Konrad79 06.11.2015 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Witam ponownie Podzielę się informacją że teraz stałem się w pełni zadowolonym posiadaczem ustrojstwa PC ze Strzegomia- bo jest gorąca woda CWUbył serwis całe 30min przyczyna moich awarii to przyblokowana iglica zaworu;) obyło się bez tuningu bebechów i dodatkowych kosztów (choć mocniejszą obiegówkę zdążyłem kupić i zawór zwrotny klapkowy wymienić) Teraz Preostat (czy jak to się nazywa;)) osiąga lekko ponad 61*C Na minus to, że usterka była od maja 2014 a usunięta teraz (PC przyjechała do mnie już z usterką) ale to tylko głównie moja wina bo myślałem że tak po prostu tak ma być i takie są koszty oszczędności eksploatacji PC PC= letnia woda CWU z bakteriami;) Wczoraj po raz pierwszy korzystałem z dobrodziejstw założonych baterii termostatycznych które nie były tanie a przy letniej wodzie mogłem sobie.........ustawione były zawsze na max Jeszcze raz dziękuję forum za pomoc w podjęciu decyzji montażu PC "tymi ręcami" bo jest wykonana dzięki wam samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 08.11.2015 09:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Wczoraj po raz pierwszy korzystałem z dobrodziejstw założonych baterii termostatycznych które nie były tanie Może trochę off-top, ale moje spostrzeżenia dotyczące baterii termostatycznych są takie, że świetnie się sprawdzają, gdzie wodę ogrzewa się bez zasobnika cwu czyli np. junkersem - wtedy baterie termostatyczne bardzo poprawiają komfort. Przy zasobniku nie mają już takiego ważnego zastosowania, bo temperatura wody w zasobniku jest stabilna i łatwo ustawialna. Jeśli się ogrzewa wodę do wysokich temperatur (np. solarami - u mnie latem do 90*), to trzeba założyć 1 termostatyczny zawór mieszający na wyjściu z zasobnika i po problemie, choć może trudniej wtedy z ewentualną cyrkulacją. Cyrkulacji nie mam więc nie wiem. Oczywiście baterie termostatyczne nie zaszkodzą i przy zasobniku cwu - zwłaszcza gdy budżet nasz jest w miarę szeroki, ale jeśli ktoś ma ograniczony budżet, to można wydać gotówkę na bardziej potrzebne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 08.11.2015 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 ...Czy to normalne, że te rury PE są takie sztywne? Co prawda teraz są temperatury 5-10 st. i nie wyobrażam sobie skręcenia ich do rozdzielacza... O tym na ile są one sztywne przekonałeś się już podczas ich układania (zatem nie rozumiem zdziwienia). Jeśli sposób ich wprowadzenia do studzienki i jej rozmiary uniemożliwiają docelowe ich ułożenie (poprzez wyginanie) oraz połączenie z rozdzielaczem, to pozostaje użycie kolanek. Wystarczy przecież dać po jednym kolanku, aby przejść z odcinków sekcji wprowadzonych poziomo, na odcinki pionowe i połączyć z belką rozdzielacza umieszczoną powyżej poziomo (tak przykładowo). Zanim zaczniesz obcinać rury sekcji, dobrze sobie wszystko przemyśl. Nie obcinaj na styk, lecz zostaw zapas. Oczywiście, można również (jeśli jest to możliwe) doprowadzić sekcje do rozdzielacza pod kątem, unikając dodatkowych połączeń skręcanych. To niekoniecznie musi być ładne, ale to musi przede wszystkim poprawnie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ssss 16.11.2015 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Witam. Jaką długość kolektora przyjąć dla pompy ciepła 6kw? jakie pętle lepiej robić - 200m czy 150 i dlaczego, PE32 czy 40- wybrać cieńsze ścianki czy grubsze? -grunt to piasek no i sucho, -działki dużo, -dostęp do taniego kopania i dobrych materiałów w bardzo dobrych cenach jestJeśli pompa byłaby dobrana z zapasem ok 20% to na jakie temperatury na DZ mogę liczyć, (myślałem żeby zrobić 5 obiegów po 150m rury PE40)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 16.11.2015 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Jaką długość kolektora przyjąć dla pompy ciepła 6kw? jakie pętle lepiej robić - 200m czy 150 i dlaczego, PE32 czy 40- wybrać cieńsze ścianki czy grubsze? -grunt to piasek no i sucho, -działki dużo, -dostęp do taniego kopania i dobrych materiałów w bardzo dobrych cenach jest Jeśli pompa byłaby dobrana z zapasem ok 20% to na jakie temperatury na DZ mogę liczyć, (myślałem żeby zrobić 5 obiegów po 150m rury PE40)? Pompa ciepła 6,2KW u mnie pracuje na 200m wymienniku 32mm. Temperatury na dzień dzisiejszy 13/9 na starcie, po ok. 2 godzinach 10/6. Na tym samym wymienniku działa również gwc przy temperaturach zewnętrznych niższych od temperatury wymiennika gruntowego. Edytowane 16 Listopada 2015 przez Tomek B.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kac-Per 16.11.2015 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 No to się pochwale dolnym źródłem pompy ciepła. planowana pompa 8kWdługość 750m odcinki 150m cena 1470złśrednica 32 scianka 2długość wykopów okolo 100mszerokość 150cmgłębokość od 170cm na końcach wykopu do 140cm przy studziencegrunt glinapalowany rozdzielacz z ocynku 1 1/4 zawory kulowe podłączenie do kotłowni około 5m rura 40 http://www.kacper.meximas.com/images/galeria/dron/pompa1.jpghttp://www.kacper.meximas.com/images/galeria/dron/pompa2.jpghttp://www.kacper.meximas.com/images/galeria/dron/pompa4.jpghttp://www.kacper.meximas.com/images/galeria/dron/pompa5.jpghttp://www.kacper.meximas.com/images/galeria/dron/pompa6.jpghttp://www.kacper.meximas.com/images/galeria/dron/pompa7.jpghttp://www.kacper.meximas.com/images/galeria/dron/pompa8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ssss 17.11.2015 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Jeżeli zrobie wymiennik spiralny to oczywiście przy użyciu wymaganej ilości lub z zapasem rury np. 800m na 6kW, uzyskam tą moc, ale co z wydajnością - jak długo będę miał tą moc dostępną? -przy wymienniku spiralnym będę miał tak naprawdę ok. 300m2 powierzchni wymiany... czy wymiennik zdąży się zregenerować? rwxw wpuszczał do wykopów również rurę drenarską od deszczówki - jest sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 17.11.2015 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Jeżeli zrobie wymiennik spiralny to oczywiście przy użyciu wymaganej ilości lub z zapasem rury np. 800m na 6kW, uzyskam tą moc, ale co z wydajnością - jak długo będę miał tą moc dostępną? -przy wymienniku spiralnym będę miał tak naprawdę ok. 300m2 powierzchni wymiany... czy wymiennik zdąży się zregenerować? rwxw wpuszczał do wykopów również rurę drenarską od deszczówki - jest sens? 300m2 to nawet wystarczy przy zwykłym kolektorze. Jak jest mokro to przewodzenie zawsze będzie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ssss 17.11.2015 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 (edytowane) Racja, przecież jak jest 300m to i tak w dwie strony wyszłoby 600m Edytowane 17 Listopada 2015 przez Ssss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 17.11.2015 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Racja, przecież jak jest 300m to i tak w dwie strony wyszłoby 600m Ssss długość rury ma tutaj drugorzędne znaczenie. Liczy się prze de wszystkim powierzchnia z jakiej jest odbierane ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maly1115 17.11.2015 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Co do rury odprowadzajacej deszczówke z dachu tez zakopałem powyżej dz,miałem deszczówke poprowadzoną do studni a dz kopane obok więc szkoda nie zasilić w jakimś stopniu,myśle że nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 18.11.2015 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 (edytowane) Chciałem poruszyć kwestię różnicy przy wykonaniu źródła poziomego. Wszyscy jak widzę, kuszą się na wymiennik spiralny. Ale ja po wstępnym projekcie spiralki i przeglądaniu fotek z realizacji, zacząłem zastanawiać się nad wymiennikiem meandrycznym. Przy tej samej powierzchni grunty, przy meandrycznym jest znacznie więcej kopania, ale mniej rury wchodzi w grunt, co za tym idzie mniej glikolu i łatwiej jest rurę układać (bo się nie "wije"), jest także mniej naruszany grunt rodzimy. Macie jakieś przemyślenia na ten temat? Edytowane 18 Listopada 2015 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 18.11.2015 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 (edytowane) Chciałem poruszyć kwestię różnicy przy wykonaniu źródła poziomego. Wszyscy jak widzę, kuszą się na wymiennik spiralny. Ale ja po wstępnym projekcie spiralki i przeglądaniu fotek z realizacji, zacząłem zastanawiać się nad wymiennikiem meandrycznym. Przy tej samej powierzchni grunty, przy meandrycznym jest znacznie więcej kopania, ale mniej rury wchodzi w grunt, co za tym idzie mniej glikolu i łatwiej jest rurę układać (bo się nie "wije"), jest także mniej naruszany grunt rodzimy. Macie jakieś przemyślenia na ten temat? Spiralny się chyba najprościej układa. Nie musisz nawet rozwijać rury z krążka ani jej prostować. Spiralę rozciągasz jak sprężynę. Co do ilości kopania to jest znacznie mniejsza - tylko wykopy co 4 metry. W meandrycznym musisz zrobić odkrywkę na całej powierzchni - całość od razu wykopać albo przerzucać ziemię z jednego miejsca w drugie. Zajmuje to znacznie więcej czasu koparce. Czy ilość rury i glikolu jest mniejsza? Raczej nie - policz sobie. Załóżmy wymiar kolektora 12x20m. W meandrycznym rury co 0,6m, czyli wchodzi 400mb rury. W spiralnym 2 wykopy po 100mb rury, czyli łącznie 200mb, a więc o połowę mniej. Sprawność - praktycznie identyczna. Jeśli ustalisz wielkość wymiennika tak, aby pompa ciepła pobierała około 20W/m2 (czyli moc chłodnicza pompy / powierzchnia kolektora < 20W/m2), oraz zamontujesz do domu taką pompę, żeby chodziła ok. 2000 godzin w sezonie grzewczym, to pomiędzy włączeniami pompy temperatura w kolektorze się wyrównuje i praktycznie temperatura powrotu jest bardzo zbliżona do meandrycznego. Przez bardzo zbliżona mam na myśli różnicę do 0,5 czy jednego stopnia pod koniec cyklu sprężarki. Jest to najłatwiejszy do zainstalowania kolektor, najmniejszym nakładem pracy i kosztów. Edytowane 18 Listopada 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 20.11.2015 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 , PE32 czy 40- wybrać cieńsze ścianki czy grubsze? Dla pc 6kW dałbym rury 150m PE32, bo 6kW wymaga małych przepływów i pakowanie się w PE40 niepotrzebnie podniesie koszty. Ścianki dowolne, byle to była rura wodociągowa do wykopów , a nie taka do podlewania, której ścianki można ścisnąć w palcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 20.11.2015 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 (edytowane) całość od razu wykopać albo przerzucać ziemię z jednego miejsca w drugie. Zajmuje to znacznie więcej czasu koparce. Pisałem to głównie w odniesieniu do mniejszej naruszalności gruntu rodzimego. Toteż raczej "przerzucanie" niż odkrywka. Nie wiem tylko na ile ta niska naruszalność jest warta tej walki, bo że nakład pracy koparki jest dużo większy to jest jasne. Z zalet, można sobie nająć małą kopareczkę i po krótkiej wprawie ciupciać samemu rowki. Widzę tu jeszcze pewną zaletę, można na bieżąco dokładnie ubijać wybrany materiał. Tzn. koparka kopie kolejny rowek zasypując ten, w którym jest już ułożona rurka. Czy ilość rury i glikolu jest mniejsza? Raczej nie - policz sobie. Załóżmy wymiar kolektora 12x20m. W meandrycznym rury co 0,6m, czyli wchodzi 400mb rury. W spiralnym 2 wykopy po 100mb rury, czyli łącznie 200mb, a więc o połowę mniej. Przy takiej powierzchni 2 wykopy na spiralny? Ja mam u siebie 20x25m pod kolektor, mam zaplanowane 5 rowów, 200m rury w każdym z czego tylko 100 przypada na spiralę (reszta na dobiegi). Edytowane 20 Listopada 2015 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 20.11.2015 10:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 800m na 6kW, uzyskam tą moc, ale co z wydajnością - jak długo będę miał tą moc dostępną? Jak dasz 800m rury na 6kW to DZ nigdy Ci się nie wyczerpie. Dla 6kW nawet bym dał 4x200m PE32. bo przy Twoich przepływach około 1,5m3/h, jeśli się nie mylę, opory będą około 1mws. Co do nawodnienia DZ, to sam nie wiem, czy jest sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 20.11.2015 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Czyli jednak o połowę mniejsza ilość rury i glikolu. Czyli ile to kwotowo może wyjść? 2 tys. mniej? Ile z tego może zjeść koparka za więcej rowków? Myjk przy spirali masz oszczędność na koparce, rurze i glikolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 20.11.2015 10:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Macie jakieś przemyślenia na ten temat? Kwestia ceny i warunków wykonania - ja się zdecydowałem na spiralny dlatego, bo byłem w stanie oszacować koszt kopania i wyszedł mi satysfakcjonujący, a działka i tak wymagała równania. Przy meandrycznym można zastosować jakieś sprytne urządzenie do układania rur, które kładąc rurę zrobi rowek np. 5-10cm i wtedy na pewno działka będzie mniej zdewastowana, a może i wyjdzie taniej. Ale czy w okolicy ktoś ma taka układarkę i za ile, to już każdy musi sam poszukać. może ktoś z was zna się na tym ? Zwykła minikoparka może się nie sprawdzić, bo dużo czasu może zająć kopanie, ale trzeba by popytać kogoś znającego się na tym, bo ja nie wiem ile metrów wykopu o głębokości 1,5m może wykonać w ciągu godziny minikoparka. Gdy grunt będzie sypki, będzie miała chyba jeszcze trudniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 20.11.2015 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Myjk przy spirali masz oszczędność na koparce, rurze i glikolu. OK, policzyłem to sobie na własnym przykładzie, ilość rury wyszła mi taka sama (odstęp nitek - 1m), czyli tyle samo glikolu. Tylko większy nakład na koparę. Czyli jednak nie warto się spinać na meandryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maly1115 21.11.2015 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Również mialem mieć spiralny ale po konsultacjach kolegów z forum i przemyśleniach własnych wyszło mi takie cos jak na zdj.dodam że kopania było ze 40 godzin moze lepiej Suche lato i glina=cięzkie kopanie i taki kolektor pochłania duzo czasu jeden zasypywany drugi kopany aby sie zmieścić koparką..Pocieszenie to ze własna koparka i wolny czas ojca emeryta.Gdyby był typowo spiralny to powiedzmy 20 godz. i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.