wasiek 05.12.2009 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 potrzebuje porady fachowca w dziedzinie ogrodniczej.... Dzisiejszej nocy zające lub sarenki obgryzły mi korę - od samego dołu aż do wysokości 50cm - na jabłonkach. Obok sa posadzone czeresnie i tych drzewwk nie ruszyły. Jabłonki to drzewka dwuletnie posadzone u nas dopiero miesiąc temu i niestety nie mieliśmy czasu, żeby od razu je zabezpieczyć przed takimi zdarzeniami. Chociaz zawsze wydawało mi sie, że zwierzatka obgryzaja kore w zimowe mroźne dni, kiedy to nie moga inaczej zdobyc pokarmu.... Fakt jest taki jaki jest i jest mi smutno..... Interesuje mnie czy jestem jeszcze wstanie coś zrobić, żeby nie stracic tych drzewek. W dziedzinie ogrodnictwa jestem totalnym laikiem i nie wiem co moge teraz zrobić dlatego licze na Waszą pomoc..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ROLMAN 06.12.2009 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 witaj,kora jabłonki to rarytas dla zwierzątek. generalnie młode pędy będą ogryzać przez cały rok, o ile nic nie stanie im na przeszkodzie. ja się z tym już pogodziłem. jak okorowały dookoła przewodnik ( czyli pęd główny), to na 100% powyżej okorowania drzewko obumrze. jeśli jabłonki masz szczepione, a okorowane zostały powyżej miejsca szczepienia, drzewko odbije i będziesz miał taką odmianę, jaką kupiłeś. jeśli poniżej miejsca szczepienia, odbije podkładka. przypuszczam, że przy samej ziemi nie okorowały, więc nie bierz tego do głowy. w każdym razie ogryzione pędy możesz spokojnie skośnie ściąć tuż pod miejscem okorowania. a ranę możesz posmarować maścią ogrodniczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania