matpul 03.01.2010 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Witam Czy zostawić szczelinę wentylacyjną przy ocieplaniu poddasza jeśli dach jest wykonany w pełnym deskowaniu, przykryta papą, potem laty, kontrłaty i dachówka? Wiem, że jeśli nie ma się sprawnej wentylacji to jest to koniczne, ale co zrobić jeśli ma się rekuperator ? Czy można ułożyć szczelnie wełnę mineralną ? Czy jeśli jest rekuperator to trzeba dawać folię paroizolacyjną ? A może ułożyć wełnę szczelnie i zamiast folii paroizolacyjnej dać zwykłą folię, dzięki której para wodna nie wniknie w ocieplenie ani w deski, a całą wentylację pozostawić rekuperatorowi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r7m8 03.01.2010 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Nie bardzo rozumiem, rekuperatorem chcesz wentylować ocieplenie czy jak? Ludzie to mają przeróżne pomysły więc przestałem już się dziwić Bo co ma rekuperator do ocieplenia to naprawdę nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 03.01.2010 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 cos mialem tu odpisac ale zapomnialem co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.01.2010 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Witam Czy zostawić szczelinę wentylacyjną przy ocieplaniu poddasza jeśli dach jest wykonany w pełnym deskowaniu, przykryta papą, potem laty, kontrłaty i dachówka? Wiem, że jeśli nie ma się sprawnej wentylacji to jest to koniczne, ale co zrobić jeśli ma się rekuperator ? Czy można ułożyć szczelnie wełnę mineralną ? Czy jeśli jest rekuperator to trzeba dawać folię paroizolacyjną ? A może ułożyć wełnę szczelnie i zamiast folii paroizolacyjnej dać zwykłą folię, dzięki której para wodna nie wniknie w ocieplenie ani w deski, a całą wentylację pozostawić rekuperatorowi ? ty sie chyba "nie rozumieć" na działaniu tego wszystkiego... przemyśl wszystko po kolei, od początku, ze zrozumieniem do czego poszczególne warstwy i jak to wszystko w kupie działa, bo mieszasz na maksa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matpul 03.01.2010 16:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 to jak zrobić, aby było dobrze ? czy trzeba zostawić szczelinę wentylacyjną przy pełnym deskowaniu, skoro będzie folia paroizolacyjna oraz wentylacja mechaniczna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 03.01.2010 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 odpowiadamtak musi byc szczelina.nie, nie musi byc szczeliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.01.2010 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 to jak zrobić, aby było dobrze ? czy trzeba zostawić szczelinę wentylacyjną przy pełnym deskowaniu, skoro będzie folia paroizolacyjna oraz wentylacja mechaniczna ? szczelina wentylacyjna zostawiana jest pomiędzy deskowaniem a wełną i nic nie ma do rekuperatora, który będzie wentylował pomieszczenia oddzielone od szczeliny paroizolacją szczelina wentyluje wełnę i deski, z jakichkolwiek szczątków wilgoci (choćby początkowo tej która zamkniesz w tej przegrodzie folią paroizolacyjną), przy membranie paroprzepuszczalnej wyjdzie ona w górę przez membranę, przy papie nie wiec trzeba jej pomóc drożna szczeliną a wentylacja mechaniczna to usprawnienie wentylacji pomieszczeń a nie materiałów przegród dachowych, to Ci się wciąż niestety myli, rekuperator i w.m. nic absolutnie nie ma do szczeliny wentylacyjnej pom. deskami a wełną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matpul 03.01.2010 18:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 rozumiem, że na początku będą szczątkowe ilości wilgoci ( prędzej czy później wilgoć odparuje), ale skąd będzie się brała wilgoć później ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zientas 03.01.2010 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 z różnic temperatur, w dzień nagrzewa się wełna pod dachówką a w nocy jest zimniej i może się coś skraplać, ponadto dachówka nie stanowi warstwy szczelnej dla pary. Wilgoć w powietrzy dostaje się i pod dachówkę - są to małe ilości ale są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r7m8 03.01.2010 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 z różnic temperatur, w dzień nagrzewa się wełna pod dachówką a w nocy jest zimniej i może się coś skraplać, ponadto dachówka nie stanowi warstwy szczelnej dla pary. Wilgoć w powietrzy dostaje się i pod dachówkę - są to małe ilości ale są. Poza tym folia paroszczelna w rzeczywistości jest paroszczelna ale przecież musi być jakoś przymocowana czyli mimo wszystko w jakiś sposób dziurawiona. Nie jest to przecież konstrukcja w 100% hermetyczna dlatego mimo wszystko jakieś niewielkie ilości ciepłego, zawsze zawierającego trochę wilgoci powietrza z wnętrza domu jest infiltrowana do warstwy ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.01.2010 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 i przestałbyś lepiej cudować, zrób tak jak być powinno i tylemasz papę na deskowaniu to robisz szczelinę i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matpul 03.01.2010 21:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 tu nie chodzi o cudowanie, ale zawsze miałbym kilka centymetrów więcej izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.01.2010 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 to obniż o te kilka cm poziom skosów i sufitów, nie zauważysz tych 2-3 cm obniżenia zupełniealbo kup wełnę o lepszej lambdzie (np. 0,033 zamiast 0,040) i będziesz maił lepiej przy tej samej grubości i przy poprawnie wykonanym ociepleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matpul 04.01.2010 07:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 czy możesz mi polecić jakąś konkretną wełnę o lepszych właściwościach ? Proponujesz wełnę mineralną czy wełnę skalną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 04.01.2010 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 ja wybrałem isover supermata, ma lambdę 0,033, i to chyba jest najlepsza obecnie, oraz rockwool rockton (0,035)mam 25cm ocieplenia i zawsze te kilka cm do przodu dzięki cieplejszej wełnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 05.01.2010 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Ja też od pewnego czasu zastanawiam się i próbuje zrozumieć dlaczego Rockwool zaleca nie stosowanie paroizolacji. Sytuacja wygląda tak można stosować paroizolację razem z wełną rockwool nie jest to wcale przeciwwskazane nawet doradcy zalecają paroizolację w domach z rekuperacją ale w pozostałych przypadkach lepiej jest nie stosować paroizolacji ponieważ możemy w ten sposób uzyskać lepszy mikroklimat pomieszczeń jeżeli pozwolimy aby wilgoć swobodnie wydostawała się przez ocieploną przegrodą. Dlaczego może tak postąpić w przypadku wełny Rockwool a innych nie? Ponieważ wełna kamienna jest inaczej hydrofobizowana a przez to mnie nasiąkliwa dodatkowo duża gęstość wełny przemawia za taim rozwiązaniem. Czyli jeżeli zastosujemy wełnę Rockwoll mamy dodatkowe korzyści oprócz ocieplenia możemy w jakimś stopniu poprawić mikroklimat pomieszczeń poprzez zmniejszenie wilgotności powietrza. Inni producenci wełny zalecają paroizolację ponieważ ich wełna nie daję rady z tą ilością wilgoci jak przechodzi przez przegrodę. Jest jeszcze inna ważna rzecz jeżeli nie dajemy paroizolacji musimy spełnić wszystkie inne warunki takiego rozwiązania np. odpowiednia grubość szczeliny przy pełnym deskowaniu dachu między krokwiami albo to że na strychu nie możemy jako podłogi zastosować płyt OSB która szczelnie zamknie strop jętkowy ale muszą to być deski nabite z przerwami między nimi. Tylko w takich sytuacjach można nie stosować paroizolacji. UPS... ale się rozpisałem ale chyba pomyliłem wątki No ale niech już zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.