Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł i palnik olejowy wielki problem POMOCY!!!


zdunek0909

Recommended Posts

Dzień dobry,

Mam poważny problem z piecem w zakładzie i nie mam już do niego siły. W lecie zainstalowano mi kocioł olejowy Mann. Piec ten wyposażony jest w palnik olejowy firmy Riello burners. Od czasu instalacji mam z tym piecem same problemy. Po pierwsze ogromny przepał, częste awarie wymagające wzywania serwisu.

Doszło już do tego, ze instalator nie odbiera ode mnie telefonów, a nowi serwisanci tylko ciągną pieniądze i nic z tego nie wynika. Przyjdą, skroją 500zł i już też nie odbierają telefonu.

Zakupiłem sobie na Allegro całe wyposażenie serwisanta pieców olejowych czyli walizeczkę z manometrami, wężyki, redukcje gwintów, pompkę i analizator spalin LMBD3. Za całe wyposażenie dałem coś około 950zł z kosztami wysyłki. (ładnie kroją serwisanci !!!)

Zakasałem rękawy i zrobiłem inwentaryzację. Palnik posiada zamontowaną dyszę 1.5USGal/h, ciśnienie oleju ustawione jest na 12 bar. Nie wiem kto zamontował akurat taką dyszę, czy to był instalator pieca czy taka była. Piec odpalał do czasu, aż się nie zabrudził sadzą czyli około 3-4 dni po czym musiałem wyjąć palnik i go wyczyścić.

Wywierciłem dwie dziury w czopuchu, wkręciłem sondę lambda i czujnik pt100, podłączyłem zakupiony na Allegro analizator spalin i wykonałem pomiary.

Najpierw było bardzo mało tlenu w spalinach - około 2% O2. Czy to mogło być powodem brudzenia sadzą mojego palnika olejowego? Sprzedawca analizatora podpowiedział mi, że mam przestawić palnik na około 4% w spalinach i zobaczyć czy dalej wali sadzą.

Awaria więcej nie wystąpiła ale paliwa idzie bardzo dużo i temperatura spalin dochodzi do 350 stopni Celsiusza. Ponieważ analizator ma możliwość logowania pomiarów do pliku w czasie rzeczywistym więc zbieram dane już od jakiegoś czasu. Wyglądają one następująco. Jest to jeden z wielu podobnych cykli od zapłonu do zgaszenia palnika:

Kolumny to:

Nr kolejny, data, godzina, O2, CO2, Lambda, Sprawność, Temperatura w kotłowni, Temperatura spalin.

 

334 09-01-2010 22:55:53 7.226 10.101 1.525 95.34 25.2 108

335 09-01-2010 22:56:03 6.584 10.572 1.457 95.51 25.2 108

336 09-01-2010 22:56:13 6.444 10.674 1.443 95.44 25.2 110

337 09-01-2010 22:56:23 5.706 11.216 1.373 95.43 25.2 114

338 09-01-2010 22:56:33 5.427 11.420 1.348 95.20 25.2 120

339 09-01-2010 22:56:43 5.106 11.655 1.321 94.93 25.2 127

340 09-01-2010 22:56:53 4.857 11.839 1.301 94.61 25.2 135

341 09-01-2010 22:57:03 4.505 12.096 1.273 94.27 25.2 144

342 09-01-2010 22:57:13 4.473 12.120 1.271 93.89 25.2 152

343 09-01-2010 22:57:23 4.393 12.178 1.265 93.44 25.2 162

344 09-01-2010 22:57:33 4.619 12.013 1.282 92.93 25.2 171

345 09-01-2010 22:57:43 4.134 12.368 1.245 92.72 25.2 179

346 09-01-2010 22:57:53 4.331 12.224 1.260 92.22 25.1 188

347 09-01-2010 22:58:03 4.300 12.247 1.257 91.80 25.1 197

348 09-01-2010 22:58:13 4.179 12.336 1.248 91.52 25.1 204

349 09-01-2010 22:58:23 3.890 12.547 1.227 91.22 25.1 213

350 09-01-2010 22:58:33 3.960 12.496 1.232 90.86 25.1 220

351 09-01-2010 22:58:43 3.904 12.537 1.228 90.56 25.1 227

352 09-01-2010 22:58:53 3.686 12.697 1.213 90.33 25.1 234

353 09-01-2010 22:59:03 3.890 12.547 1.227 89.96 25.1 240

354 09-01-2010 22:59:13 3.904 12.537 1.228 89.67 25.1 246

355 09-01-2010 22:59:23 3.740 12.658 1.217 89.47 25.1 252

356 09-01-2010 22:59:33 3.740 12.658 1.217 89.24 25.1 257

357 09-01-2010 22:59:43 3.621 12.745 1.208 89.07 25.1 262

358 09-01-2010 22:59:53 3.634 12.735 1.209 88.88 25.2 266

359 09-01-2010 23:00:03 3.904 12.537 1.228 88.50 25.2 271

360 09-01-2010 23:00:13 3.794 12.618 1.220 88.38 25.2 275

361 09-01-2010 23:00:23 3.794 12.618 1.220 88.19 25.2 279

362 09-01-2010 23:00:33 3.634 12.735 1.209 88.15 25.2 282

363 09-01-2010 23:00:43 3.506 12.829 1.200 88.08 25.2 285

364 09-01-2010 23:00:53 3.432 12.883 1.195 87.99 25.2 288

365 09-01-2010 23:01:03 3.407 12.901 1.194 87.87 25.2 291

366 09-01-2010 23:01:13 3.432 12.883 1.195 87.72 25.2 294

367 09-01-2010 23:01:23 3.673 12.706 1.212 87.43 25.2 297

368 09-01-2010 23:01:33 3.481 12.847 1.199 87.46 25.2 299

369 09-01-2010 23:01:43 3.531 12.810 1.202 87.34 25.3 301

370 09-01-2010 23:01:53 3.557 12.792 1.204 87.23 25.3 303

371 09-01-2010 23:02:03 3.444 12.874 1.196 87.21 25.3 305

372 09-01-2010 23:02:13 3.206 13.049 1.180 87.26 25.3 307

373 09-01-2010 23:02:23 3.195 13.057 1.179 87.22 25.3 308

374 09-01-2010 23:02:33 3.252 13.015 1.183 87.10 25.3 310

375 09-01-2010 23:02:43 3.241 13.024 1.182 87.06 25.3 311

376 09-01-2010 23:02:53 3.299 12.981 1.186 86.93 25.3 313

377 09-01-2010 23:03:03 3.634 12.735 1.209 86.67 25.3 314

378 09-01-2010 23:03:13 3.481 12.847 1.199 86.73 25.3 315

379 09-01-2010 23:03:23 3.395 12.910 1.193 86.74 25.3 316

380 09-01-2010 23:03:33 3.383 12.919 1.192 86.70 25.3 317

381 09-01-2010 23:03:43 3.287 12.989 1.186 86.72 25.3 318

382 09-01-2010 23:03:53 3.383 12.919 1.192 86.61 25.3 319

383 09-01-2010 23:04:03 3.241 13.024 1.182 86.65 25.3 320

384 09-01-2010 23:04:13 3.195 13.057 1.179 86.64 25.3 321

385 09-01-2010 23:04:23 3.241 13.024 1.182 86.61 25.3 321

386 09-01-2010 23:04:33 3.195 13.057 1.179 86.59 25.3 322

387 09-01-2010 23:04:43 3.195 13.057 1.179 86.55 25.4 323

388 09-01-2010 23:04:53 3.335 12.954 1.189 86.46 25.4 323

389 09-01-2010 23:05:03 3.241 13.024 1.182 86.48 25.4 324

390 09-01-2010 23:05:13 3.160 13.082 1.177 86.48 25.4 325

391 09-01-2010 23:05:23 3.383 12.919 1.192 86.34 25.4 326

392 09-01-2010 23:05:33 3.287 12.989 1.186 86.40 25.4 327

393 09-01-2010 23:05:43 3.444 12.874 1.196 86.25 25.4 329

394 09-01-2010 23:05:53 3.481 12.847 1.199 86.23 25.4 331

 

Już nie wiem co o tym myśleć. Skąd tak wysoka temperatura spalin - w ostatniej rubryce?

Powinno być chyba do 200 stopni, a miałem okres, że dochodziła nawet do 350 stopni.

Ściana, w której jest komin jest gorąca nawet na 1 piętrze.

 

Pomocy !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam Ci kilka bardzo ogólnych podpowiedzi, ale Twój poziom wiedzy w temacie jest tak zaawansowany, że powinny Ci w znacznym stopniu pomóc.

 

Temperatura spalin w czopuchu świadczy o zbyt duzej mocy palnika, w stosunku do mocy kotła. Z wymiaru dyszy wynika moc rzędu 50 - 60kW. Przypuszczam, że moc kotła to ca połowa taj mocy.

 

Częste awarie wynikają z nie dopasowania stosunku powietrza do paliwa i intensywnego wytrącania sadzy. To powoduje zabrudznie czujnika płomienia i wyłączenie kotła. Serwis kasuje Cię za przeczyszczenie czujnika i czeka na szybkie nastepne wezwanie.... i następna kasę.

 

Spróbuj wymienić dyszę na znacznie mniejszą i ustaw odpowiedni stosunek powietrza. Najprościej, ale skutecznie ustawia się ten stosunek "na kolor płomienia".

 

Kocioł pracuje najefektymniej przy włączeniach na dluższe okresy załaczenia palnika, a to zapewnia mniejsza moc palnika (mniejszy wymiar dyszy).

Wytrącanie sadzy nie powinno w ogóle występować, przy dobrze dobranych parametrach. Spaliny powinny być całkowicie bezdymne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Temperatura spalin w czopuchu świadczy o zbyt duzej mocy palnika, w stosunku do mocy kotła. Z wymiaru dyszy wynika moc rzędu 50 - 60kW. Przypuszczam, że moc kotła to ca połowa taj mocy.

 

Spróbuj wymienić dyszę na znacznie mniejszą i ustaw odpowiedni stosunek powietrza. Najprościej, ale skutecznie ustawia się ten stosunek "na kolor płomienia".

 

Kocioł pracuje najefektymniej przy włączeniach na dluższe okresy załaczenia palnika, a to zapewnia mniejsza moc palnika (mniejszy wymiar dyszy).

Wytrącanie sadzy nie powinno w ogóle występować, przy dobrze dobranych parametrach. Spaliny powinny być całkowicie bezdymne.(...)

 

Zgadzam się z przedmówcą lukol-bis.

 

Palnik ma niewspółmiernie dużą moc w stosunku do mocy kotła.

Zamontuj najmniejszą dopuszczalną dyszę i zmniejsz ciśnienie pompy (jeśli jest dopuszczalne przez producenta) na 11 barów.

 

Jaki konkretnie model palnika Riello masz zamontowany?

 

http://www.rielloburners.wroc.pl/htm/olejowe/palniki_olejowe.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "chłopskie " oko to do czasu zmiany palnika (za dyże dysze) zmniejszyłbym cisnienie do 4-5 bar i zobaczył jak z odbiorem energii, spalaniem i temp czopucha.

 

Po zmianie ciśnienia oleju ewentualnie sprawdz i wyreguluj skład spalin ( CO2)

 

Będzie to za niskie ciśnienie. Optymalne 11 -12 na pierwszym stopniu. pozdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "chłopskie " oko to do czasu zmiany palnika (za dyże dysze) zmniejszyłbym cisnienie do 4-5 bar i zobaczył jak z odbiorem energii, spalaniem i temp czopucha.

 

Po zmianie ciśnienia oleju ewentualnie sprawdz i wyreguluj skład spalin ( CO2)

 

Będzie to za niskie ciśnienie. Optymalne 11 -12 na pierwszym stopniu. pozdr adam

 

Poczytałem i....

ten palnik ma ustawienia fabryczne na 12 bar a regulacje można przeprowadzać od 7 do 15 bar . :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura spalin w czopuchu świadczy o zbyt duzej mocy palnika, w stosunku do mocy kotła. Z wymiaru dyszy wynika moc rzędu 50 - 60kW. Przypuszczam, że moc kotła to ca połowa taj mocy.

 

Częste awarie wynikają z nie dopasowania stosunku powietrza do paliwa i intensywnego wytrącania sadzy. To powoduje zabrudznie czujnika płomienia i wyłączenie kotła. Serwis kasuje Cię za przeczyszczenie czujnika i czeka na szybkie nastepne wezwanie.... i następna kasę.

 

Już wiem co jest. Oszukał mnie instalator albo był idiotą. Miał mi zamontować piec 110-120kW z palnikiem olejowym ustawionym na 90kW. Wszedłem za piec do tabliczki znamionowej przy pomocy lusterka na kijku :-0 Nie ma tam innego dojścia, bo piec stoi przy ścianie. Piec ma 70kW mocy na tabliczce, a palnik to Riello R40G o mocy 53..120kW.. o taki czerwony kwadratowy jak ten:

http://www.rielloburners.com/irj/go/km/docs/rb_website/GestioneFile/Technical%20Data%20Leaflets/LIGHT%20OIL%20burners/R40%20G_TS0024UK03.pdf

Ci wszyscy idioci, którzy przychodzili mi regulować ogrzewanie nie zauważyli, że sam piec jest za mały! Jutro będę wyjaśniał, bo albo zostałem podle oszukany albo ten co mi go instalował i dostarczył to gość niespełna rozumu i sam tego nie sprawdził po czym brnął w swoją głupotę aż przestał odbierać telefony.

Nie wiem ale to chyba debil??? Przecież gdyby zdawał sobie sprawę z faktu, że ustawił palnik na 90kW do pieca 70kW to by tego nie zrobił? Ja się tym kompletnie nie interesowałem w lecie. Przyjechali założyli, uruchomili, c.w.u. było do czasu aż się zaczął sezon grzewczy.

 

Zanosi się na to, że może mój olejak ma za małą moc i będzie kłopot z dogrzaniem pomieszczeń, bo niby miało być 90kW, a mam 600m2 do ogrzania.

 

Spróbuj wymienić dyszę na znacznie mniejszą i ustaw odpowiedni stosunek powietrza. Najprościej, ale skutecznie ustawia się ten stosunek "na kolor płomienia".

 

Kocioł pracuje najefektymniej przy włączeniach na dluższe okresy załaczenia palnika, a to zapewnia mniejsza moc palnika (mniejszy wymiar dyszy).

Wytrącanie sadzy nie powinno w ogóle występować, przy dobrze dobranych parametrach. Spaliny powinny być całkowicie bezdymne.

Pozdrawiam.

 

Nie muszę ustawiać palnika i składu spalin na oko, bo mam analizator spalin LMBD4 PLC o taki: https://plcstore.pl/ . Jak dojdą dysze to zrobię logowanie cyklu spalania i wkleje tutaj.

Edytowane przez zdunek0909
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...