zbigmor 15.03.2010 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Proponuję zastosować natrysk z piany poliuretanowej PUR. Natryskuje się bezpośrednio między krokwie, brak mostków termicznych dzięki ciągłemu natryskowi, bardzo dobry współczynnik 10cm pianki PUR = ponad 20cm wełny czy styropianu, brak łączeń wnika we wszystkie szczeliny dzięki temu, że w fazie natrysku jest cieczą, usztywnia konstrukcję dachu i wiele innych zalet [ moderowano - reklama ] Nawet przy reklamie trzeba się trochę bardziej postarać i jawnych kłamstw nie pisać. Zgodnie z załączonymi linkami lambda produktu do dachów PUR wynosi 0,024W/mk. Czy to jest ponad 2 razy lepiej niż dla styropianu, czy wełny? Można sprawdzić. Brak mostków termicznych, czy usztywnienie konstrukcji pominę milczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 15.03.2010 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Sporo zapłacisz za tak wysokie krokwie (25cm), dodatkowo z tego co słyszałem od wykonawcy już 22cm są wys. niestandardową dla tartaków. Z artykułu poniżej (tab 4) wynika, że nie warto podwyższać krokwi bo ekonomiczniej o wiele bardziej wychodzi pakowanie ocieplenia pod lub na krokwie (drzewo nie jest aż tak dobrym izolatorem) http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,izolacje_termiczne_stropodachow_stromych,3307 Proponuje podnieść lekko ściankę kolankową i wpakować dobrą wełnę lub styropian pod krokwie. Sprawa jest otwarta poza jedna rzecza - na pewno nie podwyzsze sciany kolankowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 16.03.2010 07:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 wiseman: Skad wy te ceny bierzecie??? Zacytuje sam siebie (wiseman, wyjasnialem to wczesniej skad ceny sie biorą, Twoja uwaga nie wprowadza absolutnie niczego nowego na naszej dyskusji) SideInfo: ceny z cennika Isover: http://www.isover.pl/_files/Attachment/Cennik_07_2009_prev.pdf Jak widać ceny są różne. Nie chodzi tutaj o prześciganie się, że ktoś znajdzie niższe ceny, dla mnie ważne jest jakość izolacji termicznej. Może niesłusznie dorzuciłem porównanie cenowe. Dla mnie ważne są 2 parametry: utrzymanie izolacyjności przez lata oraz brak utraty kubatury na poddaszu (wysokości poddasza). Zakładam, że cenowo system (styropianowe bądź wełniane) są podobne. BTW.W literaturze natknalem sie, ze w przypadku warstw (od gory): dachówka, stelaż pod dachówkę, styropian, wstępne krycie, płaskowniki stezajace, krokwie + styro miedzy krokwie nie kondensuje sie w takiej przegrodzie para wodna. Informacji istotna, o ile nie kluczowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 16.03.2010 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 cyt. "Dla mnie ważne są 2 parametry: utrzymanie izolacyjności przez lata oraz brak utraty kubatury na poddaszu (wysokości poddasza)" na prawdę masz aż takie niskie poddasze, że te chociażby 5 cm wełny pod krokwie sprawi, że nie da się tam już mieszkać???izolacyjności wełna raczej nie straci przez lata (chyba że dach będzie przeciekał i zrobi się mokra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 16.03.2010 09:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 moze az takie niskie nie jest, ale dom nie posiada scianki kolankowej, stad ta walka o kazdy cm... (tym bardziej, ze dach ma 35 stopni)istotnym elementem jest rowniez dla mnie ciaglosc izolacji, ktora jest zachowana przy ocieplaniu nakrokwiowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 16.03.2010 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 @SideInfo Kiedy robisz dach? I z jakiego wojewodztwa jestes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 16.03.2010 10:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 @kurt76: planuje lipiec-sierpien 2010, woj. kuj.-pom., niedaleko Bydgoszczy dlaczego pytasz? Dodam jeszcze tylko, ze chcialem tak postawic chate, aby kazda przegroda miala wsp. λ=~0,15 W/mK (kazda przegroda, czyli podloga, sciany oraz dach, nie licze okien i drzwi, ale to chyba jest jasen ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 16.03.2010 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 dlaczego? bo mam podobny problem jak ty, a nawet wiekszy bo bede grzal pundem... W razie gdybys cos wyskrobal u siebie to mozliwa wizytacja ps. jade w sobote na tartak i bede robil symulacje ile przyrasta cena krokwii z kazdym centymetrem wysokosci ponad standardowe 20 cm.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 16.03.2010 11:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 zapraszam, zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 19.03.2010 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 PDostalem odowiedz od eksperta: Odpowiada ekspert firmy AUSTROTHERM sp. z o.o.: "Witam. Płyty styropianowe mogą być wykorzystywane w zastosowaniach gdzie temperatura długotrwałej ekspozycji nie przekroczy 110 st C. Standardowo do 80 st.C tak więc nie stwierdzono by w takim zastosowaniu jak Pan opisuje (tj. nakrokwiowo na deskowaniu pod przykryciem dachowym) wystąpiły warunki termicznie niekorzystne dla płyt styropianowych. Co do zaproponowanego przez Pana układu warstw to proponuję, jeżeli to możliwe, zrezygnować z papy na deskowaniu a zastosować folię wysokoparoprzepuszczalną na płytach styropianowych. Jeżeli jednak papa będzie konieczna z powodu rozłożenia prac na kilka sezonów, to zalecam zastosowanie bardzo dobrej paroizolacji pomiędzy płytami GK a wełną. W przeciwnym wypadku pojawią się problemy z kondensacją pary wodnej w przegrodzie. Pozdrawiam." To juz cos konkretnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 19.03.2010 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 A cóż to za "ekspert"? Pewnie jakiś TB lub inny nawiedzony.Pisałeś mu o zastosowaniu styropianu a ten znowu o paroizolacji pod wełną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 19.03.2010 12:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 A cóż to za "ekspert"? Pewnie jakiś TB lub inny nawiedzony. Był to ekspert, ktory wypowiada sie w Muratorze (znaleziony poprzez strone glowna Muratora: http://www.muratordom.pl/eksperci_zbiorcza.htm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 29.03.2010 11:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Zmieniam nieco moje pytanie...na chwilę obecną tak przedstawiać się będą warstwy ocieplenia na poddaszu:- okładzina z płyt G-K- folia paroizolacyjna zapobiegająca zawilgoceniu styropianu- styropian Superpoddasze (Termoorganika) między krokwie (krokwie o wys. 22cm, styropian: grubość 22cm)- pełne deskowanie- styropian 12cm układany na deskach (typu dach/podłoga)- wstępne krycie z folii paroprzepuszczalnej- ruszt nośny pod pokrycie dachu- pokrycie z dachówek Moje pytania:- czy deski nie będą "gniły" pomiędzy warstwami styropianu?- czy można pominąć deskowanie i zastosować np. płaskownik stężający (usztywniający konstrukcję krokwiową)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barthelemy 30.03.2010 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2010 Zmieniam nieco moje pytanie... na chwilę obecną tak przedstawiać się będą warstwy ocieplenia na poddaszu: - okładzina z płyt G-K - folia paroizolacyjna zapobiegająca zawilgoceniu styropianu - styropian Superpoddasze (Termoorganika) między krokwie (krokwie o wys. 22cm, styropian: grubość 22cm) - pełne deskowanie - styropian 12cm układany na deskach (typu dach/podłoga) - wstępne krycie z folii paroprzepuszczalnej - ruszt nośny pod pokrycie dachu - pokrycie z dachówek Moje pytania: - czy deski nie będą "gniły" pomiędzy warstwami styropianu? - czy można pominąć deskowanie i zastosować np. płaskownik stężający (usztywniający konstrukcję krokwiową)? j/w zamierzam ocieplic dach styropianem (miedzy krokwiami) i zastanawiam sie czy przy pelnym deskowaniu pod papa trzeba zostawic szczeline wentylacyjna miedzy styropianem a deskowaniem czy styropian moze przylegac bezposrednio do desek. Moje pytanie: - czy deski nie będą "gniły" pomiędzy papa a styropianem jezeli nie zastosuje szczeliny wentylacyjnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 31.03.2010 12:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Moje pytanie: - czy deski nie będą "gniły" pomiędzy papa a styropianem jezeli nie zastosuje szczeliny wentylacyjnej? Z tego co mi wiadomo, to szczelina wentylacyjna jest (w przypadku zastosowania wełny) po to aby odprowadzić skropliny (aby woda nie kondensowała sie w izolacji termicznej, wełnie). W przypadku styropianu między krokwiami, desek, a następnie styropianu na deskach, to w takiej przegrodzie woda nie kondensuje się, także w mojej opinii nie trzeba dawać szczeliny wentylacyjnej. Pamiętaj, ze takowa szczelina będzie pomiędzy styropianem (tym na deskach) a dachówką - i właśnie w tym miejscu odbywać się będzie wentylacja dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
phans 31.03.2010 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Moje pytanie: - czy deski nie będą "gniły" pomiędzy papa a styropianem jezeli nie zastosuje szczeliny wentylacyjnej? Z tego co mi wiadomo, to szczelina wentylacyjna jest (w przypadku zastosowania wełny) po to aby odprowadzić skropliny (aby woda nie kondensowała sie w izolacji termicznej, wełnie). W przypadku styropianu między krokwiami, desek, a następnie styropianu na deskach, to w takiej przegrodzie woda nie kondensuje się, także w mojej opinii nie trzeba dawać szczeliny wentylacyjnej. Pamiętaj, ze takowa szczelina będzie pomiędzy styropianem (tym na deskach) a dachówką - i właśnie w tym miejscu odbywać się będzie wentylacja dachu. Ja bym bardziej się obawiał gnicia krokwi niż desek a zresztą czas pokaże, która technologia jest lepsza i bardziej niezawodna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mododevil 31.12.2010 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Witam Na poddaszu rodziców wykonaliśmy ocieplenie w taki sposób (to było 7lat temu) Pokrycie dachowe gont.1. Pełne deskowanie Krokwa 15-16cm 2. centymetrowa szpara w postaci 3 listewek napitych wzdłuż krowy (wietrzenie)3. Wata 15cm przybita na gwoździe na ich końcówkach był gruby paper żeby trzymał wełnę (gwoździe wbijane delikatnie żeby nie przebić deski i papy!!!!)4 . Następnie przymocowaliśmy łaty drewniane5. Pod łaty daliśmy jeszcze 5cm styropianu można powiedzieć został wepchnięty.6. Między łaty 4cm steropianu7. Żółta folia został przymocowana zszywkami nie pamięta aby były jakieś łączenia foli taśmą ,pamiętam jak zabrakło foli żółtej, to używaliśmy tej do paczkowania styropianu.8. K-G Jakie są wasze opinie na temat takiej konstrukcji? chodzi o wady np połaszenie styropianu z watą. Jak wyczytałem niektórzy wykonywali taki zabieg ale na odwrót styropian dopiero wata. Czy ktoś miał okazje kiedy kolwiek rozbierać taką konstrukcje i mogłby wywnioskować jakieś spostrzeżenia? Przymierzam się niebawem do ocieplania własnego poddasza oczywiście w kilku miejscach jest już zamontowane ocieplenie w podobny sposób. Nie chciał bym żeby po kilkunastu latach się okazało że będę musiał wszystko zrywać. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roberts78 06.03.2012 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Ale kombinujesz.Zrób skosy betonowe na to przyklej styropian 20cm sitka+klej.Na powierzchni poziomej styro 20 cm i wylewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PawełU 16.08.2012 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Witam wszystkich, jestem nowy na forum i mam tylko jedno pytanie. Mododevil zrobił coś podobnego, ale niestety nie ma konstruktywnych komentarzy. Po czytałem co prawda tylko trochę forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój pomysł (odpowiedzią może być link do tematu). Stanąłem przed tematem ocieplenia poddasza w budowanym domu. Miałem plan od zewnątrz blacha trapezowa (już jest i dobrze wygląda), łaty i kontrałaty, membrana, (to już jest)wełna mineralna 15cm między krokwiami 16cm x 8cm (dzięki forum wiem że płyty a nie z roliki)10cm wełny na profilach metalowych, paraizolacja,płyta gipsowo-kartonowa. Moje pytanie to czy zamiast 10cm wełny na profilach nie prościej/lepiej byłoby dać 10cm styropianu(również bez profili)? Folia paraizolacyjna była by pomiędzy płytą g-k a styropianem (styropian jest nieporównywalnie mniej nasiąkliwy od wełny ale jest). Ewentualna wilgoć przechodziła by przez styropian do wełny a stamtąd na zewnątrz. Martwi mnie, czy przykręcenie styropianu do krokwi a potem płyt g-k za pomocą długich wkrętów też do krokwi nie spowoduje z czasem pękania płyt. Generalnie nie powinno bo styropian ma swoją sztywność a płyty g-k nie są znowu takie delikatne mając sztywne podłoże. Ale to pytanie do was czy będzie dobrze? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PawełU 20.08.2012 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Tak myślałem, że odpowiedz na to pytanie nie będzie prosta. To nietypowe rozwiązanie i chyba nikt jeszcze nie rozbierał czegoś takiego po X latach i nie jest w stanie powiedzieć jak to wychodzi w praktyce. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.