grarmi 12.02.2013 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Kolego masz podobnie jak ja. Mój domek to bliźniak (parter + piętro) ok 120m^2do ogrzania. Domek z lat 80-tych - kaloryfery żeliwne. Posiadam ZSB14-3C oraz FW100 i zasobnik 120l. Przy obecnych temperaturach spala mi 8-10m^3 gazu. Ja niestety mam instalacje wysokotemperaturową (żeliwiaki). Dom ocieplony 20cm styro. Jednak okna mam masakryczne nieszczelne - stąd spore zużycie. Twój pierwszy sezon ogrzewania ? budynek po remoncie ? Tak pierwszy sezon grzewczy, domek stał od 20 lat nieużywany, zacząłem remont w styczniu zeszłego roku i skończyłem w listopadzie, a od grudnia już się wprowadziliśmy. Instalacja CO całkowicie nowa, podłogówka w kuchni i łazience, a grzejniki aluminiowe. Zastanawiam się właśnie nad ociepleniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 13.02.2013 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Dziekuje za rade A wentylacja grawitacyjna czy mechaniczna jest u Pana w domku? Co do grzejnikow to musze sprawdzic w projekcie do jakiej temperatury byly projektowane. A mozna powiedziec jakie jest u Pana zuzycie gazu? Dziekuje i pozdrawiam Asia Obecnie mechaniczna, alb były czasy gdy była grawitacyjna i grzałem kotłem 15 kW na drewno. Spokojnie dawał radę w duże mrozy przy nowym budynku (nawet takie do -32 w nocy). W zeszłym sezonie było ~1350 m z CWU, w tym tak patrzę to pewnie będzie z 1400. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 14.02.2013 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 U mnie kociołek śmiga aż miło, średnia za styczeń to 7m3 na dobę, da się z tego zejść jeszcze, bo nie wszystko docieplone no i pierwszy sezon grzania. Z tego co tu czytam to większość z Was nie ma problemu z Junkersem tylko zbyt skomplikowaną instalacją. Ja za radą jednego z forumowiczów (za co mu dziękuję) zrobiłem całość w podłogówce dwa rozdzielacze zero mieszaczy zero dodatkowych pompek, sam poskładałem całość. Proste jak konstrukcja cepa i bezobsługowe do tego ekonomiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 14.02.2013 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 (edytowane) Napisz jeszcze czy i ile spaliliście brykietu/drewna żeby było miarodajnie. Z tego co widzę to kominek jest Edytowane 14 Lutego 2013 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 14.02.2013 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 2 wieczory dla relaksu, w domu cały czas temp +21, teraz ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 14.02.2013 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Tak, pytam kontrolnie, bo często ktoś podaje zużycie gazu a zapomina o kubiku drewna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Asiz 15.02.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Dostalam wycene od jednego "specjalisty" na montaz kotlowni - chyba to sa 3 obiegi - podlogowka ma 2 oddzielne i na pietrze kaloryfery. Specjalista proponuje jakies 2 zestawy pompowe - jeden z mieszaczem a drugi bez mieszacza odpowiednio 2000 zl i 1300 zl (netto) i do tego jeszcze pompe cwu wilo 360 zl netto. Wszystko przy wspolpracy z kotlem Comfort 16-3. Do tego proponuje regulator FW200 za 770 zl netto.Podobno to uczciwy instalator ale jak sobie wstepnie sprawdzilam cene kotla jaka on proponuje juz po znizkach to wydaje mi sie ze powinnam szukac dalej,,, Prosze o wasze opinie... a moze ktos mieszka niedaleko Trojmiasta i podjalby sie instalacji takeij kotlowni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzeczki 17.02.2013 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Dzięki! coraz więcej informacji! Czytam ten wątek i natknąłem się na taki schemat: http://tinyurl.com/abkursd Dla mnie wygląda OK, ponieważ jest IPM1, czyli sterujemy pogodowo (podłogówkę tylko czy obydwa obiegi?), nie ma sprzęgła i dodatkowej pompy. Wszystko to przekłada się na niższe koszty instalacji. Ale pytanie do Was czy jest to poprawne i będzie dobrze działać? Jakie są minusy względem instalacji opartej na IPM2, sprzęgle (polecana przez Junkersa)? U mnie: 30% podłogówka (2 łazienki, kuchnia, przedpokój) , reszta grzejniki (salon, 4 sypialnie, garaż, drabinki w łazienkach). Mógłby ktoś doradzić? Chciałbym to zrobić nie komplikując instalacji. Czy schemat z linku jest OK, czy polecacie według dokumentacji Junkersa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 17.02.2013 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Dostalam wycene od jednego "specjalisty" na montaz kotlowni - chyba to sa 3 obiegi - podlogowka ma 2 oddzielne i na pietrze kaloryfery. Specjalista proponuje jakies 2 zestawy pompowe - jeden z mieszaczem a drugi bez mieszacza odpowiednio 2000 zl i 1300 zl (netto) i do tego jeszcze pompe cwu wilo 360 zl netto. Wszystko przy wspolpracy z kotlem Comfort 16-3. Do tego proponuje regulator FW200 za 770 zl netto. Podobno to uczciwy instalator ale jak sobie wstepnie sprawdzilam cene kotla jaka on proponuje juz po znizkach to wydaje mi sie ze powinnam szukac dalej,,, Prosze o wasze opinie... a moze ktos mieszka niedaleko Trojmiasta i podjalby sie instalacji takeij kotlowni? Z tego co widzę, to ceny dostałaś trochę kosmos. Sterownik kosztuje około 670 brutto (544 netto) na alle. Poszukaj lokalnie hydraulika - popytaj sąsiadów. Chyba nie masz noża na gardle? Cena robocizny samej kotłowni to około 1200-1500 PLN, każdy punkt (kaloryfer, woda ciepła+zimna+kanalizacja, kran itp) to 120 PLN. Położenie podłogówki około 20 PLN za m2 (tzn. położenie folii, styropianu, folii i na to rur) . Materiały lepiej kupować samemu - wychodzi sporo taniej. Jak się umówisz, niech ci dadzą listę czego potrzebujesz, kształtki/rurki do dostania w markecie. Można kupić więcej i później oddać całą nadwyżkę. Grubszy osprzęt w necie (pompy, sterowniki, rury PEX, rozdzielacze) - tutaj raczej nie będzie niespodzianek że zbrakło (z kształtkami czasami są). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 17.02.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Mógłby ktoś doradzić? Chciałbym to zrobić nie komplikując instalacji. Czy schemat z linku jest OK, czy polecacie według dokumentacji Junkersa? Schemat wygląda na autorstwa Junkersa - nazewnictwo i ikony takie same jak w materiałach projektowych. Pewnie obecnie go nie zamieszczają bo zgodnie z informacjami technicznymi kotła bez sprzęgła może działać przy instalacji o przepływie mniejszym niż 1000 l/h. Ja mam obecnie tak samo z tym że nie mam IPM tylko zawór termostatyczny, który i tak okazał się zbędny bo całość instalacji działa na jednej temperaturze. Według mnie prościej i taniej to powiększyć grzejniki a zrezygnować z elektroniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sleep 17.02.2013 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 WitamPisałem 2 miesiące temu moje wstępne uwagi na temat pieca. Po dwóch miesiącach użytkowania w tzw mrozy jestem mega zadowolony. Od 15 sierpnia (program jastrych, wygrzewanie podłogi dla płytkarza i kilku przygodach z mieszaczem - źle podłączony) do dnia dzisiejszego piecyk zużył 720 m3 gazu. Dogrzewam również kominkiem, który spalił 2 m3. Gazowania już sama zmieniła taryfę na W2 z W3 - przedpłata po 310 zł na dwa miesiące. Temp na dole 21.5 na górze od 19 do 20 stopni. Około 60 mkw podłogówka + 14 kaloryferów. Średnie zużycie gazu od 15 sierpnia 4 m3. Oczywiście do tego woda na 50 stopni. Rodzina 3 osobowa - około 130 mkw dom - Zoja LuX. Zainwestowałem w ocieplenie - chyba warto było. Elewacja 15 cm styropian, okna od 0,6 do 0,8 przenikalność (około 80 mkw powierzchni)i wełny na poddaszu od 25 do 40 cm z tzw zimnym strychem. Moja kotłowania: IPM2, FW 200, dwa obiegi, mieszacz i tyle. Prosta konstrukcja, ale spełnia swoje wymagania.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 18.02.2013 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 (edytowane) Jeżeli pierwszy sezon grzewczy, to radości doda fakt, że w kolejnych powinno być jeszcze mniejsze zużycie gazu. Choć zimę mamy łagodną. Edytowane 18 Lutego 2013 przez Karlsen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 18.02.2013 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 A z ciekawości - jak Ci wychodzi średnie zużycie gazu powiedzmy za ostatnie dwa miesiące? J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zioberek 18.02.2013 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Witam. Niestety w innym temacie nie doczekałem się jak na razie żadnej podpowiedzi więc spróbuję jeszcze tutaj. W związku z tym, że na wiosnę planuję całkowitą zmianę co. Przymierzam się do zakupu kotła Junkers Cerapur Smart zSB 14-3C z zasobnikiem, który ma ogrzać ok 90 m2. Górę domu będzie zamieszkiwała inna rodzina. Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby doradzić odnośnie doboru grzejników i czy w/w kocioł będzie odpowiedni. Dom ocieplony niestety tylko styropianem 5 cm + siding. Wstępnie zdecydowałem się na grzejniki Kermi, i tak dla sypialni 14,4 m2 widziałbym grzejnik płytowy KERMI V22 600x1400 70/55C: 1873 WAT , pokój 1 - 15,84 m2 KERMI V22 600x1600 70/55C: 2141 WAT a więc około 130W/m2 dla parametró 70/55C. Czy taki dobór będzie odpowiedni i jak dobrać grzejniki dla łazienek i kuchni. Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 19.02.2013 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Skąd masz tą informację i czy twój wzór aby na pewno jest poprawny? Zważ, że jeżeli temp. zasilania kotła jest c.a. 30oC, a parametr 9.C pokazuje 33, to zgodnie z twoim wzorem kocioł pracuje z mocą 3,3 kW. Zgodnie jednak z tabelą danych technicznych przy takiej temp. zasilania minimalna moc kotła to 3,7 kW. Nominalna moc cieplna jest różna w zależności o temp zasilania - choć masz rację, że wyświetlacz daje pewne przybliżenie i chyba jedyne co wiadomo to że przy 33 pracuje z mocą minimalną a reszta zawsze jest. c.a. Prolog - zgłosiłem swoje wątpliwości do producenta. Dzisiaj dostałem mail z nową instrukcją. Dostępna jest też na stronie producenta. Wskazanie funkcji 9C należy odnosić do tabeli z p-ktu 16 instrukcji. Miło że producent dosyć szybko reaguje. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sleep 20.02.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) A z ciekawości - jak Ci wychodzi średnie zużycie gazu powiedzmy za ostatnie dwa miesiące? J. Witam, to jest mój pierwszy sezon grzewczy, ale dom, a dokładnie tynki, posadzki były zrobione rok wcześniej niż się wprowadziłem, wietrzyłem, praktycznie okna były otwarte całym rokiem. Średnie zużycie za grudzień i styczeń coś około 300 - 320 m3 gazu ,luty coś w okolicy 80-100 m3, kominek mam z dsg w 4 pokojach i tam jest najcieplej - temp od 21 do 23 stopni, inne na górze w okolicy 20 stopni. Pytanie - czy jest możliwość sprawdzenia bez instalatora, jaką kocioł ma sprawność w danej chwili - kondensat mam wyprowadzony od razu do kanalizacji i nie widzę ile tego wychodzi. Gdyby pieniążków starczyło, zdecydowanie wybrałbym rekuperację, sporo ciepła ucieka przez wentylację grawitacyjną. Edytowane 20 Lutego 2013 przez sleep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzeczki 23.02.2013 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Schemat wygląda na autorstwa Junkersa - nazewnictwo i ikony takie same jak w materiałach projektowych. Pewnie obecnie go nie zamieszczają bo zgodnie z informacjami technicznymi kotła bez sprzęgła może działać przy instalacji o przepływie mniejszym niż 1000 l/h. Ja mam obecnie tak samo z tym że nie mam IPM tylko zawór termostatyczny, który i tak okazał się zbędny bo całość instalacji działa na jednej temperaturze. Według mnie prościej i taniej to powiększyć grzejniki a zrezygnować z elektroniki. Czyli nie masz sterownia pogodowego tylko regulator pokojowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.02.2013 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Nie, mam FW100 a grzejniki na tyle duże że pracują na temperaturach typowych dla podłogówki, jakby się okazało że nie wyrabiają, to mogę podnieść krzywą grzewczą dla grzejników, a ręcznie ograniczyć temp. na zaworze termostatycznym, ale jak dotąd nie było potrzeby na takie kombinacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leniin 24.02.2013 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 WitajciePodłogówka w całym domu Ustaiwienie pkt początkowy 23C końcowy 35 max tem zasilania 45CMam problem o który wczesiej już się pytałemMiesiac temu zaczalem grzać do 15C piec mi nie dogrzewal wiec za pomocą forum zmieniłem na ustawieniu grzania pkt początkowy z 21 do 23C.Teraz ustawiłem na 23C ( mieszkam od wczoraj) a piec dogrzewa mi do do 21,2C na sterowniku Podnies pkt początkowy ? czy zmienić cos innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wyspa7 24.02.2013 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 Do zacisków Ls i Lr na listwie ST 10 wcześniej usuń mostek. Witam "speców" od pieca. Czy ktoś wie jak jest sterowany ten piec poprzez zaciski LS i LR - tzn. - czy chodzi kiedy na nie jest podane 230 V czy odwrotnie. Na którym z nich powinna być "faza". Chcę wykorzystać sygnał z listwy elektrycznej, a konkretnie z modułu pompowego do sterowania tym piecem...jeśli się da. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.