matkor 23.11.2017 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2017 (...) Na swojej działce mogę upchać 4 wykopy 25m×2m w których ułożyłbym 4×200m PE40 spiralnie, tylko pytanie czy to uciągnie 112m2 grzanych podłóg w domu z poddaszem użytkowym jeżeli grunt jest piasczysty (...) Jak wykopiesz 4 rowy po 75m, łychą 90cm, to będziesz miał oszczędnie licząc 560m² DZ. Dalej piaszczyście przyjmując 10W/m² daje Ci to 5.6kW. Nie wiem jak masz ocieplony dom i jakie mostki i czy masz jakąś opcję grzania awaryjnego, ale powinieneś oszacować czy to wystarczy. Jak nie, to dokładasz kolejny row 75m z PE32 co daje kolejne min 1.4kW. A w kwestii teścia to sprawdź czy da się wpisać to księgi wieczystej (i ile to kosztuje) jakąś służebność (np przesyłu), albo kup jakiś symboliczny udział w polu teścia dla świętego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumacz100 24.11.2017 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Dobrze to rozrysowałem? Dom jescze nie stoi, zaczynał będę za ok tydzień z budową. Więc pole manewru mam spore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejkm 24.11.2017 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 (edytowane) Widzę, że liniowo no i ok. Rozważyłbym rowy kopane łyżką 30cm. Mniej poruszona ziemia wokół rur = później trochę lepsza przenikalność cieplna. jest może teoretycznie więcej kopania niż 90cm. Jednak zależy też jak spoisty będzie grunt w którym będziesz kopał. Ja gdy kopałem u siebie była masakra. Grunt do DZ cudowny - glina, a pod nią kurzawka wodna ale do kopania ohyda. Wszystko się obsuwało, trzeba było rury układać zaraz za łyżką ale i wówczas nie zawsze zdążyło się położyć je przed osunięciem się klifów. Edytowane 24 Listopada 2017 przez andrzejkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumacz100 24.11.2017 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Kwestja jest taka czy upchać to u siebie czy u teścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejkm 24.11.2017 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 (edytowane) Ze swojego skromnego doświadczenia powiem Ci tak. Miałem / mam podobną sytuację. U mnie akurat kwestia ziemi była do ustalenia z moją mamą. Działkę budowlaną mam 2000 mkw, (sucho na górce). Do niej styczna jest łąka (zajebi... mokro na dołku). Tyle, że łąka nie była moja tak więc dogadałem się z mamą. Wpierw geodezja wykroiła mi (tzn mamie) z tej 2 hektarowej łąki 4000mkw, no a później z papierami do sądu, notariusza no i darowizna przeszła na mnie tych 4000mkw.. Teraz mam spokój na wieki. Pamiętaj, że dziś jest ok ale jak zaczynają się sprawy spadkowe (oczywiście życzę Teściowi zdrowia) to zaczynają się cyrki..Poza tym tak jak ktoś wyżej wspomniał można załatwić to też jakimiś wpisami do KW. Edytowane 24 Listopada 2017 przez andrzejkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matkor 24.11.2017 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Dobrze to rozrysowałem? OK. Brzegi wykopów 1m od siebie minimum. Polecam przygotować sobie rury (rozwinąć z kręgów i rozciągnąć w pojedyncza pętle) przed kopaniem i kopiąc kolejny rów zakopywać poprzedni już z rurą. Jak masz możliwość to dobrze zostawić sobie miejsce na wykopanie dodatkowych rowów jakbyś się omsknął w szacunkach i DZ nie dawało rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 24.11.2017 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 (edytowane) Witajcie! Jestem na etapie tworzenia projektu domu jednorodzinnego parterowego o powierzchni uzytkowej ok 150m2. Nie mam jeszcze wyliczen OZE bo jestem na etapie zamykania koncepcji bryly ale celuje w takie rozwiazania: 1. parter, poddasze nieuzytkowe, konstrukcja dachu wiazary 2. sciany silka 18 lub 24cm, ocieplenie scian 20cm grafilu, strop 50cm celulozy, okna fixy poza balkonowym skierowanym na poludnie/zachod, brak okien dachowych 3. wentylacja mechaniczna z rekuperacja, wszedzie podlogowka, brak garazu w bryle, 4. fundamenty ocieplone 15cm xps, 20cm styropianu w gruncie pod posadzka, W zalaczeniu mapka sytuacyjna z wymiarami: Zrobilem badania gruntowe, chyba nie jest zle - na glebokosci ok 1,5m (okolice Warszawy - II strefa przemarzania) mam "piasek sredni na pograniczu piasku drobnego oraz piasek zagliniony na pograniczu piastu pylastego" z wilgotnoscia na poziomie "malo wilgotny/wilgotny" a zwierciaglo wody gruntowej zaczyna sie na glebokosci 2,3-2,5m. Srednia wilgotnosc naturalna gleby w na glebokosci 1,5m wynosi ok 15-20%. No i teraz pytania: 1. czy zmieszcze sie z kolektorem poziomym pod gruntowa pompe ciepla? 2. jak najlepiej, ile i jakiej dlugosci petle planowac - od gory (strona polnocna) bedzie sporo kostki 3. na czerwono zaznaczylem lokalizacje pomieszczenia gospodarczego / kotlowni - to powinno ulatwic rozplanowanie rozbiegowki dla kolektora spiralnego Nie dobijajcie mnie prosze komentarzami "najpierw zrob OZC" bo to wkrotce powstanie ale juz na tym etapie chce sprawdzic czy zmiesci mi sie kolektor poziomy pod pompe czy mam projektowac kominy i isc w gaz ktory mam w drodze. Z gory wielkie dzieki za pomoc! Edytowane 24 Listopada 2017 przez wally666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 24.11.2017 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Jak możesz kopać wszędzie na swojej działce, to zmieścisz się spokojnie. Kładź rury na jak największej powierzchni, nie przejmując się kostką i późniejszymi obsadzeniami. Pamiętaj tylko, żeby dobrze zagęścić grunt pod kostką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumacz100 24.11.2017 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Dzisiaj wykopałem dziurę 2h głeboką na działce. Ocencie grunt.https://photos.app.goo.gl/NDAqyuShFuorGHTm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejkm 11.12.2017 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Witam. I moja konstrukcja wreszcie ruszyła było trochę stresu przy napełnianiu propanem i uruchamianiu ale ostatecznie chyba wszystko jest ok. Póki co podłoga wsysa każda ilość ciepła. PC na razie ustawiłem na włączenie się 2x po 5-6 h na dobe aby DZ nie zaorać wygrzewaniem budynku. Więcej szczegółów w krótkim opisie; zdjęciach i filmiku - na http://www.r290.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 11.12.2017 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 FajnIe że się udało zbudować pc tymi ręcami . Powiedz tylko w jaki sposób szacujesz cop i moc pc?Jaką masz teraz temperaturę zasilania DZ i temperaturę zasilania GZ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejkm 11.12.2017 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Cop na chwile obecną wyznaczam pośrednio. Tzn: przeplyw dz i gz wyznaczam na podstawie charakterystyk pomp obiegowych wilo i tego co pokazują one na wyswietlaczu. Pośrednio korzystam tez z programów danfoss (coolselector2) i copeland (select7.16). Zczytuje temperatury i ciśnienia z poszczególnych elementów układu wprowadzam do w/w programów i większość rzeczy zgadza się. Np pobór pradu przez sprężarke, Ciśnienie skraplania i parowania, przegrzanie, Temperatura końca sprężania itd. Wprowadzając te dane do programów wychodzi oczekiwany wynik. Póki co wszystko zgadza się "książkowo". W sumie to zaskoczony jestem takimi niewielkimi odchyleniami wyników od przeprowadzanych kiedyś tam obliczeń. Pomocny jest także program coolpack. To dobry wstęp aby w ogóle troche zrozumieć chłodnictwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejkm 11.12.2017 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Sorki jeszcze temperatury. DZ na starcie 7. Po 4h 5/3. GZ wystartowało 2 dni temu miało 9 teraz podczas pracy ma 20/17. Temp podłogi po tych 2 dniach doszła do 16-17oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Garażowiec1719514970 11.12.2017 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Póki co wszystko zgadza się "książkowo". Zainwestuj z sześć stówek w nowy legalizowany ciepłomierz i będziesz miał pewność , ciepłomierz i pod licznik mocno przydatne są w takich konstrukcjach jak Twoja , pozwalają na bieżąco stwierdzić czy jakaś zmiana w nastawach pc jest prawidłowa czy też pogarszająca . Przy 15* różnicy między DZ a GZ powinieneś mieć większy cop . Ale gratulację że doprowadziłeś ten projekt do takiego etapu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejkm 11.12.2017 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Dzieki. Z tego co wychwicilem z nowego Selecta 7.16 a pojawił się on niedawno to cop na tej sprężarce ale na 407c byłby nieco większy zwłaszcza przy tych temp DZ. Ale już gdy temp dz spada r290 zaczyna doganiac r407c. Dlatego propan jest chyba częściej wykorzystywany w powietrznych PC bo spokojnie można nim zejść z odparowaniem do -20. Wybrałem propan z trochę innych powodów: łatwiejszy dostęp do czynnika ( brak konieczności posiadania cert na F-gazy podczas zakupu no chyba ze ma się kolegę chlodniarza Można swobodnie uzupełniać/ ujmować go w instalacji bo jest czynnikiem jednorodnym, a nie mieszaniną. Dla takiego kowalskiego jak ja może mało istotne ale nie niszczy warstwy ozonowej itp. No cóż ma jedną poważną wadę - wybuchowość. Dlatego u siebie zabezpieczylem sie czujką LPG i wyciagem / wentylatorem poza dom. Odnośnie cieplomierza narazie daruje sobie. Prędzej pożycze od kogoś na jakiś czas. Na elektrodzie gość robi pewien projekt wykorzystując taka przepływkę 5/4 cala + kawałek elektroniki. To cos ma opcje podłączenia do LAN i prezentacji wyników poprzez www. Raczej to będzie moim celem ale nie teraz bo "najsamprzód" chałupe musze wykończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 13.12.2017 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2017 (edytowane) Czytałem cały temat jakiś czas temu i zabieram się za ponowne przeczytanie, bo prace ziemne ruszaja w marcu, ale czy w międzyczasie mógłby ktoś się odnieść do mojego posta ze str. 189 ? BTW, rozumiem, że rura PE ze ścianka 2,4 będzie lepsza niż 3? Jakie PN jest potrzebne do DZ, chyba dużo się tu nie wymaga? Znalazłem producenta który ma rury czarne HPDE jako do nawadniania, oraz osobna linia też czarne PE do pomp ciepła. Niebieskie rozumeim, że będa droższe, ponieważ sa do wody pitnej i nie ma sensu inwestować? Więc oc kupić HDPE czy PE? to co tańsze bo wszystko jedno? rury do nawadniania: HPDE; SDR-17 (PN8), ścianka 2,4 średnica 40 w zwoju 200mb <--stawiałbym na to HPDE; SDR-21 (PN6) ścianka 2,0 średnica 40 w zwoju 200mb rura opisana jako do PC: PE SDR 17 (PN10) ścianka 2,4, średnica 40, w zwoju 200 Rozumiem, że to co opisane jako do PC to się nada, ale może to tylko marketing, a zakładam, że będzie droższa - czekam na cennik od nich Edytowane 13 Grudnia 2017 przez Robaczywy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejkm 03.01.2018 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 Przymierzam się do zakupu zasobnika CWU. Rozważam zakup takiego modelu o pojemności 400l. Ma służyć dla ok. 4 osobowej rodziny w porywach do 5 osób.Moje pytania z nim związane: Czy jest jakaś różnica jaką grzałkę elektryczną zamontuje się do zasobnika? (zasobnik ok 400l). Chodzi mi o jej moc, czy lepiej dać mniejszą aby grzała wolniej, a dłużej np 2-3kW czy dać większą aby grzała mocniej i szybciej np 5-6KW? Czy jej moc ma jakiś wpływ np. na tempo wytrącania się kamienia podczas podgrzewania? Czy warto inwestować w anodę tytanową? Jak często wygrzewacie zasobniki (legionella)? Zakładam opcję, że jest tylko PC bez żadnych kominków lub kotłów typu ekogroszek, gaz itp. Czy konieczny jest termostat w grzałce (np jako dodatkowe zabezpieczenie)? czy wystarczy sama grzałka, a resztą zajmie się stycznik + sterownik PC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matkor 03.01.2018 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 (...) rozumiem, że rura PE ze ścianka 2,4 będzie lepsza niż 3? Będzie tańsza, łatwiejsza do ułożenia i mniej wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne od kamieni/muru. Jakie PN jest potrzebne do DZ, chyba dużo się tu nie wymaga? Z tego co rozumiem to DZ mogą chodzić i na 0.5 bar, więc rura PN 10 bar to sporo za dużo. Wydaje mi się bardziej istotne czy ta rura może być zakopywana bez obsypki... Podobno zwykłe PE 32/40 nie powinny być zakopywane bez obsypki. Z tego co czytałem, wszyscy zakopują bez, i jak na razie, nikt się nie chce przyznać że mu rura strzeliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumacz100 18.01.2018 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 Mam w planach budowę poziomego wymiennika linniowego z rur HDPE 40mm ścianka 3.7mm, mam ok 600m rur w różnych odcinkach ok 40-60m będę je zgrzewał elektrooporowo i teraz pytanie czy zrobić to w jednej sekcji 600m czy 2×300 3x200? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 18.01.2018 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 3x200 będzie minimalnie lepiej ale praktycznie niezauważalnie, przy 2x300 masz mniej łączeń przy rozdzielaczu no i rozdzielacz mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.