Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja pompy ciepła "tymi ręcami" robiona


rwxw

Recommended Posts

Linia peszla tworzy gladki łuk, aby latwo przeciagnac sztywny polietylen.

Co do odpowietrzenia w studni, musze przemyslec.

Moze dac tam pierwszy odpowietrznik, a kolejny juz w kotlowni?

 

No to jesli nie ma ostrych lukow, to jest szansa, ze sie uda. :)

 

Odpowietrznik dajesz i na rozdzielaczu i w katlowni, tylko jak sobie zrobisz przed petla syfon, to nic one nie pomoga niestety. Najlepiej zrobic tak, zeby grawitacja przynajmniej nie przeszkazdzala za bardzo, jesli juz ma nie pomagac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Racja Pyxis. Z odpowietrzeniem moze byc zbyt duzo komplikacji.

Caly pionowy rozklad dolnego zrodla nalezy potraktowac jako najprostrza ucieczke powietrza w kierunku kotlowni.

Jesli juz chce eksperymentowac z wyciagnieciem ciepla z deszczowki zalegajacej w studni to moze tak.

Rozdzielacz przygotowany na 5 petli.

4 x 200 mb Pe 32 poziomo + 5ta petla spiralnie zanurzona w wodzie.

Dlugosc zanurzonej petli trzeba by przemyslec, aby nie zamrozic studni, oczywiscie inaczej wyregulowana na zaworach niz pozostale 4 petle.

W studni znajduje sie 1.5 m3 wody gruntowej i deszczowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlugosc zanurzonej petli trzeba by przemyslec, aby nie zamrozic studni, oczywiscie inaczej wyregulowana na zaworach niz pozostale 4 petle.

W studni znajduje sie 1.5 m3 wody gruntowej i deszczowej.

 

Jesli dobrze licze, to zamrozenie 1500l wody to wydatek energetyczny rzedu 140kWh. Tyle z niej wyciagniesz pod warunkiem, ze nie bedzie pobierala ciepla z gruntu. IMHO nie bedzie to latwe zadanie nawet dla pelnowymiarowej piatej petli:-) Jak przypadnie po 2kW mocy chlodniczej na petle, to masz 70h pracy pompy "ciurkiem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak warto.

Zasoby ciepła w takiej studni, są pokaźne.

Będzie dodatkowo regenerowana deszczówką przy każdym opadzie.

Dzięki za obliczenia Pyxis.

Dlaczego odradzasz zawory zgrzewane ??

Tak sobie myślę,że po prawidłowym ich ustawieniu, raczej nie będzie się ich używało, więc może nie potrzeba kupować jakiś mega wypasionych.

Edytowane przez Ceslav
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdzie na napisalem, ze odradzam. Po prostu u siebie mam stalowe. Latwiej "serwisowac" taki po czasci rozbieralny kolektor i to zaleta, ale te z tworzywa pewnie nie do zdarcia sa przez korozje. Nie wiem jak z wytrzymaloscia ich jest, bo taki nieruszany kilka lat zawor kulowy to niejednokrotnie mlotkiem trzeba zakrecac. Moze plastiki tak nie maja, nie wiem. :)

 

BTW:

W okresie najwiekszego zapotrzebowania na cieplo deszczowki nie ma. Jest co najwyzej woda roztopowa o temp 0*C, wiec nie za mocno zregeneruje. Wiecej ciepla z gruntu przelezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Mam małe pytanko zrobiłem OZC (na tyle na ile potrafiłem :) ) i wyszło mi Projektowe obciążenie cieplne 5121W z tego co czytałem na podstawie tego dobiera się moc pompy. A więc dodając jeszcze potrzebę grzania wody pompa 7 kW powinna wystarczyć czy tak?

Różnica w cenie między pompą 7 a 9 jest minimalna czy zamiana na większą będzie dużym błędem jakie są tego konsekwencje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Mam małe pytanko zrobiłem OZC (na tyle na ile potrafiłem :) ) i wyszło mi Projektowe obciążenie cieplne 5121W z tego co czytałem na podstawie tego dobiera się moc pompy. A więc dodając jeszcze potrzebę grzania wody pompa 7 kW powinna wystarczyć czy tak?

Różnica w cenie między pompą 7 a 9 jest minimalna czy zamiana na większą będzie dużym błędem jakie są tego konsekwencje ?

 

Jesli cyferki z OZC sa mniej wiecej prawdziwe, to 7mka wystarczy, ale ja bym kupil wieksza 9tke i nastawil sie na grzanie w taniej taryfie. Oszczednosci sa spore. Duzo sie tutaj nad tym "rozwodzimy" i sa prezentowane zuzycia dla poszczegolnych domow.

Konsekwencja bedzie krotszy dobowy czas paracy pompy a co za tym idzie, mniejsza ilosc godzin przepracowanych w sezonie przez popmpe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli cyferki z OZC sa mniej wiecej prawdziwe, to 7mka wystarczy, ale ja bym kupil wieksza 9tke i nastawil sie na grzanie w taniej taryfie. Oszczednosci sa spore. Duzo sie tutaj nad tym "rozwodzimy" i sa prezentowane zuzycia dla poszczegolnych domow.

Konsekwencja bedzie krotszy dobowy czas paracy pompy a co za tym idzie, mniejsza ilosc godzin przepracowanych w sezonie przez popmpe.

 

Że się wtrącę, jak to się ma do podgrzewania CWU, które podgrzewane jest w 90% przypadków od ok. 40C do 50C?

 

Pozdrawiam,

Wojtek R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wazne. To glowny powod dla ktorego nie mozna "przeginac" z moca PCi. Do siebie zakupilem zbiornik 300l biwalentny (ma 2 wezownice) i zostaly one spiete w szereg. W zezonie grzewczym gdy temperatury DZ sa stosunkowo niskie, problemu generalnie nie bedzie. Zaczyna sie on pojawiac jak DZ ma nascie stopni a moc grzewcza pompy wzrasta z 12 do 15-16kW.

U mnie rozsadnym kompromisem jest 47*C na CWU. Jak ustawie 49*C, to zaczyna sie delikatne taktowanie w koncowce cyklu (1x sie dodatkowo zalacza - tak mialem w sierpniu). Mozna to zniwelowac podniesieniem max temperatury skraplania, ale szkoda zarzynac sprezarke.

 

Pompa u mnie na CWU pracuje teraz okolo 1h na dobe. Generalnie im krocej tym lepiej, bo wiecej zostaje czasu na grzanie podlogi :)

Edytowane przez Pyxis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wszystko jasne poza tym, że nie rozumiem skąd bierze się taktowanie przy wyższej temp. CWU tak jak u Ciebie przy 49C.

 

Pompa ma zabezpieczenie przed zbyt wysoka temperatura wody zasilajacej zasobnik CWU. Wraz ze wzrostem temperatury w zasobniku rosnie tez temperatura powrotu wody grzejacej zasobnik. Pompa ma coraz wyzsza temperature na zasilaniu i w penym momencie dochodzi do zadzialania zabezpieczenia. U mnie przy grzaniu do 47*C wody temperatura skraplacza to 57-58*C a wylaczanie mam ustawione na 59*C (wg termometru pompy), wiec taktowanie nie wystepuje. Jak zagrzeje troszke wyzej, to wchodze w zakres wylaczenia sprezarki.

 

Mam nadzieje, ze opisalem w miare jasno. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze opisalem w miare jasno. :)

 

Jak najbardziej :yes:

Czy dane na temat tych temperatur panujących wewnątrz sprężarki i jej dopouszczalnej wartości są zawarte w instrukcjach pomp czy trzeba "molestować" instalatora by to podał i odpowiednio ustawił pompę do grzania CWU?

 

Pozdrawiam,

Wojtek R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rwojtek

Jeśli elementem sprzęgającym obwody będzie wężownica, to zadbaj o to, aby miała wystarczająco dużą powierzchnię. Wtedy różnica temperatur (przy danej mocy przenoszonej), o której wspomniał "Pyxis", będzie miała wartość akceptowalną.

 

Pyxis

Może przypomnisz, jaką powierzchnię łączną mają Twoje wężownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyxis

Może przypomnisz, jaką powierzchnię łączną mają Twoje wężownice.

 

Rzem maja 2,5 [m2] jesli dobrze pamietam. Teraz szukal bym takiego w wersji MAXI dedykowanego wlasnie do pomp ciepla.

 

http://www.galmet.com.pl/pl/products/view/22-wymienniki_cwu

Edytowane przez Pyxis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...