Gość 23.12.2009 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 Chcę zakupić kocioł z podajnikiem firmy PER-EKO KSR 14 o mocy 14 kW lub KSR 17 o mocy 17kWOba spełniają moje potrzeby pod względem mocy(dom ciepły 120m kw).Mniejszy z nich interesuje mnie głównie za sprawą gabarytów zewnętrznych i wielkości mojej kotłowni.Nie mam doświadczenia w użytkowaniu kotła retortowego dlatego pytania swoje kieruje do forumowiczów którzy takowe doświadczenie posiadają.W ogóle firmę znam tylko z internetu i nic poza tym o niej nie wiem.Proszę o następujące informacje: 1.Czy przy ogrzewaniu tej samej powierzchni mieszkalnej danego budynkupotrzebna ilość paliwa będzie taka sama w przypadku obu kotłów do uzyskania np 22 st C wewnątrz ? 2.Wiadomo żeby uzyskać tyle samo ciepła przy podobnym czasie ogrzaniapomieszczeń do danej temperatury temperatura wody w większym kotle bedzieniższa i cykle załączania rzadsze w stosunku do kotła o mocy mniejszejpatrząc chociażby na ich pojemność wodną .Kocioł będzie służył tylko doogrzewania pomieszczeń.(Woda użytkowa podgrzewana w inny sposób)Który z nich będzie lepszy w związku z powyższym według Państwa? 3.W tej chwili posiadam kocioł o mocy 18 SDS ceramic firmy Kostrzewaużytkuje go 6 sezon.Przez pierwsze dwie zimy nie mogłem sobie z nim poradzić ponieważ przynastawieniu temp.wody na 60-65 st C po pewnym czasie w domu była" afryka" ok24-25 gdyż powracająca woda do kotła była już zbyt gorąca abywychłodzić go do odpowiedniej temperatury.Mimo że dmuchawa stała to powstały w poprzednim cyklu żar powodowałpodniesienie temp jeszcze do ok 85 st C.Regulacja prędkości dmuchawy czyli ilości powietrza niewiele dawała.Obniżenie temperatury wody na sterowniku powodowało smołę w piecu iśmierdzącą ciecz w wyczystce kotła i całym kominie.Zastosowanie regulatora temp.pomieszczeń który zakupiony został uproducenta kotła owszem doprowadził do tego że w domu temp. się ustabilizowałana poziomie 21-22 st C(niekiedy tylko przy właczeniu się zabezpieczeniatermic