bacardi 20.05.2012 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 (edytowane) Mam projekt bryły P2 w google sketchup, powierzchnia zewnętrzna ścian z słupami i wnękami bez otworów okiennych i drzwiowych wychodzi mi 280m2. Nie liczyłem wewnętrznych stron attyk ani miejsc gdzie we wnękach ocieplenie idzie podwójnie. Do tego dochodzi zapas na odpady...Ściany zewnętrzne liczone do poziomu -47, więc już jest trochę zapasu... Edytowane 20 Maja 2012 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 20.05.2012 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 Mam projekt bryły P2 w google sketchup, powierzchnia zewnętrzna ścian z słupami i wnękami bez otworów okiennych i drzwiowych wychodzi mi 280m2. Nie liczyłem wewnętrznych stron attyk ani miejsc gdzie we wnękach ocieplenie idzie podwójnie. Do tego dochodzi zapas na odpady... Ściany zewnętrzne liczone do poziomu -47, więc już jest trochę zapasu... To by się zgadzało bo mówili, że materiału będzie potrzebne na jakieś 280 m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 20.05.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 (edytowane) 325m2 to dosc sporo co nie? Liczylem na ok 250:) hehe Dzieki Jarek sporo, też się zdziwiłem bo jak byli bez miarki pierwszy raz to na oko ocenili około 250 m2 ale potem jak pomierzyli słupy i te elementy do ocieplenia od dołu + attyki to tak wyszło i tyle - dodam, że mam 2 oferty od 2 ekip gdzie sobie liczą jedni 40 zł/m2 za robociznę z tynkiem + 20 zł parapety od sztuki + bonia 25 zł/mb a drudzy taką przedstawili ofertę na gotowo z materiałem (w tym robocizna 55 zł/m2): STYROPIANEM FREZOWANYM GRAFITOWYM GR.15cm ^0.31, TYNKIEM SILIKONOWYM 1,5mm BARWIONYM W MASIE FIRMY BOLIX LUB QUICK-MIX. DOCIEPLENIE 135zł/m2 OŚCIEŻA 40zł/mb BONIA 25zł/mb PARAPETY 40zł/mb Pierwsi liczą stawkę razy powierzchnia bez odejmowania okien a drudzy tak jak w ofercie. Pierwsi robią poprawnie (widziałem ich roboę), drudzy to artyści robią super. Czy ktoś może polecić tańszą sprawdzoną ekipę (która podejmie się roboty w Łodzi) co robi dobrze czy to już nie możliwe? Edytowane 20 Maja 2012 przez pafka73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miejski 21.05.2012 15:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Miejski A tobie te 230 m2 elewacji wyszlo bez okien i bramy? To jest powierzchnia, za którą płaciłem za ocieplenie styropianem, zakładając, że miejsca gdzie jest elewacja drewniana (czyli powinna być ocieplona wełną) jest również kryta styro. Według kosztorysu czyli z elewacją drewnianą styropianu i tynku jest mniej: 210,19 m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 21.05.2012 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 (edytowane) Z kosztorysu jaki mam wynika, że na elewację P2 potrzebne jest 29,77 m3 styro czyli wychodzi prawie 200m2 jeżeli kładziemy 15cm (to jest bez miejsc gdzie ma być drewno i płytka bo tam jest przewidziana wełna), okna + brama garażowa to około 49 m2 + to co przeznaczone na wełnę wyszło mi z projektu około 73m2, razem wychodzi 322m2 Edytowane 21 Maja 2012 przez pafka73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 21.05.2012 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 A skoro już jesteśmy przy ociepleniu, to czy ktoś dawał więcej niż w projekcie? O ile 15cm styro lambda 0,31 jeszcze jakoś wygląda, to te 12cm szczególnie pod płytką klinkierowa (w dobie ocieplania na 20cm) trochę średnio wygląda... :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 21.05.2012 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 A skoro już jesteśmy przy ociepleniu, to czy ktoś dawał więcej niż w projekcie? O ile 15cm styro lambda 0,31 jeszcze jakoś wygląda, to te 12cm szczególnie pod płytką klinkierowa (w dobie ocieplania na 20cm) trochę średnio wygląda... :| pobaw się kalkulatorem energetycznym na stronie DW i zobaczysz co Ci to da, dodatkowo jak dasz więcej styro będziesz miał głębiej osadzone okna a to równa się ciemniej w domu, moim zdaniem to nie ma uzasadnienia ekonomicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miejski 22.05.2012 06:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 pobaw się kalkulatorem energetycznym na stronie DW i zobaczysz co Ci to da Chcąc nie chcąc taka jest tendencja. W zeszłym roku miałem problem z dostaniem "piętnastki", w tym zapewne królować będzie "osiemnastka" czy "dwudziestka". dodatkowo jak dasz więcej styro będziesz miał głębiej osadzone okna a to równa się ciemniej w domu Powyżej "piętnastki" to już powinien być montaż okien w warstwie ocieplenia, bo już spore mostki przy montażu równo z murem będą. Tak więc "bunkier" nie powinien z tego wyjść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 22.05.2012 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Ja daję 20 cm, ale ja budowałem z silikatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 22.05.2012 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 pobaw się kalkulatorem energetycznym na stronie DW i zobaczysz co Ci to da, dodatkowo jak dasz więcej styro będziesz miał głębiej osadzone okna a to równa się ciemniej w domu, moim zdaniem to nie ma uzasadnienia ekonomicznego Do tego klakulatora to podchodziłbym z dużą ostrożnością. Jakoś nie moge zrozumieć dlaczego wybierając bloczek silikatowy w P3 tracę pieniądze na ogrzewaniu, a w P4 zyskuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 22.05.2012 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Chcąc nie chcąc taka jest tendencja. W zeszłym roku miałem problem z dostaniem "piętnastki", w tym zapewne królować będzie "osiemnastka" czy "dwudziestka". Powyżej "piętnastki" to już powinien być montaż okien w warstwie ocieplenia, bo już spore mostki przy montażu równo z murem będą. Tak więc "bunkier" nie powinien z tego wyjść. to fakt takie rozwiązanie jest najlepsze (montaż na specjalnych konsolach), przy czym w takiej sytuacji powinno się zastosować tzw. ciepły montaż = zastosowanie kołnierzy EPDM oraz specjalnych taśm uszczelniających, jednak w takim przypadku trzeba liczyć się z poważnymi kosztami a i ekipę, która to zrobi dobrze nie będzie prosto znaleźć Ps. To technika mocowania okien stosowana w budownictwie pasywnym. Dodam tylko, że u mnie wykonawca tradycyjnie montował okna na pianę (licowane z zewnętrzną stroną ściany) z tym, że wykleił mi od wewnątrz taśmami paraprzepuszczalnymi ościeże co w przypadku jakiś luzów jakie mogą powstać po latach w piance stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przed przewiewami, od zewnątrz styro będzie nachodził około 1 cm na ramy okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meticho 22.05.2012 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Mam pytanko do zbudowanych praktycznych może troche nie fachowa ale jestem laikiem w temacie budowy. Chodzi mi mianowicie o nadporoże/krawędz okna kuchennego i tego największego w salonie ( wykończenie krawędzi drewnem) czy jest to jako panel drewnianydo zastosowania na elewacje czy jako deska maskująca do przy zakupie okien?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miejski 22.05.2012 10:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 pafka73 Masz rację, okna to nie wszystko. Musisz je mieć dobrze zamontowane. U mnie standardowa metoda na kotwy i piankę (okna również licowane z zewnętrzna linia ściany), ale i tak dobrze to wyszło. Przy badaniu termowizyjnym mówili, że "nuda", bo żadnych ciekawostek przy oknach nie wykryli (a na dworze było ok. -20*C) http://img16.imageshack.us/img16/5429/dc0740.th.jpg http://img62.imageshack.us/img62/9148/ir0739.th.jpg http://img440.imageshack.us/img440/4733/dc0748.th.jpg http://img19.imageshack.us/img19/9672/ir0747.th.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miejski 22.05.2012 10:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Mam pytanko do zbudowanych praktycznych może troche nie fachowa ale jestem laikiem w temacie budowy. Chodzi mi mianowicie o nadporoże/krawędz okna kuchennego i tego największego w salonie ( wykończenie krawędzi drewnem) czy jest to jako panel drewnianydo zastosowania na elewacje czy jako deska maskująca do przy zakupie okien?????? Kuchenne mam tylko jedno i to pomniejszone. Ale za to narożne w wykuszu ma specjalny łącznik 90*, który standardowo u mnie był w kolorze ram okna (okna Jezierski). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 22.05.2012 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Z tym kalkulatorem energetycznym to tak z przymrużeniem oka, w mojej konfiguracji wychodzi że miałbym płacić za ogrzewanie rocznie 904pln i jakoś w to nie wierzę Osobiście zastanawiam się czy nie dołożyć 3 cm na ociepleniu, do 15/18, taśmy uszczelniające przy rekuperacji pewnie też by się przydały... Jednak każda zmiana ocieplenia wymaga korekty okien w wykuszu jadalni - taki urok tego projektu. Jak ktoś stosuje teknoamerblok, to ze względu na jego grubość zależności będzie chyba jeszcze więcej, bo widać że rezerwy np. przy wyjściu ogrodowym są pod niego liczone... meticho chodzi o te narożniki na połączeniu okien? poza wykuszem jak podał miejski, to wg projektu jest to wykończenie panelem drewnianym lub laminatem HPL wg systemu elewacjesystem.pl, więc raczej na elewacje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 22.05.2012 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) Dodam tylko, że u mnie wykonawca tradycyjnie montował okna na pianę (licowane z zewnętrzną stroną ściany) z tym, że wykleił mi od wewnątrz taśmami paraprzepuszczalnymi ościeże co w przypadku jakiś luzów jakie mogą powstać po latach w piance stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przed przewiewami, od zewnątrz styro będzie nachodził około 1 cm na ramy okna. Za bardzo jeszcze tego tematu nie zgłębiałem, ale z tego co mi się gdzieś obiło o uszy/oczy, to czy styro nie powinien nachodzić czasem więcej - coś bardziej do2- 3cm??? Chyba że to było podane razem z klejem i tynkiem.... Edytowane 22 Maja 2012 przez bacardi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
youla 23.05.2012 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 Witam. A ja mam pytanie z innej beczki: w przyszłym tygodniu zalewamy fundamenty Naszego praktycznego 3 (wreszcie ) i chciałabym się dowiedzieć ile i jakiego drutu poszło Wam w rzeczywistości na fundamenty Waszych praktycznych? z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 23.05.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 (edytowane) Za bardzo jeszcze tego tematu nie zgłębiałem, ale z tego co mi się gdzieś obiło o uszy/oczy, to czy styro nie powinien nachodzić czasem więcej - coś bardziej do2- 3cm??? Chyba że to było podane razem z klejem i tynkiem.... masz rację może być też 2cm i pewnie w praktyce tak się stanie (3 to trochę chyba za dużo bo okien może nie wiele zostać ) Ps. Zapomniałem dodać, że mam jeszcze użyte taśmy rozprężne od zewnątrz (to taka gąbka pomiędzy ramą okna a ościeżem) takie jak się stosuje przy montażu w klinkierze. Zrobię i wrzucę jakieś fotki żeby to pokazać. Edytowane 23 Maja 2012 przez pafka73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 25.05.2012 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 (edytowane) pafka73 Masz rację, okna to nie wszystko. Musisz je mieć dobrze zamontowane. U mnie standardowa metoda na kotwy i piankę (okna również licowane z zewnętrzna linia ściany), ale i tak dobrze to wyszło. Przy badaniu termowizyjnym mówili, że "nuda", bo żadnych ciekawostek przy oknach nie wykryli (a na dworze było ok. -20*C) http://img16.imageshack.us/img16/5429/dc0740.th.jpg http://img62.imageshack.us/img62/9148/ir0739.th.jpg http://img440.imageshack.us/img440/4733/dc0748.th.jpg http://img19.imageshack.us/img19/9672/ir0747.th.jpg Miejski a jak wyszła termowizja dachu ocieplanego wełną? Cz wszystko ok? Czy trzymałeś się projektu czy też ocieplałeś między krokwiami aż do kalenicy? Pytam bo rozważam alternatywne sposoby docieplenia (brałem pod uwagę piankę PUR oraz izolacją typu Izobooster). Ostatnio też kilku moich znajomych narzekało na wełnę po kilku latach użytkowania. Edytowane 26 Maja 2012 przez pafka73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pafka73 28.05.2012 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) Obiecane fotki z montażu okien - wewnątrz taśmy paraprzepuszczalne a od zewnątrz taśmy rozprężne - mię[ATTACH=CONFIG]117881[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]117882[/ATTACH]dzy nimi kotwy i pianka. Edytowane 28 Maja 2012 przez pafka73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.