Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

reklamacje


sylwiam-81

Recommended Posts

Witam,

 

W lutym 2008 roku kupiliśmy mieszkanie,czyli niedługo będzie dwa lata. Kupując mieszkanie patrzeliśmy jaka firma buduję,jak jest blok,mieszkanie wykonane i znajomi,ktorzy kupili od tego developera mieszklanie są zadowoleni i zresztą byłam pare razy u nich i widziałam wykonaie,moj blok i kolejne dwa były ostatanie,które firma budowała i jest wiele niedoróbek i rzeczy kiepsko wykonannych ale nie mam wplywu na to,że tak blok wykończyli.

Mam problem ze swoim mieszkaniem: z okien leje się woda, skrapla i co chwila trzeba wycierać i nadal jest mokro,na ścianach w 3 miejscch wyszła wilgoć : grzyb,w każdym oknie w narożmniku ciągle jest mokro i też grzyb-jest to 2 letnie mieszkanie więc nie powinno takiego czegoś być. Mieszkanie jest ogrzewane i wietrzone,pomojajać,że jest ciągle ogrzewane i ciągle temperatura maksymalnie pokazuje 21 C. Wczoraj byłam złożyć relkamację u dewelopera i oczywiście już zarzucono mi,ze to trzeba ciągle wietrzyć i grzać na maksa czyli na 5 ale kto za to zapłaci? w zeszłym roku już była dopłata 1000 zl do ogrzewania i grzyb wyszedł. Proszę mi doradzić jeśli jest taka możliwośc czego powinnam wymagać od oosby,która przyjdzie zobaczyć reklamowaną ścianę? obawiam się tego spotkania bo developer ma zawsze wytłumaczenie a ja nie mam zamiaru tak tego zostawić, chcę się przygotować do tego spotkania.

 

Dziękuję z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skraplanie się wody na oknach sugeruje problemy przede wszystkim z wentylacją. I w tym przypadku wychodowanie w ciągu 2 lat grzyba a może pleśni nie stanowi większego problemu... niezależnie od wieku budynku.

Opisany problem sugeruje mi że w pomieszczeniach występuje nadmierna wilgotność, słaby bądź żaden obieg powietrza w pomieszczeniach, być może wadliwe kominy albo też niedostateczna ilość powietrza dostarczanego do mieszkania.

I należy rozróżnić wietrzenie od wentylacji - wietrzymy w celu szybkiej wymiany powietrza natomiast wentylacja to takie "cudo" które powinno działać 24/24 godz przez 365 dni w roku...

A przyczyn może być wiele - ciężko cokolwiek powiedzieć nie mając żadnych informacji na ten temat, chociażby jaka to jest wentylacja.

Mogą to być też problemy z wadliwym ociepleniem - mostkami termicznymi ale tutaj raczej występowałoby to nie tylko w jednym mieszkaniu...

Co do ogrzewania - tzw. dopłata 1k zł też nic nie mówi i o niczym nie świadczy - żeby mówić o pieniądzach przy ogrzewaniu trzeba by znać jego koszty i to najlepiej w przeliczeniu na 1m2 a nie wysokość nadpłaty/niedopłaty bo zakładam że c.o. jest z jakiejś kotłowni/elektrociepłowni.

Tak więc może się okazać że niekoniecznie ma Pani rację, ale też jak mówię, ciężko cokolwiek wyrokować.

Natomiast jeśli chodzi o reklamację - została złożona i pisząc ją "coś" co jest w piśmie opisane zostało zareklamowane.

Deweloper reklamację musi rozpatrzeć i udzielić pisemnej odpowiedzi uznając ją lub nie i dać w przypadku odmowy jej uzasadnienie.

A po otrzymaniu odpowiedzi można się do niej ustosunkowywać.

Tak więc nie mając bliższych danych dotyczących budynku, treści reklamacji itp wątpię żeby ktokolwiek był w stanie udzielić porady która mogłaby być pomocną w spotkaniu z deweloperem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...