Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wolf CGB-K20 Pompa Pracuje 24/24 Pali Duzo Gazu


artstudios

Recommended Posts

Witam jestem szczęśliwym:) posiadaczem kotła WOLF CGB 20 z zasobnikiem 120 l., od 6 dni pompa obiegowa ogrzewania pracuje 24/24 zużycie gazu przy -5 stopniach wzrosło do 11-12 m3/24, Kocioł pracuje na parametrach ustawionych fabrycznie, ogrzewa 5 pokoi (grzejniki perfect ustawione na moc 3 co podobno oznacza 20 stopni w pomieszczeniu) i dwie małe podłogówki w sieni i w łazience oparte na zaworze Haimaier, który jest ukryty w ogrzewanej kotłowni. Dodam że żądam 20,5 stopnia a piec dociąga do 21,6 po czym spada do 19,5 i na nowo pracuje na max do 21,6.

 

Parametry domu:

93,8 m2 pow użytkowej po podłodze 120 m2

Konstrukcja

- pustak Protherm stawiany dłuższą krawędzią

- styropian 10 cm

razem grubość ściany 38 cm + płyta na placku czyli ok 41 cm

Poddasze

- wełna na poddaszu 25 cm

- okna REHAU 5 komorowe + rolety podgumowane smile.gif

fundamenty ocieplone 5cm styropianu

 

Parametr HG 08 czyli moc turbiny ustawiona na 80% pozostałe parametry do których dotarłem czyli od A01 do A12 ustawione fabrycznie krzywa grzania 1,1

Średnia roczna temperatura ujemna w regionie to -14 stopni

 

Proszę o pomoc w ustawieniu a przede wszystkim w odnalezieniu przyczyny dużego zużycia gazu oraz ciągłej pracy pompy obiegowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 127
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

artstudios

 

Za ciągłą prace pompy odpowiadają dwa parametry.

1) W ustawieniach URZĄDZ GRZEJNE - parametr HG06. Fabrycznie ustawiony jest na "0", co oznacza ciągłą prace pompy, czyli 24h/dobę. Po przestawieniu na "1" pompa pracuje tylko wtedy gdy pali się palnik. W trybach wykluczenia pompa nie pracuje.

2) W ustawieniach SYSTEM - parametr A09. Fabrycznie ustawiony na 2 stopnie C. Gdy temperatura na dworze spadnie poniżej 2 stopni pompa pracuje ciągle (zabezpieczenie przez zamarznięciem).

 

Rozumiem że podłogówka jest na RTL-u.

 

Proszę napisać coś więcej na temat instalacji i posiadanych regulatorów. Czy jest moduł BM ? Jeżeli tak to czy włączony jest wpływ pomieszczenia bo jeżeli nie to kocioł działa w trybie ciągłego grzania. Wtedy można ewentualnie zmniejszyć krzywą grzania bo fabryczna jest o wiele za duża.

 

 

PS. Ja mam centralę kondensacyjną Wolf CGS 20/160 i 190 m2 do ogrzania.

Temperatura w domu 23 stopnie !!!

Przy takich temperaturach jak piszesz to max 11,5 m3 GZ50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

netsoftr

Szukam na forum użytkownika centrali Wolfa.Przymierzam się do instalacji z taką centralą,powierzchnia do ogrzania zbliżona do Twojej,centralę poleca mi serwis Wolfa,znam tego człowieka długo i z jak najlepszej strony ale chciałbym poznać opinię użytkownika.Czy mógłbym Cię prosić o informację na prywatnego maila,interesuje mnie konfiguracja,chętnie obejrzałbym zdjęcie zamontowanego układu,no, interesuje mnie wszystko co z tą centralą jest związane.Mój email:[email protected]łych i Spokojnych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest regulator BM zainstalowany w małym przedpokoju, który jest otwarty na salon. Jest też czujnik pogodowy wszytko z zestawu wolfa. To o czym piszesz czyli parametr HG06 był ustawiany na "0" i na "1" nie maiło to wpływu na pracę pompy. A09 był ustawiony na 2 stopnie był też zmniejszony i to tez nie wpływało na jej pracę.

 

BM został wymieniony na nowy teraz A09 na -16 i pompa się wyłącza.

Podłogówka jest zbudowana tak: w małej ogrzewanej kotłowni jest szafka rozdzielacza gdzie z rozdzielacza wychodzi rurka i na niej jest zainstalowany termostat "Haimaier" ustawiony na 3 pozycję. dalej rurki są rozwinięte pod podłogą przedsionka i w łazience tam też są podłączone do grzejnika drabinkowego "nie znam się na tym, usłyszałem tylko, że podłogówka ma być zasilana z powrotu grzejnika drabinkowego w łazience"

 

W regulatorze BM jest włączony wpływ pomieszczenia, na grzejnikach są regulatory w zasadzie wszędzie gdzie przebywamy ustawione na poziom "3" w pokojach gdzie bywamy rzadko oraz kotłowni, garderobie grzejniki są ustawione na 2 do 2.5 maksymalnie.

 

Krzywa grzania obecnie przez instalatora po wymianie BM-a ustawiona na 1,1

Parametr HG04 odpowiedzialny za moc kotła ustawiony jest na 75% co odpowiada maksymalnej mocy 16KW a na mój dom z tego co czytałem powinno wystarczyć max 12KW.

 

Jeśli będzie trzeba opisze pozostałem parametry HG na razie podaje A--

 

Parametry BM ustawione są tak:

A00 = 4

A01 = 0

A02 = 0

A03 = -----

A04 = 3

A05 = 0,0 St.C

A06 = 1

A07 = 0

A08 = 0

A09 = -16 St.C.

A10 = 0

A11 = On

A12 = -16

A13 = 45 St.C

A14 = 65 St. C

 

Nie wiem czy te parametry są ok czy nie jednak na pewno wkradł się błąd przy podawaniu spalania 12-13 m3 na 24 h. zjadł przy -15 st. C na polu i średnio 20,5 st.c. dzienna w domu a nocna 19 st.c. Kiedy temperatura na zewnątrz ma ok -5 zjada już 9-11 m3 na 24 h. Być może wszytko jest ok zaczynam się godzić z tym że rachunek nie będzie mały, jednak jeśli jest jakiś sposób na uzyskanie większej oszczędności to chętnie dalej podyskutuje o parametrach urządzenia Wolf ponieważ w necie na temat ustawień Wolfa jest niewiele a w zasadzie nic.

 

Dziwi mnie jednak to że stary piec znajomego chyba nawet nie kondensacyjny a co więcej nawet chyba nie z zamkniętą komorą spalania, spala 14 m3 przy -15 a dom jest stary i nie ocieplony o takiej samej powierzchni jak moja czyli 120 m2 pow. całkowitej.

 

Może należałoby pogrzebać jeszcze w parametrach HG jednak one są zastrzeżone dla serwisu a ja nie chcę stracić gwarancji:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompę mamy załatwioną. Wyłącza się kiedy piec nie grzeje.

 

Zmiana parametru HG06 przy niskich temperaturach nic nie dawała, gdyż ustawienie fabryczne parametru A09=2 wymuszało ciągłą prace pompy przy temperaturach na dworze <= +2 stopnie. Jak ustawiłeś teraz na -16 to praktycznie przez całą zimę taka sytuacja nie nastąpi. HG06 ma znaczenie dopiero przy temperaturach powyżej ustawienia w parametrze A09. Np. temperatura na dworze +5, A09=2 i HG06=1, gdy piec przestaje grzać (palnik gaśnie) pompa zostaje wyłączona (oczywiście po czasie ustawionym parametrem HG07). Gdyby ten parametr był ustawiony na 0 to pomimo wyłączenia palnika gdy dom jeszcze nie jest dogrzany (status 5 lub 6) pompa pracowałaby nadal.

 

Tak na marginesie to parametrów HG lepiej nie zmieniać. Jedyny parametr który można delikatnie modyfikować bez jakiegoś większego zagrożenia to parametr HG09. Określa on przerwę w minutach między załączeniami palnika w przypadku zaistnienia taktowania palnika. Co to jest taktowanie wyjaśnię na przykładzie twojej instalacji.

 

Z tego co piszesz masz ustawiony system grzania typu włącz (kiedy temperatura w pomieszczeniu w którym jest BM mniejsza od ustawionej) i wyłącz (po osiągnięciu tej temperatury). To co się dzieje po nagrzaniu pominę (piec ma zbyt dużo różnych możliwości aby to szybko opisać).

 

Zajmę się zatem tylko grzaniem.

Temperatura spada poniżej ustawionej i BM wymusza załączenie kotła. Dla wymaganej temperatury pomieszczenia i temperatury na dworze, uwzględniając ustawioną krzywą wyliczana jest temperatura powrotu na kotle (oznaczmy ją jako X). Kocioł zaczyna grzać startując z temperaturą zasilania równą wyliczonej temperaturze powrotu. Kotły Wolf’a modulują w ten sposób, że próbują jak najdłużej utrzymywać temperaturę (X) zasilania modulując palnik na coraz to mniejszą moc. Dopóki ciepło jest odbierane, nic w zasadzie się nie zmienia. No ale kiedyś to ciepło przestanie być odbierane. Np. kiedy zawory termostatyczne zaczną przymykać grzejniki (jakieś pomieszczenia się dogrzały do temperatury ustawionej zaworami), lub np. zacznie wzrastać temperatura powrotu (gdy grzejniki nie nadążają odbierać ciepła). I wtedy to na kole mimo że pracuje już na najniższej mocy palnika temperatura zasilania rośnie, a powrót osiąga wyliczoną wcześniej temperaturę X. Najczęściej zanim temperatura pomieszczenia w którym umieszczono moduł BM dojdzie do „ustawionej + 1 stopień” kocioł zdąży osiągnąć taki stan kilka razy i przechodzi w status 6 lub 5 (blokada taktowania) na czas ustalony parametrem HG09. Jeżeli tych blokad jest bardzo dużo zanim pomieszczenie to osiągnie ustawioną temperaturę to oczywiście takie taktowanie zwiększa zużycie gazu. Możemy wtedy zmniejszyć krzywą grzania przez co cykle pracy palnika się wydłużą, a przerw (blokad) dużo mniej. Dzięki zmniejszeniu ilości włączeń palnika i grzaniu na mniejszą temperaturę osiągniemy jakieś oszczędności zużycia gazu. Dodatkowo możemy nieznacznie wydłużyć czas blokady np. z fabrycznych 7 minut na 10 minut. To wydłużenie ma największe znaczenie w przypadku kiedy po wyłączeniu palnika zamiast statusu 6 pojawia nam się często status 5.

 

Ciekawi mnie czy odczytywałeś ile masz uruchomień palnika na dobę i ile czasu pracy palnika na dobę. Ewentualnie j.w. ale na cykl grzania. A ile cykli grzania masz w ciągu doby (jak często wychładza się dom o 1 stopień) ?

 

A tak na marginesie. Największy wpływ na zużycie gazu ma ocieplenie budynku, czy to jest pierwszy czy kolejny sezon grzania, itd. U mnie w drugim sezonie poszło jakieś 18% gazu mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt to jest pierwszy sezon pracy :) uruchomienie kotła nastąpiło 21.11.2009 czyli dzisiaj mija 1 miesiąc grzania łącznie spalił 213 m3 gazu. Przez dwa pierwsze tygodnie były temperatury dodatnie tak +2 do +5 dwa następne tygodnie od -3 do -16. Wcześniej przed uruchomieniem dom był ogrzewany tkz. słoneczkiem na butli gazowej 4KW, które stało zwykle w salonie w centralnym punkcie.

 

Uruchomienia palnika i starty, podaje to co mogę odczytać na BM

 

Czas pracy 241 x11

Uruchomienia 645 x100

 

Parametr HG09 = 15

Krzywa grzania 1.1

 

Zwykle status kotła to 6 lub 3 lub 5 (to akurat nic mi nie mówi) :D

 

Z tego co zauważyłem dom wychładza się o 1 st.c w przeciągu 1-3 godzin ale to jest zależne od temperatury na zewnątrz.

 

Ciekawią mnie parametry krzywej grzania na ile byś proponował ustawić tak aby wykonać test dobowy. W książce podają 1.0 dla domu z dobrą izolacją cieplną i regionie gdzie średnioroczna temperatura ujemna wynosi -14 a taka jest u mnie sprawdziłem na imgw. Uznałem mój dom za nie do końca wzór książkowy dlatego dałem 1.1 (parametry domu podaje w pierwszym poście)

 

Skąd się bierze +1 stopień do ustawionej żądanej temperatury? mam ustawione na 20 st.c. a po załączeniu temperatura jest dociągana do 21,6 i wtedy stop.

 

Dziwi mnie też, że kazano mi w miejscu gdzie jest BM czyli w małym przedpokoju (4,5m2) odkręcić termostat grzejnika na full czyli 5. Przedpokój jest otwarty na salon 25m2 + kuchnia 9 m2. Mam wrażenie, że to małe pomieszczonko nagrzewa się szybciej niż salon i kuchnia przez co wcześniej jest wyłączane zasilanie i salon ciągle jest nie dogrzany(w kuchni nie ma w ogóle grzejnika najbliżej jest w wykuszu czyli praktycznie w kuchni)

 

Może powinienem otworzyć termostaty na dwóch grzejnikach w salonie na 5 a w przedpokoju trochę skręcić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co podałeś to są starty i godziny pracy od pierwszego włączenia kotła. Ciekawe ile ich jest w ciągu dobowy. A ile razy na dobę BM załącza kocioł po obniżeniu temperatury do zaprogramowanej (czyli ile jest cykli od ON do OFF).

 

Jeżeli masz ustawione na 20 stopni oraz włączony wpływ pomieszczenia to cykl pracy powinien być pomiędzy 20,0 a 21,0. Ustawiona temperatura jest najniższa temperatura wymaganą. Poniżej 20 kocioł robi ON. A jeżeli temperatura osiągnie 21,1 stopnia piec robi OFF. Dlaczego grzeje do 21,6 ? Czy to wskazanie jest z modułu BM czy z jakiegoś termometru ?. Jeżeli z termometru to trzeba skalibrować BM. Jest jakiś parametr A do ustawienia odchyłki. A może mierzysz w innym pokoju niż jest umieszczony BM.

 

Jeśli chodzi o odkręcenie grzejnika na 5 to tak zalecają. Najważniejsze aby termostat był ustawiony na temperaturę powyżej temperatury wymaganej przez Ciebie. W przeciwnym wypadku grzejnik w tym pomieszczeniu będzie zamykał się zanim zostanie osiągnięta w pomieszczeniu temperatura wymagana (ustawiona na BM). I takie pomieszczenie nigdy nie zostanie dogrzane do tych 21,1 stopnia, przez co prawie nigdy moduł BM nie wyłączy kotła. Będzie on wtedy pracował tak jakby wpływ pomieszczenia był wyłączony. Aby inne pomieszczenia były tez dogrzane trzeba skryzować trochę ten grzejnik. każda głowica to umożliwia. A najprościej to przestaw głowicę tego grzejnika na np. 3,5

 

To schładzanie jest trochę za szybkie. No ale to pierwszy sezon i dom musi doschnąć. Potem będzie już tylko lepiej. Jeżeli dosyć szybko kocioł dogrzewa Ci pomieszczenia to na próbę zmniejsz krzywą na 1.0. Kocioł będzie pracował na trochę mniejszych temperaturach. Wtedy zobaczysz zużycie gazu. Spodziewam się że spadnie.

 

Mnie zajęło cały sezon ustawienie parametrów tak aby zminimalizować zużycie. Najciekawsze jest to że niekiedy nielogiczne ustawienia przynoszą lepsze rezultaty niż mądrości instalatorów. Piec Wolfa jak każdy kondensacyjny powinien pracować jak najdłużej z jak najmniejszą mocą. Wtedy jest ekonomiczny. W pierwszym roku martwiło mnie to że kocioł pracował pół doby. W tej chwili pracuje jeszcze dłużej a zużycie dobowe gazu przy podobnych temperaturach jest mniejsze o co najmniej 15% niż np. rok temu. A może być już tylko lepiej bo w dziedzinie ocieplenia mój dom ma jeszcze sporo niedokończonych robót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura jaką podałem to temperatura odczytana z BM. Poszedłem zgodnie za twoją radą obniżyłem krzywą grzania do 1.0 a grzejnik w przedpokoju do którego odnosi się BM zmniejszyłem na 3,5.

 

Napisz mi proszę jakie mogą być skutki obniżania krzywej grzania? Jak to zauważę czy grzejniki będą zimniejsze? Czy pomieszczenia będą niedogrzane?

 

Jaki powinien być optymalny czas osiągania wymaganej temperatury? Czy może mam to odczuć na własnej skórze tzn. zanim się nagrzeje to ja zdążę zamarznąć? hehe:)

 

Jeśli Ci to nie przeszkadza to chciałbym ten temat jeszcze jakiś czas pociągnąć ponieważ WOLF to chyba dobra marka a jak szukałem info o piecu przed zakupem to nie wiele znalazłem, a w zasadzie to same pytania co to za piec.

 

Warto więc nasze doświadczenia opisać dla potomnych użytkowników tego pieca, gdyż serwisanci a przynajmniej ten z którym miałem do czynienia opierał się na instrukcji i ustawieniach fabrycznych:)

 

 

------------------------------------08:15----:)-----------------------------------------------------------

Jest 08:20 rano :) Pytałeś o czasy pracy jest

 

Czas pracy 9 x10

Starty 8 x 100

 

Pełna doba minie o 11:10:) wczoraj odczytywałem o tej porze.

Teraz czyli od 8:15 kocioł jest cały czas w statusie 3 i cały czas pracuje

 

Jeszce jedna rzecz rozumiem, że skoro mam pogodówkę i sterownik BM to wskazania termometru na piecu nie mają żadnego znaczenia tam w zasadzie kiedy kocioł pracuje zawsze jest 60 st.C. Na BM temperatura kotła 49 st.c a powrotu 45 st.c na zewnątrz dziś pięknie +3 st.c więc pewnie dlatego zjechał na taką niską temperaturę.

 

Wiem że maksymalną moc kotła i zasilania grzejników da się ustawić

 

Max temp. zasilania u mnie to 65 st.c

Max moc turbiny CO 70% co odpowiada mocy ok 16KW przy tym kotle czyli Wolf CGB K-20

Te ustawienia wprowadził serwisan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała uwaga. Gdybyś zauważył że grzejnik który przestawiłeś na 3.5 zaczyna już wyłączać głowica termostatyczna (robi się cały zimny przy działającym kotle), a temperatura w pomieszczeniu gdzie jest BM jeszcze nie została osiągnięta to przestaw głowicę kreskę dalej w kierunku 4. Możesz też poeksperymentować z niższym ustawieniem tej głowicy – o kreskę w dół. Jak zaczniesz ten grzejnik „przytłumiać” to pomieszczenie będzie nagrzewać się nieco wolniej przez co w innych pomieszczeniach powinno być cieplej.

 

Takie małe obniżenie krzywej o 0,1 raczej zauważalne w sposób drastyczny nie będzie. Obniżenie spowoduje że kocioł będzie dogrzewał wodę w obiegu do mniejszych temperatur. I tu obowiązuje zasada im mniejsza temperatura tym mniejsza moc niezbędna do zagrzania wody w obiegu grzewczym, czyli mniejsze zużycie gazu. To obniżenie może objawić się tym że grzejniki które miałeś np. zimne na dole będą ciepłe na większej powierzchni. Ja po roku eksploatacji domu krzywą zmniejszyłem o 0,2. Jeżeli po zmianie krzywej na mniejszą piec będzie pracował o wiele dłużej a pomieszczenia nie będą dogrzane lub będą dogrzewać się bardzo długo to niestety krzywą trzeba będzie podnieść. Do każdego domu krzywą trzeba dopasować.

 

Czas pracy i ilość startów na dobę wydaje się być OK.

 

Nie rozumiem tego zapisu „.. skoro mam pogodówkę i sterownik BM to wskazania termometru na piecu nie mają żadnego znaczenia tam w zasadzie kiedy kocioł pracuje zawsze jest 60 st.C. Na BM temperatura kotła 49 st.c a powrotu 45 st.c”.

 

To 60 stopni powinno pokrywać się z 49 stopniami. 11 stopni rozbieżności ? Rozumiem błąd pomiaru jakieś 2-3 stopnie. Ale nie ma się czym przejmować. Termometr na kotle to tylko wskaźnik. Nie ma wpływu na prace kotła. Ważne jest wskazanie w BM.

 

A jak masz te 45 st.c. na powrocie to jaka jest temperatura powrotu wymagana (wyliczona) – wyświetlana w BM poniżej tych 45 stopni ?

 

Po zmianie krzywej zmieniło się odczucie ciepła w domu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest ciepło na zewnątrz +12 więc nie mogę zbadać jak szybko dom się nagrzewa. Piec teraz w zasadzie stoi przez pół dnia co mnie cieszy wiadomo z jakich względów :)

 

Zauważyłem jedną rzecz teraz grzejniki podczas grzania są o wiele chłodniejsze ale to raczej jest normalne bo zgodnie ze wskazaniami czujnika pogodowego piec zjechał z temperaturą zasilania. Ustawienia jakie wprowadziłem tzn. Krzywą na 1.0 i głowicę termostatu przy BM na 3,5 sprawdzę dopiero jak się bardziej ochłodzi. Ochłodzenie zapowiadają na sobotę.

 

Co do twoich pytań teraz zrobiłem odczyt tyle że kocioł nic nie robi

 

Na wyświetlaczu

 

Temperatura kotła 43st.c a poniżej 37s.t.c

 

Temperatura powrotu i tu jest tylko jedna wartość na wyświetlaczu 38 st.c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Pomyliłem się. Wyliczona temperatura powrotu wyświetla się pod temperaturą zasilania. No cóż człowiek zagoniony, święta idą.

 

Jak w domu jest ciepło, a piec odpoczywa to tylko się cieszyć. U mnie jednak trochę podłogówki i trzeba ją zasilać cały czas. Taka już zasada. Na razie obserwować. Przestawiać jedynie jeden parametr i dalej obserwować.

 

Jak będę się nudził w święta to coś jeszcze napiszę.

Na razie życzę:

Zdrowych i Wesołych Świąt i by nam się liczniki gazu w nowym roku zacięły. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 2 weeks później...

W końcu znalazłem coś o piecach wolfa. Już myślałem że to tylko ja kupiłem ten piec:)

Na razie mój BM zamontowany jest w piecu. Rozumiem, że piec nie bierze pod uwagę temperatury pomieszczenia i grzeje tylko na podstawie temp wody. Zastanawia mnie jednak dlaczego piec wygrzewa wodę powyżej zadanej temperatury. Temperatura powrotu przekracza czasami o 10C temperaturę zadaną wyliczoną na podstawie krzywej grzania(u mnie (1.0). To jest normalne w tych piecach?

Czy u was pompa czynnika grzewczego, też tak głośno chodzi. Mam też moduł mieszacza wolfa do podłogówki i tam pompa dużo ciszej pracuje.

 

Na początku też mnie denerwowało to że pompa cały czas pracuje. Ale teraz zastanawiam się czy to nie jest celowe rozwiązanie nie tylko przeciw zamrożeniowe. Lepiej ją wyłączać czy niech sobie pracuje? A jak jest w innych piecach z tą pompą?

 

Mi ten piec od początku stycznia spalił ok 100m3 gazu propanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Witam

Chciałbym podłączyć się pod temat pieców Wolf

Doradzono mi w salonie z techniką grzewczą piec WOLF CGB-24

Posiadam następujące parametry domu:

1. DOM dwukondygnacyjny (parter i poddasz mieszkalne), dach czterospadowy, bez piwnicy

2. Mieszkańcy: 2 os. Dorosłe i 3 dzieci (4+ 4 lata – co ważne do rozliczeń wody – dziewczyny i 0,6 chłopak)

3. Powierzchnia użytkowa – 200m2 + ok 50m2 (garaż, pracownia i kotłownia)

4. Kubatura – 1000m3

5. Moc 11kW –podana na projekcie i wyliczona w szablonie

6. Ściany zewnętrzne – Eder 25 + 15 styropian

7. Ściany działowe Eder 12 (coś jak porotherm tylko precyzyjniej wykonane)

8. Izolacja poddasza: Poddasze użytkowe ocieplone wełną 15cm + 10cm maty

9. Izolacja podłóg: garaż styropian 10cm, parter styropian 12cm, poddasze 5cm + pomieszczenie nad garażem (ok. 50m2) styropian 10cm i podłogówka

10. Went. Mechaniczna + Rekuperator z dołączonym kanałem z ciepłym powietrzem znad kominka

11. Kominek podłączony do rekuperatora (zastępuje DGP)

12. Koza na poddaszu – pomieszczenie rekreacyjne – odpalana okazjonalnie

13. Około 10 grzejników

14. Około 130m2 podłogówki –parter 75m2 poddasze: 55m2

15. 3 łazienki (w tym: 3 umywalki, 2 prysznice, 1 wanna) + zlewozmywak kuchnia

16. Piec w osobnym pomieszczeniu – w kotłowni

 

Czy ten piec jest odpowiedni dla parametrów tego domu?

Wiem, że warto zwrócić uwagę na:

1.piec zintegrowany z zasobnikiem warstwowym

2. serwis – na miejscu i z dobrymi opiniami

3. dopracowane oprogranowanie

4. możliwie duży zakres modulacji

 

czy możecie mi doradzić który z podanych poniżej piecy jest odpowiedni dla mnie?

1. WOLF CGB 24 2,50 m^3 / 28,5kW = 0,1052631 m^3/Kw V343 1,77 / 16,7 = 0,105988

2. WOLF CGB-11

3. DE DIETRICH MCRII 24T+BS150

4. DE Dietrich innovensem mc 25 LP/BS 130

5. DeDietrich MCA 25

6. Viessmann 300-W 19kW

7. VIESSMAN 200

8. Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C

9. Junkers ZSBR 16-3A (3,3kW-14,6kW).

10. Junkers Cerapur Smart ZSB 22-3c

11. Elidensem DTG 1300 Eco.NOx Plus/H150 3,2-15 Kw

 

z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym podłączyć się pod temat pieców Wolf

Doradzono mi w salonie z techniką grzewczą piec WOLF CGB-24

Posiadam następujące parametry domu:

1. DOM dwukondygnacyjny (parter i poddasz mieszkalne), dach czterospadowy, bez piwnicy

2. Mieszkańcy: 2 os. Dorosłe i 3 dzieci (4+ 4 lata – co ważne do rozliczeń wody – dziewczyny i 0,6 chłopak)

3. Powierzchnia użytkowa – 200m2 + ok 50m2 (garaż, pracownia i kotłownia)

4. Kubatura – 1000m3

5. Moc 11kW –podana na projekcie i wyliczona w szablonie

6. Ściany zewnętrzne – Eder 25 + 15 styropian

7. Ściany działowe Eder 12 (coś jak porotherm tylko precyzyjniej wykonane)

8. Izolacja poddasza: Poddasze użytkowe ocieplone wełną 15cm + 10cm maty

9. Izolacja podłóg: garaż styropian 10cm, parter styropian 12cm, poddasze 5cm + pomieszczenie nad garażem (ok. 50m2) styropian 10cm i podłogówka

10. Went. Mechaniczna + Rekuperator z dołączonym kanałem z ciepłym powietrzem znad kominka

11. Kominek podłączony do rekuperatora (zastępuje DGP)

12. Koza na poddaszu – pomieszczenie rekreacyjne – odpalana okazjonalnie

13. Około 10 grzejników

14. Około 130m2 podłogówki –parter 75m2 poddasze: 55m2

15. 3 łazienki (w tym: 3 umywalki, 2 prysznice, 1 wanna) + zlewozmywak kuchnia

16. Piec w osobnym pomieszczeniu – w kotłowni

 

Czy ten piec jest odpowiedni dla parametrów tego domu?

Wiem, że warto zwrócić uwagę na:

1.piec zintegrowany z zasobnikiem warstwowym

2. serwis – na miejscu i z dobrymi opiniami

3. dopracowane oprogranowanie

4. możliwie duży zakres modulacji

 

czy możecie mi doradzić który z podanych poniżej piecy jest odpowiedni dla mnie?

1. WOLF CGB 24 2,50 m^3 / 28,5kW = 0,1052631 m^3/Kw V343 1,77 / 16,7 = 0,105988

2. WOLF CGB-11

3. DE DIETRICH MCRII 24T+BS150

4. DE Dietrich innovensem mc 25 LP/BS 130

5. DeDietrich MCA 25

6. Viessmann 300-W 19kW

7. VIESSMAN 200

8. Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C

9. Junkers ZSBR 16-3A (3,3kW-14,6kW).

10. Junkers Cerapur Smart ZSB 22-3c

11. Elidensem DTG 1300 Eco.NOx Plus/H150 3,2-15 Kw

 

z góry dziękuję

 

kociołki WOLF dobre ,ale jesli chodzi o obsługe serwisową nie polecam (mój klient miał spore problemy z tą firmą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam ! widze Grzesiek 13 ,ze jestes w temacie.jestem posiadaczem Centrali kondens Wolf CGS 24\200.Do tego mam kominek z plaszczem wodnym firmy Makroterm i moze podpowiesz mi gdzie jest blad.Otoz gdy pale w kominku przy zadanej temperaturze wylacza kociol zaczyna woda pedzic do kaloryferow natomiast nie uruchamia mi sie pompa mieszacza w zwiazku z czym w podlogowke nie idzie ciepla woda.gdy grzeje tylko kociol jest ok tzn grzeje podloga oraz kaloryfery.Moj szanowny instalator sie pogubil.Moze mi podpowiesz gdzie jest blad modul BM mam zintegrowany z modulem MM firmy Wolf.Mysle ,ze moze byc cos nie ustawione w module mieszacza.Serwisant nie popisal sie wiedza opieral sie wylacznie na instrukcji.

Serdecznie pozdrawiam Pawel M Pomorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...