dendrytus 22.01.2013 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Jeśli chodzi o podliczniki modułowe znalazłem takie z cenie 150-250zl, te tansze sa opisane jako "......parametry wyjscia cyfrowego SO 1000imp/kWh..........' a te droższe są z '' port RS-485, protokół komunikacyjny MODBUS RTU 9600 bit/sek, 800imp/kWh'' .Nie wiem który wybrać, hmm. (?) http://elektronix.pl/index.php?a=energetyka&b=liczniki-energii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 22.01.2013 22:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Czy sygnały dla GZ z+p , DZ z+p bierzesz z automatyki PC czy masz je podłączone poza PC ?... Mój sterownik do pc pozwala wprawdzie na podpięcie się do kompa po IR, ale nie robiłem tego. Podpiąć się to jedna sprawa, a czytać odpowiednie dane to inna, trochę bardziej skomplikowana, stąd nic nie odczytuję ze sterownika. Wszystkie temperatury mierzę sam czujnikami DS1820 przyciśniętymi przylgowo do odpowiedniej rury i owiniętymi pianką izolacyjną do rur oraz na koniec ściśniętymi opaskami zaciskowymi. Liczniki energii obsługuję counterami 1-wire DS2423 który kupiłem za 100zł na allegro, dostępne są też na: http://www.hobby-boards.com/store/products/DS2423.html http://www.hobby-boards.com/store/products/Dual-Counter.html DS2423 ma 2 countery które podpiąłem do wyjść impulsowych SO dwóch liczników energii (potrzebne do tego są jeszcze 2 rezystory koło 200k-500k). Liczniki z wyjściem SO są wystarczające. Czytanie po 1-wire jest najłatwiejsze, bo jeden programik digitemp odczytuje mi odpowiednie temperatury i wskazania liczników. Cacti zapisuje dane do bazy rrd, a później rysuje wykresy. Czujnik cwu umieściłem tam, gdzie mam wpust na czujnik w zasobniku, jest to chyba ze 30-40cm poniżej górnej części zasobnika 160l, w zasobniku 300l jeszcze niżej. Moc liczę na podstawie czasu i zużycia energii w interwałach 6 minutowych (stąd 6-minutowe schodki na wykresie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ceslav 23.01.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Wielkie dzieki za odpowiedz. Podobno łazik na Marsie używa termometrów przylgowych, więc też możemy je zastosować Podlicznik 3-fazowy też już bedzie mi łatwiej wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lazior 25.01.2013 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Witam Wszystkich !Potrzebuje pomocy odnośnie pompy ciepła tz. dokładnie dolnego żródła! Mam zakopane 5 petli po 150m. rury PE32 i zastanawiam sie nad rozdzielaczem! wiem że morzna poskęcać z trójników do wody ale czy nie morzna gdzieś kupić ( w miarę tanio) takiego gotowego?Ile litrów oriętacyjnie będę potrzebowal glikolu do takiej instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 25.01.2013 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Jaka rura PE32? Grubość ścianki?Wyprowadzenia w budynku czy studzienka? Jeśli studzienka to ile metrów od kotłowni, i jakie rury łączące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 25.01.2013 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 z tymi rozdzielaczami jest ciężko. Sam szukałem ostatnio na 3 pętle i nic taniego nie ma. Zostaje skręcanie samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ceslav 25.01.2013 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Swojego jeszcze nie zrobiłem ,ale na rozdzielacz mam dwie koncepcje:1. Zgrzewany z trojnikow PP 5/4 cala. Gwint z wyjscia trojnika i tu najpierw zawór i na nim nakrecona złączka na rury PE32.2. Spawany z nierdzewki. Rura o przekroju kwadratowym, na jej sciance nawiercone otwory ok 30mm, w ich osi naspawane zagwintowane odcinki rury 5/4 cala. Na te gwinty zawór i na nim nakrecona złączka na rury PE32. Rura kwadratowa 100/100mm albo 80/80mm. Naspawane dekle zamykające. W jednym deklu znów rurka zagwintowana i przejsciówka na Pe40. Finansowo nie wyjdzie źle, ale czasochłonnie. Jeśli ktoś na w garażu TIGa , tym lepiej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lazior 26.01.2013 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Rura DN10 taka do wody! rozdzielacz będzie w piwnicy, a od rozdzielacza myśle rura pe40 około 5 lub 6 metrów do pomp! Oczywiście morzna poskręcać z trójników ale zawsze pozostaje obawa o nieszczelnośc! nie wiem jeszcze jaka ilość glikolu będzie potrzebna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.01.2013 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 nie wiem jeszcze jaka ilość glikolu będzie potrzebna? Znasz wzor na pole kola? Przeciez to zadanie moze z gimnazjum. Boj sie Boga! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 26.01.2013 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Dlatego pytałem o rodzaj rury.PE50x3,0 >> 1,52 l/mPE40x2,4 >> 0,97 l/mPE32x3,0 >> 0,53 l/mPE32x2,0 >> 0,62 l/m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lazior 26.01.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Wielkie dzięki! A rozdzielacz chyba pozostaje samemu skręcic z trójników! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 26.01.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Wielkie dzięki! A rozdzielacz chyba pozostaje samemu skręcic z trójników! Daj komus do zgrzania ! Bedzie pewniej ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 27.01.2013 15:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Wielkie dzięki! A rozdzielacz chyba pozostaje samemu skręcic z trójników! Jak nie masz, to możesz na aledrogo kupić zgrzewarkę do pp z matrycami od 16 do 63mm za 100zł i pozgrzewać rozdzielacz z pp. Będzie szczelny i tani. Zgrzewarka pewnie się jeszcze przyda do innych celów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 27.01.2013 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Albo zaworem 3-drożnym albo dwoma niezależnymi obiegówkami + 2 zawory zwrotne (klapkowe) i zwykłym 3-nikiem. Niezależne obiegówki mają tą zaletę, że mogą być różne - do cwu mniejsza bo opory przepływu będą mniejsze. Dokładnie tak to mam u siebie zrobione. Gdy PC ma grzać CWU, sterownik wyłącza pompkę obiegową CO a załącza pompkę CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ceslav 27.01.2013 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Sterownik zamienia te pompki, to raz.A dwa jak rozumiem, zmienia temp na wyjsciu PC, bo CWU to pewnie 55st, natomiast OP ze 35st.Osobiscie przezywam katusze umyslowe, poniewaz gazownia podjela decyzje o wprowadzeniu nitki gz50 w moja ulice w roku 2013.I caly moj plan o PC zyskal powazna konkurencje.Albo piec kondensacyjny + kominek z PW.Albo PC + kominek z DGP.Koszta podobne, z tym, ze PC chce instalowac sam i tu jest ryzyk fizyk, ze cos spapram.Badz tu madry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.01.2013 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Koszta podobne, z tym, ze PC chce instalowac sam i tu jest ryzyk fizyk, ze cos spapram. Badz tu madry. A co mozesz spaprac? Nie wybuchnie, nie zabije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 27.01.2013 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Tak na prawdę, trzymając się kilku zasad, ciężko coś tu spaprać. Najbardziej trzeba się skupić na DZ i GZ, ciężko to poprawić. A w kotłowni zawsze można coś tam pogrzebać jak nie wyjdzie za pierwszym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ceslav 27.01.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Problem jest jeszcze tego rodzaju, ze na PC nie dostane gwarancji, bo montuje ja sam. Bedzie ona kupiona w 23% vat.Jest ryzyk z DZ, moze okazac sie nie wystarczajace energetycznie.(jezeli trzymamy sie kosztorysu i robimy poziomo).Moge dlugo bujac sie z prawidlowym wysterowaniem PC, tu bledy beda slono kosztowac na rachunkach.A kotlownia GZ 50, bedzie zrobiona w 8% vat i dostane na nia gwarancje.Nawet zlecajac firmom wykonanie kotlowni (kosztorysu) dla PC lub GZ50 - wygrywa GZ50.Przy PC troche mi szkoda nie wykorzystac ciepla z kominka, buforowania go przez nasade wodna.Kotlowni z salonu nie zrobie, bo mam przewidziany kominek w osi sciany kotlownia/salon z mozliwoscia "zaladunku" od strony kotlowni,wiec brudu w salonie unikne.Palic wiec pewnie bedziemy duzo i szkoda gro tego ciepla puscic w komin.Komin dla kominka zrobilem.Dla kondensata moge zrobic w scianie, albo wykorzystac jeden z 4 przewodow wentylacyjnych 190/190 wkladajac do niego kwasowke.Nie jest latwo oj nie jest latwo podjac decyzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 27.01.2013 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Problem jest jeszcze tego rodzaju, ze na PC nie dostane gwarancji, bo montuje ja sam. Bedzie ona kupiona w 23% vat. A skąd masz te informacje, że nie dostaniesz gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.01.2013 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Moge dlugo bujac sie z prawidlowym wysterowaniem PC, tu bledy beda slono kosztowac na rachunkach. Mi zajelo to jakies 2 tyg eksperymentow i wejscie 5% w droga taryfe. NAprawde nie ma strachu (no chyba ze sobie zafundujesz sterowanie, ktore tylko programista je piszacy wie wg jakiego algorytmu dziala). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.