tacim 26.02.2013 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Witajcie Podłogówka w całym domu Ustaiwienie pkt początkowy 23C końcowy 35 max tem zasilania 45C Mam problem o który wczesiej już się pytałem Miesiac temu zaczalem grzać do 15C piec mi nie dogrzewal wiec za pomocą forum zmieniłem na ustawieniu grzania pkt początkowy z 21 do 23C. Teraz ustawiłem na 23C ( mieszkam od wczoraj) a piec dogrzewa mi do do 21,2C na sterowniku Podnies pkt początkowy ? czy zmienić cos innego... A zrób ogrzewanie podłogowe, oszczędnie czy jak tam jest . Ja mam tak ustawione od 2 lat i jest super tylko zauważyłem jedno im bardziej obniżysz temp końcową to piec będzie grzał przy stosunkowo dobrej pogodzie wysokimi temp. dlaczego ? Nie wiem może przewiduję, że jak będzie zimniej to nie da rady utrzymać temp. Ja mam u siebie chyba max 51 stopni a zimą tak przy -15 zasilanie na poziomie 38 -40 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 26.02.2013 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 A zrób ogrzewanie podłogowe, oszczędnie czy jak tam jest . Ja mam tak ustawione od 2 lat i jest super tylko zauważyłem jedno im bardziej obniżysz temp końcową to piec będzie grzał przy stosunkowo dobrej pogodzie wysokimi temp. dlaczego ? Nie wiem może przewiduję, że jak będzie zimniej to nie da rady utrzymać temp. Ja mam u siebie chyba max 51 stopni a zimą tak przy -15 zasilanie na poziomie 38 -40 stopni. Może jest to związane z taktowaniem kotła przy dobrej pogodzie i temperaturach+. Czy kocioł taktuje? Jeżeli tak, to podejrzewam, że algorytm przyjmuje, że skoro nie może dostarczać w sposób ciągły żądanej ilości ciepła, to zwiększa jego ilość w pojedyńczym "skoku" żeby średnio wyszło równo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leniin 26.02.2013 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Zmienilem na ogrz. podł i jest git. Ustawione 22C i tyle jest. Wacha sie miedzy 21,7 - 22,0.Jest za cieplo wiec jutro zmienie na nizsza tem. Grzeje do 22 dopiero od 23.02 sobota jak sie przeprowadzilem. I do wczoraj bylo 21C ale odczuwalo sie delikatne chłodek. Dom byl grzany od stycznia ale do tem 15C.Kociol aktualnie pracuje z moca 38% Ustawilem tem max zasilania na 40C Tyle moze byc czy zwiększyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leniin 27.02.2013 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 PS. Tacim jaka masz ustawiona tem max zasilania przy ustawieniu ogrzew podłogowe.Ja teraz mam max 40C zasila przy tem zew. 0C zasila z tem. 35C. Czy zwiekszenie wpynie na spalanie?Boje sie ze jak beda mrozy nie dogrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 27.02.2013 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Ustawienie temp. max według mnie ma to znaczenie, że jak wedle krzywej grzewczej zostanie ona osiągnięta to nawet jak temp spadnie to kocioł będzie podawał na zasilaniu zadaną temp. max. Przy podłogówce jest mało prawdopodobne żebyś kiedyś przekroczył 40oC, a jeśli, to co za problem wtedy przestawić, jak chcesz mieć z głowy to ustaw 50oC bo więcej to niezdrowo dla rur. Przy dużej różnicy między temp. aktualną a oczekiwaną (wychłodzony budynek) może to mieć znaczenie, gdyż przy innym niż 0% wpływie temp. wewnętrznej algorytm sterownika podbija krzywą grzewczą i kocioł daje wyższą temp. niż by wynikała z samej krzywej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tren90 28.02.2013 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 . Przy dużej różnicy między temp. aktualną a oczekiwaną (wychłodzony budynek) może to mieć znaczenie, gdyż przy innym niż 0% wpływie temp. wewnętrznej algorytm sterownika podbija krzywą grzewczą i kocioł daje wyższą temp. niż by wynikała z samej krzywej. No właśnie co to znaczy, że ustawienie wartości innej niż 0% podbija krzywą ??? Jeśli mam np ustawioną krzywa 35/60 to jak będzie wyglądała "podbita krzywa" Ja zawsze myślałem, że ten parametr powoduj że WTW ogranicza działanie kotła jesli będzie juz na sterowniku ciepło. Czyli np jak na sterowniku mam 22stopnie i faktycznie tyle chciałem mieć to przy ustawieniu 100% kocioł powinien sie wyłączyć i tak sukcesywnie z paramterami w dół - tylko co przy pozostałych ustawieniach np przy ustawieniu 50% WTW albo 10 czy 20 % ? Jak to właściwie jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 28.02.2013 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Algorytmu Junkers nie ujawnił więc wszystko opiera się na obserwacjach, jeżeli masz krzywą 35/60 i temp. w lokalu jest za niska to sterownik podwyższa sobie temp. na wyższa niż by wynikała z krzywej o ile wyższą dokładnie nie wiadomo - tym wyżej im wyższa różnica. Jeżeli masz osiągniętą zadana temp. to nawet przy 100% się nie musi wyłączyć (taki jego urok) bo masz bezwładność budynku. Możliwe, że przy grzejnikach działa bardziej ON/OFF ale przy podłogówce na pewno musi uwzględniać wzorcową charakterystykę instalacji. Jak ci Junkers udostępni algorytm sterownika to pewnie sporo osób cię "ozłoci" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 28.02.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Tak trochę OT w dotychczasowej dyskusji, wybaczcie ale muszę zwerbalizować Wczoraj po południu mój Smart strzelił komunikatem C6 i zrobił stop. Zgodnie z instrukcją i połową przeczytanego internetu oznacza ten komunikat uszkodzony wentylator. Serwisant to potwierdził, dziś przyjechał i wymienił. Koszt sezonu grzewczego wzrósł o ... 1000 zł .... Piec ma 3 lata, do tej pory pracował bez zarzutu. Tak chciałem się z wami podzielić, że sprawdziłem koszt tej części w tym piecu .... pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 28.02.2013 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) Nie robiłeś przeglądu po 3 roku? Zrobienie u autoryzowanego serwisanta przedłuża obecnie gwarancję na 4 rok, tyle że przegląd kosztuje wówczas 460 zł. Edytowane 28 Lutego 2013 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 28.02.2013 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Nie robiłeś przeglądu po 3 roku? Zrobienie u autoryzowanego serwisanta przedłuża obecnie gwarancję na 4 rok, tyle że przegląd kosztuje wówczas 460 zł. Nie nie robiłem, nawet nie wiedziałem, że jest jakaś "promocja" na przedłużenie gwarancji ... Takie informacje chyba jakoś do klientów powinny trafiać ... A z drugiej strony, nawet jakbym zrobił to nie wiadomo czy wpłynęło by to na pracę tego wentylatora. Dalej - w moim przypadku to byłyby 2 przeglądy czyli koszt już prawie 1000 zł, na to samo wychodzi ... Nic, trudno, zdarza się ... pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 28.02.2013 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Szczerze mówiąc, nie wiem, czy warto. Przedłużenie gwarancji na trzeci rok - 500zł, na czwarty rok - 500zł. Razem tysiąc. Ty nie przedłużałeś i trafiła Ci się awaria za tysiąc, wyszedłeś na to samo. Tak, wiem, mogła się trafić awaria za 2000 i wtedy byłbyś w plecy. Ale statystyka działa w obie strony... J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 01.03.2013 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Też się zgadzam, że mało korzystna oferta: na 3 rok 330, na 4 - 460, na 5 pewnie 500, więc w sumie ok. 1300 zł, ale jeżeli ktoś i tak robi przeglądy roczne to bez przedłużenia gwarancji kosztują min. 250 zl (taniej nie znalazłem), więc zapłaci 750 zł, różnica 550 to święty spokój przez 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 01.03.2013 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Na 3 rok 330? Czy to są jakieś stawki ryczałtowe? Czy poszczególne serwisy coś do tego dokładają od siebie, np. za dojazd? Bo do swojego kotła, jak dzwoniłem pytać, to usłyszałem cenę coś koło 500 zł... J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 01.03.2013 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 (edytowane) Tak trochę OT w dotychczasowej dyskusji, wybaczcie ale muszę zwerbalizować Wczoraj po południu mój Smart strzelił komunikatem C6 i zrobił stop. Zgodnie z instrukcją i połową przeczytanego internetu oznacza ten komunikat uszkodzony wentylator. Serwisant to potwierdził, dziś przyjechał i wymienił. Koszt sezonu grzewczego wzrósł o ... 1000 zł .... Piec ma 3 lata, do tej pory pracował bez zarzutu. Tak chciałem się z wami podzielić, że sprawdziłem koszt tej części w tym piecu .... pozdrawiam, majki Nie koszt sezonu jednego tylko trzech. Jak podzielisz to na 3 lata użytkowania pieca wychodzi ok. 1zł dziennie. Pozdrawiam:) Edytowane 1 Marca 2013 przez jwak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 01.03.2013 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Na 3 rok 330? Czy to są jakieś stawki ryczałtowe? Czy poszczególne serwisy coś do tego dokładają od siebie, np. za dojazd? Bo do swojego kotła, jak dzwoniłem pytać, to usłyszałem cenę coś koło 500 zł...J. Z tego co wiem to przy przeglądach przedłużających gwarancję mają narzuconą stawkę przez Junkersa (pewnie niektórzy sobie coś jeszcze doliczą). Podane stawki znalazłem na stronie centrum serwisowego Junkersa w Rzeszowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 01.03.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Pewnie stawka Junkersa plus małe co łaska za dojazd i czas pracy... i mamy te pięć stówek, które mi rzucili. J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamfcb 01.03.2013 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Witam, dowiedziałem się dziś że nie wszystkie kotły mogą grzać wodę z minimalna temp np 20-25stopni, i zacząłem przeglądać instrukcje i np w junkersie smart minimalna temp na CO to 35stopni, czy ja dobrze rozumiem że w podłogówkę niższej temp nie poda(częstsze taktowanie?)? ogólnie stoję dopiero przed zakupem i waham się miedzy junkersem smartem 14kw a immergasem 12kw (i on ma zakres regulacji temp 20-85stopni). czy możecie jakoś to wyjaśnić mi trochę nieogarniętemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 02.03.2013 00:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Witam, dowiedziałem się dziś że nie wszystkie kotły mogą grzać wodę z minimalna temp np 20-25stopni, i zacząłem przeglądać instrukcje i np w junkersie smart minimalna temp na CO to 35stopni, czy ja dobrze rozumiem że w podłogówkę niższej temp nie poda(częstsze taktowanie?)? ogólnie stoję dopiero przed zakupem i waham się miedzy junkersem smartem 14kw a immergasem 12kw (i on ma zakres regulacji temp 20-85stopni). czy możecie jakoś to wyjaśnić mi trochę nieogarniętemu? Dam sobie łeb obciąć, że 32 w zimie to normalka zasilanie, ale z całym szacunkiem co ma dać zasilanie podłogi 20 stopni przy wymaganej w domu np 21 bo tak chyba minimalnie każdy ma. Co do taktowania nie stwierdziłem potrafi palnik chodzić kilka godzin non toper. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 02.03.2013 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Przy sterowniku pogodowym minimalna temp. zasilania jest chyba 21oC, bez sterownika przy pokrętle kotła na 1 minimalna temp. to ok. 35oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 02.03.2013 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Nio tak będzie dzisiaj -1 mam na kotle 31 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.