Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

chłodny kaloryfer od dolu


gorny7

Recommended Posts

witam

temat byl już poruszany ale mam dodatkowe pytanie

 

grzejnik jest nowy aluminiowy poprzedni był tez panelowy stalowy i były te same objawy.

Objawy :

grzejnik grzeje tylko górą w momencie kiedy podnoszę temp. w obiegu mieszadłem na piecu lub sterowniku - zaczyna stygnąć całkowicie

pompka chodzi na 2 wzrost prędkości na 3 powoduje że grzejnik robi się ciepły

 

przy obecnym mam głowice 1./2 a rury dochodzące 3/4

 

mam zamiar zmienić zawory na na zwykle kulowe 3/4 powodując zwiększenie drożności i przeplywu wody przez grzejnik i dławienie glowica ,może wtedy będzie cały gorący

czy to może coś dać??

 

pozostale grzejniki- gorące, pompka na 3 nie biorę pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie mieszkałeś w bloku,

bo mieszkańcy bloków mają tak, że jak grzejnik grzeje to jest ciepło, a jak nie grzeje to jest zimno, :roll:

nie ważnie jest czy grzejnik jest zimny,

ważna jest temperatura w pomieszczeniu,

a tego pilnuje głowica termostatyczna,

w przypadku gdy temperatura jest bliska zadanej to głowica przymyka przepływ przez zawór i grzejnik ma prawo stygnąć,

poza tym żaden grzejnik nie będzie miał nigdy jednakowej temperatury na całej powierzchni,

przecież jak oddaje ciepło to musi mieć niższą temperaturę,

ot, fizyka :roll:

nic nie rób bo masz dobrze, chyba, że chcesz mieć dodatkowe koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spodziewałem się podobnej odpowiiedzi

że nie ważne jest czy grzejnik jest zimny ? ja wole jednak ciepły zimą

 

co to znaczy temperatura zadana?

ja chce mu zadać żeby byl gorący możesz w tym pomóc ?

 

a z tym że nie będzie mial temp na całej powierzchni to dotknij pozostalych u mnie i nie tylko u mnie może są jakieś minimalne róznice ale te teorie że ma być chlodny na dole nie wierze bo sprawdzałem specjalnie na welu grzejnikach w róznych miejscach i są praktycznie tej samej temp. na górze i dole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

temat byl już poruszany ale mam dodatkowe pytanie

 

grzejnik jest nowy aluminiowy poprzedni był tez panelowy stalowy i były te same objawy.

Objawy :

grzejnik grzeje tylko górą w momencie kiedy podnoszę temp. w obiegu mieszadłem na piecu lub sterowniku - zaczyna stygnąć całkowicie

pompka chodzi na 2 wzrost prędkości na 3 powoduje że grzejnik robi się ciepły

 

przy obecnym mam głowice 1./2 a rury dochodzące 3/4

 

mam zamiar zmienić zawory na na zwykle kulowe 3/4 powodując zwiększenie drożności i przeplywu wody przez grzejnik i dławienie glowica ,może wtedy będzie cały gorący

czy to może coś dać??

 

pozostale grzejniki- gorące, pompka na 3 nie biorę pod uwagę

 

Czyli jak podnosisz temperaturę na piecu to ten grzejnik stygnie, a jak zwiększasz przepływ w instalacji na pompce to zaczyna grzać ale słabo. Tak to zrozumiałem.

Moim zdaniem mogą być dwie przyczyny.

Pierwsza źle dobrane nastawy na grzejnikach. Sprawdź jak ustawiony jest przepływ na każdym grzejniku. Te grzejniki najdalsze powinny mieć przepływ na max, bliższe przepływ mniejszy, te najbliżej najmniejszy. Jak wstępnie ustawisz przepływy na każdym grzejniku, trzeba jeszcze raz sprawdzić wszystkie jak grzeją. Jeżeli któryś grzeje jeszcze za słabo to zwiększyć delikatnie przepływ a jak za mocno to zmniejszyć.

Drugą przyczyną może być powietrze które blokuje przepływ przed grzejnikiem, gdzieś na gałązce zasilającej. Może akurat ten grzejnik jest ostatni a może przed nim na zasilaniu powstał tzw syfon i tam właśnie powietrze może korkować wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotknij ręką rurki powrotnej z grzejnika i porównaj czy ma taka samą temp. jak dół grzejnika jeżeli tak to masz porostu za wolny przepływ wody w grzejniku. I trzeba ten grzejnik tak ustawić żeby przepływ wody przez niego wzrósł, przez co podniesie się temperatura również na dole tego grzejnika. Nie wiem czy masz zawory na dole grzejników którymi się kryzuje przepływy, jeżeli je masz to odkręć w tym grzejniku który słabo grzeje imbusem przepływ w tym zaworze maksymalnie. Jeżeli to nie pomoże to musisz poprzykręcać zawory na innych grzejnikach które grzeją dobrze i wtedy wrośnie Ci temp. na tym słabo grzejącym grzejniku. Trochę to zagmatwanie napisałem ale mam nadzieje ze zrozumiesz :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura grzejnika przy wejściu np 50*C to na wyjściu powinna być 48*C około jeśli jest dużo mniej to znaczy że przez grzejnik nie przepływa woda . Woda płynie tam gdzie ma łatwiej , nie będzie specialnie cisneła się do naszego zimnego grzejnika bo my tak chcemy , musimy ją zmusić przymykając jej łatwiejszą drogę czyli inne grzejniki. Powtórzyłem w sumie po kolegach , ale w tamtym sezonie też walczyłem z CO , regulowałem całą zimę grzejniki a okazało się że miałem uchylony zawór różnicowy na kotle i pompka mieliła wode w kółko :wink: Część grzejników grzała a część nie , a jak grzały to tylko na górze .

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi i myślę ze jest w nich zawarta odpowiedź

jeszcze podam parę szczegółów

 

mam różne kaloryfery(12 szt) w domu duże żeberkowe żeliwne nawet 2 x 40 żeber kilka mniejszych i parę stalowych mały członowych starszego typu a więc wody w ukladzie spora liczę jakieś 350-400l

ten co mi stygnie jest w kuchni teraz jest alu ale przedtem był stalowy i było to samo .

z kryzowanie na innych kaloryferach na razie nie chcę kręcić bo są stare pokrętła takie jak były w blokach więc może mi zacząć cieknąć. i przymierzam się do wymiany wszystkich ale to są koszty no chyba że założe zwykłe kulowe

 

W nowym mam głowice Diamonda jak tem jest ok 50-55 c na piecu grzeje rura doprowadzająca i grzejnik ok 10-15cm gorąca od góry praktycznie wyloty powietrza - dół jest chłodny i rura odejścia też--

ogólnie czym niższa temp. tym w miare ciepły

ak temp zwiększe np do 55-60 odrazy stygnie razem z rura doprowadzającą

 

na dole zaworek wykręcony imbusem na maxa

 

takze dzięki za odpowiedzi chyba kryzowanie to będzie to

 

jeszcze tylko odnieście się do tego czy zmiana na kulowy mogła by ułatwić ten przepływ bo przy głowicach wiadomo że jest zdławiony a tu ma pełny przepływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura grzejnika przy wejściu np 50*C to na wyjściu powinna być 48*C około jeśli jest dużo mniej to znaczy że przez grzejnik nie przepływa woda :o

 

weź sobie pierwszy lepszy cennik lub katalog producenta grzejników,

zobaczysz tam zestawienia mocy dla temperatur z reguły 75/65/20 lub 75/55/20, rzadziej 90/70/20 lub 55/45/20,

co to znaczy?

ano to, że każda instalacja jest projektowana na określone temperatury pracy,

i tak 75/65/20 oznacza temperaturę zasilania równą 75 C, temperaturę powrotu 65 C i temperaturę pomieszczenia 20 C przy, u mnie w okolicy -20 C,

 

takie parametry pracy o których piszesz, może świadczyć o:

bardzo dużym przewymiarowaniu grzejnika - koszty

albo bardzo dobrze ocieplonym domu, co również wiąże się ze zbytnim przewymiarowaniu grzejników, skoro on potrafi ogrzać pomieszczenie i schłodzić się zaledwie o 2 C

 

Woda płynie tam gdzie ma łatwiej , nie będzie specialnie cisneła się do naszego zimnego grzejnika bo my tak chcemy , musimy ją zmusić przymykając jej łatwiejszą drogę czyli inne grzejniki. Powtórzyłem w sumie po kolegach , ale w tamtym sezonie też walczyłem z CO , regulowałem całą zimę grzejniki a okazało się że miałem uchylony zawór różnicowy na kotle i pompka mieliła wode w kółko :wink: Część grzejników grzała a część nie , a jak grzały to tylko na górze .

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twoim przypadku wymień zawór na zwykły, nie termostatyczny bo nawet jak z kryzujesz instalację to też nie będzie cały grzał, tym bardziej ze jest w kuchni, a co do tych starych zaworów to starzy hydraulicy maja coś takiego jak "sznur łojowy lub azbestowy" jak to się robi? zdejmujesz czarne pokrętło, pod pokrętłem jest jest nakrętka na klucz 19 lub 17 odkręcasz ją nawijasz trochę "sznura" i dokręcasz i zawory już nie ciekną i nawet można nimi kręcić. A jak skryzujesz to daj pompkę na 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzyłem w sumie po kolegach , ale w tamtym sezonie też walczyłem z CO , regulowałem całą zimę grzejniki a okazało się że miałem uchylony zawór różnicowy na kotle i pompka mieliła wode w kółko :wink: Część grzejników grzała a część nie , a jak grzały to tylko na górze .

pozdr

 

 

To co ty masz za zawór różnicowy że możesz go uchylać ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzyłem w sumie po kolegach , ale w tamtym sezonie też walczyłem z CO , regulowałem całą zimę grzejniki a okazało się że miałem uchylony zawór różnicowy na kotle i pompka mieliła wode w kółko :wink: Część grzejników grzała a część nie , a jak grzały to tylko na górze .

pozdr

 

 

To co ty masz za zawór różnicowy że możesz go uchylać ????

:o o zaworze różnicowym nie ja pisałem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

1950 temperature na grzejnikach podałem przykładowo , ale jeśli chcesz wiedzieć jest u mnie to na wyjściu z kotła mam 55*C na grzejnikach zasilenie 53*C na powrocie 50*C (grzejniki aluminiowe producent nieznany) instalacja wyjście 2" pion , rozprowadzenie na dwie strony 1 1/4" i calowe gałązki na piętrze na dole 1/2" pompka 60. Temperatury sprawdzałem kamerą termowizyjną , może być błąd + - 2stopnie. W domu aktualnie 22 stopnie , dom ściany podwójne na poddaszu wełna 25 i 40cm.

 

Zawór różnicowy nie jest uchylany :D po prostu jak instalator spawacz go montował to żle wypalił otwór w rurze i wpadło mu kawałek do rury gdyby zablokowało kule u góry to pewnie bym się o tym nie dowiedział ale podeszło pod spód i kulka była w powietrzu co skutkowało słabym przepływem wody w instalacji . Grzejniki zamiast grzać całą powierzchnią to grzały na 8 żeberek np tylko 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

skryzowałem 2 grzejniki na piętrze, które są na nitce co grzejnika , który był zimny (parter kuchnia) przykręciłem stare zawory o 1,5 obrotu od max wykręcenia.

Na nitce są 3 grzejnki rura idzie góra na parterze wdłuż sufitu i nitka do dolnego grzejnika schodzi w dół

grzejniki do góry nie straciły nic na temp ,a ten na dole ożył i grzeje teraz 2/3 powierzchni od góry . rura dolna odpływowa tez ciepla

może jeszcze trochę przykręce górę ale jest juz dobrze

dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...