mar1973 18.10.2013 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 To się zgadza. Ja nie wiem, jak oni to robią, ale bezpośrednio od producenta, sam glikol, wychodzi drożej niż ten w środku do chłodnic z inhibitorami itp. Prawie zamówiłem bezpośrednio, ale Auchan w następny weekend zrobił promocję po 16,50 za 5l i wymiękłem. Też zamierzam rozdzielacz zrobić z PP. Doprowadzenie do samej pompy zrobię chyba z PEX 1 cal. bo mają dużą średnicę wewnętrzną (cienka ścianka) i śliskie w środku, co powinno sprzyjać przepływowi. Ponadto nie trzeba używać kolanek, tylko łagodnym łukiem poprowadzić do króćca pompy ciepła. Każde kolanko do dodatkowy opór. A ponadto są na tyle elastyczne, że nie zastosuję odcinka węża elastycznego przed samym kroćcem pompy ciepła. witam PEX 1" to trochę mało, zrób z PP zgrzewanego i wybierz większa średnicą!!!, nie wiele drożej a efekt będzie lepszy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 18.10.2013 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 PEX 1" to trochę mało, zrób z PP zgrzewanego i wybierz większa średnicą!!!, nie wiele drożej a efekt będzie lepszy Ma zrobic elastyczne podlaczenie do pompy z PP zgrzewanego fi 2-3"? Ktory browar juz dzisiaj lyknales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 19.10.2013 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2013 PEX25 ma średnicę wewnętrzną 20mm, natomiast PP32 ma średnicę wewnętrzną 21,2mm, ale jest bardziej chropowaty. Czyli żeby pod względem przepływu przebić PEX 1" to musiałbym użyć PP 40mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 19.10.2013 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Ma zrobic elastyczne podlaczenie do pompy z PP zgrzewanego fi 2-3"? Ktory browar juz dzisiaj lyknales? A Twoim zdaniem połączenie z 1" PEXa będzie połączeniem elastycznym ? Zauważ, co napisał : Doprowadzenie do samej pompy zrobię chyba z PEX 1 cal. bo mają dużą średnicę wewnętrzną (cienka ścianka) i śliskie w środku, co powinno sprzyjać przepływowi. Ponadto nie trzeba używać kolanek, tylko łagodnym łukiem poprowadzić do króćca pompy ciepła. Każde kolanko do dodatkowy opór. A ponadto są na tyle elastyczne, że nie zastosuję odcinka węża elastycznego przed samym kroćcem pompy ciepła. Ale może mu zależy na hałasie w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 19.10.2013 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2013 A Twoim zdaniem połączenie z 1" PEXa będzie połączeniem elastycznym ? Wg mnie nie bedzie. Moze w porownannu do miedzi bedzie bardziej "podatne", ale nie elastyczne. Do polaczen elastycznych sa odpowiednie akcesoria i takie bym zastosowal (a nawet zastosowalem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 19.10.2013 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Napisał maciejzi Doprowadzenie do samej pompy zrobię chyba z PEX 1 cal. bo mają dużą średnicę wewnętrzną (cienka ścianka) i śliskie w środku, co powinno sprzyjać przepływowi. Ponadto nie trzeba używać kolanek, tylko łagodnym łukiem poprowadzić do króćca pompy ciepła. Każde kolanko do dodatkowy opór. A ponadto są na tyle elastyczne, że nie zastosuję odcinka węża elastycznego przed samym kroćcem pompy ciepła.Nie kombinuj. Zastosuj coś takiego; http://www.profitor.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=13&Itemid=6 Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irepaw 20.10.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Witam szanownych forumowiczów. Muszę przyznać, że po przeczytaniu tego forum ( a czytałem od 3 lat) zamarzyła się mi taka instalacja do ogrzewania domu. Zdaje mi się, że lubię takie wyzwania więc jestem zdecydowany na 99 % że ją będę miał. Dom mam już postawiony metodą jak w tytule forum. Teraz do rzeczy: dom "dziekanowice 32" , ok. 120 m2 po podłodze nie licząc garażu ( raczej nie będę ogrzewał-odizolowany od domu). Dom na ścianach zew. 15 cm styropianu grafitowego 0,032, na podłodze 10 cm biały 0,038, na poddaszu 30 cm wełny ( 2 x 15 cm ) 0,044. Ogrzewanie podłogowe, 2 drabinki w łazience i baniak 300 l na CWU. Myślę, aby DZ to 5 x 100 m pe 32 ewentualnie pe 40 w lini ( tak do ok. 1,5 m glina mokra, później żwir), pompa 9 kw lub 6 kw ( spodobał mi się Galmet Głubczyce, mam do nich blisko). Proszę o jakieś sugestie, wskazówki. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 20.10.2013 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Hm.... szkoda, ze sie nie zdecydowales wczesniej, to teraz juz bys rozpoczynal pierwszy sezon grzewczy PCi. Robic i juz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sędłaki 23.10.2013 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 (edytowane) Mam dylemat: Wg obliczeń DZ ma być wykonane na 1200 mkw terenu (DZ przewymiaruję) Planuję zakopać 1200mb rur podłaczone do kolektora w studzience. Co bedzie lepsze 6 x 200 mb rur fi 40, czy 8x150 mb fi32.Wg mnie i wszelkiej literatury jedno i drugie rozwiązanie jest OK. (Koparkowy jest za drugim rozwiazaniem - łatwiej bedzie rozkłądać rurki) Czy ktoś mógłby mi polecic projektanta CO opartego na PCi + paliwo stałe( ogrzewanie awaryjne - mamy czeste awarie pradu we wsi) ogrzewanie podłogowe + ogrzewanie scienne? Wstepnie rozmawiałem z Centino, ale chca rzuty pomieszczeń tylko w pdf. a nie mam jak zeskanować tak dużego formatu. Edytowane 23 Października 2013 przez sędłaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 25.10.2013 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Ja się nie znam - dopiero jedno swoje DZ zrobiłem, ale wydaje mi się, że 1200m2 na DZ dla domu o powierzchni 120m2 to gruba przesada Standardowo powinno to być około 240m2 na DZ (2x powierzchnia użytkowa). Jak dasz więcej styropianu niż standardowo, to powierzchnia DZ ci się zmniejszy i także wymagana moc pompy ciepła, oraz w efekcie rachunki za prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 25.10.2013 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Mam dylemat: Wg obliczeń DZ ma być wykonane na 1200 mkw terenu (DZ przewymiaruję) Planuję zakopać 1200mb rur podłaczone do kolektora w studzience. Co bedzie lepsze 6 x 200 mb rur fi 40, czy 8x150 mb fi32.Wg mnie i wszelkiej literatury jedno i drugie rozwiązanie jest OK. (Koparkowy jest za drugim rozwiazaniem - łatwiej bedzie rozkłądać rurki) Czy ktoś mógłby mi polecic projektanta CO opartego na PCi + paliwo stałe( ogrzewanie awaryjne - mamy czeste awarie pradu we wsi) ogrzewanie podłogowe + ogrzewanie scienne? Wstepnie rozmawiałem z Centino, ale chca rzuty pomieszczeń tylko w pdf. a nie mam jak zeskanować tak dużego formatu. Czyżbyś planował pompę 15-18 kW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sędłaki 26.10.2013 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Dokładnie 15-18 KW domek trocher wiekszy . Nie odpowiada mi projekt CO gdzie obliczenia sa dla temp zasilania 45 C. i czesc pomieszczeń jest z grzejnikammi Ja planuje podłogówke w calosci a sypialnie dodatkowo ze sciennym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 26.10.2013 17:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Co bedzie lepsze 6 x 200 mb rur fi 40, czy 8x150 mb fi32 Na 15-18kW nie jest trochę za dużo ? Jaki masz grunt ? Myślałeś o 4x300m lub 4x250 pe40 ? Co do projektu podłogówki to połóż rury co 10-12cm w pętlach po max 100m. Przy takich założeniach pc będzie dobrze działać na niskich temperaturach, a "projekt" zrobisz sobie sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R90 26.10.2013 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Na moją pompę 8 kW przy piaszczystym gruncie , optymalną wartością było 8x125 PE32. Także sami widzicie. Ja mam bardzo kiepski grunt na działce. Piach, suchy, czasem mokry, bezpiecznie przyjąć 10 W/m2. Fizyki się nie oszuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 26.10.2013 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Pyxis: jakiej mocy masz klimakonwektor, którego zasilałeś pasywnie z gruntu?Jaki przepływ powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sciema 27.10.2013 01:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 to i ja się w końcu pochwalę częściową instalacją PCi nie jest to niestety DZ bo warunki na działce po dokładnej analizie okazały się być niewystarczające na wymiennik poziomy szkoda bo nawet rurę PE 40 miałem kupioną... przyjechali powiercili skasowali i pojechali.... zrobiłem natomiast GZ " tymi ręcami" a teraz czas na "kotłownie" nie wiem czy to duży błąd ale wyszło mi kilka pętli po około 110mb(choć starałem sie zejść poniżej 100 ) Łączna długość wszystkich obwodów to 1640mb a ilość 20 + 2 x drabinki w łazienkach. PCi 11stka juz kupiona i zasobnik 300l również czekam aż wylewki dojdą i będę " odpalać" system ( choć uruchamiać PCi będzie autoryzowany serwis - gwarancja) macie jakieś sprawdzone zawory klapowe, filtry siatkowe, dobre odpowietrzniki ( no właśnie automatyczne/ręczne?)? ( mam zamiar zastosować 2 pompy obiegowe do CO i CWU Wilo RS 25/6 oraz jedna obiegu DZ Wilo TOP S25/7.5) Wg projektu przeplyw powinienem mieć około 2,1m3/h ale projekt ma nastawy na rotametrach (w wielu wątkach doradzacie aby mieć wszystko otwarte tak żeby zwieszyć maksymalnie przepływ przez poszczególne pętle). Jedna pompa powinna ma obsłużyć parter oraz poddasze, pytanie jak sobie będzie radził najdalszy rozdzielacz bo wyszły mi aż 3 ( jeden na parterze a 2 na piętrze), czy jednak nie będzie trzeba przydławić lekko tego na dole? poniżej kilka zdjęć GZ - to naprawdę da się zrobic " tymi ręcami" i wcale nie jest to takie trudne ... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.10.2013 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Pyxis: jakiej mocy masz klimakonwektor, którego zasilałeś pasywnie z gruntu? Jaki przepływ powietrza? A skad ja mam to wszystko wiedziec? To zajbiaszcza "chlodnica" z dwoma wentylatorami po 80W kazdy. Nie wiem ile leci przez nia powietrza i jaki przeplyw glikolu. Wiem natomiast, ze przy poziomym DZ to byl kiepski pomysl (w lecie mam 17*C), bo musilaoby toto dzialac praktycznie non stop a halasuje za mocno. Duzo bardziej wole maly klimatyzator na poddaszu wlaczyc na 2h. Kosztowo wyjdzie na jedno a i halasu mniej i skutecznosc znacznie wieksza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.10.2013 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 poniżej kilka zdjęć GZ - to naprawdę da się zrobic " tymi ręcami" i wcale nie jest to takie trudne ... Zeby sobie to delikatnie podregulowac to masz rotametry i zawory na rozdzielaczach, wiec te 10% roznice w dlugosci petli nie powinny przeszkadzac. Jesli rozdzielacze wepniesz "rownolegle" kazdy do swojej nitki i nie dasz zbyt malej srednicy na rurkach zasilajacych, to nie powinno byc problemu ze zrownowazeniem przeplywu. Faktem jest, ze lepiej tego przeplywu nie dlawic, ale jak trzeba, to trzeba. Zawsze taka mozliwosc zostaje. Miales jakis projekt podlogowki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sędłaki 27.10.2013 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 napisał rwxw:Na 15-18kW nie jest trochę za dużo ? Jaki masz grunt ? Myślałeś o 4x300m lub 4x250 pe40 ? Co do projektu podłogówki to połóż rury co 10-12cm w pętlach po max 100m. Przy takich założeniach pc będzie dobrze działać na niskich temperaturach, a "projekt" zrobisz sobie sam. moze troche za dużo ale grunt moze być zmienny: mam piaski ilaste w pobliżu rzeki, (rzeka ma status rzeki górskiej z duzymi wahaniami poziomu wody, najnizej jest w najwieksze mrozy) nie chce łaczyć pe 40 w petle po 300m. W sprzedazy znalazlem po 150lub 200 no i koparkowy który twierdzi ez latwiej bedzie po 150 max 200 m. Pytania do podlogowki: Czy przepływ przez GZ moze być zbyt duży? W sypialni chce miec dodatkowo ogrzewanie scienne. czy ktoś może mi polecic jakis program do projektowania podłogówki i sciennego lub pomóc w zrobieniu tego projektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sciema 27.10.2013 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Zeby sobie to delikatnie podregulowac to masz rotametry i zawory na rozdzielaczach, wiec te 10% roznice w dlugosci petli nie powinny przeszkadzac tez mam taką nadzieję bo 10-12m to nie aż tak dużo Jesli rozdzielacze wepniesz "rownolegle" no właśnie w projekcie nie są i to może być problem... fakt że dojście do pierwszego to fi 50 potem do drugiego fi 40 a do ostatniego fi 32 - byłaby szansa na zmiany tylko że materiał już kupiony.... Miales jakis projekt podlogowki? kupiłem system i projekt dali do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.