zebacz 05.01.2010 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Witam W projektowanym domu przeniosłem sobie komin do pomieszczenia gospodarczego który jest za ścianą salonu w planie wybudowaną pewnie z Leier'a. Komin ten w fazie początkowej będzie postawiony na zapas - chciałbym podłączyć do niego w przyszłości albo piec węglowy (jeśli opalanie gazem wyjdzie koszmarnie drogo) od strony pomieszczenia gospodarczego ALBO zrobić kominek na salonie. Pytanie brzmi - czy można i w jaki sposób podłączyć kominek przekuwając się do komina postawionego za ścianą z ceramiki oraz jaki komin jeśli takie rozwiązanie jest dopuszczalne zastosować - systemowy czy murować z cegły ?? Oczywiście do tego komina będzie podłączone docelowo TYLKO jedno "urządzenie grzewcze" ! pozdr.zebacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopesjus 05.01.2010 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 kominek możesz podłączyć nawet do komina wymurowanego z cegły, warunkiem jest oczywiście jego szczelność, co najczęściej osiąga się np. tynkowaniem. Przebijasz ścianę i "wpinasz" się w komin zwykła rurą dymową (czarną). Do komina systemowego możesz podłączyć właściwie każde urządzenie grzewcze. Mam w domu trzy kominy - jeden wymurowany z cegły, który służy jako szyb wentylacyjny (wyrzutnia zużytego powietrza z wentylacji mechanicznej) i dwa systemowe ceramiczne (Schiedel) - do jednego z nich podłączę kominek (za kilka dni), a do drugiego zewnętrzny grill. Dom ogrzewam gazowym kondensatem, a spaliny odprowadzam przez wyrzut boczny Jeśli planujesz komin systemowy, pamiętaj że lepszy będzie trójnik z podejściem 45*, standardowo dają trójnik 90* - oraz jego właściwym kierunku względem ściany - jeśli jeszcze nie wiesz co i z którego pomieszczenia będzie podłączone, zrób dwa trójniki, jeden pod drugim, "patrzące" w rożne strony. Ostatecznie jeden zaślepisz... Każde podłączenie rurą dymową musisz uszczelnić. Taka rura potrafi się nieźle nagrzewać, musi być zapewniona dylatacja na rozszerzanie stali. Np. taką kształtką: http://81.2.226.254/images/zwymiarowane/przejscie_rura_komin_ceramiczny_180_wymiary_z_kwasowki.jpg[/img] Ten sznurek zapewnia dylatację względem wlotu do komina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek R 05.01.2010 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 podejściem 45*, standardowo dają trójnik 90* - oraz jego Ten sznurek zapewnia dylatację względem wlotu do komina z tym 45* i 90* to ostrożnie parę osób o dużym doświadczeniu kominkowo - zduńskim raczej polecało 90* na etapie budowy u siebie też schiedla dość długo rozmawiałem z ich doradcą technicznym i gość zalecał 90* finalnie na budowie w ręku miałem i 45* i 90* - to 45* czyli kształtka wklejona w rurę (90* jest odlew w całości ) jakoś nie wzbudziła mojego zaufania + opinie powyżej i w końcu w kominie wylądowało 90* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopesjus 05.01.2010 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Ani ze mnie zdun, ani kominiarz - a eksperymenty na budowie raczej nie wskazane. Jest na forum kilku "do rzeczy" (Forest-Natura, Darek B. czy inni), na bank doradzą lepiej, gdy tylko pytający sprecyzuje, jak będzie usytuowany komin, i co będzie ostatecznie do niego podłączone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopesjus 06.01.2010 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 podejściem 45*, standardowo dają trójnik 90* - oraz jego Ten sznurek zapewnia dylatację względem wlotu do komina z tym 45* i 90* to ostrożnie parę osób o dużym doświadczeniu kominkowo - zduńskim raczej polecało 90* .... a w tym wątku polecają wyłącznie 45*.... http://forum.muratordom.pl/schiedel-pekniety-trojnik,t133506.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek R 06.01.2010 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 .... a w tym wątku polecają wyłącznie 45*.... http://forum.muratordom.pl/schiedel-pekniety-trojnik,t133506.htm tylko wnioski z tego były takie , że niezależnie czy 45* czy 90* to trujniki pękały z uwagi na złe wykonawstwo - zazwyczaj , któryś z elementów komina zabetonowane - trójnik lub czapa i komin nie mógł swobodnie pracować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopesjus 07.01.2010 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 tylko wnioski z tego były takie , że niezależnie czy 45* czy 90* to trujniki pękały z uwagi na złe wykonawstwo - zazwyczaj , któryś z elementów komina zabetonowane - trójnik lub czapa i komin nie mógł swobodnie pracować Wątek dotyczył wad wykonawstwa (lub też wad materiału - niektóre reklamacje zostały uznane). Pewnych spraw lepiej nie rozkminiać samemu, komin to zbyt ważny i newralgiczny punkt domu żeby na nim eksperymentować. Jak widać. koszt może być baaaardzo wysoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.