SideInfo 11.01.2010 07:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Hej, rewelacja na miare M Spodziewałem się nieco obszerniejszego komentarza od "Elity forum" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seba_x 11.01.2010 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Pomyśl nad płytami z piany PUR/PIR , mają lambdę 0,025 , są z pióro/wpustem + dodatkowy kołnierz na łączeniach poziomych , są bardzo mocne , nie trzeba robić deskowania (układamy nakrokwiowo) , jedyny minus to koszt . Ja mam tak zrobione piana 12cm na 100m2 dachu + od spodu 10cm ekofibru . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 11.01.2010 09:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 seba_x dzieki za podpowiedź... Dla zainteresowanych znalazłem cennik:http://www.uniwent.pl/pobierz/cennik_Linitherm_0.pdf Nie wiem tylko, czy jest aktualny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 14.01.2010 12:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Ciągnąc temat dalej umieszczam rysunek z Muratora: http://images35.fotosik.pl/102/7f62f48d47703b7emed.png Rozumiem, że zastosowane tego typu ocieplenie nie powoduje, ze będzie mi się skraplać woda w wełnie? (ze względu na punkt rosy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 14.01.2010 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Źle rozumiesz. Ten rysunek jest do bani. Przy pełnym deskowaniu musi być szczelina wentylacyjna a i folia paroizolacyjna nie zawadzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 14.01.2010 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Witam. Czy ten styropian na deskowaniu utrzyma bez problemu dachówki ? Czy dachówka nie będzie za ciężka ? pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 14.01.2010 20:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 orko: Źle rozumiem? Wg rysunku, między wełną a deskami nie ma szczeliny. Z tego co mi wiadomo szczelinę taką stosuje się po to, aby odprowadzić wilgoć z wełny... tu jednak sie nie pojawi ta wilgoć, ponieważ jest styropian - i prawdopodobnie gdzieś w środku styropianu będzie punkt rosy. Co do folii, to uważam, że jest konieczna - pomiędzy płytami G-K a wełna (szczelna, paroizolacyjna). orko: Sugerujesz, że fachowcy z Muratora umieścili rozwiązanie niestosowane? Nie jest to oczywiście złośliwe pytanie, w związku z czym bardzo proszę o merytoryczne odpowiedzi. Temat jest naprawde ciekawy i bardzo mnie nurtujący. Serwis24: Jeżeli chodzi o nośność styropianu, to nie widzę problemu - zastosowanie odpowiedniej grubości gwoździ przeniesie siły na krokwie. Ważne, aby zastosować styropian przygotowany pod większe obciążenia - EPS 200 (typu Dach/Podłoga). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 15.01.2010 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 orko: Źle rozumiem? Wg rysunku, między wełną a deskami nie ma szczeliny. Z tego co mi wiadomo szczelinę taką stosuje się po to, aby odprowadzić wilgoć z wełny... tu jednak sie nie pojawi ta wilgoć, ponieważ jest styropian - i prawdopodobnie gdzieś w środku styropianu będzie punkt rosy. Co do folii, to uważam, że jest konieczna - pomiędzy płytami G-K a wełna (szczelna, paroizolacyjna). orko: Sugerujesz, że fachowcy z Muratora umieścili rozwiązanie niestosowane? Nie jest to oczywiście złośliwe pytanie, w związku z czym bardzo proszę o merytoryczne odpowiedzi. Temat jest naprawde ciekawy i bardzo mnie nurtujący. Serwis24: Jeżeli chodzi o nośność styropianu, to nie widzę problemu - zastosowanie odpowiedniej grubości gwoździ przeniesie siły na krokwie. Ważne, aby zastosować styropian przygotowany pod większe obciążenia - EPS 200 (typu Dach/Podłoga). Szczelinę wentylacyjną stosuje się aby odprowadzić wilgoć i to jest prawda. jeśli będzie w pobliżu wełny to odprowadzi się wilgoć z wełny. Jeśli zamiast wełny będzie cokolwiek innego to odprowadzi się wilgoć z czegoś innego. Jeśli nic tam nie będzie (jak w murze warstwowym z pustką powietrzną) to odrowadzi się wilgoć z obszaru i tyle. To tak w kwestii formalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 24.01.2010 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 Poniewż temat nieco przycichł, a temat nadal mnie nurtuje cytuję moje pytanie wysłane do eksperta muratora.. mam nadzieję, że niebawem otrzymam odpowiedź... a tymczasem, może znajdzie się ekspert tutaj na forum i odpowie na zadane pytania... "Dzień dobry! Jestem na etapie budowania domu energooszczędnego. W celu zachowania izolacji termicznej poddsza na bardzo wysokim poziomie przy jednoczesnym nieobniżaniu wysokości pomieszczeń mam zamiar zastosować dość niekonwencjonalne ocieplenie. Polegać ono będzie na zastosowaniu kolejnych warstw (patrząc od wewnątrz):- okładzina z płyt G-K- folia paroizolacyjna zapobiegająca zawilgoceniu wełny- wełna mineralna miedzy krokwiami (krokwie o wys. 18cm, wełna: grubość 18cm)- pełne deskowanie- papa na deskach (dach układam w 2 sezonach, stąd ta papa)- styropian 12cm układany na papie (typu dach/podłoga)- ruszt nośny pod pokrycie dachu- pokrycie z dachówekPodobne rozwiązanie było prezentowane w "Nowy Dach.Murator numer specjalny 4/2009", str. 47., umieściłem również rysunek z Muratora pod adresem:http://images35.fotosik.pl/102/7f62f48d47703b7emed.png Moje pytania:- czy styropian wytrzyma temperatury letnie?- czy należy stosować szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a deskowaniem (niestety to spowoduje brak ciągłości ocieplenia w przekroju poprzecznym)?- jakie warstwy zastosować w przypadku kładzenia dachu w jednym sezonie zakładając, że chciałbym zastosować między krokwiami wełną a na krokwiach styropian? Do położenia styropianu nakłania mnie to, że osiągną idealną ciągłość izolacji, odpowiednią grubość izolacji oraz nie stracę wysokości pomieszczeń użytkowych." Wiem, że były sugestie, aby zastosować inny materiał, np. piankę PIR, jednak cenowo styropian+wełna nadal są bezkonkurencyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekimek 24.01.2010 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 Ja chciałbym rowniez skorzystać z połączenia styro i wełny tylko trochę w inny sposób niż napisaliście powyżej bo mam dach z pełnym deskowaniem pokryty papą tylko o minimalnym spadku kilku stopni. Nie chciałbym za bardzo obniżać pomieszczenia bo i tak jes niskie i chce zrobić tak (od wewnątrz):plyta GKparoizolacjawełna 15 cm pod stelaz (najlepiej żeby dać tylko 10 cm)wełna 10 cm między krokwie (krokwie mają 13 cm)szczelina dyletacyjnadeskowaniepapastyropian dachowy 10 cm z przyklejona fabrycznie papąpapa termozgrzewalna Wydaje mi sie ze 25 cm wełny nie wystarczy żeby zapewnić odpowiednie ocieplenie dlatego muszę kombinować. Mam nadzieję ze takie rozwiązanie będzie dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 24.01.2010 16:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 ekimek: dając szczelinę dylatacyjną umożliwisz ruch powietrza, co powoduje, że izolacyjność cieplna jest znikoma... już wcześniej ktoś wspomniał o tym problemie... ta szczelina dylatacyjna między wełną a deskowaniem nie daje mi spokoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
phans 24.01.2010 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 - okładzina z płyt G-K - folia paroizolacyjna zapobiegająca zawilgoceniu wełny - wełna mineralna miedzy krokwiami (krokwie o wys. 18cm, wełna: grubość 18cm) - pełne deskowanie - papa na deskach (dach układam w 2 sezonach, stąd ta papa) - styropian 12cm układany na papie (typu dach/podłoga) - ruszt nośny pod pokrycie dachu - pokrycie z dachówek A ten styropian 12cm na papie to do samego końca okapów? Czy papa nie będzie rozkładać styropian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 24.01.2010 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 phans: z tego co mi wiadomo, to dzisiejsze papy już nie wchodzą w reakcję ze styropianem... co do okapu - wydaje i się, że nie ma sensu kłaść.. wystarczy położyć do styropianu na ścianie, a w okapie tylko deskowanie i ruszt do pokrycia właściwego (dachówki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
phans 25.01.2010 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 SideInfo trzymam kciuki bo ten sposób ocieplenia bardzo by mi odpowiadał m.in. ze względu na eliminację szczeliny wentylacyjnej pomiędzy wełną a deskowaniem.Pozostaje kwestia zwiększonych kosztów(o ile) i ew. problemów wykonawczych tego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 03.02.2010 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Po wielu miesiącach wypełnionych dylematami chyba ostateczne zdecydowałem się na ocieplenie poddasza styropianem. Jedynym argumentem do mnie przemawiającym była jego palność ...ale skoro na dachu mam gont, krokwie, papę, OSB to wszystko to są materiały jakoś palne, więc ta wełna przed niczym by mnie nie uchroniła jakby dach się palił. Mam krokwie 18cm, chce dać 15cm między krokwie, kleić wszystko na piankę styropianu (boki i górę i dół). Czy ktoś może mi po ludzku wytłumaczyć po co przy styropianie folia paroizolacyjna ? Przecież styropian należy do materiałów praktycznie paroszczelnych , więc jakie zadanie ma ta folia ? Od środka poddasze będę miał obijane grubymi dechami. Czy między boazerią a styropianem muszę zostawić szczelinę wentylacyjną (oczywiście swoją drogą będzie szczelina między styropianem a deskowanie połaci z OSB) ? Czy na styropianie będzie się wykraplać wilgoć - przy założeniu , że będzie szczelnie polepiony ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 04.02.2010 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Po wielu miesiącach wypełnionych dylematami chyba ostateczne zdecydowałem się na ocieplenie poddasza styropianem. Jedynym argumentem do mnie przemawiającym była jego palność ...ale skoro na dachu mam gont, krokwie, papę, OSB to wszystko to są materiały jakoś palne, więc ta wełna przed niczym by mnie nie uchroniła jakby dach się palił. Mam krokwie 18cm, chce dać 15cm między krokwie, kleić wszystko na piankę styropianu (boki i górę i dół). Czy ktoś może mi po ludzku wytłumaczyć po co przy styropianie folia paroizolacyjna ? Przecież styropian należy do materiałów praktycznie paroszczelnych , więc jakie zadanie ma ta folia ? Od środka poddasze będę miał obijane grubymi dechami. Czy między boazerią a styropianem muszę zostawić szczelinę wentylacyjną (oczywiście swoją drogą będzie szczelina między styropianem a deskowanie połaci z OSB) ? Czy na styropianie będzie się wykraplać wilgoć - przy założeniu , że będzie szczelnie polepiony ? Pozdrawiam Jeśli dla Ciebie argument kosztó nie przemawia to co można poradzić? Znajdź producenta, który potwierdzi na piśmie, że jego styropian jest paroszczelny. Pomiędzy styropianem, a deskami nie musisz dawać szczeliny. Dobrze dać folię paroszczelną, ale to nie konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SideInfo 14.03.2010 09:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Pisałem wielokrotnie do różnych ekspertów.. niestety przeważnie zostałem zignorowany... szukając porady zazwyczaj byłem odprawiany z kwitkiem - to niestety pokazuje, że zazwyczaj wypowiadają się tylko i wylącznie zainteresowani... natomiast fachowcy pilnują swoich interesow. Odpowiedz dostałem od jednego Pana z Temoorganiki, choć niestety nie jest to pełna odpowiedz. Oto cytat (czcionka pogrubiona to odpowiedz):"Dzień dobry! Jestem na etapie budowania domu energooszczędnego. W celu zachowaniaizolacji termicznej poddasza na bardzo wysokim poziomie przy jednoczesnymnieobniżaniu wysokości pomieszczeń mam zamiar zastosować dośćniekonwencjonalne ocieplenie. Polegać ono będzie na zastosowaniukolejnych warstw (patrząc od wewnątrz):- okładzina z płyt G-K- folia paroizolacyjna zapobiegająca zawilgoceniu wełny- wełna mineralna miedzy krokwiami, ewentualnie płyty styropianowe SUPER PODDASZE produkowane przez firmę Termo Organika (sprężyste płyty, które mocuje się miedzy krokwiami, o zwiększonej odporności na zawilgocenie (krokwie o wys. 18cm, wełna: grubość 18cm)- maksymalnie 15 cm, w takim układzie konieczna jest szczelina wentylacyjna rzędu 3-4 cm- pełne deskowanie- papa na deskach (dach układam w 2 sezonach, stąd ta papa)- styropian 12cm układany na papie (typu dach/podłoga)- ruszt nośny pod pokrycie dachu czy ruszt będzie powiązany z konstrukcją dachu? Czy będzie spoczywał na izolacji termicznej. Jeżeli w całości na izolacji, to konieczne będzie zastosowanie płyt styropianowych o wysokich wytrzymałościach mechanicznych typu PARKING (GOLD) lub polistyren ekstrudowany XPS- pokrycie z dachówekPodobne rozwiązanie było prezentowane w "Nowy Dach.Murator numerspecjalny 4/2009", str. 47., umieściłem również rysunek z Muratora podadresem:http://images35.fotosik.pl/102/7f62f48d47703b7emed.png Moje pytania: - czy styropian wytrzyma temperatury letnie? Tak temperatura w lecie pod dachówką nie dochodzi chwilami do 100 C więc nie ma obawy przed termicznym uszkodzeniem płyt. - czy należy stosować szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a deskowaniem (niestety to spowoduje brak ciągłości ocieplenia w przekroju poprzecznym)? Tak, wspomniałem o tym wyżej w opisie - jakie warstwy zastosować w przypadku kładzenia dachu w jednym sezonie zakładając, że chciałbym zastosować między krokwiami wełną a na krokwiach styropian? Przede wszystkim takie, które zapewnią izolację termiczną i zabezpieczenie budynku (w tym izolacji) przed zawilgoceniem w wyniku różnych warunków atmosferycznych (szczególnie: deszcz przy silnym wietrze, zawiewanie śniegu i późniejsze roztopy) Do położenia styropianu nakłania mnie to, że osiągną idealnąciągłość izolacji, odpowiednią grubość izolacji oraz nie stracęwysokości pomieszczeń użytkowych i bardzo dobry wybór!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 14.03.2010 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Ja tez mialem (mam) ten sam problem, dodatkowo brak sciany kolankowej. Zrobilem research jezeli chodzi o plyty dachowe (braas i inne), systemy styropanowe (jak Ty) i w sumie wszyscy teoretyzuja, nie spotkalem w swojej okolicy nikogo kto juz jako wykonawca cos takiego zrealizowal. Czyli nie nauczyl sie na wlasnych bledach Wiec robie co nastepuje: podwyzszam wysokosc krokwii do ok. 25 cm (pelne deskowanie), zastosuje ta lepsza welne a pod krokwie dam max jakas plyte 5 cm welny. Wydaje mi sie to dosc rozsadnym rozwiazaniem w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
phans 14.03.2010 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Wiec robie co nastepuje: podwyzszam wysokosc krokwii do ok. 25 cm (pelne deskowanie), zastosuje ta lepsza welne a pod krokwie dam max jakas plyte 5 cm welny. Wydaje mi sie to dosc rozsadnym rozwiazaniem w praktyce. Sporo zapłacisz za tak wysokie krokwie (25cm), dodatkowo z tego co słyszałem od wykonawcy już 22cm są wys. niestandardową dla tartaków. Z artykułu poniżej (tab 4) wynika, że nie warto podwyższać krokwi bo ekonomiczniej o wiele bardziej wychodzi pakowanie ocieplenia pod lub na krokwie (drzewo nie jest aż tak dobrym izolatorem) http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,izolacje_termiczne_stropodachow_stromych,3307 Proponuje podnieść lekko ściankę kolankową i wpakować dobrą wełnę lub styropian pod krokwie. Przytoczę fragment powyższego artykułu "Do wad styropianu zalicza się jego małą odporność na działanie wysokiej temperatury. Bez dodatkowych obciążeń wytrzymuje on krótko temperaturę 100°C. Jeżeli natomiast płyty styropianowe są obciążone mechanicznie, długotrwała odporność termiczna zależy od jego gęstości i wynosi ok. 80°C." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablo1xxx 15.03.2010 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Proponuję zastosować natrysk z piany poliuretanowej PUR. Natryskuje się bezpośrednio między krokwie, brak mostków termicznych dzięki ciągłemu natryskowi, bardzo dobry współczynnik 10cm pianki PUR = ponad 20cm wełny czy styropianu, brak łączeń wnika we wszystkie szczeliny dzięki temu, że w fazie natrysku jest cieczą, usztywnia konstrukcję dachu i wiele innych zalet [ moderowano - reklama ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.