Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja pompy ciepła "tymi ręcami" robiona


rwxw

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

?:confused:

 

Jakaś magiczna wartość te +28 C?/?

 

Ani nie magiczna ani zdrowotna, aby uzyskac w łazience +24 temp. posadzki musi byc > 28 oC, srednio z obliczeń wychodzi ok 28.5 oC. Temp. zasilania musi byc jeszcze wyższa, obliczeniowo nie zdarzyło mi sie zejsc ponizej 33 oC dla temperatur obliczenowych czyli od -16 do -24 w zaleznosci od strefy klimatycznej

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asolt

W łazience się bywa a nie mieszka...

Zwykle z.. gołym grzbietem sie bywa...

Dlatego akurat TAM temperatura podłogi może (i zwykle - jest) wyższa.

Dla reszty domu +28 to dość (w mrozy).

Ale lepiej jest, jak podlogówka nie jest spaprana, wtedy wychodzi niższa.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asolt

W łazience się bywa a nie mieszka...

Zwykle z.. gołym grzbietem sie bywa...

Dlatego akurat TAM temperatura podłogi może (i zwykle - jest) wyższa.

Dla reszty domu +28 to dość (w mrozy).

Ale lepiej jest, jak podlogówka nie jest spaprana, wtedy wychodzi niższa.

 

Adam M.

Temperatura podłogi zależy od strat cieplnych.Ja w salonie na parterze przy - 20 C i +23 C w pomieszczeniu mam podłogę o temperaturze 26 C(mierzone pirometrem) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura podłogi zależy od strat cieplnych.Ja w salonie na parterze przy - 20 C i +23 C w pomieszczeniu mam podłogę o temperaturze 26 C(mierzone pirometrem) .

 

I wszystko sie zgadza, temp. które podaje zawsze odnosza sie do temp normowych, 23 oC normowe nie jest i wymaga przeliczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie magiczna ani zdrowotna, aby uzyskac w łazience +24 temp. posadzki musi byc > 28 oC, srednio z obliczeń wychodzi ok 28.5 oC. Temp. zasilania musi byc jeszcze wyższa, obliczeniowo nie zdarzyło mi sie zejsc ponizej 33 oC dla temperatur obliczenowych czyli od -16 do -24 w zaleznosci od strefy klimatycznej

To było raczej retoryczne pytanie w kontekście taryf i rozstawu rurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie magiczna ani zdrowotna, aby uzyskac w łazience +24 temp. posadzki musi byc > 28 oC, srednio z obliczeń wychodzi ok 28.5 oC. Temp. zasilania musi byc jeszcze wyższa, obliczeniowo nie zdarzyło mi sie zejsc ponizej 33 oC dla temperatur obliczenowych czyli od -16 do -24 w zaleznosci od strefy klimatycznej

To było raczej retoryczne pytanie w kontekście taryf i rozstawu rurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asolt

W łazience się bywa a nie mieszka...

Zwykle z.. gołym grzbietem sie bywa...

Dlatego akurat TAM temperatura podłogi może (i zwykle - jest) wyższa.

Dla reszty domu +28 to dość (w mrozy).

Ale lepiej jest, jak podlogówka nie jest spaprana, wtedy wychodzi niższa.

 

Adam M.

 

24 oC w łazience jest temp. normową i do takiej sie odnoszę. Są wytyczne do projektowania oraz normy które trzeba spełnić, jezeli ktos zyczy sobie wartosci inne niz normowe nie ma problemu. Wszystko do przeliczenia. To ze niektórym wychodzą inne temp. z pomiarów wynika zapewne ze nie wszystkie warunki normowe są zchowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by Ci to tak delikatnie....

 

Ty to liczysz, masz normy, znasz zasady a ja to nawet wykonuję, jak muszę.

 

Policz, tak dla siebie, ile stC miałaby podłoga kryta aluminium, miedzią, ołowiem...

Ile wtedy stC miałaby woda w rurkach...

 

Jak kto fatalnie spartaczy podłogówkę to nie ma zmiłuj! MUSI pchać cieplejszą wodę, aby chałupę zagrzać.

WCALE nie oznacza to, że temperatura powierzchni podłogi będzie wysoka!

Czysta fizyka.

"Są wytyczne do projektowania oraz normy które trzeba spełnić,"

Tak!

WTEDY wychodzi tak, jak policzyłeś.

A jak kto nie spełni?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ma być nocna taryfa to automatem oznacza że w podłodze trzeba akumulować energię czyli możesz zapomnieć o +28, i trzeba będzie dawać +35, a to z kolei automatem oznacza że nawet przy rozstawie rurek co 30cm przekroczysz 60W/m2 czyli nawet w wielkie mrozy -20 rozstaw co 30cm będzie wystarczający

 

chcesz się bawić w rozstaw co 10cm to trzeba zrezygnować z nocnej taryfy, grzać 24h/dobę i co najważniejsze nauczyć swoją PCi obniżania temperatury zasilania w zależności od potrzeb

Inna rzecz ,że moje wątpliwości dotyczyły tego wpisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy czasami ,a gęste ułożenie = niższa temperatura zasilania .A PC lubi niską temperaturę.

A jak niska temperatura to większa samoregulacja ogrzewania.

Masz rację ,że dawanie wszędzie 10 cm jest bez sensu.Najlepiej policzyć .Ale z 10 cm bym nie rezygnował.

Dobrze napisane!

Tylko samoregulacji nie wiązałbym z temperaturą czynnika, tylko z temperaturą powierzchni elementów grzewczych (tutaj podłogi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jest to oczywiste innym razem napiszę jaśniej .Te dwie temperatury są ze sobą powiązane dość ściśle.Czy jeszcze coś napisałem nie do końca jasno.Nie zdarza się jednak aby obniżenie temperatury wody w rurach spowodowało podniesienie temperatury powierzchni posadzki już istniejącej.

Założyłem że pewne zjawiska są oczywiste:yes:

Dobrze napisane!

Tylko samoregulacji nie wiązałbym z temperaturą czynnika, tylko z temperaturą powierzchni elementów grzewczych (tutaj podłogi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by Ci to tak delikatnie....

 

Ty to liczysz, masz normy, znasz zasady a ja to nawet wykonuję, jak muszę.

 

Policz, tak dla siebie, ile stC miałaby podłoga kryta aluminium, miedzią, ołowiem...

Ile wtedy stC miałaby woda w rurkach...

 

Jak kto fatalnie spartaczy podłogówkę to nie ma zmiłuj! MUSI pchać cieplejszą wodę, aby chałupę zagrzać.

WCALE nie oznacza to, że temperatura powierzchni podłogi będzie wysoka!

Czysta fizyka.

"Są wytyczne do projektowania oraz normy które trzeba spełnić,"

Tak!

WTEDY wychodzi tak, jak policzyłeś.

A jak kto nie spełni?

 

Adam M.

 

Jak by to powiedziec i liczę i wykonuję, moze nawet czesciej niz Ty i co najdziwniejsze sprawdza sie w kazdym przypadku. Oznacza to tylko tyle ze i obliczenia ozc są wykonane poprawnie i obliczenia podłogówki na ich podstawie równiez wykonane poprawnie. Liczę zawsze tak aby okreslić najmniejszą mozliwą temperature zasilania i to niezaleznie od rodzaju zródła grzewczego, po prostu optymalnie. Praktycznie w kazdym przypadku temperaturę tą determinuje łazienka, bardzo rzadko pokoje o duzych stratach z grubym parkietem, najczesciej nawet przy 10 cm zostawu mocy w łazience brakuje i trzeba ją uzupełnić grzejnikiem drabinkowym, na ogrzewanie scienne uzupełniające mało kto sie zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy czasami ,a gęste ułożenie = niższa temperatura zasilania .A PC lubi niską temperaturę.

A jak niska temperatura to większa samoregulacja ogrzewania.

Masz rację ,że dawanie wszędzie 10 cm jest bez sensu.Najlepiej policzyć .Ale z 10 cm bym nie rezygnował.

 

Z 10 cm nie ma co rezygnować, coraz czesciej zauważam pokrycia posadzek parkietem i to czasami 2 cm, PC i parkiet bardzo lubią niską temp. zasilania, a zmniejszenie rozstawu jest jedym z mozliwych rozwiązan, drugim jest zmniejszenie dT oczywiscie w rozsądnych granicach, ostatnio przeliczałem na żądanie inwestora taka zmiane dT z 5 oC na 3 oC, z obliczen wynika ze temp. zasilania spadła srednio 1 oC. Nie jest to duzo i trzeba dokłanie przeliczyc czy sie opłaca biorąc pod uwagę instalcję wiekszych pomp obiegowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 10 cm nie ma co rezygnować, coraz czesciej zauważam pokrycia posadzek parkietem i to czasami 2 cm, PC i parkiet bardzo lubią niską temp. zasilania, a zmniejszenie rozstawu jest jedym z mozliwych rozwiązan, drugim jest zmniejszenie dT oczywiscie w rozsądnych granicach, ostatnio przeliczałem na żądanie inwestora taka zmiane dT z 5 oC na 3 oC, z obliczen wynika ze temp. zasilania spadła srednio 1 oC. Nie jest to duzo i trzeba dokłanie przeliczyc czy sie opłaca biorąc pod uwagę instalcję wiekszych pomp obiegowych.

Napisałeś jakby temperatura posadzki zależałe od obliczeń:D >( tylko dygresja nie zarzut)

Oczywistym jest ,że wazna jest temperatura średnia .podnosząc powrót obniżasz zasilanie.Tylko opory rosną nieliniowo.I pompowanie kosztuje.

Tak naprawdę temperatura podłogi zależy tylko i wyłącznie od strat cieplnych pomieszczenia i żądanej temp pomieszczenia.

Czasem walczymy ,zeby obniżyć temperaturę parkietu poniżej 26 -28 * ,a w lecie mamy 35 C.

A co jak się ktoś położy .?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czyli we wszystkich pomieszczeniach ułożyć co 10cm, a w łazienkach co 7cm plus kaloryfer drabinkowy (do wieszania i suszenia ręczników)?

Kto jest przeciwny proszę o wytłumaczenie łopatologiczne laikowi minusów tego rozwiązania i nakierowanie na dobrą drogę. :)

 

Tylko nie zrób za długich pętli , tak do 80 mb

będzie dziąlć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...