby ciut cieplej, ale też nie komfortowo. Znów szarpnęło trochę gazu a na sterowniku cały czas 21,5st i nie chce dobić do 22st. O 3 nad ranem podniosłem punkt końcowy na 60 czyli mam 30 / 60. Zobacze co będzie jak wróce z pracy. Kolego psulek Napisałeś, że muszę ustawić krzywą tak by trochę mi przegrzewało pomieszczenia przy ustawieniach głowicy na 6 w celu późniejszej regulacji głowicami tak by ustawić w pomieszczeniach te 22stopnie. I tu mam pytanie: Skoro w dalszym ciągu mi nie dogrzewa to jaką będę mieć ustawioną temperaturę końcową ? Co? dam tak jak fabrycznie 70-75st żeby mial w domu te 22st. ? Czy będzie wtedy zachodziła kondensacja ? Wybieg pompy ustawiłem na II ( CZy wszystkie pompy w ZSB 14-3C są z Grundfosa UP 15-50 ? ) Kolego psulek czy może zrobić tak, że temperature ogrzewania ustawić na 23st to może zacznie dogrzewać do tych 22st ??? Nie wiem cały czas kombinuje i zastanawiam się kiedy uda mi się wyznaczyć ta krzywą bo spalanie po 15m^3 gazu na dobe spędza mi sen z powiek. Edytowane 23 Stycznia 2013 przez tren90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.01.2013 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 ... Funkcja 9C nie pokazuje mocy kotła w procentach. W instrukcji jest błąd. Jeżeli chcesz policzyć chwilową moc kotła to P=3,3 + 0,15(X-33) [kW] gdzie X - wskazanie funkcji 9C. ...... Skąd masz tą informację i czy twój wzór aby na pewno jest poprawny? Zważ, że jeżeli temp. zasilania kotła jest c.a. 30oC, a parametr 9.C pokazuje 33, to zgodnie z twoim wzorem kocioł pracuje z mocą 3,3 kW. Zgodnie jednak z tabelą danych technicznych przy takiej temp. zasilania minimalna moc kotła to 3,7 kW. Nominalna moc cieplna jest różna w zależności o temp zasilania - choć masz rację, że wyświetlacz daje pewne przybliżenie i chyba jedyne co wiadomo to że przy 33 pracuje z mocą minimalną a reszta zawsze jest. c.a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 23.01.2013 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Skąd masz tą informację i czy twój wzór aby na pewno jest poprawny? Zważ, że jeżeli temp. zasilania kotła jest c.a. 30oC, a parametr 9.C pokazuje 33, to zgodnie z twoim wzorem kocioł pracuje z mocą 3,3 kW. Zgodnie jednak z tabelą danych technicznych przy takiej temp. zasilania minimalna moc kotła to 3,7 kW. Nominalna moc cieplna jest różna w zależności o temp zasilania - choć masz rację, że wyświetlacz daje pewne przybliżenie i chyba jedyne co wiadomo to że przy 33 pracuje z mocą minimalną a reszta zawsze jest. c.a. Sprawdziłem indukcyjnie. Temperatura zasilania mnie nie interesuje, bo nie jest to żaden punkt odniesienia. Ustawiłem program napełnienia syfonu, bo wtedy mam pewność, że palnik pracuje z mocą minimalną. Funkcja 9C pokazała 33, czyli zgodnie z tabelą 16.1. Gdyby była to wartość procentowa, zgodnie z instrukcją, to było by wskazanie 25. Moc minimalna to 3,3kW (patrz tabela). Jak chcesz to możesz sam sprawdzić - wystarczy włączyć i wyłączyć kocioł. Program działa wtedy automatycznie przez 15 minut. Edytowane 23 Stycznia 2013 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 23.01.2013 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Dziś w nocy jakby ciut cieplej, ale też nie komfortowo. Znów szarpnęło trochę gazu a na sterowniku cały czas 21,5st i nie chce dobić do 22st. O 3 nad ranem podniosłem punkt końcowy na 60 czyli mam 30 / 60. Zobacze co będzie jak wróce z pracy. Kolego psulek Napisałeś, że muszę ustawić krzywą tak by trochę mi przegrzewało pomieszczenia przy ustawieniach głowicy na 6 w celu późniejszej regulacji głowicami tak by ustawić w pomieszczeniach te 22stopnie. I tu mam pytanie: Skoro w dalszym ciągu mi nie dogrzewa to jaką będę mieć ustawioną temperaturę końcową ? Co? dam tak jak fabrycznie 70-75st żeby mial w domu te 22st. ? Czy będzie wtedy zachodziła kondensacja ? Wybieg pompy ustawiłem na II ( CZy wszystkie pompy w ZSB 14-3C są z Grundfosa UP 15-50 ? ) Kolego psulek czy może zrobić tak, że temperature ogrzewania ustawić na 23st to może zacznie dogrzewać do tych 22st ??? Nie wiem cały czas kombinuje i zastanawiam się kiedy uda mi się wyznaczyć ta krzywą bo spalanie po 15m^3 gazu na dobe spędza mi sen z powiek. Musisz trochę poczekać. Budynek murowany potrzebuje czasu żeby się wygrzać. U mnie rozpędzenie budynku zajmuje dwie-trzy doby porządnego grzania - jak na przykład wracam po urlopie. I zużycie jest wtedy większe. Możesz zmienić temperaturę żądaną - daje to podobny efekt jak małe podniesienie krzywej grzewczej (początku i końca) - najwyżej później zmodyfikujesz sobie krzywą. Nie licz na to, że wyregulujesz za pierwszym podejściem- trwa to trochę czasu. Dlatego lepiej jest to robić jak jest cieplej, bo błędy mniej kosztują . Przy dużej temperaturze zasilania kondensacja może nie zachodzić w spore mrozy. Wyznacznikiem jest aktualna temperatura powrotu i zasilania z instalacji - im niższe, tym oczywiście lepiej. Przy ogrzewaniu grzejnikowym zakłada się, że przy dużych mrozach może jej nie być. Ja bym poczekał na razie jeszcze dobę i zobaczył co będzie przy 30/60. Pompę mam Grundfos. Edytowane 23 Stycznia 2013 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tren90 23.01.2013 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Ok dobra to czekam i obserwuję 30/60 nie zmieniam Grzanie (słoneczko) cały czas na 22stopnie. Zobaczymy co będzie. Głowice oczywiście cały czas na 6. Edytowane 23 Stycznia 2013 przez tren90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.01.2013 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Spójrz do tabeli 5. To jest kocioł kondensacyjny i moc cieplna (ja rozumiem to jako ilość ciepła przekazywana do instalacji - bo fachowcem nie jestem) z jaką pracuje zmienia się w zależności od temp. zasilania (efekt kondensacji lub jej braku). Tabelka 16.1 służy do nastawy parametru A.1. Jeżeli ustawisz ten parametr na 33, to parametr 9.C też pokaże 33, ale rzeczywista uzyskiwana moc cieplna będzie zależna od temp. zasilania, przy 40/30 będzie to 3,7, zaś przy 80/60 będzie to 3,3 kWh, tak więc twój wzór jest prawdziwy tylko przy parametrach pracy 80/60 lub przy pominięciu efektu kondensacji, ale mało kto raczej kupuje piec kondensacyjny żeby pracował w instalacji wysokotemperaturowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 23.01.2013 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Spójrz do tabeli 5. To jest kocioł kondensacyjny i moc cieplna (ja rozumiem to jako ilość ciepła przekazywana do instalacji - bo fachowcem nie jestem) z jaką pracuje zmienia się w zależności od temp. zasilania (efekt kondensacji lub jej braku). Tabelka 16.1 służy do nastawy parametru A.1. Jeżeli ustawisz ten parametr na 33, to parametr 9.C też pokaże 33, ale rzeczywista uzyskiwana moc cieplna będzie zależna od temp. zasilania, przy 40/30 będzie to 3,7, zaś przy 80/60 będzie to 3,3 kWh, tak więc twój wzór jest prawdziwy tylko przy parametrach pracy 80/60 lub przy pominięciu efektu kondensacji, ale mało kto raczej kupuje piec kondensacyjny żeby pracował w instalacji wysokotemperaturowej. Rzeczywiście tabelka nie uwzględnia efektu kondensacji. I na to trzeba by przyjąć poprawkę ileś tam % w zależności od aktualnej temp. zasilania. Chodziło mi bardziej o to, że instrukcja nie oddaje stanu rzeczywistego, bo jest napisane, że ten parametr podaje moc kotła w % - a na pewno tak nie jest, bo 3,7kW to nie 33% z 14kW. W sumie jest to proste do ustalenia - ustawię moc na maks i zobaczę co pokaże. Jak jest zgodnie z tabelą, to będzie U0. Dzisiaj rzucę okiem i dam znać. Edytowane 23 Stycznia 2013 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 24.01.2013 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Ustawiłem wczoraj moc maksymalną za pomocą przycisku "Kominiarz" - przytrzymanie powoduje przejście w tryb serwisowy i grzanie z mocą maksymalną. Wskazanie f-kcji 9C- U0. Czyli ta funkcja pokazuje moc palnika z tabelki 16.1 - niekoniecznie kotła, bo nie uwzględnia efektu kondensacji - moc kotła może się różnić o kilka % w zależności od instalacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tren90 24.01.2013 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Ja sprawdziłem u siebie na kotle to piec na wyświetlaczu pokazuje 50 a w funkcji 9C wartość 42. Odnośnie mojej kwestii z ogrzewaniem, już kolejna doba grzania na ustawieniach pkt pocz/ koń 30/60 i wreszcie czuć komfort ciepła w domu. Na pietrze temperatura 22st na parterze na sterowniku też 22 czasami 22,5(wieczorem) muszę jeszcze sprawdzić termometrem w kuchni oraz w salonie czy faktycznie jest te 22st. Z kolei masakrycznie dużo gazu leci. Myślę że to przez to wygrzewanie i za niedługo wszystko się unormuje i spalanie będzie w granicach 8-10m^3. Przed chwilą właśnie byłem w kotłowni i sprawdziłem w tym 9C jak jest u mnie. Pierwszy raz widzę, że piec zmodulował i grzeje małym płomyczkiem. Od ostatnich dwóch dni przy grzaniu (słoneczko = 22) cos schodze do piwnicy to kocioł praktycznie na maxa a w 9C 80-88. Teraz ma w 9C - 42. Czy tak jest dobrze ? Kiedy mam przykręcać głowicę ? na razie mam rozkręcone na maxa. Obniżać punkt końcowy.Mam teraz na dworze "-5st" wymagana temp zasilania 50,5 i tyle faktycznie ma. Jakie sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 24.01.2013 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Nic na razie nie obniżaj. zapamiętaj sobie ten punkt (-5,50,5). Możesz jeszcze dobę przetrzymać na otwartych głowicach i zobaczyć co będzie, ale temperatura już pewnie znacznie nie wzrośnie. Pamiętaj, że jak chcesz przestawiać dzień/noc to musisz mieć lekki zapas mocy. Być może będziesz musiał jeszcze delikatnie podbić krzywą do góry, bo przy zmianie temperatur z niższej na wyższą może nie dogrzewać. Możesz już zacząć regulować głowicami.Tylko pamiętaj, że temperatury przypisane do cyfr to tylko wskazówka, więc nie trzymaj się ich sztywno. Będziesz musiał pokręcić dla każdego pomieszczenia. Jak temperatura na dworze wzrośnie, może będziesz musiał pomajstrować z początkiem krzywej - może ci np nie dogrzewać. To samo może być jakby spadła drastycznie - np. na -15 - wtedy trzeba się pobawić końcem. Też zapamiętaj p-kt w którym jest komfort cieplny jak temperatura dodatnia lub mocno ujemna. Później wykres na podstawie dwóch, trzeech punktów - jak trzy to powinny wyjść mniej więcej na jednej prostej, łączącej dwa skrajne punkty. Jak wychodzi poniżej prostej, to zostawiasz jak jak jest, jak powyżej, to ciągniesz całą krzywą w górę aż będzie na niej. Odczyty powinieneś robić, jak temperatura jest ustabilizowana na zadanym poziomie. Zostanie tylko i korekta początku-końca krzywej - bo pewnie z wykresu wyjdą nieco inne niż będziesz miał ustawione. Odczytane z wykresu wartości początku i końca zaokrąglasz do pełnej wartości w górę i wprowadzasz do sterownika. I praktycznie wszystko gotowe. Zużycie gazu powinno ci teraz spaść.. Edytowane 24 Stycznia 2013 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gujas 24.01.2013 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Do psulek - a czy kiedy żądana temperatura zasilania i pomieszczenia w którym wisi sterownik zostanie osiągnięta to piec ma się wyłączyć czy pracować ciągle ? 3A mam 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 24.01.2013 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Kiedy osiągnie zadaną temperaturę powinien grzać dalej ustalając temp. zasilania zgodnie z krzywą grzewczą. Jeżeli palnik nie jest w stanie modulować tak, żeby utrzymać zadaną temperaturę i zaczyna ona wzrastać, wyłącza się i kocioł zaczyna taktować - palnik włącza się cyklicznie. Gdy temperatura w instalacji spadnie o 10 stopni od zadanej i upłynęło co najmniej trzy minuty od zgaszenia palnika, palnik włącza się. Wyłącza, gdy nie może już utrzymać temperatury na zadanym poziomie. Przynajmniej tak to działa u mnie. Jeżeli taktowanie nie jest częste, to nie należy ruszać tej opcji. Edytowane 24 Stycznia 2013 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gujas 24.01.2013 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KosGos 24.01.2013 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Koledzy Co do trybu ECO w moim Modulu to w instrukcji pisze, ze w tej opcji (ECO) grzana jest tylko pierwsza czesc zasobnika warstwowego a nie caly zasobnik. Dlatego nie powinien grzac wody kiedy mam ustawione na 15 stopni - chyba ze przez 20h woda w zbiorniku stygnie tylko 15 stopni ? Wlazlem dzis w parametry serwisowe, 1A mam ustawione na 89 - czy nie za duzo ? Zdziwil mnie fakt ze nie znalazlem parametru 9C, jest 9b a pozniej 9d. Czy musze cos jeszcze ponaciskac aby miec 9c, nawet w instrukcji nic nie znalazlem odnosnie tego parametru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 25.01.2013 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Wlazlem dzis w parametry serwisowe, 1A mam ustawione na 89 - czy nie za duzo ? Zdziwil mnie fakt ze nie znalazlem parametru 9C, jest 9b a pozniej 9d. Czy musze cos jeszcze ponaciskac aby miec 9c, nawet w instrukcji nic nie znalazlem odnosnie tego parametru. Jeżeli nie ma opisu w instrukcji ani na panelu kotła to najwidoczniej nie ma możliwości odczytu dla tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 26.01.2013 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 O siec rozłożyliście ten kocioł na czynniki pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzeczki 26.01.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Witam Wszystkich, zdecydowałem się na ten właśnie kociołek, ale mam problem z instalacją. 30% podłogówka i 70% grzejniki. W związku z tym jaki jest najlepszy sposób na połączenie tego? Chcę mieć dwa obiegi. Na schematach Junkersa przeczytałem, że potrzebny jest moduł IPM-2. Dwóch hydraulików poleca mi zawór TM200. Jak Wy macie zrobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maczekg 27.01.2013 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Jak Wy macie zrobione? Ja mam mniej więcej pół na pół podłogę (parter ok. 46m2) i grzejniki (I piętro ok. 60 m2 + 1 na poddaszu). Instalacja z ZSB14 + FW200 parter + FB10 na piętrze + IPM1+ zawór mieszający 3-drogowy Afrizo z motorkiem. Pompa obiegowa jakaśtam + dwa czujniki temperatury zasilania, jeden w piecu, drugi w obwodzie podłogi + czujnik temperatury na zewnątrz. Działa od wczoraj bo do wczoraj nie działało jak powinno. Okazało się, że instalator źle wpiął przewody siłownika mieszacza i ten zamiast zamykać obwód podłogi puszczał całą ciepłą wodę w podłogę. Zanim doszedłem czemu na parterze pomimo nastawionych 17oC (jeszcze nie mieszkam) mam 23oC, trochę gazu upłynęło Ale generalnie działa. Obwód grzejników działa na pompie pieca, FB10 w zasadzie służy tylko do monitorowania temperatury, bo umieszczenie dość niefortunne. Ustawienia wg krzywej. Obwód podłogi ma swoją pompę za mieszaczem. Czujnik temperatury mierzy temp. w obwodzie, jeśli trzeba "dolewa" trochę z pieca i dalej młóci. No ale to mniej więcej pół na pół. Mnie się taka automatyka podoba, ale jeśli nie będziesz miał pogodówki z czujnikiem na zewnątrz to może termostat 3-drożny wystarczy. Tylko nie wiem, jak w takiej sytuacji regulujesz temperaturę w obwodzie podłogówki? Jakiś RTL? Może mądrzejsi coś podpowiedzą. Edytowane 27 Stycznia 2013 przez maczekg literówki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.