bladyy78 06.01.2010 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Nie wiem czy widzisz ale na pierwszym zdjęciu widać oryginalnie taką ramkę umieszczoną przez producenta i niestety efektu czystej szyby ona nie gwarantowała. Mimo że wkład był wyłożony szamotem. Dopiero dołożenie tego dopalacza polepszyło sytuację. Zastanawiam się tera czy te trzy rzeczy nie są ze sobą połączone tzn czy jak bym zdemontował np:szamot,lub pozatykał dziury w tej ramce wokół szyby, czy szyba by znowu się nie zaczęła brudzić. Podejrzewam że ta ramka która zamontował producent w małym stopniu ale jednak coś daje bo jak zasłoniłem jeden otwór którym zasysa powietrze to widać że szyba zaczęła się delikatnie brudzić w górnym rogu. Na którymś zdjęciu pisałem ze szyba jest brudna w górnym rogu i właśnie z tej strony zatkałem dolot powietrza na szybę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arturromarr 06.01.2010 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Teraz dopiero zwróciłem na to uwagę.Może faktycznie wszystkie te trzy rzeczy w jakimś stopniu się przyczyniają do czystej szyby i pełnego spalania.Jak się dokładnie nazywa Twój wkład kominkowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 06.01.2010 10:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Kominek firmy cichewicz spectra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 06.01.2010 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Wolo82 wydaje mi się że pisałeś gdzieś że w makrotermie masz dopływ powietrza wtórnego do spalania, jeżeli tak jest faktycznie, to zbyteczne jest kombinowanie i robienie tego co ja robiłem w swoim wkładzie bo u mnie powietrze było podawane tylko od spodu i nie miałem powietrza wtórego. powietrze wtorne to mam ale chyba z nad szyby z salonu:) sa kanaly do powietrza wtornego i nawiewem na szybe - wszystko fabryczne- niestety to nie dziala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ludwik.mech 06.01.2010 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 dzięki że zacząłeś temat bo mam zamiar pospawać samemu kominek z płaszczem wodnym i uwzględnię to przy spawaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamykkamyk2 09.01.2010 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 A jak zrobić, żeby mieć czystą szybę w takim wkładzie kominkowym. http://images42.fotosik.pl/158/7e6a1f4e3e110a4a.jpg' alt='7e6a1f4e3e110a4a.jpg'> Niestety nie ma popielnika, więc nie zrobię otworu w dnie wkładu.Myślałem, żeby nawiercić po jednym, może dwóch, otworach skierowanym na szybę w miejscu regulatora dopływu powietrza, ale czy to się sprawdzi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 09.01.2010 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Po pierwsze czyta szyba, to nie tylko jakieś udoskonalenia, ale również sposób palenia. Ja palę suchym drewnem, szybra nie przymykam, jest cały czas otwarty, reguluje tylko powietrzem. Żeby szyba była czysta wkład musi pracować z optymalna mocą, do wkładu trzeba dokładać drewna i spalać go z odpowiednia ilością powietrza, a nie tak jak to robią poniektórzy nałożyć drewna, przymknąć dopływy powietrza dodatkowo jak maja to jeszcze szyber, żeby drewno dłużej pozostawało we wkładzie. Dokładanie również zbyt małej porcji drewna może powodować złe spalanie i brudzenie się szyby gdyż palenisko będzie zbyt duże w stosunku do drewna i opał jeżeli będzie gruby możne się nie spalać tylko będzie się zażył i dymił.Najpierw nic nie przewiercaj dołóż sobie szamot do wkładu i zobaczysz czy są efekty, doradziłem dołożenie szamotu koledze Wolo 82 i jest zadowolony. I jeszcze jedno podejrzewam że wywiercenie dwóch dziur nie wystarczą żeby szyba była czysta. Popatrz na moje pierwsze zdjęcie wkładu jeszcze nowego tam widać ile jest otworów którędy jest dostarczane powietrze na szybę i mimo tylu otworów szyba się brudziła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elami1971 11.01.2010 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Witam, Też dołożyłem szamotu ale po roku go usunąłem i zostawiłem tylko na dnie paleniska ( jest tam fabrycznie kominek spektra Cichewicz) z powodu korozji, która pojawiła się za szamotem. Sprawdźcie to u siebie po pewnym czasie.Natomiast tak jak ktoś wcześniej sugerował zmniejszyłem biegi pomp na 1 i rzeczywiście kominek jest stabilniejszy i pracuje na wyższej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 11.01.2010 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Witam, Też dołożyłem szamotu ale po roku go usunąłem i zostawiłem tylko na dnie paleniska ( jest tam fabrycznie kominek spektra Cichewicz) z powodu korozji, która pojawiła się za szamotem. Sprawdźcie to u siebie po pewnym czasie. Natomiast tak jak ktoś wcześniej sugerował zmniejszyłem biegi pomp na 1 i rzeczywiście kominek jest stabilniejszy i pracuje na wyższej temperaturze. pojawila Ci sie rdza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 11.01.2010 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Po pierwsze czyta szyba, to nie tylko jakieś udoskonalenia, ale również sposób palenia. Ja palę suchym drewnem, szybra nie przymykam, jest cały czas otwarty, reguluje tylko powietrzem. Żeby szyba była czysta wkład musi pracować z optymalna mocą, do wkładu trzeba dokładać drewna i spalać go z odpowiednia ilością powietrza, a nie tak jak to robią poniektórzy nałożyć drewna, przymknąć dopływy powietrza dodatkowo jak maja to jeszcze szyber, żeby drewno dłużej pozostawało we wkładzie. Dokładanie również zbyt małej porcji drewna może powodować złe spalanie i brudzenie się szyby gdyż palenisko będzie zbyt duże w stosunku do drewna i opał jeżeli będzie gruby możne się nie spalać tylko będzie się zażył i dymił. Najpierw nic nie przewiercaj dołóż sobie szamot do wkładu i zobaczysz czy są efekty, doradziłem dołożenie szamotu koledze Wolo 82 i jest zadowolony. \. bardzo zadowolony.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elami1971 12.01.2010 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 pojawila Ci sie rdza?? Może bardziej rdzawy nalot ale ewidentnie. Zresztą ktoś przy innym wątku też o tym pisał dlatego sprawdziłem, może jestem przewrażliwiony ale wywaliłem szamot który dołożyłem na ściankach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 13.01.2010 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 pojawila Ci sie rdza?? Może bardziej rdzawy nalot ale ewidentnie. Zresztą ktoś przy innym wątku też o tym pisał dlatego sprawdziłem, może jestem przewrażliwiony ale wywaliłem szamot który dołożyłem na ściankach. Witam Sciagnelem dzisiaj plytki szamotowe zeby popalic na samym palenisku szamotowym... Wiecie co zobaczylem po sciagnieciu bokow?? Zaczela wychodzic "zywa" blacha spod zmoly smola spalona odpada pod palcami.. Nie widzialem jeszcze nigdy golej blachy w kominku.. oczywiscie jest troszke przysniiedziala i w niektorych miejscach posiada rudy nalot.. zreszta ten rudy nalot zaczal mi sie osadzac na plomienikwach i zaczelem myslec co to jest.. Stwierdznie ze szamot izoluje palenisko jest jak najbradziej bledne... jak temp musi sie wytworzyc z drugiej strony zeby smola spalila sie do golej blachy?? Blady78 to Ty chyba przodownikem jestes szamotu.. co tym sadzisz? Moje zdanie jest takie ze szamot pod wplywem temp jaka z kumulowal w sobie zaczal przekazywac mna druga strone i wypalac smole pod ktora zaczela sie juz wczesniej korozja nisko temperaturowa- tak to sie chyba fachowo nazywa? Dlatego odslonila sie blacha troszeczke przyrudawa w miejscach jednak nadal zdrowa... Sprawa tyczy sie tez samego spodu paleniska, wydywac by sie moglo ze jest ono suche jednak teraz warstwami odchodzi spieczona smola koloru rudego..... Co tym sadzicie?? elami1971 mi sie wydaje ze wlasnie to zobaczyles u siebie, przestraszyles sie tego i nadal wolales zaklejac blache smola.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 13.01.2010 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 Ja u siebie po 2 sezonach palenia nie mam żadnej rdzy za szamotem dałem go do kominka jak bym nowy i jak wyciągnę szamot to widać czarną blachę bez smoły rdzy czy czegoś innego. W tym roku testowałem czy jak zmniejszę ilość płytek w kominku to czy będzie lepszy odbiór ciepła przez płaszcz (wcześniej były w 4 płytki ustawione w pionie na tylnej ściance widać to na pierwszym zdjęciu). Odjąłem 2 płytki szamotowe z tej tylnej ścianki i te dwie co zostały dałem w poziomie i niestety odbiór ciepła wcale się nie polepszył, a wręcz przeciwnie zauważyłem ze kominek dłużej dochodził do zadanej temp. I co jeszcze zauważyłem to pomimo tego że mam zawór esbe tv60 który pilnuje temperatury powrotu zaczął się rosić kominek. W tych miejscach w których był wcześniej szamot powstawały takie takie palmy wodne. Już nawet myślałem ze mam gdzieś może jakąś dziurkę którędy woda się wydostaje ale na szczęsne nic takiego nie było. Wiec szybko znowu dołożyłem szamot tak jak miałem wcześniej. To że rdza czy nalot rdzawy się pojawił u elami1971 wcale się nie dziwie, wcześniej wszystko rdzewiało pod smoła i tego nie było widać, jak dołożył szamot wszystko za nim wyschło i smoła odleciała i ujawniła się rdza. Dodatkowo szamot chroni ścianki kotła czy kominka przed różnymi związkami chemicznymi które wytwarzają się podczas palenia i są przyczyna korozji. Wiec szamot na pewno nie powoduje korozji!!! Wręcz przeciwnie ogranicza ją. wolo82 nie przesadzaj z tym przodownikiem szamotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo82 13.01.2010 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 Ja u siebie po 2 sezonach palenia nie mam żadnej rdzy za szamotem dałem go do kominka jak bym nowy i jak wyciągnę szamot to widać czarną blachę bez smoły rdzy czy czegoś innego. W tym roku testowałem czy jak zmniejszę ilość płytek w kominku to czy będzie lepszy odbiór ciepła przez płaszcz (wcześniej były w 4 płytki ustawione w pionie na tylnej ściance widać to na pierwszym zdjęciu). Odjąłem 2 płytki szamotowe z tej tylnej ścianki i te dwie co zostały dałem w poziomie i niestety odbiór ciepła wcale się nie polepszył, a wręcz przeciwnie zauważyłem ze kominek dłużej dochodził do zadanej temp. I co jeszcze zauważyłem to pomimo tego że mam zawór esbe tv60 który pilnuje temperatury powrotu zaczął się rosić kominek. W tych miejscach w których był wcześniej szamot powstawały takie takie palmy wodne. Już nawet myślałem ze mam gdzieś może jakąś dziurkę którędy woda się wydostaje ale na szczęsne nic takiego nie było. Wiec szybko znowu dołożyłem szamot tak jak miałem wcześniej. To że rdza czy nalot rdzawy się pojawił u elami1971 wcale się nie dziwie, wcześniej wszystko rdzewiało pod smoła i tego nie było widać, jak dołożył szamot wszystko za nim wyschło i smoła odleciała i ujawniła się rdza. Dodatkowo szamot chroni ścianki kotła czy kominka przed różnymi związkami chemicznymi które wytwarzają się podczas palenia i są przyczyna korozji. Wiec szamot na pewno nie powoduje korozji!!! Wręcz przeciwnie ogranicza ją. wolo82 nie przesadzaj z tym przodownikiem szamotu No i rewelka.. taki zabieg musi przyniesc pozytwny skutek... z przedownikiem przesadzac nie bede ale jeszcze na pol plyteczki pod plomieniowki dotne szamocik:). Jestem w szoku oczywiscie smoly na sciankach nie bylo duzo ani grubo jednak od wylozenia hmm pale ile nawet nie ma tygodnia a taki efekt! Po miesiacu scianki powinnny sie swiecic jak psu jajca;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arturromarr 26.01.2010 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 przekonaliście mnie do tego szamotu, chyba będę z tym eksperymentował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gogel 29.01.2010 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Przeróbka i pomysły podobne do konstrukcji wkładu kominkowego HIBANA.Zainstalowany w moim domu już trzeci sezon, sprawdza sie doskonale i praktycznie spalamy w nim rózne gatunki drewna i brykiety węglowe oraz ostatnio również wysokiej klasy węgiel - EKORET. Efekty to dobre spalanie czyli brak sadzy i osadów oraz przy zastosowaniu węgla szybkie rozpalanie w 5 do 10 minut maksymalny ogień. Natomiast po zasypaniu na resztkach żaru kilka szufelek EKORETU - tak ok. 2 kg plus 2 do 3 szt brykietu, i na to wszystko 4 do 5 polan drewna aż pod sufit, następnie po rozpaleniuzamkniecie głównego dopływu powietrza i pozostawienie minimalnych szczelin dopływu powietrza - wtornego na profile boczne i na szybę; w kominku ogień trzyma się ponad 6 godzin a więc do rana i do ponownego uzupelnienia bez potrzeby nowego rozpalania. Serdecznie polecam takie eksperymenty i ciekawy jestem podobnych wyników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DonGemolo 20.12.2010 00:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Super.Jutro jadę po szamot.Następną investycją będzie ciepły kominek z obudową szamotową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 03.01.2011 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Podobno oprócz szamotu jest jakiś wydajniejszy materiał stosowany w elektrycznych piecach akumulacyjnych.Natomiast co do zakupu nowego sprzętu to przewidujecie tak szybko wymianę sprzętu ? Moja koza ma już 4 lata ... i na razie nic przy niej nie robiłem - nawet szburków nie wymieniałem. Przerób to ok 25m3. Drewno coraz bardziej suche jest stosowane ... i dobrze jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.