Pyxis 06.04.2017 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2017 Jeżeli byłoby to takie proste, to dobieramy DZ do domu, PC przewymiarowujemy np. x 2,4 jedziemy na małym DZ i dużej pompie w 100% na II T. Nie będzie to sensownie działało. Będzie problem z temp. DZ, grzaniem CWU, oddawaniem ciepła do GZ. To wlasnie tak dziala, tylko nie w skali ktora podales, bo te zaleznosci nie sa funkcja liniowa (jak slusznie zuwazyles wczesniej). Przy przewymiarowywaniu rzedu 240% faktycznie moze nam nie starczyc mocy DZ do obsluzenia tak mocnego urzadzenia. Jednak poruszajac sie w realnych przewymiarowaniach dla grzania w tanim pradzie (a tu wystarczy przewymiarowac max 30-40%) nie musimy manipulowac wielkoscia DZ, bo ilosc energii potrzebnej do ogrzania domu nam sie nie zmieni, a moc DZ bedzie wystarczajaca. Zmieni sie tylko predkosc jej dostarczenia - pompa bedzie pracowala krocej niz nominalne 1800h/sezon z minimalnie gorsza sprawnoscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 07.04.2017 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 I doszliśmy do tego, że do domu dobieramy pompę, a do niej DZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 07.04.2017 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 (edytowane) I doszliśmy do tego, że do domu dobieramy pompę, a do niej DZ. W zasadzie to wyszło, że to jeden grzyb -- a dyskusja jest akademicka. Polejcie (glikolu)! Edytowane 7 Kwietnia 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 07.04.2017 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 Ale się rozwinęło.... Mam mieć na poniedziałek ozc to dodam. A co do dolnego źródła to Audytor przyją DZ meandryczne w rozstawie co 1,2m. Z obliczeń podobno wyszło około 630m ale coś pokombinował przy rozstawie rur i rozrosło się do ponad 800m. Ma zmienić na spiralny, przeliczyć i podesłać ozc. zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 07.04.2017 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 Tylko niech się przyłoży do tego OZC a nie po łebkach bo jeszcze wyjdzie że na dom 150mkw potrzebna będzie pompa z 12kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 07.04.2017 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 Tylko niech się przyłoży do tego OZC a nie po łebkach bo jeszcze wyjdzie że na dom 150mkw potrzebna będzie pompa z 12kW Tak jak wcześniej pisałem, podobno wyszła 8,3kW. Dopóki nie dostane wyników to nie wiem na jakiej podstawie to wyszło. Jak się nie przyłoży to liczę, że koledzy z forum to wyłapią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lorak86 08.04.2017 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Czy tutaj naprawdę nie ma żadnego moderatora? Przez 5 stron same kłótnie nie na temat. Ponawiam pytanie Panowi chyba jest to dobry temat. Coś gdzieś mi zadzwoniło ale nie wiem gdzie. Jak można wykorzystać pompę (chodzi dodatkową pętle) do odmrożenia wjazdu do garażu? Mój podjazd będzie miał aż 11m i chciałem jakoś pomęczyć ten temat. Ogrzewałbym oczywiście dwa pasy o szer. 50cm na koła. Czyli aż 11mkw Maty czy kable elektryczne odpadają. Zbyt duży koszt eksploatacji. A jeśli to nie da rady zostanie instalacja elektryczna po taniości plus łopata Tyle mi zadzwoniło: Rozkładam rury PEX i uzupełniam je roztworem z glikolu w układzie zamkniętym. Wewnątrz instaluję płytowy wymiennik ciepła i w taki sposób ogrzewam glikol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 08.04.2017 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Czy tutaj naprawdę nie ma żadnego moderatora? Przez 5 stron same kłótnie nie na temat. Ponawiam pytanie Hej, musisz przyjąć jakieś 100W/mkw, i będzie to itak dość powolne ale działa. Temat z glikolem, płytówką jest ok, ale musisz przewidzieć też dodatkowy rozdzielacz. Bo jak chcesz uzyskać 100W to musisz rozłożyć rurki gęsto. Ja na to co widzisz około6mkw, mam 600W kabla, ale zrąbałem izolację od gruntu i przez to bardzo to trwa. Trzeba pomyśleć też o sterowanie, czujnik opadów i śniegu to drogi temat, można zrobić to fajnie na czasówce na klik. Czyli wciskasz klik i chodzi przez np. 6godzin. Bo w godzinę jak masz polbruk to nic nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janek795 08.04.2017 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 (edytowane) No temat wraca do normy Słuchajcie a takie może głupie pytanie .. w poniedziałek chce nabić podłogówkę i ogólnie wiadomo jak. Ale co z nitkami od pompy do rozdzielaczy. Wszędzie tylko zakręcić zasilanie i powrót potem wiadomo każda pętla przez zaworu na końcu belki. No a co z nitkami z kotłowni do rozdzielaczy jak i pompą ? Jak to zrobić aby było dobrze. Zrobiłem sobie w kotłowni na zasilaniu przez rozdzieleniem na parter/piętro (osobne nitki) tak jak do napełniania DZ. Czy tak mogę napełnić podłogówkę z jednego miejsca w kotłowni zamiast każdy rozdzielacz osobno w mieszkaniu ? Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez Janek795 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 09.04.2017 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Posty nie związane z tematem tego wątku przenisłem TUTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.04.2017 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2017 Bzdura! Do zapotrzebowania na energię domu dobiera się urządzenie grzewcze (pompę), a dopiero do niej dobiera się kolektor Skoro juz doszlismy do porozumienia odnosnie zageszczania rurek i spadku Tz, to moze teraz warto rozprawc sie z tym mitem? Chetnie bym tu widzial Klarneta jako "recenzenta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 11.04.2017 05:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Sam jesteś mit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 11.04.2017 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Sam jesteś mit. Madrego i milo posluchac. Mi sie wydaje, ze metodyka doboru DZ to temat istotny, tym bardziej, ze czesto "liczysz" to pytajacym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lorak86 12.04.2017 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) Hej, musisz przyjąć jakieś 100W/mkw, i będzie to itak dość powolne ale działa. Temat z glikolem, płytówką jest ok, ale musisz przewidzieć też dodatkowy rozdzielacz. Bo jak chcesz uzyskać 100W to musisz rozłożyć rurki gęsto. Trzeba pomyśleć też o sterowanie, czujnik opadów i śniegu to drogi temat, można zrobić to fajnie na czasówce na klik. Czyli wciskasz klik i chodzi przez np. 6godzin. Bo w godzinę jak masz polbruk to nic nie zrobisz. Co do sterowania to interesuje mnie jego brak Oczywiście ze względów finansowych. Po prostu wolę kupić programator (30zł) taki co się do gniazdka wpina, a do niego wpiąć pompę. Przed snem pójdę i załączę go do godziny 6:00 (taryfa nocna) i po problemie. Ogrzewane dwa pasy po 50cm szerokości i 11m długości. Na 50cm szerokości wystarczą 4 rurki fi 20. Dobrze by było puścić na jedno koło obieg dwu krotnie czyli: Zapętlić jak zwyczajną podłogówkę. Każdy obieg miałby po 50m Tylko jak wygiąć tak rurkę Trzeba przemyśleć rozkład rurek. Oczywiście odpływ mam. Na samym dole wjazdu do garażu (zielona linia) jak i w samym garażu (awaryjnie). Wszystko na rurach PEX 20mm. Aby było jeszcze taniej można użyć takich 2 trójników zamiast rozdzielacza? Link Obiegi z różnicą 2m Szkoda kasy na rozdzielacz belkowy na podjazd do garażu. Od każdego trójnika rurą do płytowego wymiennika ciepła. Koszt samej instalacji pod kostką brukową: Rura jakieś 300zł Styrodur 20szt. ??? zł Nie znam ceny ponieważ nie wiem jaka grubość. Koszty pozostałe: Pompa ???zł Programator 30zł Trójniki i podłączenie 100zł Płytowy wymiennik ???zł zależy o jakiej mocy Glikol nie wiem ponieważ użyje tego z Kolektora poziomego. Czy jest to dobre rozwiązanie? Czy nie obciąży mi to za bardzo pompy, a raczej portfela? (załączane tylko na nocnych taryfach) PS. Nie chodzi mi o jakieś super nowoczesne wypasione ogrzewanie. Tylko o wjazd do garażu ponieważ jest trochę stromy. Resztę chodnika czy wjazd na posesję odśnieżę se łopatą. Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez lorak86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lorak86 20.04.2017 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 nikt na forum nie podgrzewa podjazdu do garażu czy chodnika?Jakieś stare tematy były ale bez żadnych konkretów. Gdzieś wyczytałem, że jest to fajna opcja przy pompach ciepła dlatego pytam w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 20.04.2017 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Witam wszystkich w tym jakże zacnym temacie Przeczytałem temat do 68 strony i chylę czoła przed Założycielem jak i wszystkimi, którzy wnieśli tu wiele merytorycznych informacji. Dom zacznę budować, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, na wiosnę 2018. Myślałem, ze za pompę musiałabym zapłacić około 40 -50 tys., a widzę, że bliżej do 20-25 wyjdzie 'tymi ręcami' i na pompie właśnie stanie, zwłaszcza, że chyba sama się prosi, bo: - Działka 30 ar, więc jest miejsce na kolektor - ze spadkiem od domu w dół - Glina (chyba, bo w badaniu geologicznym nie pada to słowo), ale w każdym razie grunt spoisty, chociaż bez wód gruntowych wysokich, nawet mam zaznaczone, że brak widocznych nasączeń , więc sucho, ale piach to nie jest w każdym razie - brak gazociągu (mniej opcji do przemyśleń) Zamierzam przeczytać cały temat, ale póki co zastanawia mnie sprawa zapasowego źródła ogrzewania, a w zasadzie tego czy ma ono sens. Planuję PC GW i wentylację mechaniczną z reku, a więc nie mając kominka nie muszę budować komina (kilka tys oszczędności - ile? nie wiem ze 4?) i odpada koszt kominka samego w sobie, a dla romantyzmu nie jest mi potrzebny . Dom będzie z silikatów + 20 cm styro, więc ciężka konstrukcja nie wychłodzi się tragicznie nawet jakby brakło prądu na 2 dni, czy tak? W razie kompletnej katastrofy energetycznej mógłbym wynająć na parę dni agregat i trudno, ale to baaaardzo mało pradopodobny scenariusz. 100% podłogówka, 165m2, nie biorę pod uwagę, że pompa może nie dąc rady ogrzać domu i będzie wymagała wspomagania...po to czytam ten watek. dom wygląda tak: http://www.dobredomy.pl/projekt/ines/ No nic czytam dalej, bo za godzinę kończę prace i nie będzie czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 20.04.2017 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Widze, ze mieszkasz w regionie w miare cywilizowanym, wiec jakiejs wielkiej tragedii z pradem byc nie powinno. Oczywiscie moze sie zdarzyc, ale takim domu, to do zmarzniecia przynajmniej doba, a do jakis powazniejszych "dolegliwosci" to pewnie ze 3-4 dni. Jest czas, zeby cos zorganizowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.04.2017 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Ogólnie dobre założenia.Co do projektu.W kuchni i górnej lewej łazience trzeba będzie dość długo czekać na ciepłą wodę. Trzeba koniecznie pomyśleć o bardzo dobrej izolacji rur cyrkulacji CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 20.04.2017 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 I jeszcze jedna sprawa: Mam nadzieje, ze nie bierzesz na powaznie tych kosztow budowy podanych przy projekcie. Gdzies im "zginelo" 200 tys zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 20.04.2017 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 @Pyxis, Na 350 000 nie liczę, natomiast 400 000, maaax 450 000 już owszem, nie wliczając ogrodzenia, kostki na działce, meblowania. Budowa metodą gospodarczą naturalnie.Myślę, że 2 takie same domy można zbudować za 400 000 lub za 700 000...np. mój kumpel w domu, co prawda większym, bo 250m2 użytkowych za kompletna instalacje wodociagowa + CO (pompa gw + kominek PW + podłogówka) + oczyszczalnia płaci 170 000zł, ale palcem nie kiwnie...ja tam wolę kiwnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.