sammael 19.01.2010 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Witam wszystkich Proszę o rady wszystkich, którzy mieszkają w drewnianych domach w tej kwestii. Jestem w tej chwili na etapie wznoszenia ścian z bala 24x24 suszonego, sezonowanego, podłoga styropian 20cm+wylewka, dach 25cm wełny, dom 140m2 i zastanawiam się nad ogrzewaniem. Coraz bardziej przekonują mnie grzejniki konwektorowe (rozważałem wcześniej piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem - ale stwierdziłem że lepsze będą konwektory), ich cena jest przystepna i w porównaniu do cen grzejników/różnicy w korzystaniu z nich w II taryfie, wypadają lepiej. Chciałbym prosić was o opinie, poparte kosztami użytkowania, stopniem zadowolenia z takiego układu Zapraszam do dyskusji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 19.01.2010 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Chciałbym się zapytać o jeden detal. Czy można zbudować dom, który nie spełnia współczynników izolacyjności dla ścian? Czy może są inne regulacje dotyczące domów z bala?Z tego co wyczytałem lamda dla betonu komórkowego nie pozwala na budowę ściany jednowarstwowej o grubości 24cm, a drewno ma trochę gorsze parametry izolacyjne, czyli też nie spełni tych norm.Z drugiej strony bez sensu dla mnie jest budowanie domu z bala i obudowywanie go izolacją tracąc niewątpliwe plusy estetyczne.Co do korzyści lub nie korzystania z 2 taryf to trudno prorokować. Jeśli z obliczeń wyjdzie, że wystarczy ogrzewać w drugiej taryfie to raczej warto zainwestować w takie piece, ale jak dla mnie prawie zawsze rozwiązania najprostrze są najlepsze to sugerowałbym zacząć od konwektorów bo koszt jest niewielki i po 1 lub 2 sezonach przeliczyć jeszcze raz co się bardziej opłaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JerzyBw 19.01.2010 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Z wielu wypowiedzi balowych użytkowników wynika, że dom z bala pełnego, szybciej się ogrzeje, niż dom z budowany z betonu komórkowego o grubości 24cm, bo w domach z drewna ogrzewa się głównie powietrze, nie ściany. Kiedyś chałupy z bali miały duży piec po środku chałupy, który służył do gotowania, pieczenia, ogrzewania a nawet do spania. Pewnikiem, taki piec dobrze magazynował ciepło. Najlepsze rozwiązanie to piec, który potrafi szybko ogrzać i zmagazynować ciepło. Ogrzewanie elektrycznym piecem akumulacyjnym w drugiej taryfie nie przemawia do mnie, bo poco mam pobierać prąd w nocy, kiedy śpię, a rano taki piec, poco ma oddawać ciepło, kiedy jestem w pracy. Ogrzewanie elektryczne konwektorowe może ogrzać szybko, tylko na jak długo te ciepło utrzyma się? Za jakiś czas może się okazać, że ogrzewasz z oszczędności przeważnie kominkiem, i czy to nie będzie potem wnerwiać, ciągłe dokładanie drewna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 19.01.2010 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Z wielu wypowiedzi balowych użytkowników wynika, że dom z bala pełnego, szybciej się ogrzeje, niż dom z budowany z betonu komórkowego o grubości 24cm, bo w domach z drewna ogrzewa się głównie powietrze, nie ściany. Kiedyś chałupy z bali miały duży piec po środku chałupy, który służył do gotowania, pieczenia, ogrzewania a nawet do spania. Pewnikiem, taki piec dobrze magazynował ciepło. Najlepsze rozwiązanie to piec, który potrafi szybko ogrzać i zmagazynować ciepło. Ogrzewanie elektrycznym piecem akumulacyjnym w drugiej taryfie nie przemawia do mnie, bo poco mam pobierać prąd w nocy, kiedy śpię, a rano taki piec, poco ma oddawać ciepło, kiedy jestem w pracy. Ogrzewanie elektryczne konwektorowe może ogrzać szybko, tylko na jak długo te ciepło utrzyma się? Za jakiś czas może się okazać, że ogrzewasz z oszczędności przeważnie kominkiem, i czy to nie będzie potem wnerwiać, ciągłe dokładanie drewna? Ale w takim przypadku po co bal? Warunki te lepiej spełni dom szkieletowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kruszon11 19.01.2010 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Z wielu wypowiedzi balowych użytkowników wynika, że dom z bala pełnego, szybciej się ogrzeje, niż dom z budowany z betonu komórkowego o grubości 24cm, bo w domach z drewna ogrzewa się głównie powietrze, nie ściany. Kiedyś chałupy z bali miały duży piec po środku chałupy, który służył do gotowania, pieczenia, ogrzewania a nawet do spania. Pewnikiem, taki piec dobrze magazynował ciepło. Najlepsze rozwiązanie to piec, który potrafi szybko ogrzać i zmagazynować ciepło. Ogrzewanie elektrycznym piecem akumulacyjnym w drugiej taryfie nie przemawia do mnie, bo poco mam pobierać prąd w nocy, kiedy śpię, a rano taki piec, poco ma oddawać ciepło, kiedy jestem w pracy. Ogrzewanie elektryczne konwektorowe może ogrzać szybko, tylko na jak długo te ciepło utrzyma się? Za jakiś czas może się okazać, że ogrzewasz z oszczędności przeważnie kominkiem, i czy to nie będzie potem wnerwiać, ciągłe dokładanie drewna? Ale w takim przypadku po co bal? Warunki te lepiej spełni dom szkieletowy. Pewnie się mylę, zaraz przeczytam, ale to raczej dobiera się ogrzewanie do domu, a nie odwrotnie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2010 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Dom z bala, kominek z DGP + grzejniki elektryczne ceramiczne Honeywell , ale ze sterownikami wyprowadzonymi na ścianę. Nie narzekam, choć powietrze zdrowo wysycha przez DGP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sammael 19.01.2010 21:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 dzis dostałem wycenę za podłogówkę elektryczna ok 40m2 i za piece akumulacyjne na pozostałe 100m2 ok 30 000 - sporo !!!Coraz bardzo przekonuje sie do konwektorów, i do ogrzewania wtedy kiedy potrzebuje i ile potrzebuję. No i koszt ok. 5 tys na 140m2 żadnych rurek i cudów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simluc 20.01.2010 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 dzis dostałem wycenę za podłogówkę elektryczna ok 40m2 i za piece akumulacyjne na pozostałe 100m2 ok 30 000 - sporo !!! Jakas makabryczna ta wycena makabryczne ceny, tu dla domu 165 mkw wychodzi 24 tys, ale nadal makabreska Coraz bardzo przekonuje sie do konwektorów, i do ogrzewania wtedy kiedy potrzebuje i ile potrzebuję. No i koszt ok. 5 tys na 140m2 żadnych rurek i cudów. Najbardziej ekstremalna (w sensie - ekonomiczna) wersja to konwektory wolno stojace plus dobre termostaty elektroniczne programowalne- wtedy koszt przyjmujac 8 pomieszczen razy 70 zl za konwektor + 170 za sterownik do kazdego pomieszczenia to 240 razy 8 czyli 1920 zl . Do gniadka (np na wysokosci 130 cm wpinasz termostat, do termostatu konwektor i to wszystko.I masz ogrzewanie w pelni sterowalne za mniej niz 2000 zl). Dobre sterowniki produkuje (ja innej nie znalazlem) jedna firma- elektrobock z czech - u nas do dostania za okolo 170 zl - model TS20 (wiecej tu: http://forum.muratordom.pl/post3786835.htm?highlight=#3786835). Termostat jest naprawde rewelacyjny , mozna dowolnie ustawiac temperatury dla dowolnych przedzialow czasowych dzieki czemu ogrzewanie elektryczne moze byc znosne- konwektory bez dobrego termostatu to droga do bankructwa. Zamiast konwektorow mozna zastosowac promienniki- troche lepszy rozklad temperatur ale i wyzsza cena- wiecej w linku, do ktorego odeslalem wyzej. A jesli chodzi o ogrzewanie podlogowe to warto zajrzec na into.pl - bardzo dobre ceny, podawane sa takze na biezaco koszty ogrzewania przy calkowitym ogrzewaniu podlogowym dla domu o pow. 182 mkw. pozdrawiam szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sammael 20.01.2010 20:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Dzięki za info simluc !!! Jest to dokładnie to o czym myślałem. Z doświadczenia na własnej skórze wiem jak takie konwektory działają, w Norwegii jeden hotel (125 pokoi), ogromny jest ogrzewany konwektorami, mają one wbudowane termostaty (tak myślę) bo ustawia się temp. i same się załączają w przypadku zmiany temp. Nagrzanie mieszkania ok 40m2 dla dwóch nie zajmuje dużej niż 15min !! co jest wynikiem dobrym jak myślę. Będziemy mieli również kominek z rozprowadzeniem, więc nie powinno być tak źle. No i dużym plusem są tutaj koszty zakupu instalacji. Pożyjemy zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 20.01.2010 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Sammael - lepiej wrzucić termostaty wyprowadzone na ścianę - utrzymują temperaturę pomieszczenia, a nie reagują na podgrzaną obudowę grzejnika (tak miałem kiedyś, w poprzednim domu). Inna sprawa, że te firmowe dokładniej reagują na temperatury(moje Honeywella reagują dopiero po dodatkowym czasie wychłodzenia), a najtańsze to dosłownie częste taktowanie : włącz-wyłącz, włącz-wyłącz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barbara0215 03.05.2010 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 witam!jestem całkiem zielona w temacie budownictwa i potrzebuję porady w kwestii ogrzewania.Planuję budowę domu szkieletowego o pow.100m kwadratowych(parter i użytkowe poddasze),czy w takim domu wystarczające będzie ogrzewanie kominkiem z płaszczem wodnym?planuję dodatkową wężownicę do ogrzewania wody.Czy to wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebastian_J 17.03.2011 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 (edytowane) Dom z bala, kominek z DGP + grzejniki elektryczne ceramiczne Honeywell , ale ze sterownikami wyprowadzonymi na ścianę. Nie narzekam, choć powietrze zdrowo wysycha przez DGP. Witam, czy mogę prosić o szersze wiadomości odnośnie takiego ogrzewania? Planuję budowę domu 110m2 z bala 16cm + 15cm wełny od wewnątrz. Zastanawiam się wciąż jakie wybrać ogrzewanie... Odradzano mi ogrzewanie elektryczne w domu drewnianym ze względu na koszty eksploatacji. Ale wciąż rozważam ogrzewanie elektryczne wspomagane kominkiem z rozprowadzeniem ciepłego powietrza. Instalacja takiego ogrzewania wychodzi zdecydowanie taniej: kilka grzejników, kable, sterownik, kominek + kanały powietrza. Zdecydowanie taniej niż piec dwufunkcyjny z rozprowadzeniem wody rurkami i grzejniki. Zastanawiam się tylko jak w eksploatacji wychodzą koszty ogrzewania grzejnikami elektrycznymi. Planowałem grzać elektrycznie w II taryfie, żeby podtrzymywać ciepło w dzień jak mnie nie ma w domu lub w nocy jak śpie, natomiast w dzień jak jestem w domu, to palić w kominku. Czy ktoś ma świeże doświadczenia jakie są koszty takiego "podtrzymywania" ciepła ogrzewaniem elektrycznym średniomiesięcznie na przestrzeni roku? Proszę o pomoc. Dzięki wielkie witam!jestem całkiem zielona w temacie budownictwa i potrzebuję porady w kwestii ogrzewania.Planuję budowę domu szkieletowego o pow.100m kwadratowych(parter i użytkowe poddasze),czy w takim domu wystarczające będzie ogrzewanie kominkiem z płaszczem wodnym?planuję dodatkową wężownicę do ogrzewania wody.Czy to wystarczy? Barbara Z tego co słyszałem, to kominek z płaszczem wodnym nie jest zbyt polecanym rozwiązaniem, bo ogrzewanie wody jest mało kontrolowane. W domu drewnianym chyba lepiej ogrzewać kominkiem powietrze. Jednak ze względu na konieczność częstego dokładania do kominka, jako główne źródło ogrzewania nie jest zbyt wygodne. Dlatego ja planuję kominek jako pomocnicze, ale nie mogę się zdecydować na ogrzewanie zasadnicze... Edytowane 17 Marca 2011 przez Sebastian_J Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 28.03.2011 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 mamy ogrzewanie elektryczne podłogowe- cały parter, góra będą grzejniki elektryczne.... , i kominekpraktyka pokazała: oszczędzamy prąd bo drogi, dokładamy i tańczymy ciągle wkoło kominka, wyprowadzenie ciepła do 3 pokoiidzisiaj budowałabym też kominek ale już z ciepła obudową czyli w kaflach i również ogrzewanie podłogowe elektryczne, już JerzyBw już powiedział b. trafinie, w domu z bali ogrzewasz powietrze a nie ściany- bo one są neutralne, (ew. ogrzewasz betonową podłogę?) szybko ogrzejesz ale ciepłoty na długo nie przytrzymasz, szybko się wychładza, najgorzej jak są duże wiatry.....!Tej zimy załączaliśmy kilku krotnie podłogi, na parę dni- te największe mrozy , resztę kominek, wychodziliśmy z domu po 7 powrót po 17, dom w tym czasie był nie ogrzewany, temp. średnio od 13 do 20C spodziewam się rachunku całościowego za prąd za ostatnie pół roku na poziomie 1,5tys.- 1,8zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek57 28.03.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 mamy ogrzewanie elektryczne podłogowe- cały parter, góra będą grzejniki elektryczne.... , i kominek praktyka pokazała: oszczędzamy prąd bo drogi, dokładamy i tańczymy ciągle wkoło kominka, wyprowadzenie ciepła do 3 pokoii dzisiaj budowałabym też kominek ale już z ciepła obudową czyli w kaflach i również ogrzewanie podłogowe elektryczne, już JerzyBw już powiedział b. trafinie, w domu z bali ogrzewasz powietrze a nie ściany- bo one są neutralne, (ew. ogrzewasz betonową podłogę?) szybko ogrzejesz ale ciepłoty na długo nie przytrzymasz, szybko się wychładza, najgorzej jak są duże wiatry.....! Tej zimy załączaliśmy kilku krotnie podłogi, na parę dni- te największe mrozy , resztę kominek, wychodziliśmy z domu po 7 powrót po 17, dom w tym czasie był nie ogrzewany, temp. średnio od 13 do 20C spodziewam się rachunku całościowego za prąd za ostatnie pół roku na poziomie 1,5tys.- 1,8zł a czemu sie ciepło długo nie trzyma? no i o co chodzi z tymi wiatrami? przewiewają Ci ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 30.03.2011 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 co masz na myśli czy mi przewiewają ściany?myślisz że w murowanym jak masz wiatr to trzyma Ci tak samo długo ciepło jak przy spokojnej pogodzie, gdzie nie ma zupełnie wiatru?? chodzi o to że moje drewniane ściany nie trzymają ciepła, nie promieniują, nie oddają ani ciepła ani zimna bo są neutralne, stąd tzw: . "mała akumulacyjność" takich domów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek57 30.03.2011 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 polemizowałbym z tym okresleniem" mała akumulacyjnosc" Odnosi sie to do scian w zasadzie murowanych, albo raczej ceramicznych. W domach z litego drewna ważna jest nie tyle akumulacyjnosc czy tez pojemność..a raczej wazne jest to , na ile sciana sama w sobie stanowi o wspolczynniku " ucieczki ciepla" czyli przenikania termicznego. Dobra sciana z dobrego drewna niweluje skutki temperatury zewnętrznej. Nie wychładza domu i nie pozwala na nagrzewanie sie w lato.W domu z bala pomimo wiatru spadek tem.peratury nie jest tak dynamiczny jak w ceramice o podobnym przekroju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 31.03.2011 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 to popolemizujemy troche... ja w ceramice nie mieszkałam, ale w tradycyjnym domu z pustaka - bez ocieplania, i jak było wietrznie to wychładzało się szybko- to zrozumiałe, ale mam wrażenie że w domu z bala wychładza się jednak trochę szybciej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
norbert1976 31.03.2011 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Witam, czy mogę prosić o szersze wiadomości odnośnie takiego ogrzewania? Planuję budowę domu 110m2 z bala 16cm + 15cm wełny od wewnątrz. Zastanawiam się wciąż jakie wybrać ogrzewanie... Odradzano mi ogrzewanie elektryczne w domu drewnianym ze względu na koszty eksploatacji. Ale wciąż rozważam ogrzewanie elektryczne wspomagane kominkiem z rozprowadzeniem ciepłego powietrza. Instalacja takiego ogrzewania wychodzi zdecydowanie taniej: kilka grzejników, kable, sterownik, kominek + kanały powietrza. Zdecydowanie taniej niż piec dwufunkcyjny z rozprowadzeniem wody rurkami i grzejniki. Zastanawiam się tylko jak w eksploatacji wychodzą koszty ogrzewania grzejnikami elektrycznymi. Planowałem grzać elektrycznie w II taryfie, żeby podtrzymywać ciepło w dzień jak mnie nie ma w domu lub w nocy jak śpie, natomiast w dzień jak jestem w domu, to palić w kominku. Czy ktoś ma świeże doświadczenia jakie są koszty takiego "podtrzymywania" ciepła ogrzewaniem elektrycznym średniomiesięcznie na przestrzeni roku? Proszę o pomoc. Dzięki wielkie Proponuje zainteresowac sie niemieckimi grzejnikami JAWO. Sam mam takie w domu szkieletowym i jestem bardzo zadowolony. Ogrzewam nimi dom juz drugi sezon grzewczy z tym ze pierwszy byl jeszcze w czasie budowy. Grzejniki sa rewelacyjnej jakosci, blyskawicznie nagrzewaja pomieszczenia i sa naprawde ekonomiczne. Sredniomiesieczny koszt ogrzewania domu o powierzchni 130 m2 wyniosl w tym sezonie ok. 350 zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
norbert1976 31.03.2011 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 to popolemizujemy troche... ja w ceramice nie mieszkałam, ale w tradycyjnym domu z pustaka - bez ocieplania, i jak było wietrznie to wychładzało się szybko- to zrozumiałe, ale mam wrażenie że w domu z bala wychładza się jednak trochę szybciej! dziwne masz wrazenie... ale... dom szkieletowy jest podobno niskoakumulacyjny i szybko traci cieplo wciaz zastanawiam sie nad tym co znaczy szybko... bo u mnie temperatura z 21 st.C spada w ciagu 6-8 godzin do 17 st.C. Ponizej 17 st.C temperatura nie spadla ani razu w ciagu tej zimy a termostaty w grzejnikach JAWO byly ustawione na noc na 15 st.C. Nie mam punktu odniesienia ale moze spadek o 4 st.C w ciagu zimowej mroznej nocy to szybko...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek57 31.03.2011 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 to popolemizujemy troche... ja w ceramice nie mieszkałam, ale w tradycyjnym domu z pustaka - bez ocieplania, i jak było wietrznie to wychładzało się szybko- to zrozumiałe, ale mam wrażenie że w domu z bala wychładza się jednak trochę szybciej! to masz złe wrażenie, moja droga:) Dobrze zrobiony dom z bala o odpowiedniej grubosci i szczelności jest nie do przewiania. Mówie o balu okrągłym o średnicy minimum 260 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.