Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ciśnienie w kotle a temperatura...

JarzyQ

Recommended Posts

Witam mam pytanie czy cisnienie wody w kotle gazowym kondensacyjnym ma wplyw na ustawiana temeperature w domu?? Pytam bo moj kociol jest ustawiony na 20st dzien i 18 noc a w rzeczywistosci mam 18 w dzien 17 w nocy, a cisnienie mam ok 0,8bara, a w instrukcji jest napisane ze powinno byc ok 1,5...

No to trzeba jeszcze nauczyć się czytać instrukcje ze zrozumieniem :lol:

Natychmiast dzwoń do serwisanta niech przyjedzie i wody dopuści do tych 1,5 bara 8) :wink:

mariankossy czytac ze zrozumieniem potrafię dzięki bogu, tak więc dziękuję za wspaniałą radę wujku. Dzwoniłem do serwisanta w tej sprawie, ale on powiedział żeby sie tym nie martwic i poczekac aż ciśnienie tak spadnie, że kocioł sam się wyłączy. Wydaje mi się to troche dziwne ale ja jestem laikiem w tych sprawach, więc może jakiś inny instalator odwiedzający ten post może to potwierdzić lub nie.

Ciśnienie wody w kotle gazowym nie ma wpływu na temperaturę grzania taki wpływ ma moc kotła jest jeden wyjątek jeśli ciśnienie w kotle spadnie poniżej pewniej wartości automatyka uzna ze kociołek jest bez wody i wyłączy się sam aż do momentu podniesienia ciśnienia, są tez kotły które nie mogą pracować w układzie otwartym

Jak ktoś dzwoni do serwisanta w sprawie dopuszczenia wody do instalacji, to chyba też dzwoni do elektryka żeby przyjechał i żarówkę w domu wymienił.

Jak naprawdę już nie wiesz jak dopuścić wodę do instalacji, to zadzwoń do hydraulika który robił Tobie instalacje i on powie który zawór w kotłowni trzeba odkecić, żeby dopuścić wodę. W rzeczywistości trzeba bardzo niewiele wody, aby podnieść ciśnienie z o,8 do 1,5 bara. Jak przez przypadek dopuścisz za dużo wody to spuść trochę wody przez odpowietrznik w którymś grzejniku - może wystarczyć pół lub jedna szklanka.

Ciśnienie być może spadło ponieważ odpowietrzałeś grzejniki lub podłogówkę.