Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam projekt bryły P2 w google sketchup, powierzchnia zewnętrzna ścian z słupami i wnękami bez otworów okiennych i drzwiowych wychodzi mi 280m2. Nie liczyłem wewnętrznych stron attyk ani miejsc gdzie we wnękach ocieplenie idzie podwójnie. Do tego dochodzi zapas na odpady...

Ściany zewnętrzne liczone do poziomu -47, więc już jest trochę zapasu...

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mam projekt bryły P2 w google sketchup, powierzchnia zewnętrzna ścian z słupami i wnękami bez otworów okiennych i drzwiowych wychodzi mi 280m2. Nie liczyłem wewnętrznych stron attyk ani miejsc gdzie we wnękach ocieplenie idzie podwójnie. Do tego dochodzi zapas na odpady...

Ściany zewnętrzne liczone do poziomu -47, więc już jest trochę zapasu...

 

To by się zgadzało bo mówili, że materiału będzie potrzebne na jakieś 280 m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

325m2 to dosc sporo co nie? Liczylem na ok 250:) hehe

Dzieki

 

Jarek

 

sporo, też się zdziwiłem bo jak byli bez miarki pierwszy raz to na oko ocenili około 250 m2 ale potem jak pomierzyli słupy i te elementy do ocieplenia od dołu + attyki to tak wyszło i tyle - dodam, że mam 2 oferty od 2 ekip gdzie sobie liczą jedni 40 zł/m2 za robociznę z tynkiem + 20 zł parapety od sztuki + bonia 25 zł/mb a drudzy taką przedstawili ofertę na gotowo z materiałem (w tym robocizna 55 zł/m2):

STYROPIANEM FREZOWANYM GRAFITOWYM GR.15cm ^0.31,

 

TYNKIEM SILIKONOWYM 1,5mm BARWIONYM W MASIE

 

FIRMY BOLIX LUB QUICK-MIX.

 

 

DOCIEPLENIE 135zł/m2

OŚCIEŻA 40zł/mb

BONIA 25zł/mb

PARAPETY 40zł/mb

 

Pierwsi liczą stawkę razy powierzchnia bez odejmowania okien a drudzy tak jak w ofercie.

Pierwsi robią poprawnie (widziałem ich roboę), drudzy to artyści robią super.

Czy ktoś może polecić tańszą sprawdzoną ekipę (która podejmie się roboty w Łodzi) co robi dobrze czy to już nie możliwe?

Edytowane przez pafka73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejski

 

A tobie te 230 m2 elewacji wyszlo bez okien i bramy?

 

To jest powierzchnia, za którą płaciłem za ocieplenie styropianem, zakładając, że miejsca gdzie jest elewacja drewniana (czyli powinna być ocieplona wełną) jest również kryta styro.

Według kosztorysu czyli z elewacją drewnianą styropianu i tynku jest mniej: 210,19 m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kosztorysu jaki mam wynika, że na elewację P2 potrzebne jest 29,77 m3 styro czyli wychodzi prawie 200m2 jeżeli kładziemy 15cm (to jest bez miejsc gdzie ma być drewno i płytka bo tam jest przewidziana wełna), okna + brama garażowa to około 49 m2 + to co przeznaczone na wełnę wyszło mi z projektu około 73m2, razem wychodzi 322m2 Edytowane przez pafka73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skoro już jesteśmy przy ociepleniu, to czy ktoś dawał więcej niż w projekcie? O ile 15cm styro lambda 0,31 jeszcze jakoś wygląda, to te 12cm szczególnie pod płytką klinkierowa (w dobie ocieplania na 20cm) trochę średnio wygląda... :|

 

pobaw się kalkulatorem energetycznym na stronie DW i zobaczysz co Ci to da, dodatkowo jak dasz więcej styro będziesz miał głębiej osadzone okna a to równa się ciemniej w domu, moim zdaniem to nie ma uzasadnienia ekonomicznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobaw się kalkulatorem energetycznym na stronie DW i zobaczysz co Ci to da

 

Chcąc nie chcąc taka jest tendencja. W zeszłym roku miałem problem z dostaniem "piętnastki", w tym zapewne królować będzie "osiemnastka" czy "dwudziestka".

 

dodatkowo jak dasz więcej styro będziesz miał głębiej osadzone okna a to równa się ciemniej w domu

 

Powyżej "piętnastki" to już powinien być montaż okien w warstwie ocieplenia, bo już spore mostki przy montażu równo z murem będą. Tak więc "bunkier" nie powinien z tego wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobaw się kalkulatorem energetycznym na stronie DW i zobaczysz co Ci to da, dodatkowo jak dasz więcej styro będziesz miał głębiej osadzone okna a to równa się ciemniej w domu, moim zdaniem to nie ma uzasadnienia ekonomicznego

 

Do tego klakulatora to podchodziłbym z dużą ostrożnością. Jakoś nie moge zrozumieć dlaczego wybierając bloczek silikatowy w P3 tracę pieniądze na ogrzewaniu, a w P4 zyskuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc nie chcąc taka jest tendencja. W zeszłym roku miałem problem z dostaniem "piętnastki", w tym zapewne królować będzie "osiemnastka" czy "dwudziestka".

 

 

 

Powyżej "piętnastki" to już powinien być montaż okien w warstwie ocieplenia, bo już spore mostki przy montażu równo z murem będą. Tak więc "bunkier" nie powinien z tego wyjść.

 

to fakt takie rozwiązanie jest najlepsze (montaż na specjalnych konsolach), przy czym w takiej sytuacji powinno się zastosować tzw. ciepły montaż = zastosowanie kołnierzy EPDM oraz specjalnych taśm uszczelniających, jednak w takim przypadku trzeba liczyć się z poważnymi kosztami a i ekipę, która to zrobi dobrze nie będzie prosto znaleźć

Ps. To technika mocowania okien stosowana w budownictwie pasywnym.

Dodam tylko, że u mnie wykonawca tradycyjnie montował okna na pianę (licowane z zewnętrzną stroną ściany) z tym, że wykleił mi od wewnątrz taśmami paraprzepuszczalnymi ościeże co w przypadku jakiś luzów jakie mogą powstać po latach w piance stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przed przewiewami, od zewnątrz styro będzie nachodził około 1 cm na ramy okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do zbudowanych praktycznych może troche nie fachowa ale jestem laikiem w temacie budowy. Chodzi mi mianowicie o nadporoże/krawędz okna kuchennego i tego największego w salonie ( wykończenie krawędzi drewnem) czy jest to jako panel drewnianydo zastosowania na elewacje czy jako deska maskująca do przy zakupie okien??????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pafka73 Masz rację, okna to nie wszystko. Musisz je mieć dobrze zamontowane.

 

U mnie standardowa metoda na kotwy i piankę (okna również licowane z zewnętrzna linia ściany), ale i tak dobrze to wyszło. Przy badaniu termowizyjnym mówili, że "nuda", bo żadnych ciekawostek przy oknach nie wykryli (a na dworze było ok. -20*C)

 

http://img16.imageshack.us/img16/5429/dc0740.th.jpg http://img62.imageshack.us/img62/9148/ir0739.th.jpg

 

http://img440.imageshack.us/img440/4733/dc0748.th.jpg http://img19.imageshack.us/img19/9672/ir0747.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do zbudowanych praktycznych może troche nie fachowa ale jestem laikiem w temacie budowy. Chodzi mi mianowicie o nadporoże/krawędz okna kuchennego i tego największego w salonie ( wykończenie krawędzi drewnem) czy jest to jako panel drewnianydo zastosowania na elewacje czy jako deska maskująca do przy zakupie okien??????

 

Kuchenne mam tylko jedno i to pomniejszone. Ale za to narożne w wykuszu ma specjalny łącznik 90*, który standardowo u mnie był w kolorze ram okna (okna Jezierski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kalkulatorem energetycznym to tak z przymrużeniem oka, w mojej konfiguracji wychodzi że miałbym płacić za ogrzewanie rocznie 904pln i jakoś w to nie wierzę ;)

Osobiście zastanawiam się czy nie dołożyć 3 cm na ociepleniu, do 15/18, taśmy uszczelniające przy rekuperacji pewnie też by się przydały... Jednak każda zmiana ocieplenia wymaga korekty okien w wykuszu jadalni - taki urok tego projektu. Jak ktoś stosuje teknoamerblok, to ze względu na jego grubość zależności będzie chyba jeszcze więcej, bo widać że rezerwy np. przy wyjściu ogrodowym są pod niego liczone...

 

meticho chodzi o te narożniki na połączeniu okien? poza wykuszem jak podał miejski, to wg projektu jest to wykończenie panelem drewnianym lub laminatem HPL wg systemu elewacjesystem.pl, więc raczej na elewacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że u mnie wykonawca tradycyjnie montował okna na pianę (licowane z zewnętrzną stroną ściany) z tym, że wykleił mi od wewnątrz taśmami paraprzepuszczalnymi ościeże co w przypadku jakiś luzów jakie mogą powstać po latach w piance stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przed przewiewami, od zewnątrz styro będzie nachodził około 1 cm na ramy okna.

Za bardzo jeszcze tego tematu nie zgłębiałem, ale z tego co mi się gdzieś obiło o uszy/oczy, to czy styro nie powinien nachodzić czasem więcej - coś bardziej do2- 3cm??? Chyba że to było podane razem z klejem i tynkiem....

Edytowane przez bacardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A ja mam pytanie z innej beczki:

w przyszłym tygodniu zalewamy fundamenty Naszego praktycznego 3 (wreszcie :D ) i chciałabym się dowiedzieć ile i jakiego drutu poszło Wam w rzeczywistości na fundamenty Waszych praktycznych?

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo jeszcze tego tematu nie zgłębiałem, ale z tego co mi się gdzieś obiło o uszy/oczy, to czy styro nie powinien nachodzić czasem więcej - coś bardziej do2- 3cm??? Chyba że to było podane razem z klejem i tynkiem....

 

masz rację może być też 2cm i pewnie w praktyce tak się stanie (3 to trochę chyba za dużo bo okien może nie wiele zostać :))

Ps.

Zapomniałem dodać, że mam jeszcze użyte taśmy rozprężne od zewnątrz (to taka gąbka pomiędzy ramą okna a ościeżem) takie jak się stosuje przy montażu w klinkierze. Zrobię i wrzucę jakieś fotki żeby to pokazać.

Edytowane przez pafka73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pafka73 Masz rację, okna to nie wszystko. Musisz je mieć dobrze zamontowane.

 

U mnie standardowa metoda na kotwy i piankę (okna również licowane z zewnętrzna linia ściany), ale i tak dobrze to wyszło. Przy badaniu termowizyjnym mówili, że "nuda", bo żadnych ciekawostek przy oknach nie wykryli (a na dworze było ok. -20*C)

 

http://img16.imageshack.us/img16/5429/dc0740.th.jpg http://img62.imageshack.us/img62/9148/ir0739.th.jpg

 

http://img440.imageshack.us/img440/4733/dc0748.th.jpg http://img19.imageshack.us/img19/9672/ir0747.th.jpg

 

Miejski a jak wyszła termowizja dachu ocieplanego wełną? Cz wszystko ok? Czy trzymałeś się projektu czy też ocieplałeś między krokwiami aż do kalenicy? Pytam bo rozważam alternatywne sposoby docieplenia (brałem pod uwagę piankę PUR oraz izolacją typu Izobooster). Ostatnio też kilku moich znajomych narzekało na wełnę po kilku latach użytkowania.

Edytowane przez pafka73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...