barkley1 26.01.2010 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Witam, ponieważ jestem całkowicie laikiem w sprawach kotłów a stoje dokładnie teraz przed wyborem jako kocioł założyć do swojego domku, proszę Was o pomoc i rady DOM: - 80m dom z lat 70 dych, 4 pomieszczenia miszkalne + piwnica(w piwnicy=4 pomieszczenia, które są zagospodarowane jako kotłownia, miejsce na węgiel, drewno) - dom jednorodzinny nieocieplony - okna będą wymieniane niedługo na PCV - latem ogrzewanie tylko ciepłej wody - Obecnie stary piec na gruby węgiel połączony z centralnym ogrzewaniem - kaloryfery żeliwne, ale również dość stare - ISTOTNA SPRAWA: ponieważ chcę skorzystać z dofinansowanie w Urzędzie Miasta Jaworzna to kocioł musi być z pełną autoamtyką oraz musi mieć "ZNAK BEZPIECZEŃSTWA EKOLOGICZNEGO" wydany przez Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu (chyba że każdy kocioł ma taki znak?) Pytanie: -Jaki kocioł założyć /jakiej firmy/ jaka moc kotła powinna wystarczyć? - czy potrzeba wymiany starych kaloryferów na jakieś inne/nowe, czy mogę je zostawić? - czy trzeba robić nową instalację do ogrzewania czy mozna korzystać ze starej instalacji c.o.? - Proszę napiszcie swoje uwagi na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Będę bardzo wdzięczny za pomoc Stawiam piwko za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania