Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ILE OLEJU OPAŁOWEGO ZUŻYLIŚCIE W TYM SEZONIE ?


popiz

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 121
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pare dni temu tankowanie około 850l po 2,37zł za litr, cena jeszcze znośna. Szkoda tylko, że te tankowanie normalnie to co roku robilismy koniec lutego lub poczatek marca, a przez te mrozy juz musieliśmy to zrobic. A jak u Was to wygląda czy może też ktos zauważył różnice w zużyciu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Witam. Ja również zastanawiam się nad ogrzewaniem olejowym, ale przerażają mnie liczne artykuły na temat średniego zużycia oleju opałowego w domu o pow. 160 - 200 m, tj. ok. 4000 l - 5000 l rocznie. Z Waszych doświadczeń wynika, iż to zużycie jest jednak znacznie mniejsze tj. średnio ok. 2000 l rocznie. Zastanawia mnie skąd takie duże różnice?. Pozdrawiam...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może to czysty marketing- ktoś chce zniechęcic do olejaków a tym samym sprzedac piec np na ekogroszek. Ja w tym roku buduje domek i też dużo myślę nad ogrzewaniem olejowym i pewnie takie będzie. Kwestia tylko jakiej firmy kociołek, ale napewno bedzie to dietrich lub viesman. Viesman jest w domu w którym obecnie mieszkam i od 6-7 lat pracuje bezobsługowo tylko najgorsza to cena bo to górna półka, ale może dlatgeo spalanie jest na dobrym poziomie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palimy trzeci sezon.Piec olejowy Scheer DuoCondens 15-23kW z automatyką - uruchamiany w pażdzierniku do kwietnia temperatura 20dzień 18noc i kominek Makroterm z płaszczem (palę w nim codziennie od 19 .00 do 24.00- wtedy idę spać a wkominku się dopala :).Od Kwietnia do pażdziernika kocioł i kominek odpoczywają - woda ciepła z solara Watt .Ewentualnie w dni pochmurne lub w przypadku większego poboru ciepłej wody przepalam w kominku.

Zużycie oleju za poprzednie dwa sezony to 550 l i 450l w tym sezonie przewiduję ok.550l ( do teraz wyszło 450l.Zużycie drewna ok.10m na sezon

Dom 130m pow ogrzewanej z tego 40m podłogówki parterowy z użytkowym poddaszem ,ściany beton komurkowy 24cm + 15 styropianu , dach 23cm wełna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że pojawił się ten temat :D

 

My planujemy kocioł na olej Buderus Logano 25 KW SE, do tego automatyka R2109 do tego kominek z płaszczem wodnym.

Ciekawa jestem jak system będzie się sprawdzał.

 

Pierwszy sezon grzewczy szykuje się 2010/2011... ale pocieszyliście mnie z tym spalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a mam jeszcze pytanie - czy rurki co wychodzące z pieca macie czymś zaizolowane (ocieplone)? bo u nas nie są i tak kombinujemy, że może dlatego piec non stop kręci bo się woda w tych rurkach wychładza?

i na ile stopni macie ustawiony suwak na piecu?

 

mam nastawione na 60 stopni, rurki są zaizolowane. Napisz jak ze sterownikiem? Jest zainstalowany, jeżeli tak to jaki i ile jest nastawione

 

mamy sterownik Urlicha - nastawione jest 17-18 stopni w tej chwili (przy czym taka temperaturę chałupka osiąga dopiero po dogrzaniu kominkiem pomimo, że piec kręci praktycznie non stop). czasem mam wrażenie, że ten sterownik w ogóle nie jest połączony z piecem ;-) nastawione np. 18 stopni, programator pokazuje, że jest 14, a piec nie grzeje (nie grzeje na kaloryfer bo non stop podgrzewa wodę).

 

ja też nie wiem w czym problem - myślę, że to kwestia źle zrobionej instalacji lub regulacji jak tu ktoś sugerował.

docieplimy te rurki i zobaczymy co to da.

dodatkowo myślę, że za duży jest nawiew powietrza z zewnątrz - stąd takie niskie temperatury w kotłowni, woda w nieocieplonych rurkach się wychładza więc piec non stop ją podgrzewa - niestety nasz "fachowiec" twierdzi, że taki dopływ powietrza z zewnątrz jest ok, a może nawet zbyt mały (ze względu na jakieś przepisy czy cuś - nie znam się) - a dziura jest wielkości małego okna

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy sterownik Urlicha - nastawione jest 17-18 stopni w tej chwili (przy czym taka temperaturę chałupka osiąga dopiero po dogrzaniu kominkiem pomimo, że piec kręci praktycznie non stop). czasem mam wrażenie, że ten sterownik w ogóle nie jest połączony z piecem ;-) nastawione np. 18 stopni, programator pokazuje, że jest 14, a piec nie grzeje (nie grzeje na kaloryfer bo non stop podgrzewa wodę).

 

ja też nie wiem w czym problem - myślę, że to kwestia źle zrobionej instalacji lub regulacji jak tu ktoś sugerował.

docieplimy te rurki i zobaczymy co to da.

dodatkowo myślę, że za duży jest nawiew powietrza z zewnątrz - stąd takie niskie temperatury w kotłowni, woda w nieocieplonych rurkach się wychładza więc piec non stop ją podgrzewa - niestety nasz "fachowiec" twierdzi, że taki dopływ powietrza z zewnątrz jest ok, a może nawet zbyt mały (ze względu na jakieś przepisy czy cuś - nie znam się) - a dziura jest wielkości małego okna

:roll:

 

Skoro w pomieszczeniach i tak jest zimno to brak izolacji rurek nic do tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy sterownik Urlicha - nastawione jest 17-18 stopni w tej chwili (przy czym taka temperaturę chałupka osiąga dopiero po dogrzaniu kominkiem pomimo, że piec kręci praktycznie non stop). czasem mam wrażenie, że ten sterownik w ogóle nie jest połączony z piecem ;-) nastawione np. 18 stopni, programator pokazuje, że jest 14, a piec nie grzeje (nie grzeje na kaloryfer bo non stop podgrzewa wodę).

 

ja też nie wiem w czym problem - myślę, że to kwestia źle zrobionej instalacji lub regulacji jak tu ktoś sugerował.

docieplimy te rurki i zobaczymy co to da.

dodatkowo myślę, że za duży jest nawiew powietrza z zewnątrz - stąd takie niskie temperatury w kotłowni, woda w nieocieplonych rurkach się wychładza więc piec non stop ją podgrzewa - niestety nasz "fachowiec" twierdzi, że taki dopływ powietrza z zewnątrz jest ok, a może nawet zbyt mały (ze względu na jakieś przepisy czy cuś - nie znam się) - a dziura jest wielkości małego okna

:roll:

 

Skoro w pomieszczeniach i tak jest zimno to brak izolacji rurek nic do tego nie ma.

 

a jak już grzeje, to czy grzejniki robią się gorące od razu? Może masz zakręcone grzejniki na zaworach?? docieplenie rurek nic nie da, pompa jaka i na jakim biegu pracuje? ten piec robi 80stopni, dom nagrzewa sie w moment, więc możne masz te grzejniki przykręcone (zaworki przy podłączeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako użytkownicy kotłów olejowych który byście doradzili

buderus 125 be + RC lub 4121

de dietrich gtu 120 lub 1203 z diematic

dodam, że budynek będzie dogrzewany kominkiem z PW, dobrze docieplonu tj:BK 24 + 15 styro, podłogi 15 cm styro, dach 30 czm wełny powierzchnia grzewcza 140m 2,

z czego większość w podłogówce w projekcie przewidziany był kocioł 2f 24 kw

 

mam nadzieję ktoś czyta ! :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurg czy masz podłogówkę ,czy tylko same grzejniki?

 

Podłogówka jest symboliczna w całym moim systemie grzewczym i jest tylko w kuchni (otwartej na salon) 10 m2 oraz w łazience ca 8 m2 - w związku z tym, że wyłożone są te pomieszczeniach terakotą podłoga ma być ciepła. Szczególnie ważne to jest w łazience.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom piętrowy - powierzchnia użytkowa około 165 metrów kw. , ściana trójwarstwowa porotherm , styropian oraz cegła . Kotłownia olejowa buderus logano G 115 - 21 KW umieszczona w oddzielnym budynku gospodaczym z zasobnikiem na wodę. Ogrzewanie wyłącznie tym piecem, zużycie od listopada do dzisiaj - 1500 litrów oleju. Temperatura w dzień 20 C , woda o temp. 43 C. Zero problemów z piecem: pełna bezobsługowość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurg a jak masz podłączoną podłogówkę? czy bezpośrednio pod ,,lodówkę,,

czy też poza nią?

 

Z kotła mam wyprowadzony jeden obieg grzewczy do skrzynki z rozdzielaczami (zasilanie i powrót) . Na zasilaniu oczywiście jest pompa obiegowa. W skrzynce są trójniki na zasilaniu i powrocie, które zasilają dwa rozdzielacze jeden dla 10 kaloryferów, a drugi dla dwóch obiegów podłogówki. Na rozdzielaczu podłogówki zamontowana jest pompa oraz zawór Hertza ( z regulacją temp.) z kapilarą połączoną z szyną powrotną rozdzielacza. Zawór może "puścić wodę" o temp. max 50 st. C. Całość rozdzielacza podłogówki jest mieszaczem mechanicznym. Można byłoby podłączyć elektryczny mieszacz do elektroniki kotła, ale przy tak małej powierzchni podłogówki koszt byłby pewnie dużo wyższy niż rozwiązanie z mieszaczem mechanicznym. Zresztą tak mi wymyślił mój instalator i działa to już sześć lat bez zastrzeżeń. Ponadto mam dodatkowy wpływ na instalację podłogówki - na początku sezonu grzewczego i na końcu sezonu mogą podłogówkę po prostu wyłączyć - w rozdzielni elektrycznej na pompę podłogówki mam osobny obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurg a jak masz podłączoną podłogówkę? czy bezpośrednio pod ,,lodówkę,,

czy też poza nią?

 

Z kotła mam wyprowadzony jeden obieg grzewczy do skrzynki z rozdzielaczami (zasilanie i powrót) . Na zasilaniu oczywiście jest pompa obiegowa. W skrzynce są trójniki na zasilaniu i powrocie, które zasilają dwa rozdzielacze jeden dla 10 kaloryferów, a drugi dla dwóch obiegów podłogówki. Na rozdzielaczu podłogówki zamontowana jest pompa oraz zawór Hertza ( z regulacją temp.) z kapilarą połączoną z szyną powrotną rozdzielacza. Zawór może "puścić wodę" o temp. max 50 st. C. Całość rozdzielacza podłogówki jest mieszaczem mechanicznym. Można byłoby podłączyć elektryczny mieszacz do elektroniki kotła, ale przy tak małej powierzchni podłogówki koszt byłby pewnie dużo wyższy niż rozwiązanie z mieszaczem mechanicznym. Zresztą tak mi wymyślił mój instalator i działa to już sześć lat bez zastrzeżeń. Ponadto mam dodatkowy wpływ na instalację podłogówki - na początku sezonu grzewczego i na końcu sezonu mogą podłogówkę po prostu wyłączyć - w rozdzielni elektrycznej na pompę podłogówki mam osobny obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurg a czy nie myślisz ,że kociołek jest trochę przewymiarowany będę miał podobną powierzchnię i nie wiem czy nie skłaniać się ku 17KW

Przewymiarowany ?, może i tak, ale mniejszego w 2004 roku nie było.. Kocioł jest jednofunkcyjny i oprócz ogrzewania chałupy ma za zadanie podgrzewanie CWU, no i do podgrzania 130 litrów w zasobniku, ta zbyt duża moc dla domu jest odpowiednia do podgrzania, szybkiego podgrzania wody. Taka uroda kotła olejowego. Ja mam ustawioną temperaturę na ca. 50 stopni C i czas podgrzania wody do tej temp. jest optymalnie krótki właśnie przy większej mocy kotła. Coś za coś.

Po sześciu sezonach grzewczych okazało się że kupno tego zintegrowanego kotła to był dobry wybór. Kocioł jest oszczędny, bezawaryjny, bezobsługowy i bardzo cichy podczas jego pracy .

Jakbym miał gaz ziemny to bym zainstalował kocioł z odpowiednią modulacją i wtedy moc kotła była by dopasowana do ogrzania domu. Gazu nie ma, więc jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i cenowo wychodzi dobrze ostatnio miałem propozycję za 8200 z dematicem a buderus za 7900 z automatyką tyle że bez podgrzewacza a to minimum 1200 zł ale ma 17 KW tylko czy ta różnica pozwoli uzyskać późniejsze oszczędności ? na szczęście mam jeszcze czas na zbieranie opinii :D

dzięki za porady jurg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...