Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wybiegamy nieco w przyszłość (aktualnie SSO praktyczny 4) ale już chyba czas zacząć myśleć na poważnie nad instalacjami, w szczególności ogrzewaniem ...

 

Na dole planujemy podłogówkę + grzejnik w gabinecie a na górze grzejniki i

 

tu strasznie intryguje mnie, gdzie umieściliście w pokojach grzejniki?

 

Jak wiemy ze względu na okna do podłogi i różnorodność grzejników (poziome, pionowe itp.) nie jest to takie oczywiste... :)

 

Czy może ktoś z Was ogrzewa praktycznego pelletem?

Edytowane przez rafjed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy przy instalacjach... Ja jestem również na etapie stanu surowego tyle że zamkniętego. Stoję teraz przed dylematem jakie tynki wybrać... Czy ktoś może się pochwalić swoimi doświadczeniami w tym zakresie? Czy wodę i kanalizację robiliście po czy przed tynkami? O czym jeszcze mam pamiętać przed tynkowaniem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybiegamy nieco w przyszłość (aktualnie SSO praktyczny 4) ale już chyba czas zacząć myśleć na poważnie nad instalacjami, w szczególności ogrzewaniem ...

 

Na dole planujemy podłogówkę + grzejnik w gabinecie a na górze grzejniki i

 

tu strasznie intryguje mnie, gdzie umieściliście w pokojach grzejniki?

 

Jak wiemy ze względu na okna do podłogi i różnorodność grzejników (poziome, pionowe itp.) nie jest to takie oczywiste... :)

 

Czy może ktoś z Was ogrzewa praktycznego pelletem?

hej Rafi

zapraszam do nas wkrotce beda grzejniki na dole mamy podlogowe wszedzie ,brak gabinetu ,a u gory w naszej I Leo sypialni mamy koło okien takie grzejniki 550 na 2000 wys fajnie koło okien wysokich wygladaja podobaja mi sie takie płaskie calkiem ale cena odstrasza i beda chyba takie purmo vertical zasilanie od dołu na srodku ,a w ostatnim pokoju takim goscinnym zwykly purmo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baliście się przebicia membrany przez kołki rozporowe od mocowania barierek? Zastanawiam się czy to ma jakiekolwiek znaczenie czy może zaszkodzić... Chyba przesadzam ;)

 

na tej wysokości to nie musi być już membrany, poza tym teraz są super uszczelniacze do EPDM, a na wierzchu styrodur, Ja dziurawiłem membranę na attykach pod oświetlenie na podobnej wysokości, po zajechaniu uszczelniaczem nie sądzę aby coś tam mogło zaciec.

Basenu tam nie będzie, a jedyne zagrożenie to zalegający topniejący śnieg, z którego woda może się dostać w ewentualne nieszczelności...

 

Wg mojego wykonawcy powinna wychodzić aż na drugą stronę... a już napewno pod okucie...

 

membrana powinna sięgać min 15cm powyżej warstwy wykończającej tarasu, więc na tym dużym barierki są raczej wyżej mocowane. Inna sprawa, że wywinięcie membrany a drugą stronę attyki rozwiązuje szereg innych problemów z podciekaniem itp. jeśli nie wykończamy od razu attyki na gotowo

 

 

Jak już jesteśmy przy instalacjach... Ja jestem również na etapie stanu surowego tyle że zamkniętego. Stoję teraz przed dylematem jakie tynki wybrać... Czy ktoś może się pochwalić swoimi doświadczeniami w tym zakresie?

 

Dużo pewnie zależy od zasobności portfela ;)

Ogólnie chyba warto dać silikonowy, choć niektórzy twierdzą, że mineralny pomalowany farbą silikonową da to samo albo i więcej za mniejsze pieniądze...

Z tego co pamiętam, to pierwsza liga to ponoć STO, Duravit. Po uwzględnieniu cena/jakość sporo osób poleca silikonowy caparola i my taki np. mamy, natomiast póki co trudno mi coś więcej na temat jego jakości powiedzieć. No i dochodzi oczywiście kolor, a tu nawet przy teoretycznie białym mamy tyle do wyboru, że głowa może rozboleć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jeszcze ktoś zagląda do tego wątku. Jestem na etapie zbierania wycen za hydraulikę (100% podłogówka i kocioł gazowy). Wiem, że wyceny zależą od wielu czynników, składowych, materiałów itd. Dostałem pierwszą wycenę 50 tys. ... i dobrze, że siedziałem. Jakie były u Was mniej więcej koszty. Liczyłem, że uda się zamknąć w ok. 35 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za dużo tu niewiadomych, ale za tę cenę to można by zrobić pompę ciepła i jeszcze mogłoby zostać jakby się postarać...

Czy hydraulika przy podłogówce ma obejmować też styropian i jego rozłożenie , czy same rurki?

 

Koszt samych materiałów z części hydraulicznej do podłogówki w sensie rozdzielacze, skrzynki, rurki pex + spinki i folia to ok 4-5tys, a rozłożenie rurek to jedna z prostszych czynności na budowie. Piec i kotłownia to już chyba zależy od fantazji właściciela :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szarym styro bym uważał, taki grafit dach-podłoga w porównaniu z EPS100 jest w odczuciu o połowę lżejszy i dużo bardziej miękki, więc jeśli będzie to robić ekipa i go udepcze to nie wiem czy będzie lepszy od EPS100... ale to moje odczucia po etapie podłóg, tez mieliśmy na dole 15cm, z czego tylko górna warstwa 5cm grafit.

U nas rurek poszedł niecały kilometr, a spięcie kotłowni (dla pompy) z materiałem (w stylu rurki, otuliny, pompka CWU, manometry i zawory, przewody antywibracyjne, zbiornik wyrównawczy itp.) kosztowało ok 5k brutto.

Więcej nie pomogę :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bacardi,

Pisząc o tynkach miałem na myśli te wewnętrzne :) Do elewacji u mnie jeszcze daleka droga :(

Przemek,

Ja jestem na tym samym etapie... Wyceny mam zaczynające się od 40 tys... ale... mam też wycenę od Vissmanna na... 67 tys (z tym, że w cenie jest rekuperacja w cenie ok 12,5 tys netto i stacja uzdatniania wody ok 2,5 netto)

Założenia chyba standardowe dla ogrzewania gazowego, czyli na dole podłogówka, a na górze grzejniki w sypialniach, a łazienka (jedna połaczona) komunikacja i garderoba podłogówka. W zakres ofery wchodzi wod-kan plus CO... Przy ofercie tańszej dołożyli jeszcze odkurzacz (samą instalację)

Jak już jesteśmy w tym temacie, to mam pytanie... Czy zakładaliście siłowniki na instalacji podłogówki spięte z termostatami na poszczególne obwody? Czy Jest zasadność? Na pewno jest to dobra sprawa, ale... czy będzie to wykorzystywane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bacardi,

Pisząc o tynkach miałem na myśli te wewnętrzne :) Do elewacji u mnie jeszcze daleka droga :(

 

Tutaj pewnie ile wypowiedzi tyle opinii ;) Ja z tylko i wyłącznie mojego doświadczenia wybierałbym teraz w zależności od

 

- wentylacja grawitacyjna czy mechaniczna - gdzie dla grawitacyjnej skłaniałbym się ku mineralnemu, który lepiej sobie powinien poradzić z ewentualną wilgocią

- preferowanej struktury - gdzie dla gładzi, wybrałbym gipsowy, na niego co prawda też na ogół trzeba kłaść gładź ale po co przepłacać za mineralny

- pory roku nakładania tynku - gdzie w lecie wybrałbym gipsowy odporniejszy na rysy skurczowe itp.

 

poza tym w gispsowych warto chyba zastanowić się nad twardym tynkiem diamand, w sumie taki miałem kłaść u siebie ale posłuchałem tynkarzy ;)

z mineralnych nie wiem jak teraz, bo już większość ma w ofercie mocno drobnoziarniste tynki, ale jeszcze z 2 lata temu bardzo drobny przyjemny dla oka tynk miała dolina nidy. Jest z nim jednak mały problem, bo ma dużą tendencję do rys skurczowych które u nas się pokazały i rozmawiałem już z kilkoma fachowcami którzy opowiadali że to ogólny problem tego tynku i dlatego nie lubią nim robić...

 

Założenia chyba standardowe dla ogrzewania gazowego, czyli na dole podłogówka, a na górze grzejniki w sypialniach, a łazienka (jedna połaczona) komunikacja i garderoba podłogówka.

 

dlaczego standard? większość znajomych z ogrzewaniem gazowym na kondensacie montowało pełną podłogówkę :] Mieszanie 2 typów ogrzewania to bardziej skomplikowana instalacja i większy koszt, choć oczywiście duża zaleta jeśli ktoś chce szybko ingerować w temperatury w pomieszczeniu.

 

Czy zakładaliście siłowniki na instalacji podłogówki spięte z termostatami na poszczególne obwody? Czy Jest zasadność? Na pewno jest to dobra sprawa, ale... czy będzie to wykorzystywane?

 

Na pewno warto doprowadzić przynajmniej zasilanie do rozdzielaczy aby mieć później opcję choćby montażu termostatów bezprzewodowych. Przy pełnej podłogówce i chęci utrzymania względnie stałej temp. przez większą cześć roku warto chyba spróbować wyregulować pętle wg pomieszczenia wzorcowego i jest duża szansa że się to uda. Przy mieszanym i okresowych zmianach temp. w pomieszczeniach, lub chęci częstego dogrzewania kominkiem siłowniki mogą się bardziej przydać, bo trzeba będzie kompensować zmiany zapotrzebowania na ciepło danego pomieszczenia. Ja na razie mam tylko siłownik z termostatem na pętlę garażu ustawioną przeciwzamrożeniowo. Na razie jeszcze nie mieszkamy ale bez większych ustawień temp. trzyma się w miarę stała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szarym styro bym uważał, taki grafit dach-podłoga w porównaniu z EPS100 jest w odczuciu o połowę lżejszy i dużo bardziej miękki, więc jeśli będzie to robić ekipa i go udepcze to nie wiem czy będzie lepszy od EPS100... ale to moje odczucia po etapie podłóg, tez mieliśmy na dole 15cm, z czego tylko górna warstwa 5cm grafit.

U nas rurek poszedł niecały kilometr, a spięcie kotłowni (dla pompy) z materiałem (w stylu rurki, otuliny, pompka CWU, manometry i zawory, przewody antywibracyjne, zbiornik wyrównawczy itp.) kosztowało ok 5k brutto.

Więcej nie pomogę :]

 

Dzięki za swoją opinię. To ciekawe bo właśnie myślałem, żeby dać grafit jak u Ciebie - cieplej i twardszy (gęstszy) chyba jest. Może zrobię jak Ty: łatwiejszy do obróbki biały i na górę szary. Polecasz taką opcję?

 

Mam pytanie dodatkowe: jakie drzwi montujecie techniczne: zewnętrzne do pomieszczenia gospodarczego, między garaż a to pomieszczenie, i trzecie drzwi - między garażem a pomieszczeniem pomocniczym (kotłownią) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na dole wg projektu OZC miał być EPS100 038 w 3 warstwach po 5cm, ale ostatnią dałem grafit 031 aby zrekompensować miejsca gdzie są peszle, rury itp. Grafit nie jest twardszy od prawdziwego białego EPS100, nawet się do niego nie zbliża. Wystarczy wziąć w rękę jedną i drugą płytę, porównać ciężar, grubość ziarna, spróbować wcisnąć...

Poza tym grafit ułożony a podłogach na ścisk po dłuższym czasie miał małe szczeliny między płytami, a układany na daszkach płaskich kurczył się w ciągu dnia, a wcale nie było wielkich upałów. Nie było to oczywiście nic tragicznego, ale moim zdaniem ukazuje różnicę w jakości styropianu poza samą lambdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy tylko jedne drzwi techniczne pomiędzy pomieszczeniem gospodarczym a garażem firmy Wiśniowski. Na zewnątrz zamiast drzwi mamy okno do ziemi, przez które można wychodzić (jest max. wpuszczone w posadzkę i ma specjalną listwę ochronną na progu od zewnątrz). Ma to taką zaletę, że nie tylko doświetla to pomieszczenie (u nas pralnia) ale też jest cieplejsze i tańsze niż dobrze wyizolowane drzwi. Do pomieszczenia gospodarczego z wiatrołapu normalne drzwi wewnętrzne. W projekcie były chyba jeszcze dodatkowe drzwi wewnątrz pomieszczenia, nie mamy ich. Edytowane przez p@nna migotka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...