Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przeróbki w kominku z płaszczem wodnym - efekt czysta szyba.


bladyy78

Recommended Posts

Nie wiem czy widzisz ale na pierwszym zdjęciu widać oryginalnie taką ramkę umieszczoną przez producenta i niestety efektu czystej szyby ona nie gwarantowała. Mimo że wkład był wyłożony szamotem. Dopiero dołożenie tego dopalacza polepszyło sytuację. Zastanawiam się tera czy te trzy rzeczy nie są ze sobą połączone tzn czy jak bym zdemontował np:szamot,lub pozatykał dziury w tej ramce wokół szyby, czy szyba by znowu się nie zaczęła brudzić. Podejrzewam że ta ramka która zamontował producent w małym stopniu ale jednak coś daje bo jak zasłoniłem jeden otwór którym zasysa powietrze to widać że szyba zaczęła się delikatnie brudzić w górnym rogu. Na którymś zdjęciu pisałem ze szyba jest brudna w górnym rogu i właśnie z tej strony zatkałem dolot powietrza na szybę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolo82 wydaje mi się że pisałeś gdzieś że w makrotermie masz dopływ powietrza wtórnego do spalania, jeżeli tak jest faktycznie, to zbyteczne jest kombinowanie i robienie tego co ja robiłem w swoim wkładzie bo u mnie powietrze było podawane tylko od spodu i nie miałem powietrza wtórego.

 

 

powietrze wtorne to mam ale chyba z nad szyby z salonu:) sa kanaly do powietrza wtornego i nawiewem na szybe - wszystko fabryczne- niestety to nie dziala....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zrobić, żeby mieć czystą szybę w takim wkładzie kominkowym.

 

http://images42.fotosik.pl/158/7e6a1f4e3e110a4a.jpg' alt='7e6a1f4e3e110a4a.jpg'>

 

Niestety nie ma popielnika, więc nie zrobię otworu w dnie wkładu.

Myślałem, żeby nawiercić po jednym, może dwóch, otworach skierowanym na szybę w miejscu regulatora dopływu powietrza, ale czy to się sprawdzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czyta szyba, to nie tylko jakieś udoskonalenia, ale również sposób palenia. Ja palę suchym drewnem, szybra nie przymykam, jest cały czas otwarty, reguluje tylko powietrzem.

Żeby szyba była czysta wkład musi pracować z optymalna mocą, do wkładu trzeba dokładać drewna i spalać go z odpowiednia ilością powietrza, a nie tak jak to robią poniektórzy nałożyć drewna, przymknąć dopływy powietrza dodatkowo jak maja to jeszcze szyber, żeby drewno dłużej pozostawało we wkładzie. Dokładanie również zbyt małej porcji drewna może powodować złe spalanie i brudzenie się szyby gdyż palenisko będzie zbyt duże w stosunku do drewna i opał jeżeli będzie gruby możne się nie spalać tylko będzie się zażył i dymił.

Najpierw nic nie przewiercaj dołóż sobie szamot do wkładu i zobaczysz czy są efekty, doradziłem dołożenie szamotu koledze Wolo 82 i jest zadowolony.

I jeszcze jedno podejrzewam że wywiercenie dwóch dziur nie wystarczą żeby szyba była czysta. Popatrz na moje pierwsze zdjęcie wkładu jeszcze nowego tam widać ile jest otworów którędy jest dostarczane powietrze na szybę i mimo tylu otworów szyba się brudziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Też dołożyłem szamotu ale po roku go usunąłem i zostawiłem tylko na dnie paleniska ( jest tam fabrycznie kominek spektra Cichewicz) z powodu korozji, która pojawiła się za szamotem. Sprawdźcie to u siebie po pewnym czasie.

Natomiast tak jak ktoś wcześniej sugerował zmniejszyłem biegi pomp na 1 i rzeczywiście kominek jest stabilniejszy i pracuje na wyższej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Też dołożyłem szamotu ale po roku go usunąłem i zostawiłem tylko na dnie paleniska ( jest tam fabrycznie kominek spektra Cichewicz) z powodu korozji, która pojawiła się za szamotem. Sprawdźcie to u siebie po pewnym czasie.

Natomiast tak jak ktoś wcześniej sugerował zmniejszyłem biegi pomp na 1 i rzeczywiście kominek jest stabilniejszy i pracuje na wyższej temperaturze.

 

pojawila Ci sie rdza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czyta szyba, to nie tylko jakieś udoskonalenia, ale również sposób palenia. Ja palę suchym drewnem, szybra nie przymykam, jest cały czas otwarty, reguluje tylko powietrzem.

Żeby szyba była czysta wkład musi pracować z optymalna mocą, do wkładu trzeba dokładać drewna i spalać go z odpowiednia ilością powietrza, a nie tak jak to robią poniektórzy nałożyć drewna, przymknąć dopływy powietrza dodatkowo jak maja to jeszcze szyber, żeby drewno dłużej pozostawało we wkładzie. Dokładanie również zbyt małej porcji drewna może powodować złe spalanie i brudzenie się szyby gdyż palenisko będzie zbyt duże w stosunku do drewna i opał jeżeli będzie gruby możne się nie spalać tylko będzie się zażył i dymił.

Najpierw nic nie przewiercaj dołóż sobie szamot do wkładu i zobaczysz czy są efekty, doradziłem dołożenie szamotu koledze Wolo 82 i jest zadowolony.

\.

 

bardzo zadowolony..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawila Ci sie rdza??

 

Może bardziej rdzawy nalot ale ewidentnie. Zresztą ktoś przy innym wątku też o tym pisał dlatego sprawdziłem, może jestem przewrażliwiony ale wywaliłem szamot który dołożyłem na ściankach.

 

 

Witam

 

Sciagnelem dzisiaj plytki szamotowe zeby popalic na samym palenisku szamotowym... Wiecie co zobaczylem po sciagnieciu bokow?? Zaczela wychodzic "zywa" blacha spod zmoly smola spalona odpada pod palcami..

Nie widzialem jeszcze nigdy golej blachy w kominku.. oczywiscie jest troszke przysniiedziala i w niektorych miejscach posiada rudy nalot.. zreszta ten rudy nalot zaczal mi sie osadzac na plomienikwach i zaczelem myslec co to jest..

 

Stwierdznie ze szamot izoluje palenisko jest jak najbradziej bledne... jak temp musi sie wytworzyc z drugiej strony zeby smola spalila sie do golej blachy??

 

Blady78 to Ty chyba przodownikem jestes szamotu.. co tym sadzisz?

 

Moje zdanie jest takie ze szamot pod wplywem temp jaka z kumulowal w sobie zaczal przekazywac mna druga strone i wypalac smole pod ktora zaczela sie juz wczesniej korozja nisko temperaturowa- tak to sie chyba fachowo nazywa? Dlatego odslonila sie blacha troszeczke przyrudawa w miejscach jednak nadal zdrowa... Sprawa tyczy sie tez samego spodu paleniska, wydywac by sie moglo ze jest ono suche jednak teraz warstwami odchodzi spieczona smola koloru rudego..... Co tym sadzicie??

 

elami1971 mi sie wydaje ze wlasnie to zobaczyles u siebie, przestraszyles sie tego i nadal wolales zaklejac blache smola..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po 2 sezonach palenia nie mam żadnej rdzy za szamotem dałem go do kominka jak bym nowy i jak wyciągnę szamot to widać czarną blachę bez smoły rdzy czy czegoś innego.

W tym roku testowałem czy jak zmniejszę ilość płytek w kominku to czy będzie lepszy odbiór ciepła przez płaszcz (wcześniej były w 4 płytki ustawione w pionie na tylnej ściance widać to na pierwszym zdjęciu). Odjąłem 2 płytki szamotowe z tej tylnej ścianki i te dwie co zostały dałem w poziomie i niestety odbiór ciepła wcale się nie polepszył, a wręcz przeciwnie zauważyłem ze kominek dłużej dochodził do zadanej temp. I co jeszcze zauważyłem to pomimo tego że mam zawór esbe tv60 który pilnuje temperatury powrotu zaczął się rosić kominek. W tych miejscach w których był wcześniej szamot powstawały takie takie palmy wodne. Już nawet myślałem ze mam gdzieś może jakąś dziurkę którędy woda się wydostaje ale na szczęsne nic takiego nie było. Wiec szybko znowu dołożyłem szamot tak jak miałem wcześniej.

To że rdza czy nalot rdzawy się pojawił u elami1971 wcale się nie dziwie, wcześniej wszystko rdzewiało pod smoła i tego nie było widać, jak dołożył szamot wszystko za nim wyschło i smoła odleciała i ujawniła się rdza. Dodatkowo szamot chroni ścianki kotła czy kominka przed różnymi związkami chemicznymi które wytwarzają się podczas palenia i są przyczyna korozji.

Wiec szamot na pewno nie powoduje korozji!!! Wręcz przeciwnie ogranicza ją.

 

wolo82 nie przesadzaj z tym przodownikiem szamotu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po 2 sezonach palenia nie mam żadnej rdzy za szamotem dałem go do kominka jak bym nowy i jak wyciągnę szamot to widać czarną blachę bez smoły rdzy czy czegoś innego.

W tym roku testowałem czy jak zmniejszę ilość płytek w kominku to czy będzie lepszy odbiór ciepła przez płaszcz (wcześniej były w 4 płytki ustawione w pionie na tylnej ściance widać to na pierwszym zdjęciu). Odjąłem 2 płytki szamotowe z tej tylnej ścianki i te dwie co zostały dałem w poziomie i niestety odbiór ciepła wcale się nie polepszył, a wręcz przeciwnie zauważyłem ze kominek dłużej dochodził do zadanej temp. I co jeszcze zauważyłem to pomimo tego że mam zawór esbe tv60 który pilnuje temperatury powrotu zaczął się rosić kominek. W tych miejscach w których był wcześniej szamot powstawały takie takie palmy wodne. Już nawet myślałem ze mam gdzieś może jakąś dziurkę którędy woda się wydostaje ale na szczęsne nic takiego nie było. Wiec szybko znowu dołożyłem szamot tak jak miałem wcześniej.

To że rdza czy nalot rdzawy się pojawił u elami1971 wcale się nie dziwie, wcześniej wszystko rdzewiało pod smoła i tego nie było widać, jak dołożył szamot wszystko za nim wyschło i smoła odleciała i ujawniła się rdza. Dodatkowo szamot chroni ścianki kotła czy kominka przed różnymi związkami chemicznymi które wytwarzają się podczas palenia i są przyczyna korozji.

Wiec szamot na pewno nie powoduje korozji!!! Wręcz przeciwnie ogranicza ją.

 

wolo82 nie przesadzaj z tym przodownikiem szamotu :wink:

 

No i rewelka.. taki zabieg musi przyniesc pozytwny skutek... z przedownikiem przesadzac nie bede ale jeszcze na pol plyteczki pod plomieniowki dotne szamocik:). Jestem w szoku oczywiscie smoly na sciankach nie bylo duzo ani grubo jednak od wylozenia hmm pale ile nawet nie ma tygodnia a taki efekt! Po miesiacu scianki powinnny sie swiecic jak psu jajca;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Przeróbka i pomysły podobne do konstrukcji wkładu kominkowego HIBANA.

Zainstalowany w moim domu już trzeci sezon, sprawdza sie doskonale i praktycznie spalamy w nim rózne gatunki drewna i brykiety węglowe oraz ostatnio również wysokiej klasy węgiel - EKORET. Efekty to dobre spalanie czyli brak sadzy i osadów oraz przy zastosowaniu węgla szybkie rozpalanie w 5 do 10 minut maksymalny ogień. Natomiast po zasypaniu na resztkach żaru kilka szufelek EKORETU - tak ok. 2 kg plus 2 do 3 szt brykietu, i na to wszystko 4 do 5 polan drewna aż pod sufit, następnie po rozpaleniu

zamkniecie głównego dopływu powietrza i pozostawienie minimalnych szczelin dopływu powietrza - wtornego na profile boczne i na szybę; w kominku ogień trzyma się ponad 6 godzin a więc do rana i do ponownego uzupelnienia bez potrzeby nowego rozpalania.

Serdecznie polecam takie eksperymenty i ciekawy jestem podobnych wyników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...
  • 2 weeks później...

Podobno oprócz szamotu jest jakiś wydajniejszy materiał stosowany w elektrycznych piecach akumulacyjnych.

Natomiast co do zakupu nowego sprzętu to przewidujecie tak szybko wymianę sprzętu ? Moja koza ma już 4 lata ... i na razie nic przy niej nie robiłem - nawet szburków nie wymieniałem. Przerób to ok 25m3. Drewno coraz bardziej suche jest stosowane ... i dobrze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...