Pyxis 03.11.2013 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 No to zgadamy sie jak juz bedzie troszke wiecej pracy pompy i spadna temp DZ. Wtedy u Ciebie pewnie delta na GZ spadnie w okolice 3,5K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 03.11.2013 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 A u mnie wszystko widać na wykresach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 03.11.2013 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 No to zgadamy sie jak juz bedzie troszke wiecej pracy pompy i spadna temp DZ. Wtedy u Ciebie pewnie delta na GZ spadnie w okolice 3,5K. Czas pokaże Pyxis, póki co to pierwszy sezon gdzie mieszkam i mam niemal wszystko skończone w ociepleniu, jest podbitka i inne rzeczy które być powinny Rewiduję swoje przewidywania i zakładam że uda mi się w średnio w listopadzie grzać 2,5-3 h na dobe, z CWU, wyjdzie jakieś 90 godzin, po 2,6-3KWh jakieś 80 zeta bo w zasadzie PC tylko w taniej, pompka GZ pracuje kiedy chce. Póki co mam zanotowany czas pracy PC z 31.10 i podlicznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sciema 04.11.2013 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 pytanko: jak macie umieszczony czujnik wewnętrzny? w wylewce, na ścianie ? czy sterujecie temperaturą powrotu tylko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 04.11.2013 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 pytanko: jak macie umieszczony czujnik wewnętrzny? w wylewce, na ścianie ? czy sterujecie temperaturą powrotu tylko ? U mnie zatopiony w wylewce, sterowanie temp. podłogi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sciema 04.11.2013 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 (edytowane) U mnie zatopiony w wylewce, sterowanie temp. podłogi . dzięki a konkretnie w jakimś szczególnym miejscu? jak się domyślam nie jest to łazienka... poczekam jeszcze z kuciem na wypowiedzi innych użytkowników ale w wylewce wydaje się to dosyć rozsądne... w sensie bardzo stabilne chyba? Edytowane 4 Listopada 2013 przez sciema poprawki stylistyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 04.11.2013 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 U mnie czujnik temp w korytarzu na parterze - steruję temp pomieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 04.11.2013 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 [Ja mam czujnik pogodowy, pompa steruje sobie temp powrotu, działa to bez zastrzeżeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 04.11.2013 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 poczekam jeszcze z kuciem na wypowiedzi innych użytkowników ale w wylewce wydaje się to dosyć rozsądne... w sensie bardzo stabilne chyba? nawet bez tego czujnika da się sterować PC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sciema 04.11.2013 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 [Ja mam czujnik pogodowy, pompa steruje sobie temp powrotu, działa to bez zastrzeżeń blokujesz pompę na 2T ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 04.11.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 U mnie zatopiony w wylewce pod gresowa okladnina pomieszczenia od strony polnocno-zachodniej (ma byc nieoswietlane miejsce przez sloneczko). Konkretnie, to jest pod stolem w kuchnio-jadalni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qrko 04.11.2013 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Post #2074 nikt nie napisze nic ciekawego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 04.11.2013 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Póki co za szybko żeby stwierdzić że PC będzie grzała tylko w tanim prądzie, nawet jeśli nie to max udział drogiego będzie ok 5-10% Zakładam że każdą PC łatwo wysterować na grzanie w taniej taryfie, muszą być co najmniej 2 pozycje do podbicia i obniżenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 04.11.2013 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Post #2074 nikt nie napisze nic ciekawego? Do PCi 8 kW starczy mniej niż 800mb rury PE 40. Jak by się uprzeć, to starczyłoby 400mb PE32. Powyżej tej ilości to przewymiarowanie - przynajmniej do tej mocy pompy i typowego gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 04.11.2013 11:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 (edytowane) Ściany 25cm + styropian chciałem zwiększyć z planowych 15 do 20, dach nie wiem, pewnie pełna 2x15, tutaj jeszcze się muszę doszkolić. Jest dużo okien, ale chciałbym to nieco zredukować. Proponuję na dach 2x15 lub więcej porządnej wełny, tzn. nie takiej, której rolki 10m2 mają 20cm średnicy. Dla przykładu, żeby zauważyć różnicę, zobacz sobie np. Isovera supermatę i unimatę. Kolejna sprawa, to zadbaj o szczelność domu, bo zazwyczaj nikt o to nie dba. Uszczelnij połączenia pomiędzy oknami/drzwiami a ścianą, pomiędzy folią paraizolacyjną a ścianą i belkami itd. Nie powinno się pomiędzy paraizolację, a ściany/belki włożyć palca. Jeśli chcesz redukować okna, to najlepiej te północne. 3. W przyszłości recu - chciałbym na etapie budowy orurować pokoje i podprowadzić to do kotłowni, a kiedyś w przyszłości dołożyć sam recu (wykonalne jest w ogole cos takiego? Rury pewnie trzeba by zabezpieczyć, żeby nic się tam nie zalęgło). Tak, jest wykonalne. Ja nawet nie myślałem o reku na etapie budowy, tylko później wykorzystałem kanały wentylacyjne i zrobiłem z nich nawiewne, a w kuchni i łazience wywiewne. Na strychu zamontowałem kolanka i zaślepiłem wyloty powyżej kolanek do kominów. Rury świeżego powietrza powinny być ocieplone, zużytego nie muszą jeśli przechodzą przez pomieszczenia ogrzewane, a muszą być koniecznie ocieplone jeśli przechodzą przez miejsca nieogrzewane (np. strych). Ocieplenie to może być wełna + stretch folia na rurach spiro - tych sztywnych. Z racji rozmiarów działki oczywiście poziome DZ. Ze wstępnych informacji, które wyczytałem wydaje mi się, że 4x200 PE40 powinno dać rade, do tego PC 8kW (i tu pierwsze pytanie - czy nie za mało?) Przy takim domu możesz się zastanowić nad większą pc (sprawdź ile będzie droższa, jak niewiele, to weź może większą) zostawiając dz takie jakie planujesz, choć i tak będzie przewymiarowane. Kotłownia rozmiarowo się nada, pc potrzebuje mało miejsca, dz możesz nawet doprowadzić np. dookoła domu w odległości np. 2 m od fundamentów, będziesz miał kolejnych parę metrów dz. Edytowane 4 Listopada 2013 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 04.11.2013 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Do PCi 8 kW starczy mniej niż 800mb rury PE 40. Jak by się uprzeć, to starczyłoby 400mb PE32. Powyżej tej ilości to przewymiarowanie - przynajmniej do tej mocy pompy i typowego gruntu. maciej przestań znowu mącić... przy poziomym kryterium doboru jest powierzchnia gruntu a nie długość rury !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qrko 04.11.2013 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Dziekuję bardzo za odzew! Całośc co raz bardziej klaruje mi się w głowie, aczkolwiek pojawiły się kolejne pytania i wątpliwości: 1. Głębokość na której położone będzie DZ - jakie tutaj są warianty i jak powinno się to poprawnie odbyć? Chodzi mi oczywiście o ocenę głębokości. Kopać na sztywno 2m czy wzywać jakiegoś specjaliste? Chodzi mi o rozsądne i optymalne podejście, żeby sie nie okazało, że geolog który potwierdzi głębokośc 1.8 jako odpowiednią skasuje 1000zł, a różnica w zapłacie koparkowemu pomiędzy wykopaniem 1.4, a 1.8m to będzie 300zł. 2. Szerokość wykopu do DZ spiralnego - zakładając wspomniane PE40 4x200m trzeba kopać te 2 metry szerokości, czy można mniej, a bardziej rozciągnąć spirale na długość? 3. Pompka DZ i tutaj w sumie dwa pytania: a) Czy pompki to osobny zakup czy zdarzają się wbudowane w PC? Jeżeli tak to które rozwiązanie lepsze? b) Jak wspomniałem działka jest pochyłona w kierunku poludniowym (jakies 70cm roznicy poziomow na 10 metrach) - czy nie będzie to problemem? Bo jednak na rozpiętości powiedzmy 25 metrow mamy juz prawie 2m roznicy, a to chyba sporo? 4. Chciałbym powoli zacząć oglądać różne PC żeby porównać koszty, być może rozejrzeć się za czymś mocniejszym niż te 8kw o który pisałem wcześniej. Jakich firm szukać, jakich unikać? Czy występuje tutaj zjawisko produktów "tanich i popularnych", średniej i wysokiej pólki, jak np. przy oponach (temat na czasie więc mi się nawineło ) Jeżeli w pkt 2a odpowiedz ro "takie i takie" to jakich szukać? Pompka osobno to chyba wygodniejsze rozwiązanie jeżeli chodzi o ewentualną wymianę/naprawę, natomiast wbudowana w PC pewnie jest sterowana z samego sterownika, więc wygodniejsza obsługa, czyż nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 04.11.2013 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 1. Robi sie 50cm ponizej strefy przemarzania. Tak mowi "teoria". Ja mam teraz na 1,5-1,6m po nawiezieniu ziemi. Jest OK. Jak mial bym wode nizej, to bym zakopal jeszcze glebiej. Tak na 2m. 2. Do PE40 trzeba 1,5m. Do PE32 wystarczy 1m. 3a Sa takie i takie. Ja mam zabudowane pompki obiegowe i naczynia wzbiorcze w PCi. Mniej badziewia na scianach kotlowni. Ew. wymiana podobnie "trudna". 3b. Jesli kotlownia stoi na gorce, to nie ma problemu. Odwrotnie to zawsze jakis to klopot i utrudnienie. 4. Temat-rzeka. Sa tanie produkcje skladane przez polskie firmy, sa i drogie markowe urzadzenia (w wiekszosci na tych samych czesciach, bo rynek stosunkowo malo rozbudowany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 04.11.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Ad 1 zakopuj 1,6-1,8 , będzie ok Ad 2 nie musi być akurat 2 mb szerokości (pamiętaj, że ważna jest powierzchnia wymiennika a nie dł rury i rób pętle po 100 m czyli połowa krążka dostępnego w sprzedaży) Ad 3 pompy DZ są z reguły wbudowane i nie musisz dokupywać , różnica poziomów 2 m bez znaczenia Ad 4 wszystko o co pytasz było wałkowane już na wszystkie chyba możliwe sposoby przeczytaj może chociażby ten wątek (wiem, że 100 stron to dużo ale da się) to będziesz miał jakiś pogląd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 04.11.2013 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 widzę, że się powtórzyłem, ale nie widziałem, że Pyxi odpowiedział, sorki za niepotrzebny post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.