Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

BUDERUS kłopot z piecem i firmą


kaba

Recommended Posts

Mariannkosy niepotrzebnie siejesz zamęt :) Nawet jeśli doszłoby do wymiany urządzenia to do tego czasu klient ma problem. Szybciej i łatwiej naprawić pierdołę niż walczyć z instalatorem (nie firmą Buderus). Czasami nawet różne sądy i instytucje nie są w stanie nic od takiego gościa wyegzekwować, pomimo że się starają. A nieświadomy klient jest po dupie bity. W Buderusie sprzedający jest serwisantem i Buderus nie musi nic zrobić bo ma takie umowy. Nie znam warunków gwarancji i nie wiem czy jest tam zapis o wymianie urządzenia z jakiegoś powodu. Raczej będzie miejsce na podpis, że klient je akceptuje.

Proponuję poszukać kogoś kto naprawia w okolicy kotły Buderus i z nim pogadać czy nie może zrobić naprawy za którą zapłaci mu Buderus lub ten instalator. Części i tak sa na gwarancji. pozdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Mariannkosy niepotrzebnie siejesz zamęt :) Nawet jeśli doszłoby do wymiany urządzenia to do tego czasu klient ma problem. Szybciej i łatwiej naprawić pierdołę niż walczyć z instalatorem (nie firmą Buderus). Czasami nawet różne sądy i instytucje nie są w stanie nic od takiego gościa wyegzekwować, pomimo że się starają. A nieświadomy klient jest po dupie bity. W Buderusie sprzedający jest serwisantem i Buderus nie musi nic zrobić bo ma takie umowy. Nie znam warunków gwarancji i nie wiem czy jest tam zapis o wymianie urządzenia z jakiegoś powodu. Raczej będzie miejsce na podpis, że klient je akceptuje.

Proponuję poszukać kogoś kto naprawia w okolicy kotły Buderus i z nim pogadać czy nie może zrobić naprawy za którą zapłaci mu Buderus lub ten instalator. Części i tak sa na gwarancji. pozdr adam

 

cena części jest tak niska że producent ma to gdzieś ile kontenerów muszą czegoś tam wymienic bo i tak gwarantem jest dostawca a nie Buderus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariannkosy niepotrzebnie siejesz zamęt :) Nawet jeśli doszłoby do wymiany urządzenia to do tego czasu klient ma problem. Szybciej i łatwiej naprawić pierdołę niż walczyć z instalatorem (nie firmą Buderus). Czasami nawet różne sądy i instytucje nie są w stanie nic od takiego gościa wyegzekwować, pomimo że się starają. A nieświadomy klient jest po dupie bity. W Buderusie sprzedający jest serwisantem i Buderus nie musi nic zrobić bo ma takie umowy. Nie znam warunków gwarancji i nie wiem czy jest tam zapis o wymianie urządzenia z jakiegoś powodu. Raczej będzie miejsce na podpis, że klient je akceptuje.

Proponuję poszukać kogoś kto naprawia w okolicy kotły Buderus i z nim pogadać czy nie może zrobić naprawy za którą zapłaci mu Buderus lub ten instalator. Części i tak sa na gwarancji. pozdr adam

 

 

A gwarancje czytał ???? :roll:

 

 

KTO JEST GWARANTEM?? Jasiu Srasiu czy Buderus ? 8)

 

 

".........

Gwarancja

Przestrzegamy odbiorców, e pierwszego uruchomienia, jak równie serwisowania kotłów BUDERUS

moe dokonac wyłacznie firma, bedaca Autoryzowanym Partnerem Handlowym firmy BUDERUS

Technika Grzewcza Sp. z o.o.. W przeciwnym wypadku, nie beda uznawane adne roszczenia gwarancyjne. Kada

ewentualna reklamacja musi zostac zgłoszona pisemnie, niezwłocznie po stwierdzeniu usterki. Producent zastrzega

sobie prawo do wszelkich zmian, prowadzonych w ramach technicznego udoskonalania wyrobu. Okres na jaki

udzielana jest gwarancja oraz warunki gwarancji, sa okreslone w karcie gwarancyjnej przekazanej uytkownikowi

przez firme, która zamontowała kocioł.

Liste Autoryzowanych Partnerów......................"

 

 

"........Uytkownik korzysta z prawa odpowiedzialnosci za usterki u sprzedawcy urzadzenia. Kada reklamacja

powinna byc zgłoszona pisemnie, natychmiast po wykryciu usterki.

Podczas zgłaszania usterki w ramach gwarancji, uytkownik zobowiazany jest do przedłoenia naleycie

wypełnionej karty gwarancyjnej oraz dokumentu potwierdzajacego nabycie produktu..........."

 

" ... BUDERUS Technika Grzewcza Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do decyzji, czy podczas bezpłatnego

przeprowadzenia naprawy wymieni badz naprawi wadliwa czesc. Czesci wymienione w okresie gwarancji, sa

własnoscia BUDERUS Technika Grzewcza Sp. z o.o.. ".

 

3 x i wymiana na nowy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to jest napisane, że 3 razy i nowy? pozdr adam

 

Tak po prostu jest. Nie ma znaczenia jaki produkt reklamujemy. U sprzedawcy możesz reklamować jako niezgodność towaru z umową. Np. kupujesz piec , który przecież ma działać i grzać, a skoro sie psuje to nie grzeje i na tej podstawie go reklamujesz u sprzedawcy. Niech ciebie nie interesuje serwisant tej firmy.Ty kupiłeś towar u instalatora i u niego go reklamuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 2 tygodniach grzania Buderusik sie wylaczyl

Naprawa trwala chyba 2 tygodnie Byli instalatorzy , serwisant z buderusa i nic Skonczylo sie wymiana plyty głownej na nowa i kociolek ruszyl od reki

 

Pisz reklamacje drukuj i wysylaj do instalatora listem za potwierdzeniem odbioru albo złóż na dziennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to jest napisane, że 3 razy i nowy? pozdr adam
Tak po prostu jest. Nie ma znaczenia jaki produkt reklamujemy.

tak po prostu nie jest. Ani KC ani ustawa, o której dalej piszesz nie narzuca czegoś podobnego na gwarancie/sprzedawcy. Chyba, że się on sam dobrowolnie do tego zobowiązuje w k.gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emild. Właśnie nie byłem pewny czy w ustawie lub KC jest jakiś zapis. Myślę, że tutaj ważniejsze są warunki gwarancji, a te są jakie producent ustali i na jego warunkach. Klient albo je akceptuje albo nie. W gwarancjach różnych ani razu nie widziałem wpisu, że po iluś tam naprawach kotłów wymienia się je na nowe. Może przy innych sprzętach coś takiego się stosuje. Poza tym po co wymieniać całe urządzenie skoro wadliwy jest jeden element ? Może czasami cala partia którą wypuścił Buderus ma uszkodzone płyty i w nowym kotle będzie tak samo, a jak przyjdzie nowa płyta to ma już inny soft.

Może sprawa już się wyjaśniła ? i piec działa ? pozdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam troszke mnie nie było ,ale sprawa nic sie nie zmieniła i wyglada dosyć marnie.

Piec dalej chodzi jak chodził mimo kolejnej proby naprawy przez instalatora, wszystko zostało sprawdzone i to co mozna powymieniane( np.czujniki temp.)

Pozostala tylko elektronika czyli albo kwestia softu (oprogramowania) lub uszkodzenia płyty.Niestety instalator tego nie zrobi, nie ma ani sprzetu ani oprogramowania.

Przypominam ,że serwisant z buderusa rownież nie potrafil usunąć usterki.

Buderus natomiast Faktycznie wszystko zrzuca na instalatora i przy telefonie z jego stony z uporem maniaka twierdzą ze ma szukać usterki w tym co juz zastalo z jego strony sprawdzone lub wymienione.

Typowa spychologia.

Z gwarancji niestety wynika iż gwarantem tylko i wylacznie jest instalator.

Wiadomo że wyegzekwowanie wymiany pieca czy płyty u instalatora byłoby bardzo trudne i nawet (jeżeli nie bede do tego zmuszony) nie chciałbym tego robić bo strasznie mnie wkur..a podejscie duzej firmy do swoich klientow i partnerow.

 

Na koniec pare kwiatków z gwarancji buderusa ,ku przestrodze przed wyborem ich produktow.

Moze ktoś w przeciwienstwie do mnie bedzie mądry przed szkoda.

"Gwarantem jest wyłącznie Autoryzowany

Partner Handlowy BUDERUS Technika Grzewcza

Sp, z 0.0.,

Budęrus Heiztochnik GmbH

z siedzibą w Wetzlal' (Niemcy) i Budorus Technika

Grzewcza Spółka z 0.0. z siedzibą w Tarnowie Pod-

górnym nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzial-

ności wobec uprawnionego z gwarancji.

7. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za serwis

gwarancyjny. jeżeli wymagane naprawy nie mogą

być wykonane z powodu ograniczeń importowych

iub eksportowych na częścl zamienne, zmiany prze-

pisów prawnych, jak również innych nieprzewidzia-

nych okoliczności uniemożliwiąjących wykonanie na-

prawy takich jak: siła wyższa, zdarzenia losowe, bra-

ki siły roboczej, strajki, lockout'y, klęski żywiołowe,

zakłócenia w funkcjonowaniu komunikacji lub trans-

portu,

 

8. Gwarancja obejmuje prawo do bezpłatnego usu-

nięcia usterek urządzenia. Wszelkie dalsze rosz-

czenia uprawnionego z gwarancji, a w szczególno-

ści roszczenia odszkodowawcze z tytułu poniesio-

nych szkód i utraconych korzyści, bez wzgłędu na

ich podstawę prawną, są wykluczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam troszke mnie nie było ,ale sprawa nic sie nie zmieniła i wyglada dosyć marnie.

Piec dalej chodzi jak chodził mimo kolejnej proby naprawy przez instalatora, wszystko zostało sprawdzone i to co mozna powymieniane( np.czujniki temp.)

Pozostala tylko elektronika czyli albo kwestia softu (oprogramowania) lub uszkodzenia płyty.Niestety instalator tego nie zrobi, nie ma ani sprzetu ani oprogramowania.

Przypominam ,że serwisant z buderusa rownież nie potrafil usunąć usterki.

Buderus natomiast Faktycznie wszystko zrzuca na instalatora i przy telefonie z jego stony z uporem maniaka twierdzą ze ma szukać usterki w tym co juz zastalo z jego strony sprawdzone lub wymienione.

Typowa spychologia.

Z gwarancji niestety wynika iż gwarantem tylko i wylacznie jest instalator.

Wiadomo że wyegzekwowanie wymiany pieca czy płyty u instalatora byłoby bardzo trudne i nawet (jeżeli nie bede do tego zmuszony) nie chciałbym tego robić bo strasznie mnie wkur..a podejscie duzej firmy do swoich klientow i partnerow.

 

Na koniec pare kwiatków z gwarancji buderusa ,ku przestrodze przed wyborem ich produktow.

Moze ktoś w przeciwienstwie do mnie bedzie mądry przed szkoda.

"Gwarantem jest wyłącznie Autoryzowany

Partner Handlowy BUDERUS Technika Grzewcza

Sp, z 0.0.,

Budęrus Heiztochnik GmbH

z siedzibą w Wetzlal' (Niemcy) i Budorus Technika

Grzewcza Spółka z 0.0. z siedzibą w Tarnowie Pod-

górnym nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzial-

ności wobec uprawnionego z gwarancji.

7. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za serwis

gwarancyjny. jeżeli wymagane naprawy nie mogą

być wykonane z powodu ograniczeń importowych

iub eksportowych na częścl zamienne, zmiany prze-

pisów prawnych, jak również innych nieprzewidzia-

nych okoliczności uniemożliwiąjących wykonanie na-

prawy takich jak: siła wyższa, zdarzenia losowe, bra-

ki siły roboczej, strajki, lockout'y, klęski żywiołowe,

zakłócenia w funkcjonowaniu komunikacji lub trans-

portu,

 

8. Gwarancja obejmuje prawo do bezpłatnego usu-

nięcia usterek urządzenia. Wszelkie dalsze rosz-

czenia uprawnionego z gwarancji, a w szczególno-

ści roszczenia odszkodowawcze z tytułu poniesio-

nych szkód i utraconych korzyści, bez wzgłędu na

ich podstawę prawną, są wykluczone.

 

 

To wszystko nadaje się tylko (ku przestrodze) na osobny temamt w FM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany julek - a co w takim razie z Junkersem , Dakonem, Cichewiczem czy Heitzem?

Przecież to jedna grupa (Bosch).

 

Buderus to grupa Boscha ?? - no proszę - nie widziałem ...

 

No tak : "Grupa Bosch Thermotechnik GmbH, do której należy marka Buderus, to największy producent systemów grzewczych w Europie. Posiada sieć dystrybucyjną na całym świecie.

Buderus to marka gwarantująca jakość, trwałość, niezawodność i doświadczenie."

 

- i jeszcze : "Buderus od pokoleń jest gwarancją jakości i konsekwentnego rozwoju technologicznego.

Marka Buderus wspiera swoich instalatorów w trakcie procesu projektowania oraz wykonania instalacji grzewczych. Wykwalifikowana kadra inżynierska służy Państwu doświadczeniem i fachową poradą.

 

Buderus Technika Grzewcza Sp. z o.o. to 15 oddziałów w całej Polsce- jesteśmy zawsze blisko klienta, a jego zadowolenie jest naszym priorytetem."

 

Nic dodać nic ująć w kontekście tegoż wątku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykwalifikowana kadra inżynierska służy Państwu doświadczeniem i fachową poradą.

 

Buderus Technika Grzewcza Sp. z o.o. to 15 oddziałów w całej Polsce- jesteśmy zawsze blisko klienta, a jego zadowolenie jest naszym priorytetem."[/i]

 

Nic dodać nic ująć w kontekście tegoż wątku ...

 

Oddziały to może i mają ,mam jeden 5km. od siebie ale co z tego jak polityka firmy jest zero kontaktu z klientem.

Okazuje sie nawet że duża firma chcac kupic u nich caly system za wielkie pieniądze nie mogla dokonac tego bezpośrednio w buderusie a rownież tylko przez instalatora.

Jezeli chodzi o serwis to na calą polnocna Polske jest 2 (dwoch) serwisantow,

jeden w Szczecinie i jeden w Olsztynie, bo Trojmiasto to mala miejscowosc i nie ma potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany julek - a co w takim razie z Junkersem , Dakonem, Cichewiczem czy Heitzem?

Przecież to jedna grupa (Bosch).

Niekoniecznie jedna czapa na samej gorze oznacza taka sama polityke firm corek ale przegladajac wszystko o buderusie znalazlem cos i o Cichewiczu

http://forum.muratordom.pl/buderus-wielki-problem,t148025.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ustawę o sprzedaży konsumenckiej

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)

 

Art. 8.

 

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

 

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

 

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

 

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

 

Art. 9.

 

1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

 

2. Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów określi, w drodze rozporządzenia, dla towarów żywnościowych krótsze terminy zawiadomienia, mając na względzie trwałość tych towarów.

 

Art. 10.

 

1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

 

2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.

 

3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.

 

4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.

 

Art. 12.

 

1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

 

2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1 przedawnia się z upływem sześciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilą zaspokojenia kupującego, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowiązany był to uczynić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...