maciejzi 05.08.2014 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2014 Szkoda że to nie może być zwykły bufor z wężownicą do przepływowego ogrzewania wody, bo to by usunęło problem Legionelli. Zostaje więc w rozsądnej cenie tylko zasobnik CWU z wężownicą. Wężownica myślę, że do pompy 7kW o powierzchni min. 2m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 06.08.2014 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Poszukaj na forum Piczmana, On sam robił sobie ciekawy bufor. Może coś Ci podpowie. Ja gdybym miał więcej miejsca w kotłowni tak z 1 metr wstawiałbym coś takiego jak mar1173. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 06.08.2014 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Szkoda że to nie może być zwykły bufor z wężownicą do przepływowego ogrzewania wody, bo to by usunęło problem Legionelli. Jeśli dobrze pamiętam, to kolega pom_pla grzeje przepływowo CWU. Zbiornik jest grzany do 43*C, ale nie pamiętam jego objętości i powierzchni wężownicy. PC i instalacja to konstrukcja własna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pom_pla 06.08.2014 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Jeśli dobrze pamiętam, to kolega pom_pla grzeje przepływowo CWU. Zbiornik jest grzany do 43*C, ale nie pamiętam jego objętości i powierzchni wężownicy. PC i instalacja to konstrukcja własna. skoro zostałem wywołany do tablicy ..... bufor 0,75m3 węzownica to 50 m rurki miedzianej fi 15 Pozdrawiam http://www.pompaciepla-24.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 06.08.2014 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Hmmm.... niecale 2,4m2. "Na oko" wydaje sie, ze 3x tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.Krk 07.08.2014 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 skoro zostałem wywołany do tablicy ..... bufor 0,75m3 węzownica to 50 m rurki miedzianej fi 15 Pozdrawiam http://www.pompaciepla-24.pl Witam, fajna prezentacja mam pytanko bo kto pyta to nie błądzi ... w którym miejscu należy umieścić czujnik temperatury powrotu do pc, ja mam powietrze woda, ale to raczej niema znaczenia jeśli chodzi o zastosowanie bufora, niestety nie mam takiej fajnej wężownicy tylko baniak obok ale i tak jest nawet ok Bufo ma cztery miejsca ja podpiąłem do trzeciego od góry Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatanka 26.08.2014 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Z tego co wyczytalem na forum strefa oddzialywania rury GW to 0,5mMokry piasek ma 4x wieksza sprawnosc energetyczna niz suchy.Mam pytanie za 100 pkt. Dlaczego nikt z Was nie robi: wykopu szerokosci 1m uklada folii w wykopie wywinietej na brzegi wykopurur uklada po lewej i prawej stronie wykopu w srodek wpuscic rure drenazowa / szczelna ( do przedyskutowania ) do podgrzewania ( np woda deszczowa bezposrednio z dachu )zasypac 10cm piasku i na to 50cm ziemizawinac folieulozyc zapakowany w worki po smieciach twardy styropianzasypac calkiemzalac wodazrobic wskaznik napelnienia woda ( czy nie przecieka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.08.2014 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Mam nad czescia DZ drenaz rozsaczajacy z dachu. Nie wiem na ile to ma wplyw na regeneracje DZ. Te 0,5m oddzialywania, to bardziej teoretycznie i obliczeniowo.Nie ma tu ostrej granicy. Przeplyw ciepla w gruncie jest na pewno na wieksze odleglosci. Nie ma sensu kabinowac z jakas sztuczna regeneracja DZ, bo to najczesciej bedzie jakis ulamek jego pojemnosci cieplnej. Najlepiej regeneruje je sloneczko (za pomoca deszczowki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 27.08.2014 19:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Dlaczego nikt z Was nie robi: Ja mam nieprzepuszczalną glinę, jak założyłem rurę drenażową z deszczówką, to mi wymywa w pewnym miejscu dziurę o średnicy pół metra i głębokości ponad metr. Czy coś to daje, tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamrex 19.09.2014 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Witam Państwa.Chciałem zapytać, jak głęboko macie zakopane kolektory spiralne/liniowe?Ja chciałbym zakopać rurę PE40 na głębokości 3m - co o tym sądzicie - czy na tej głębokości będą jakieś problemy z regeneracją DZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 19.09.2014 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 (edytowane) Witajcie, chciałem prosić o poradę z jamnikiem. Na początek wizualizacja: http://emide.pl/gwc-emide.png Legenda: Czerwony/Niebieski = GGWC (spiralny). Zielony = Domek na kurzej łapce (przyjechał parę lat temu z mazur w spadku, drewniany, nie związany z gruntem) -- ma posłużyć jako noclegownia dla ekip budowlanych, a następnie ma zniknąć. Stoi tak a nie inaczej, bo wtedy jeszcze nie myślałem ani o budowie, ani tym bardziej o jamniku. Brązowy = Szambo (które ma być przeniesione w prawy górny róg, obok bramy). To co ma powstać to dom (na ławach) i basen ogrodowy (to prawdopodobnie jako oddzielna budowa, może później, niewykluczone że wcale nie powstanie) -- ogólnie jaki jest koń każdy widzi. PC absolutne maks. 8kW -- pompa prawdopodobnie EkonTech. Tak, czytałem opinię jednej z "użytkowniczek". Jednak Ekontech jako jedyny rzetelnie odpowiedział na moje pytania, ba, przesłał nawet nieodpłatnie schemat "reversu" hydrauliki na potrzeby grzania basenu i chłodzenia domu wodą lodową (gdy reszta producentów mnie zlała albo zbywała omijając pytania). Spiralnego GWC wychodzi ~130m z odstępem w pętli 3,7m oraz pomiędzy pętlami 4,1m przy 90cm rowie. Czyli te 5m średnio będzie między centrum spirali. Doprowadzenie bezpośrednie do "kotłowni", bez studzienki. Grunt raczej ciężki, gliniasty, wody gruntowe wysoko. Planuję grzebać na ~1,5m. 1. Starczy tyle świńskiego jamnika? 2. Rozłożenie rury jest optymalne, czy może coś poprawić? 3. Jak ominę obecne szambo (nie chcę go zasypywać, chętnie bym je przeznaczył na deszczówkę) to coś się może tam "psuć"? 4. Najważniejsza kwestia. Kiedy robić GWC przez wzgląd na domek na kurzej łapce, który powinien się ostać jak najdłużej? a) Całość wykopać po postawieniu domu i wykończeniu większości? b) Lewą pętle na tip-top, środkową i prawą dopiero po postawieniu domu i wykończeniu większości? c) Lewą pętle na tip-top, środkową i prawą wyciągnąć do momentu startu spirali i zostawić rury (i tu gdzie: na powietrzu, lekko pod gruntem?) by dokończyć po zakończeniu? d) Zwinąć domek i zrobić całość na gotowca już przy fundamentach? 5. Inne? Wariant 4c jest tym, który preferuję, ale, nie pali mi się z budową -- przeznaczam na to kolejne 2-3 lata począwszy najwcześniej od przyszłego roku -- stąd trochę strach o te pozostawione rury. Może coś poradzicie w poruszonych kwestiach... Edytowane 20 Września 2014 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 19.09.2014 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 (...)chciałbym zakopać rurę PE40 na głębokości 3m - co o tym sądzicie Śmiercią grozi, i to nie ze starości. czy na tej głębokości będą jakieś problemy z regeneracją DZ? Na tej głębokości będzie mniejsza amplituda temperatury, powinno mniej spadać w styczniu/lutym, ale też nie będzie +17*C w lipcu/sierpniu. Z regeneracją problemów nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 19.09.2014 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 ... ale też nie będzie +17*C w lipcu/sierpniu. To nie problem (znikome zużycie), śmierć być problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 19.09.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Witajcie, chciałem prosić o poradę z jamnikiem. Na początek wizualizacja: Na poczatek Cie pochwale: Robisz ladne "malunki". Tyle odnosnie pochwal. Chyba nieprzemyslales do konca kwestii praktycznych zarowno w kwestii ulozenia pettli, jak i doprowadzenia dobiegowek. Masz teraz orurowany caly dom dokole. Bedzie jakis prad, odgrom, kanaliza. Jak Ty sie biedaku "dokopiesz" do chalupy. Jesli juz koniecznie majac kotlownie z dupy strony chcesz uniknac studni rodzdzielczej, to zrob to moze w sposob mniej "zoproszony": Te dobiegowki kolo domu trzeba przynajmniej po zimnej stronie zaizolowac i dac w osobne rowy powroty i zasilania. Jak na moj gust troszke duzo tej dobiegowki, ale puszczajac je pod domem musisz zrobic DZ na etapie fundamentow. Omijasz chatke (jak bedzie sprawny koparkowy) i nie masz orurowanej calej chalupy. Czy zrobisz to przed budowa, czy jak uz bedzie stal dom to druga sprawa. Ja bym robil juz po stawianiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 20.09.2014 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 (edytowane) Na poczatek Cie pochwale: Robisz ladne "malunki". SketchUp. Te dobiegowki kolo domu trzeba przynajmniej po zimnej stronie zaizolowac i dac w osobne rowy powroty i zasilania. Słuszna uwaga. Jeśli chodzi o rozkład pętli, to jestem nieco zboczony na punkcie symetrii. Poza tym obawiam się, że jak zacznę w lato pompować ciepło w grunt (jeśli nie będzie basenu, a nawet jeśli będzie to będę chciał w miarę możliwości jak najmocniej napompować DZ) to mi zieleń (w sensie trawa) zacznie nierównomiernie szaleć. A może przesadzam... Czy ktoś już w lato napompował swoje DZ powyżej 25sC i ma jakieś obserwacje w tej kwestii? Jak na moj gust troszke duzo tej dobiegowki, ale puszczajac je pod domem musisz zrobic DZ na etapie fundamentow. Hm. Jakieś przeciwwskazania są do długich dobiegówek poza koniecznością ew. izolacji jednej strony? Omijasz chatke (jak bedzie sprawny koparkowy) i nie masz orurowanej calej chalupy. Czy zrobisz to przed budowa, czy jak uz bedzie stal dom to druga sprawa. Ja bym robil juz po stawianiu. W takim razie nie potrzeba będzie omijać chatki. Zupdejtowałem szkic w poprzednim poście. Edytowane 20 Września 2014 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 20.09.2014 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Jak zakopiesz na 1,5m to trawie nic nie bedzie. Ani zima, ani latem. Trawa reaguje nie na ciplo a na podaz azotu. Tym sie wiec nie przejmuj. Napompowanie DZ latem do 25*C jest mocno nierealne, chyba, ze masz w domu chlodnie do przechowywnia produktow gleboko zmrozonych w ilosci kilkunastu ton. Rura PE jest w kregach po 200m. Jesli z tegto kregu wykorzystasz 80m na dobieg, z czego czesc zizolujesz, to czynnej dlugosci rury bedzie tylko 120m. Ja bym sie bal zakopywac jakies polaczenia w gruncie, aczkolwiek to jest technologicznie przewidziane, bo np wode tak lacza i niby nic sie nie dzieje. Dluzsza petla z wycieta z pracy czescia na dobieg to tez nieco wyzsze opory hydrauliczne, chociaz tutaj to sprawa pomijalna, bo jakis dobieg i tak by byc musial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 20.09.2014 08:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Zupdejtowałem szkic w poprzednim poście. Lepiej by było odwrócić obieg, tzn. puścić zimny glikol dookoła chaty, a ciepły pod chatą - nie będzie zamrażać fundamentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 20.09.2014 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 (edytowane) Jak zakopiesz na 1,5m to trawie nic nie bedzie. Ani zima, ani latem. Trawa reaguje nie na ciplo a na podaz azotu. Tym sie wiec nie przejmuj. Napompowanie DZ latem do 25*C jest mocno nierealne, chyba, ze masz w domu chlodnie do przechowywnia produktow gleboko zmrozonych w ilosci kilkunastu ton. Wspominaliśmy o tym w innym wątku -- będę miał "rewers", zbiornik buforowy na wodę lodową ~1m3 a w nim do wypompowania ~10-20kWh ciepła co 6h (oczywiście wartość maksymalna przy dniach cieplejszych, czyli zakładam jakieś 2 miesiące) tj. 40-80kWh. Większość pójdzie do basenu (o ile będzie basen), a jeśli nie, to w DZ. Jeśli ludzie pasywnie ładują DZ na 20 to przy pomocy pompy spokojnie wejdę na 25sC jak nie więcej. Ile czasu się to utrzyma to już inna bajka. Rura PE jest w kregach po 200m. Jesli z tegto kregu wykorzystasz 80m na dobieg, z czego czesc zizolujesz, to czynnej dlugosci rury bedzie tylko 120m. Ja bym sie bal zakopywac jakies polaczenia w gruncie, aczkolwiek to jest technologicznie przewidziane, bo np wode tak lacza i niby nic sie nie dzieje. Dluzsza petla z wycieta z pracy czescia na dobieg to tez nieco wyzsze opory hydrauliczne, chociaz tutaj to sprawa pomijalna, bo jakis dobieg i tak by byc musial. Słuszna uwaga, zapomniałem, że na spirali wciąga węża jak szatan. Policzyłem to ponownie, 60m jest samego dobiegu w jedną stronę (w drugą niby mniej, jakieś 40), potem ~40m samej spirali co da jakieś ~250m rury, czyli w sumie 350. :| Idę to przebudować. Lepiej by było odwrócić obieg, tzn. puścić zimny glikol dookoła chaty, a ciepły pod chatą - nie będzie zamrażać fundamentów. Wezmę pod uwagę, dzięki. To poprawka, może tak: http://emide.pl/gwc-emide-1.png Najdłuższa pętla zamyka się w 200m. Kolejne o 10m krótsze ze względu na rozstaw centrum spiral co 5m. Dom znowu opleciony, ale z przecinającymi się mediami kłopotu raczej nie będzie, bo wszystko się kumuluje w prawym górnym rogu. Edytowane 20 Września 2014 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 20.09.2014 12:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 A czy jest sens kopać dookoła domu, skoro jeśli wykopiesz z jednej strony, to można takim rowem puścić rurę w jedną i drugą stronę. Wystarczy położyć je na przeciwległych brzegach 1m wykopu. Skoro najdłuższa ma 200m, to niech wszystkie tyle mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 20.09.2014 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Przy dobrze dobranym DZ tak jak w zimie nie zrobisz -5*C, tak w lecie nie zrobisz +25*C.Jesli patrzec po roznicy temperatur wenatrzi na zewnatrz, to w lecie tego chlodu potrzeba znaczniej mniej, niz zima ciepla. Co do projektu, to ten z rurami ktore nieoplataja domu jest znacznie "ladniejszy". Jest tam tez chyba krotszy dobieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.