Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Problem :( z warunkami zabudowy


domekz

Recommended Posts

Moim zdaniem starostwo może bazować również na Rozporządzeniu z 2008r.(przytoczonym przez Dusię)

. ] § 9. 1. Pasy przeciwpożarowe w sąsiedztwie linii kolejowej, na której prowadzony jest ruch, powinny być urządzane jako dwa równoległe do linii kolejowej pasy terenu, o szerokości co najmniej 2 m, odległe od siebie od 10 m do 15 m i połączone ze sobą co 25 m do 50 m tej samej szerokości pasami poprzecznymi. Pierwszy pas terenu powinien być urządzony w odległości od 2 m do 5 m od dolnej krawędzi nasypu lub górnej krawędzi przekopu linii kolejowej, a w razie występowania rowów bocznych - od zewnętrznej krawędzi tych rowów.

2. Pasy terenu, o których mowa w ust. 1, powinny być całkowicie oczyszczone z wszelkiej roślinności do warstwy mineralnej, a na gruntach torfiastych - posypane warstwą piasku o grubości od 0,01 m do 0,02 m, natomiast prostokąty powstałe między pasami terenu powinny być oczyszczone z krzewów, suchej ściółki i gałęzi oraz zadrzewione gatunkami roślin liściastych, jeśli warunki siedliskowe zapewniają prawidłowy ich rozwój.

, ale jest to mocno „naciągana hipoteza”

 

 

 

Prawdopodobne jest, że starostwo bazuje na rzeczonym rozporządzeniu, które obowiązywało do 2008r., bo tam faktycznie była określona odległość budynków od główki szyny 20m.

 

Obowiązujące od 2008r. Rozporządzenie już tego zapisu nie posiada.

 

Marcin - przytoczone przez Ciebie Rozporządzenie nie ma (moim zdaniem), w tym przypadku „mocy sprawczej”, biorąc pod uwagę par.1.3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

jest rozporządzenie, które określa warunki techniczne dla budowli kolejowych.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19981510987

wydane warunki stoją w sprzecznosci z rozporządzeniem.

 

tak przypuszczam

Chyba jednak nie bo:

§ 2. Przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu i robotach budowlanych budowli kolejowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze sprawa która poruszyła aglig.

 

A moim zdaniem to kolej (na podstawie wspomnianego Rozporządzenia z 2008r. par.2,) ma obowiązek ustawienia ekranów itp. tak, aby była możliwa do wykonania funkcja terenu określona w MPZP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-starostwo nie wyda pozwolenia na budowę bo zostały źle wyznaczone linie nieprzekraczalne zabudowy (WZ), bez uwzględnienia torów kolejowych będących blisko działki

 

patrz co napisałem powyzej - wzzit wydane bez uwzględnienia przepisów odrębnych

Starostwo nie ma prawa kwestionować decyzji wzizt wydanej przez Gminę nie ma takich kompetencji może jedynie nie wydać pozwolenia na budowę powołując się na przepisy odrębne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-starostwo nie wyda pozwolenia na budowę bo zostały źle wyznaczone linie nieprzekraczalne zabudowy (WZ), bez uwzględnienia torów kolejowych będących blisko działki

 

patrz co napisałem powyzej - wzzit wydane bez uwzględnienia przepisów odrębnych

Starostwo nie ma prawa kwestionować decyzji wzizt wydanej przez Gminę nie ma takich kompetencji może jedynie nie wydać pozwolenia na budowę powołując się na przepisy odrębne.

 

i tak zapewne zrobi - może niezgodnosć projektu zagospodarowania z przepisami odrębnymi ?

 

sSiwy - masz oczywista rację

 

zastanawiam sie dlaczego gmina po prostu nie uchyliła wadliwej decyzji...

ale co z tym fantem to Oskar napisał

 

PS> odnoszę sie w swoich postach tylk odo dyskusji w tym wątku, więc jak zauważyłem moja wiedza dot. przypadku nie jest pełna. Zamilknę więc aby nie siać zamętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak zapewne zrobi - może niezgodnosć projektu zagospodarowania z przepisami odrębnymi ?

 

sSiwy - masz oczywista rację

 

Od przepisów odrębnych można wystąpić o odstępstwo do właściwego Ministra i o tym od początku pisze.

Ale kolega powinien wziąść szanowną nienazwaną w tzw troki i udać się na rozmowę do Starostwa aby dowiedzieć się jakie to przepisy odrębne nie pozwalają wydać pozwolenia na budowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepisy odległościowe zostały przeniesione do w ustawy kolejowej

Art. 53.

1. Usytuowanie budowli, budynków, drzew i krzewów oraz wykonywanie robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowych, bocznic kolejowych i przejazdów kolejowych może mieć miejsce w odległości niezakłócającej ich eksploatacji, działania urządzeń związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego, a także niepowodującej zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

2. Budowle i budynki mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego, z tym że odległość ta od osi skrajnego toru nie może być mniejsza niż 20 m, z zastrzeżeniem ust. 4.

3. Odległości, o których mowa w ust. 2, dla budynków mieszkalnych, szpitali, domów opieki społecznej, obiektów rekreacyjno-sportowych, budynków związanych z wielogodzinnym pobytem dzieci i młodzieży powinny być zwiększone, w zależności od przeznaczenia budynku, w celu zachowania norm dopuszczalnego hałasu w środowisku, określonych w odrębnych przepisach.

4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do budynków i budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego i utrzymania linii kolejowej oraz do obsługi przewozu osób i rzeczy.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030860789

ale

Art. 57.

1. W przypadkach szczególnie uzasadnionych dopuszcza się odstępstwo od warunków usytuowania budynków i budowli określonych w art. 53 oraz wykonywania robót ziemnych określonych na podstawie art. 54. Odstępstwo nie może powodować zagrożenia życia ludzi lub bezpieczeństwa mienia oraz bezpieczeństwa i prawidłowego ruchu kolejowego, a także nie może zakłócać działania urządzeń służących do prowadzenia tego ruchu.

2. Właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej, w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, udziela bądź odmawia zgody na odstępstwo po uzyskaniu opinii właściwego zarządcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ja bym jeszcze zwiększyła swoje szanse.

Mianowicie udałabym się na rozmowę do Gminy ( Burmistrza, Wójta, Prezydenta) i powiedziałabym, że ponieważ wzizt nie uwzględniało przepisów odrębnych i przy sprzedaży nikt nie wspomniał, że mogą być problemy żadasz zeby Gmina pomogła w uzyskaniu takiego odstępstwa. Niech piszą, dzwonią i mailują i poprostu niech lobbują za twoją sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduje z opisu sytuacji oraz tego zapisu

§ 4. 1. Obowiązującą linię nowej zabudowy na działce objętej wnioskiem wyznacza się jako przedłużenie linii istniejącej zabudowy na działkach sąsiednich.

2. W przypadku niezgodności linii istniejącej zabudowy na działce sąsiedniej z przepisami odrębnymi, obowiązującą linię nowej zabudowy należy ustalić zgodnie z tymi przepisami.

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 26 sierpnia 2003 r.

w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z dnia 19 września 2003

 

ale według mnie to tylko pod warunkiem że tory są od frontu działki, dlatego pisałam, że potrzebnyby był rysunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale należy wziąć pod uwagę Rozporządzenie w sprawie WT:

 

§ 11. 1. Budynek z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi powinien być wznoszony poza zasięgiem zagrożeń i uciążliwości określonych w przepisach odrębnych, przy czym dopuszcza się wznoszenie budynków w tym zasięgu pod warunkiem zastosowania środków technicznych zmniejszających uciążliwości poniżej poziomu ustalonego w tych przepisach bądź zwiększających odporność budynku na te zagrożenia i uciążliwości, jeżeli nie jest to sprzeczne z warunkami ustalonymi dla obszarów ograniczonego użytkowania, określonych w przepisach odrębnych.

2. Do uciążliwości, o których mowa w ust. 1, zalicza się w szczególności:

2) hałas i drgania (wibracje),

 

Moim zdaniem, wynika z tego, że to jednak starostwo jest władne, a ściślej jego „budowlanka”, do okr4eslenia warunków jakie powinny być spełnione, aby tam postawić budynek, lub do określenia, że nie można dokonać odstępstwa.

Wystąpić powinna gmina – skoro wydała takie WZ.

 

W moim rozumieniu kolej nie jest tu „partnerem”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tory są z tyłu działki ale to nie ma nic do rzeczy, dziś nie byłem w starostwie więc nie mogłem się dowiedzieć o podstawę nie wydania PnB.

Ale jest minimalna nadzieja bo dzwoniłem do pkp i te tory są do likwidacji i dyrektor oddziału poinformował mnie że minister infrastruktury podpisał ich likwidacje. Zaprosił mnie do głównego oddziału pkp, ma mi wydać pismo na temat likwidacji torów, i podpisać się na tym. Nie wiem czy to coś da ale co mi zostało. Nie wiem tylko jakim cudem starostwo nie wie jeszcze o podpisanej przez ministra decyzji.

Ja mam tylko nadzieję że pan z PKP mówił prawdę i jeszcze mam nadzieję że będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z prawnikiem i powiedział mi, ze takie pismo od pkp może dla starostwa być niewystarczające żeby wydać PnB. jeśli tory są za działką to starostwo może nie wydać PnB bo fizycznie są tam... Ręce opadają.

Aglig możesz sprecyzować swój post? Ja to rozumiem tak, że przez za bliską odległość budynku od linii torów nie dostanę PnB, nie znam jeszcze dokładnie z jakiego przepisu to wynika ale tak jest. Mimo że architektka umieściła budynek prawidłowo nie przekraczając linii z WZ wydanych przez miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast adwokata przeczytaj jeszcze raz uważnie. Pozwolę sobie wkleić jeszcze raz i pogrubić istotne.

 

przepisy odległościowe zostały przeniesione do w ustawy kolejowej

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030860789

Art. 57.

1. W przypadkach szczególnie uzasadnionych dopuszcza się odstępstwo od warunków usytuowania budynków i budowli określonych w art. 53 oraz wykonywania robót ziemnych określonych na podstawie art. 54. Odstępstwo nie może powodować zagrożenia życia ludzi lub bezpieczeństwa mienia oraz bezpieczeństwa i prawidłowego ruchu kolejowego, a także nie może zakłócać działania urządzeń służących do prowadzenia tego ruchu.

2. Właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej, w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, udziela bądź odmawia zgody na odstępstwo po uzyskaniu opinii właściwego zarządcy.

 

Ale należy wziąć pod uwagę Rozporządzenie w sprawie WT:

 

§ 11. 1. Budynek z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi powinien być wznoszony poza zasięgiem zagrożeń i uciążliwości określonych w przepisach odrębnych, przy czym dopuszcza się wznoszenie budynków w tym zasięgu pod warunkiem zastosowania środków technicznych zmniejszających uciążliwości poniżej poziomu ustalonego w tych przepisach bądź zwiększających odporność budynku na te zagrożenia i uciążliwości, jeżeli nie jest to sprzeczne z warunkami ustalonymi dla obszarów ograniczonego użytkowania, określonych w przepisach odrębnych.

2. Do uciążliwości, o których mowa w ust. 1, zalicza się w szczególności:

2) hałas i drgania (wibracje),

 

Biorąc to pod uwagę, oraz pismo, które masz otrzymać, spełnione zostaną wszelkie możliwe warunki aby uzyskać pozytywna decyzję w sprawie PnB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...