demboos 02.02.2012 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Od początku sezonu grzewczego częściej zaglądam do Instrukcji serwisowej, niż niejedna teściowa do "Życia gwiazd", ale część pól jest tak opisana, że bez dodatkowych wyjaśnień ciężko złapać o co chodzi... Wolę wtedy tego nie ruszać. Ta komórka to 9F (właśnie wg mnie jest kiepsko opisana) dzięki Adamus!! U mnie była tutaj wartość 15, nie wiem kiedy i jak została ustawiona. Może nawet i przeze mnie. Przestawiłem na 0. Sprawdzimy efekty. Martwię się tylko o te eksperymenty bo jutro żona wraca z porodówki do domu i nie wiem jak zareaguje gdy się dowie, że kocioł wyleciał w powietrze, a ja muszę ogrzewać dom kominkiem i nie mamy CWU... Mnie zastanawia dlaczego to ustawienie ma fabryczną nastawę 8K... i w ogóle po co to jest. Do kompensacji jakiś strat na drodze piec-mieszacz?? Ogrzewam 249 m2. Moc kotła ustawiona na 10 %. Temperatury normalne i zredukowane po równo na 19 C. Na dworze średniodobowo około - 12 C. Dom jest dalej przegrzany, bo mam w nim 22,0 - 22,5 C przy aktualnych temperaturach... Mogę zrobić coś więcej? Mam obniżyć moc do 7 %? Kurcze. Świeczką zacznę palić... Żeby nie było. Lubię jak w domu jest 22 C. Ale chciałbym, aby te 22 było po ustawieniu wartości 22 na kotle... Maciej U mnie na parterze (podłogówka) też jest bardzo ciepło (21), choć mam ustawioną krzywą 0.3 a podłoga jest ledwo letnia. Na piecu ustawiona temp żądana 20. Natomiast u góry gdzie są kaloryfery mam prawie 20 stopni, przy krzywej 0.8, na piecu nastawiona żądana 20. Jestem ciekaw ile będzie u Ciebie po tej zmianie 9F i zachowaniu krzywej 0.3 na kaloryferach. Ja z kolei mam problem z ustawieniem odpowiedniej temp. zredukowanej. Ustawienie po prostu 18 stopni się nie sprawdza, bo dom nie zdąży się wychłodzić do tej temp. w nocy (przy krzywej 0.8 różnica w temp. żądanej 2 stopnie to różnica niecałych 2 stopni na wyjściu pieca). Ustawiam więc dużo niższą temp. (np. 10), próbowałem też ustawiać 3 (co powoduje wyłączenie instalacji na noc). Ale wtedy nie mam kontroli do jakiej temp. dom się wychłodzi, przy obecnych mrozach może to już być mniej niż 18 stopni. Próbuję więc kompensować to tymi ustawieniami co podnoszą temp. zredukowaną w kierunku normalnej przy dużych mrozach (np. od -5 do -15), ale trudno mi to zgrać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 02.02.2012 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Często zauważyć można, że problemy z ustawianiem krzywej grzewczej mają nie tylko użytkownicy, ale również i instalatorzy. Efekt jest taki, że w większości regulatorów pozostawiane są ustawienia fabryczne (którym rzadko uda się „wstrzelić” w potrzeby danego budynku i jego mieszkańców), a użytkownicy nieustannie narzekają na to, że kocioł przegrzewa lub też niedogrzewa. Zasada ustawiania krzywej jest bardzo prosta. Krzywą grzewczą charakteryzują dwa parametry:■ pochylenie,■ poziom (przesunięcie).W przypadku każdego z tych parametrów, jego podwyższenie powoduje wzrost temperatury na zasilaniu (jeśli w pomieszczeniach panuje zbyt niska temperatura), a obniżenie odwrotny skutek. Różnica polega na tym, że pochyleniem krzywej grzewczej należy „manipulować”, gdy temperatura pomieszczeń nie jest odpowiednia w okresach niskich temperatur (środek sezonu grzewczego), a przesunięciem – w okresach przejściowych, pamiętając jednocześnie, że wpływa ono również na okresy niskich temperatur. Dlatego też np. po podniesieniu wartości przesunięcia wiosną, jeśli zimą temperatury były satysfakcjonujące, należy obniżyć pochylenie, aby kolejnej zimy pomieszczenia nie były, z kolei, przegrzewane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 02.02.2012 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Mnie zastanawia dlaczego to ustawienie ma fabryczną nastawę 8K... i w ogóle po co to jest. Do kompensacji jakiś strat na drodze piec-mieszacz?? Ja z kolei mam problem z ustawieniem odpowiedniej temp. zredukowanej. Ustawienie po prostu 18 stopni się nie sprawdza, bo dom nie zdąży się wychłodzić do tej temp. w nocy Pozdrawiam ale to chyba nie jest powód do zmartwień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tedasss 04.02.2012 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Mnie zastanawia dlaczego to ustawienie ma fabryczną nastawę 8K... i w ogóle po co to jest. Do kompensacji jakiś strat na drodze piec-mieszacz?? U mnie na parterze (podłogówka) też jest bardzo ciepło (21), choć mam ustawioną krzywą 0.3 a podłoga jest ledwo letnia. Na piecu ustawiona temp żądana 20. Natomiast u góry gdzie są kaloryfery mam prawie 20 stopni, przy krzywej 0.8, na piecu nastawiona żądana 20. Jestem ciekaw ile będzie u Ciebie po tej zmianie 9F i zachowaniu krzywej 0.3 na kaloryferach. Ja z kolei mam problem z ustawieniem odpowiedniej temp. zredukowanej. Ustawienie po prostu 18 stopni się nie sprawdza, bo dom nie zdąży się wychłodzić do tej temp. w nocy (przy krzywej 0.8 różnica w temp. żądanej 2 stopnie to różnica niecałych 2 stopni na wyjściu pieca). Ustawiam więc dużo niższą temp. (np. 10), próbowałem też ustawiać 3 (co powoduje wyłączenie instalacji na noc). Ale wtedy nie mam kontroli do jakiej temp. dom się wychłodzi, przy obecnych mrozach może to już być mniej niż 18 stopni. Próbuję więc kompensować to tymi ustawieniami co podnoszą temp. zredukowaną w kierunku normalnej przy dużych mrozach (np. od -5 do -15), ale trudno mi to zgrać. Pozdrawiam A może po prostu ustaw zredukowaną szybciej to proces się wydłuży i może zdąży się schłodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tedasss 04.02.2012 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Ja na podłogówce mam ustawione: krzywa 0,2 nachylenie +2. Przekłada się to na temp.zasilania przy zewnętrznej -20stC na poziomie 28stC. Teraz w pomieszczeniach mam 21,4 stC całą dobę i jak dla nas komfort jest idealny.Po 6 miesiącach od wprowadzenia stwierdzam, że żałuję, że zrobiłem podłogówkę tylko na parterze. U góry w pomieszczeniu niby też jest 21stC, ale odczuwalnie, od tej zimnej podłogi jest nieprzyjemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbimaz 04.02.2012 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Witam. Za niedługo będę zakładał piec do domku i czytam wszystkie posty odnośnie Vitodensa 200. U siebie zaplanowałem założenie tego pieca ale tylko ze sterowaniem stało temperaturowym Vitotronic 100 za pomocą np. Vitotrola 100. Dom około 150m2, na dole podłogówka plus grzejniki a na górze tylko grzejniki ( oprócz łazienki ). Podłogówka jest podłączona do osobnej szafki w której jest układ rozdzielacza z podmieszaniem KAN. W domu rekuperator, kominek, system DGP, dobrze ocieplony dach i ściany. Czy ma ktoś podobne rozwiązanie i może podzielić się opinia na ten temat ?. Zastanawiam się czy podłogówka zdąży się rozgrzać do odczuwalnej temperatury zanim vitotrol wyłączy piec na skutek szybszego nagrzania grzejników i ogrzania pomieszczeń do np. 20 stopni. Drugie pytanie to czy vitodens 200 o mocy 4,8-19 KW będzie wystarczający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 05.02.2012 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Moc kotła bedzie ok czyli normalnie za duża sterowanie zależy od umiejętności sterujacego i rodzaju regulatora pokojowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbimaz 05.02.2012 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Co rozumiesz pod pojęciem " sterowanie zależy od umiejętności sterującego" - ja chciałbym sobie na regulatorze w przedpokoju ustawić np 20 stopni i w momencie kiedy będzie taka temperatura to piec ma się wyłączyć. Z tego co czytałem o regulatorach pokojowych np Vitotrolu ale i np Euroster to działają one jaka włącz/wyłącz dla pieca . I drugie pytanie czy rodzaj regulatora ma tutaj jakiś wpływ na działanie systemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 05.02.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Chcesz mieć i podlogowke i grzejniki ? Dwa różne sposoby ogrzewania więc i raczej różne temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbimaz 05.02.2012 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Tak dokładnie już jest podłogówka w wiatrołapie,kuchni, jadalni i łazience a grzejniki jako elementy które dadzą szybciej nic podłogówka odczucie ciepła ( salon. gabinet, przedpokój. Jak to wysterować aby np podłogówka działała cały czas aby w łazienkach i wiatrołapie było ciepło w momencie kiedy będzie palone w kominku i termostat wyłączy piec, a w czasie kiedy nie będzie palone w kominku dodatkowo będą działały grzejniki aby była zadana temperatura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 05.02.2012 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Wbrew pozorom nie jest to prosty układ do sterowania. Najłatwiej na elektrozaworach do każdej pętli i jakiś regulator pokojowy ożeniony z kotłem i kominkiem - ale nie jest to PROSTE sterowanie tylk RZEŹBA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbimaz 05.02.2012 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Wcześniej nie podałem ale kominek to tradycyjny kominek bez płaszcza i jakiegokolwiek połączenia z kotłownią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macst 06.02.2012 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Pozatym gratuluję dobrego ocieplenia domu, u mnie w sypialniach (na piętrze, dół cały podłogówka) na kaloryfery idzie przy obecnych mrozach około 48-50 stopni a w pokojach ledwo 20stopni... Może kwestia lepszego docieplenia strychu (nad sypialniami). Obecnie jest tylko wełna między krokwiami, przed przyszłą zimą chcę jeszcze docieplić układając coś na stropie (strych jest nieużytkowy). Pozdrawiam Witam. Skosy mam ocieplone 33 cm (18+15) do 36 cm (18+18 ) wełny. Sufit 33 cm oraz strych nieużytkowy 20 cm (15+5, bez paroizolacji). Na kaloryfery idzie mi max 39 - 40 stopni. Po zmianie ustawień (9F) kocioł nie osiąga wyższych temperatur. U mnie na parterze (podłogówka) też jest bardzo ciepło (21), choć mam ustawioną krzywą 0.3 a podłoga jest ledwo letnia. Na piecu ustawiona temp żądana 20. Natomiast u góry gdzie są kaloryfery mam prawie 20 stopni, przy krzywej 0.8, na piecu nastawiona żądana 20. Jestem ciekaw ile będzie u Ciebie po tej zmianie 9F i zachowaniu krzywej 0.3 na kaloryferach. Mam dokładnie taki sam układ. Krzywe 0,3 (ograniczyłem temp zasilania podłogi do max 28C) i 0,6 dla grzejników, temperatury (wszystkie cztery) 20 C. Na dole w rzeczywistości jest 22,0 - 22,5. W sypialniach na piętrze 23 - 23,5. Niższej krzywej na grzejniki nie odważę się na razie ustawić. Moje dwa skrzaty (4 i 1,5 roku) uwielbiają się we śnie rozkopywać, więc temp w sypialni jest zazwyczaj wyższa niż przepisowe 19 C. Najmłodsza skrzatka ma 6 dni, więc testy obniżenia krzywej dla grzejników muszę przełożyć na następny sezon. Dzisiaj rano żona wstała i stwierdziła, że zmarzła (sprawdziłem... w nocy w sypialni było 22,5 C ). Po ostatnich zmianach ustawień wrócił u mnie temat taktowania kotła (60 na dobę, było 24 - 27)... Ale już mi się chyba nie chce z tym walczyć. Ważne, że w domu jest ciepło. Pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 06.02.2012 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Macku przypomnij mi jaką masz w tej chwili moc kotła?Dziwnie u Ciebie z tym taktowaniem moja moc to 40% i od paru dni czyli od czasu jak przyszły te mrozy to piec idzie 24 /dobe.Praktycznie od 3 dni się nie wyłączył. Masz mniejsze krzywe niz ja i tak Ci taktuje dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macst 07.02.2012 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Moc kotła 10%. Z tym taktowaniem to może być, że jest kłopot z instalacją CO. Już wcześniej tu na forum Adam sugerował, że może być problem z odbiorem ciepła od kotła. Nie znam się, ale wydaje mi się, że część rurek za sprzęgłem (zanim się rozdzielą na poszczególne obiegi) ma zbyt małą średnicę... Powrót ze sprzęgła do kotła jest sporo większy, więc i wodzie tam łatwiej płynąć....Miałem nadzieję, że jak będzie u mnie serwisant Viessmana to swoim okiem to oceni i powie czy drążyć temat w tą stronę... Ale coś ten rejestrator spalin nie chce się naprawić chyba, bo Pan milczy od ponad tygodnia... PozdrawiamMaciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 07.02.2012 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 (edytowane) a jaka masz moc kotła ? moj ma od 3,8 do 19 kW Twoj pewnie podobnie dlatego dziwi mnie ze tak sie zachowuje przy tych temperaturach.Tez walczyłem z włączaniem ale w tej chwili po prostu nie ma tego tematu. Czyli zakładam ze spalanie tez masz stosunkowo niskie jak piec czuje ze ma ciepła wode i sie wyłącza to powinien przynajmniej mało palic tak na zdrowy rozum? po Waszych postach tez zmieniłem ustawiania F9 na 0 czyli aby nie buło roznicy pomiedzy grzejnikami a podłogowką ale wowczas na podłogowke poszło 38 stopni a grzejniki zrobiły sie zimne. mieszacz całkowicie sie otworzył. ten stan rzeczy był nie fajny i powrociłem z F9 na 8 czyli na grzjniki idzie to co w kotle czyli 38-40 stopni na podłoge o 8 mniejtak jest OK Edytowane 7 Lutego 2012 przez f.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macst 07.02.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 (edytowane) Z numeru seryjnego na kotle wynika, że moc kotła wynosi 6,5 do 26 kW. Czy to oznacza, że nawet jak ustawię 5 % to kocioł i tak będzie pracował z mocą conajmniej 6,5 kW? Co do otwarcia mieszacza... Też tak miałem po zmianie F9 na 0, ale wtedy krzywa dla grzejników była 0,4. Gdy ją zmieniłem na 0,6 problem zniknął. Dodatkowo miałem (i mam nadal) ograniczenie temp dla podłogówki do 28 C i to chyba nie miało żadnego znaczenia dla kotła bo temp jaka szła na podłogę miała nawet i 33 C.... Dość szybko się zorientowałem i zmieniłem krzywą grzejników na 0,6 i na podłogę mi idzie nie więcej niż 28C, no... czasem się zdarzy, że na wyświetlaczu zobaczę 29 C... Pozdrawiam Edytowane 7 Lutego 2012 przez macst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 08.02.2012 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Macst czepiasz się już tych temperatur Przecież jak mieszacz otworzy i zamknie to mija czas i w tym czasie temperatura rośnie. Zwłoka na czujniku, mieszaczu, odczycie. Temp. powinny być na normalnych termometrach to by nie było tego widać Mniej niż 6,5 kW się nie da, chyba, że wymiennik będzie zapchany i reszta ciepła pójdzie w komin co się zdarza pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macst 08.02.2012 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Być może się czepiam o szczegół, ale mam wrażenie, że temperatury powyżej 30 C za mieszaczem widniały znacznie dłużej niżby wystarczyło na przymknięcie/otwarcie mieszacza... Obserwowałem to przez kilka godzin zanim poszedłem zmienić krzywe grzejników. Ale OK - to nie jest wielki problem. PozdrawiamMaciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agiulus 08.02.2012 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Mnie zastanawia dlaczego to ustawienie ma fabryczną nastawę 8K... i w ogóle po co to jest. Zacznę od tego, że ten wątek i inne odnośnie Vitodensa pozwoliły mi zrozumieć wiele. Dziękuję wszystkim a szczególnie aadamuss24 bo jego wypowiedzi naprowadziły mnie na właściwe tory. Otóż mam Vitodensa 200. na dole podłogówka (obieg M1 z mieszaczem) na górze grzejniki (obieg A1). Pogodówka na północnej ścianie i Vitotroll 200 na górze. Problem polega na tym, że na górze mam zawsze 2 stopnie więcej niż na dole. Czyli dziś na dole 20 a na górze 22,5. Vitotroll ustawiony na 20 stopni. Może być i na 14 też będzie 22 stopnie. Dzięki forum doszedłem do tego, że to parametr to parametr 9F podnosi mi temperatur do 42 stopni na grzejniki. dodam, że oba układy A1 i M1 pracują na krzywej 0,5. Jak zmienić ten parametr jak się on nie wyświetla? Mogę zmienić B5, B0, i wiele innych. Nie mam też parametrów 90. z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.