Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

300 l* delta (80-50) czyli30 * 1,16 = 10,44 kw 10,44/3 kw= 3,5 godz pracy grzałki , teoretycznie , woda w zbiorniku jednak na górze będzie cieplejsza na dole zimniejsza , a w ciagu tych 3,5 godz będa jakies minimalne straty przez izolację zbiornika.
  • Odpowiedzi 4,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Taki prosty instalatorski wzorek :) wynikający z wzoru Q = m x c x dt

kwh = (litry x różnica temp.) / 860

Tak więc dostaniesz 300 x 30 / 860 = ok. 10,5 kwh

i to sobie podziel przez moc grzałki w kw i dostaniesz czas nagrzewania w godzinach

pzdr.

Jak myślicie lepiej kupić grzałkę na 3 fazy czy 220V

Oraz czy kupić małą moc i grzać dłużej czy większa moc i krócej

jest jakaś różnica ? może dla bakterii;)

Pytam ponieważ zbyt optymistycznie określiłem miejsce w kotłowni i zbiornik cwu oddalił się od przygotowanego gniazda 3f

 

I dodatkowe pytanie tam gdzie miał stać zbiornik 500kg wzmacniałem posadzkę czy jeżeli przesunę poza mogę się obawiać pękania np. kafli?

w sumie stoi na trzech nóżkach

Jesli masz pionowy 300l to montujesz grzalke we flanszy na dole zasobnika. Jak zainstalujesz 6kW na 3f, to taka moc grzaly i jej dolne polozenie pieknie uruchamia konwekcje w zasobniku. Przegrzewasz cala jego objetosc, a o to wlasnie chodzi.

 

Dodatkowo te 6kW skraca czas przegrzewania. Ja przegrzewam wieczorem w tanim pradzie, wiec pozniej z przelaniem punktow biorczych i wsypaniem kreta do syfonow nie musze latac o polnocy.

Taki prosty instalatorski wzorek :)

Upraszczając go i nieco zaokrąglając, żeby było łatwiej zapamiętać: 1000l wody 1kW grzałka podgrzewa w ciągu godziny o 1* lub inaczej: 1kWh podgrzeje 1000l wody o 1*.

Planowana pompa jest na około 12KW, posiadam bufor 1000l, czy myśląć o wykorzystaniu tego buforu, wziąć pompe o większej mocy i ładować nią bufor, czy planowana pompa 12kw też da sobie radę. Ewentualnie wywalić bufor.
ja bym zostawił bufor kocioł i kaloryfery, i do temperatury zewnętrznej -7 jechał na PC, grzejąc bufor do +60, a gdy zrobi się naprawdę zimno te 2 tygodnie stycznia opękał na węglu

 

to taki świąteczny żarcik? ;)

Na 1 i brak prądu, zostawiłem u siebie kominek z płaszczem.

na 2 trochę boje się chemii/oparów/rozszczelnienia/(tego co nie znam) w kubaturze budynku, a każdy bufor ma straty i warto żeby to nas grzało.-może pod zewnętrznym garażem.

na 3 tak robie.

 

Z tego taki "wioseczek" ze pompa ciepła najlepsza jest w o kresach przejściowych (do -5 max -10-takie ostatnie zimy), poniżej mocno pracuje i jej sprawność trzeba wspomagać, lub mieć na te "może" parę dni mrozów przewymiarowane DZ i moc pompy.

 

Z tego taki "wioseczek" ze pompa ciepła najlepsza jest w o kresach przejściowych (do -5 max -10-takie ostatnie zimy), poniżej mocno pracuje i jej sprawność trzeba wspomagać, lub mieć na te "może" parę dni mrozów przewymiarowane DZ i moc pompy.

 

Tu nie tylko chodzi o mrozy, tu również chodzi o wykorzystanie drugiej taryfy.

Wracam po przerwie :)

Trochę z innej beczki, odnośnie ułożenia rur od podłogówki.

Jaki proponujecie rozstaw rur, dla wylewki grubości 16 cm, 100mk2, przypomnę że chciałbym grzać w nocnej taryfie (pompa 6 lub 8 kW) i myślałem o rozstawieniu co 10cm w całym domu (tylko nie wiem czy to nie za dużo metrów rury GZ?) DZ- 3 x 200m PE40 pozdrawiam

Podobno im gęściej tym lepiej, instalatorzy polecają co 10cm w przypadku pompy ciepła... Chodzi o maksymalne obniżenie temperatury zasilania GZ.

15 cm chyba też powinno być OK, no ale może ktoś bardziej zaznajomiony z tematem się wypowie :-)

jeżeli ma być nocna taryfa to automatem oznacza że w podłodze trzeba akumulować energię czyli możesz zapomnieć o +28, i trzeba będzie dawać +35,

 

Mam rozstaw w pokojach co 15cm i nie widzialem w tym sezonie na zasilaniu 35*C. Tyle to jest w duze mrozy na koncy 7h cyklu pracy pompy, czyli bardzo sporadycznie.

 

chcesz się bawić w rozstaw co 10cm to trzeba zrezygnować z nocnej taryfy, grzać 24h/dobę i co najważniejsze nauczyć swoją PCi obniżania temperatury zasilania w zależności od potrzeb

 

Przy mniejszym rozstawie rurek temp zasilania bedzie nizsza. Nie jest to zalezna od tego, czy nastawiasz sie na grzanie tylko w taniej taryfie.

jeżeli ma być nocna taryfa to automatem oznacza że w podłodze trzeba akumulować energię czyli możesz zapomnieć o +28, i trzeba będzie dawać +35, a to z kolei automatem oznacza że nawet przy rozstawie rurek co 30cm przekroczysz 60W/m2 czyli nawet w wielkie mrozy -20 rozstaw co 30cm będzie wystarczający

 

chcesz się bawić w rozstaw co 10cm to trzeba zrezygnować z nocnej taryfy, grzać 24h/dobę i co najważniejsze nauczyć swoją PCi obniżania temperatury zasilania w zależności od potrzeb

dość pokrętna teoria.

jak grzać nie grzejąc

 

Może grać co trzeci pokój do wyższej temperatyry

Edytowane przez fachman19

Gubię się...

Same pewniki i w dodatku - co wypowiedź to bardziej sprzeczne z przedmówcą.

 

Adam M.

Nie magiczna...

Zalecana z powodów zdrowotnych.

 

Adam M.

 

Myślałem ,że piszesz o temperaturze wody w rurach, a nie powierzchni posadzki.Napisałeś "poniżej" a niższa może być w każdym wypadku.

 

Nie powinno sie podgrzewać powyżej 28 C ,ale powierzchnia posadzki w pomieszczeniach przeznaczonych na stały pobyt

Edytowane przez fachman19

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...