Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja pompy ciepła "tymi ręcami" robiona


rwxw

Recommended Posts

Nie nie. Mam znajomego dobrego spawacza ale wole nie wyjść na idiotę przy nim :)

Przecież nie będę spawał rury do rury tylko rurę do ścianki belki.

 

Ale ok, zrozumiałem. Czoło do czoła - czyli tak jak wydawało mi się za pierwszy razem

Edytowane przez lorak86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Normalnie pospawaj to czoło do czoła. Jak inaczej przyspawać rurę do rury o tym samym rozmiarze?

 

Sa jeszcze mufy. :)

 

Nie nie. Mam znajomego dobrego spawacza ale wole nie wyjść na idiotę przy nim :)

 

Przede wszystkim nie mow majac na mysli otwor - "dziura". Najlepiej wogole nic nie mow.

Moze sie uda. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam pytanie o sprawdzanie szczelności pompy ciepła. Czy dobrze wyczytałem, że np przy czynniku powiedzmy 407C ciśnienie próbne powinno wynosić co najmniej 30 barów?

Bazując na opinii niektórych chłodniarzy, wystarczy 25 bar/24 godziny.

 

Ponieważ przekraczanie dopuszczalnych ciśnień dla urządzeń nie wydaje się dobrym pomysłem, należy tę próbę wykonać bez podłączonego presostatu LP.

Jeśli montaż dopiero przed Tobą, proponuję wyprowadzić sobie rurkę z zapasem i zalutować. Po próbie wysokim ciśnieniem podłączysz presostat LP i sprawdzisz to połączenie azotem pod niższym ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Zigobar Właśnie o to mi chodziło. Tak właśnie myślałem aby LP podłączyć po testach na wysokim ciśnieniu. Pompe będę budował w oparciu o R290. Wszystko będzie lutowane: presy, filtr, TZR. Wszystko jest zazwyczaj na 35 do 45 barów. Tylko z tym LP nie pasowało mi, bo Danfoss na stronie podaje że "maksymalne ciśnienie próbne 20 bar". Chłopaki na elektrodzie piszą że testuję pompy na 30 bar ale nigdzie nie znalazłem aby przed testami odłączali LP stąd zaciekawiła mnie ta kwestia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa.

Dzisiaj kupiłem z największym rabatem akcesoria do rozdzielacza.

Okazuję się, że ten zawory to największy koszt w rozdzielaczu.

10x Zawór kulowy 1"

2x Zawór kulowy 6/4"

2x Odpowietrznik

410zł brutto

Trochę się zdziwiłem. Zawory, które użyję tylko RAZ są najdroższą inwestycją w rozdzielaczu.

Czy jest to normalne?

 

Dobrze, że będę miał wszystkie pętle takie same bo jeszcze doszły by rotametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja często słyszę: parę rurek, tu nic nie ma, co tyle kosztuje?

Przy pompie ciepła: tu nic nie ma, co tyle kosztuje?

Odwierty, zwykła dziura w ziemi i rura, co tyle kosztuje?...

Wracając do tematu:

Śrubunki przewidziałeś (albo zawory ze śrubunkami)? Czy na sztywno wszystkie pętle montujesz? Nie jest to dobra sprawa w przypadku konieczności demontażu/uszczelnienia jednej pętli, a to się zdarza.

 

Według mnie rozdzielacz z czarnej stali do błąd. Zdziwisz się jak to będzie wyglądało za pięć lat. Nieważne czym pomalujesz i jak zaizolujesz. I tak zardzewieje od zewnątrz w "dogodnym" miejscu. A za 15 lat jak będziesz miał potrzebę tam pomajstrować to całość razem z zaworami wyrzucisz na złom i będziesz kombinować dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozum mnie źle ale myśląc o PC spodziewałem się sporych kosztów.

Chodzi tylko o to, że te zawory potrzebne są tylko do napełnienia.

Dam śrubunki na głównych rurach przy rozdzielaczach. Czyli 6/4 dwa śrubunki.

 

Za 15lat jak rdza zeżre (a liczę na 30lat) zamontuję rozdzielacz z PP bez zaworów na każdej pętli bo układ będzie już napełniony.

A dalej zostaną mi zawory na głównych rurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na głównych śrubunki są mniej potrzebne, nawet może ich wcale nie być.

Najbardziej upierdliwą sprawą jest brak jakichkilwiek śrubunków na sekcjach jeśli jest ich więcej niż dwie....

Jeszcze w ciasnej studzience...

Śmieję się bo często "przerabiam" takie sytuacje ;)

 

A rozdzielacza bez zaworów to nie wyobrażam sobie w ogóle. Ale wszystko przed Tobą.

Jest taka piosenka Kazika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że takie śrubunki to dobra sprawa. Ale przyznasz, że na żadnych rozdzielaczach gotowych od różnych producentów nie widziałem nigdy żadnego śrubunku. Zawsze można zwiększać koszta instalacji.

Mogę przecież dodać 10 rotametrów. Mogę dać wszędzie śrubunku. Tylko gdzie tu jakakolwiek oszczędność?

Wolę te pieniądze włożyć w większą ilość pętli. A rozdzielacz z czego by nie był i tak będzie do wymiany za kilkanaście lat.

 

 

Tak jak pisałem. Następny rozdzielacz będzie pewnie z innego materiału.

 

Oczywiście dzięki za rady. Może przed ostateczną instalacją dodam jeszcze te śrubunki (bo koszt to "aż" 150zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to przerabiałem nie raz i chciałem Tobie oszczędzić nerwów i niecenzuralnych słów Twoim sąsiadom: Masz 10 przyłączy do sekcji - to co najmniej 20 połączeń gwintowanych. Co będzie gry na jednej dasz za mało pakuł/nici/teflonu i będzie ciekło? Już słyszę te panienki podczas demontażu ;)

Albo dasz za dużo pakuł i pęknie korpus zaworu? Pewnie zimą ;)

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że pomagasz.

Poprawię wg Twoich zaleceń.

 

Dam śrubunki na każdą pętle. Tak jak pisałem - koszt 150zł to jest prawie nic.

Tu gdzie na zdjęciu są kształtki ocynkowane ja dam śrubunki kątowe 6/4. Może być?

Nie będę robił w ogóle żadnych połączeń oprócz jednego z zaworem - czy to połączenie może być skręcane? Nie mam jak zgrzać i już kupiłem złączki PE32x1" (10szt.) i PE50x6/4" (2szt.)

Coś jeszcze podpowiesz?

Edytowane przez lorak86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Mam pytanie, przepraszam że może inny temat ale chodzi o pompę ciepła. Chcę pompę z DZ tylko nie rozumiem jednej rzeczy. Jeżeli podłogówka czy tam cały układ chodzi np. z temp. 40 stopni. To jaką wy macie temperaturę CWU???? Bo chyba nie stosujecie dwóch pomp ciepła że do CWU pompa powietrze. Bo ja myślałem i mam taką nadzieję że tak jest że np. zawór 4 drożny miesza i na podłogówkę wyrzuca powiedzmy 35 stopni a 60 płynie do CWU.

Czytając też to jak piszą ze temp. CWU 50 stopni z pompy ciepła powietrze. To jak dla mnie mało. Bo paląc u teściów w domu na starej instalacji gdzie nie ma żadnych zaworów 4 czy 3 drożnych i utrzymując 50 stopni w całym układzie to jak dla mnie to woda jest w sam raz do kąpieli a do mycia naczyń do taka sobie. Jak napalę w piecu na 60 - 65 i tylko grzeje na CWU czyli grawitacyjnie to w tedy już jest super. Może mnie ktoś oświecić jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj na stronach producentów Pomp.

Pompa oddzielnie ogrzewa wodę użytkową.

A co do temperatur to nie mogę zrozumieć ludzi. Albo walą na ślepo te temperatury albo nie mają czucia.

Przecież wg wszystkich standardów temperatura wody do kąpieli powinna wynosić 38*C.

Nawet we wszystkich nowoczesnych bateriach taka wartość jest zaznaczana.

 

Zmierz sobie temperaturę z kranu po kilku sekundach zwykłym termometrem.

U mnie w bloku max osiąga 47 i taka woda PARZY.

 

TUTAJ masz odpowiedź na Twoje pytania.

 

A wracając do rozdzielacza dla poziomego kolektora to jutro spawacz zaczyna pracę więc będę wrzucał zdjęcia i fajnie gdyby ktoś sprawdził czy ma to ręce i nogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozdzielacz z czego by nie był i tak będzie do wymiany za kilkanaście lat.

 

Z takim podejsciem jest niestety jeden problem. Wymiana zazwyczaj nie jest planowana z wyprzedzeniem czynnoscia obslugowa, tylko nagla naprawa awarii. Co "najdziwniejsze" taka awaria nie wystapi na wakacjach, ale raczej w okolicach ferii zimowych. Bedzie jazda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podłogówka czy tam cały układ chodzi np. z temp. 40 stopni. To jaką wy macie temperaturę CWU???? Bo chyba nie stosujecie dwóch pomp ciepła że do CWU pompa powietrze. Bo ja myślałem i mam taką nadzieję że tak jest że np. zawór 4 drożny miesza i na podłogówkę wyrzuca powiedzmy 35 stopni a 60 płynie do CWU.

Czytając też to jak piszą ze temp. CWU 50 stopni z pompy ciepła powietrze. To jak dla mnie mało..

 

40*C w podloge? To sienigdy przy pompie ciepla nie ma prawa zdarzyc. :)

 

50*C to faktycznie nieco za malo...... zeby wyhodowac sobie bomble wypelnione surowica, ale wystarczajaco duzo, zeby rzesiscie zaklac po wlozeniu pod taka wode lapy na sekunde. Gwarantuje Ci, ze nie wysiedzisz dluzej niz minute w wannie z woda 43*C.

Jesli jednak wysiedzisz ponad 30 sekund, to mozcie sie tego wieczoru nie zabezpieczac. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...