zbigmor 28.01.2010 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Zawsze możesz najpierw puścić rurę, a potem ją ocieplić. Uważam jednak, że prościej zrobić to od razu bo pewnie i tak okaże się konieczne.Co do ogrzewania na górze to czy nie prościej podnieść zbiornik wyrównawczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 28.01.2010 10:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Wyżej się nie da... Musiałbym dać go na dachu. W miejscu gdzie jest on umieszczony strop jest na wysokości 120 cm. A mam dość spory zbiornik. Od sklejek, którymi zabita jest izolacja jest jakieś 10 cm do otworu zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 28.01.2010 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Wyżej się nie da... Musiałbym dać go na dachu. W miejscu gdzie jest on umieszczony strop jest na wysokości 120 cm. A mam dość spory zbiornik. Od sklejek, którymi zabita jest izolacja jest jakieś 10 cm do otworu zbiornika. Na całej powierzchni jest tak nisko? Nie ma skosów? Można jeszcze dać go poziomo, lub niższe grzejniki jak sam sugerujesz. 120cm to i tak sporo bo ważne, aby górny poziom wody w zbiorniku był wyżej niż górny poziom wody w grzejniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 28.01.2010 10:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 No generalnie rzecz biorąc to znalazłem już grzejniki ALU, które maja wysokość 40 cm. wiec mógłbym takich użyć. Wydaje mi się bowiem, że gdy ocieple dom to będę mógł zdemontować część żeberek na dole (dla pokoju o powierzchni 14 m2 mam 22 żeberka!) i je sprzedać gdzieś. Wiec co zarobie wydam na te mniejsze nowe Pytałem o inne możliwości bo zawsze lepiej jest mieć większy zapas niż wcale A gdy wywala mi wodę to nieźle wali w ten zbiornik (chociaż wody w nim obecnie nie ma, jest jakiś metr niżej). Z drugiej strony za rok będę miał już miarkownik ciągu i trochę zabuduję kocioł aby zmniejszyć palenisko, co go trochę osłabi i ułatwi kontrolę. Więc może rzeczywiście nie ma czego się obawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 28.01.2010 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Myślałem już o takim rozwiązaniu. Szczególnie, że mogę je kupić całkiem tanio na giełdzie. Najpierw jednak muszę zbadać sam komin. Możliwe bowiem, że go trochę podetnę. Jest on bowiem umieszczony jakby w ścianie i z każdej strony lekko wystaje. Chcę go chociaż w salonie wyrównać do płaszczyzny ściany tak żebym mógł spokojnie wstawić jakby pod niego szafę Nie wiem tylko czy aby na pewno mogę to zrobić i czy przypadkiem nie runie. Może masz pomysł jak to zrobić? Nie wiem z czego jest ten komin. Murowany z cegły ma zazwyczaj ściankę grubości 12 cm plus tynk to będzie ok 14-15 cm. Ja nie ruszałbym tej ścianki komina, bo może się całość zawalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 28.01.2010 11:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Jest to ceglany komin, z czerwonej cegły.Generalnie to w tym momencie jest on obłożony łupkiem (takim prawdziwym) o grubości 5-7 cm. Sama warstwa tego łupka + zaprawa to jakieś 10-12 cm.więc może nie będę musiał tego aż tak bardzo podkuwać. Sam też nie bardzo chcę w to ingerować ale sam kominek będę rozbierał dla uzyskania większej przestrzeni więc zobaczymy jak to będzie w praniu. Kolejna kwestia, która muszę rozważyć to kładzenie paneli w domu. W tym momencie wszędzie mam terakotę. Ale powiedzmy sobie szczerze nie jest to "high-end". Chce na to położyć panele.Problem w tym, że mam dość nierówną posadzkę. Spore różnice poziomów.Koleś w sklepie poradził mi abym użył do wyrównania takich niby "specjalnych" gąbek do poziomowania. Czy to w ogóle ma szansę zdać egzamin?Nie chcę robić wylewek wyrównujących i szukam alternatywy. jakie sa dopuszczalne różnice poziomów dla paneli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mr6319 28.01.2010 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 O fundamentach poczytaj tutaj: http://forum.muratordom.pl/jak-izolowac-fundamenty,t47599.htm Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 28.01.2010 17:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Dziękuję za linka, bardzo podoba mi się Twój sposób wykonania w tym wątku. U mnie oczywiście będzie to trochę prościej zrobione. - Czy ten styrodur ustawiałeś w jakiejś listwie?- Czy styropian pociągnąć od dołu (czyli jakby po listwie) Dysperitem? Tak po za tym, to czy nad bramą prowadzącą do piwnicy (mam tam bramę garażową) styropian (tą pierwsza warstwę) powinienem także umieścić w listwie (przywiercić listwę do ściany i w nią włożyć styropian z klejem)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 28.01.2010 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Kolejna kwestia, która muszę rozważyć to kładzenie paneli w domu. W tym momencie wszędzie mam terakotę. Ale powiedzmy sobie szczerze nie jest to "high-end". Chce na to położyć panele. Problem w tym, że mam dość nierówną posadzkę. Spore różnice poziomów. Koleś w sklepie poradził mi abym użył do wyrównania takich niby "specjalnych" gąbek do poziomowania. Czy to w ogóle ma szansę zdać egzamin? Nie chcę robić wylewek wyrównujących i szukam alternatywy. jakie sa dopuszczalne różnice poziomów dla paneli? Pod panele musi być równa posadzka, jeżeli masz spore nierówności to przelej posadzkę. Jest jeszcze jeden sposób wyrównania posadzki, nasyp na nią warstwę perlitu i na to kładź panele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 28.01.2010 22:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście może uda się coś z tym pokombinować.Dokładne różnice w poziomach będę znał dopiero po rozbiórce kominka. Gdy był on obudowywany łupkami podłoga ostro poszła w dół i aż ściany w środku popękały. Co prawda wątpię żeby teraz podłoga wróciła do poziomu sprzed budowy kominka ale nigdy nic nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 30.01.2010 20:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 Napotkałem kolejny problem... tzn nie tyle napotkałem co napotkam Chodzi o to, że chcę umieścić pralkę w piwnicy (w końcu to większe pomieszczenie ma 25 m2). Problem w tym, że dojście do kanalizacji z piwnicy mam na wysokości 1,80 metra. Czy taka zwykła pompka pralki wpompuje mi na tę wysokość wodę z prania? Generalnie na 99% jestem pewien, że nie ale to nie ja takie pompki produkuję. Zresztą czy w ogóle jest sens próbować. Wydaje mi się, że przy takiej wysokości tego wlewu to i tak syf z prania będzie zostawał w pralce. - Czy w takim razie lepiej zastosować jakiś zbiornik pośredni i do niego dokupić pompkę, która mi to podpompuje do góry? - Czy ktoś wypróbowywał tego typu patent i mógłby mi poradzić odpowiednią pompę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geokart 30.01.2010 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 może to trochę głupia odpowiedź odnośnie pralki... ale pierwsze co mi przyszło do głowy to pralka na stojaku/półce, a w tej półce proszki, kosz na brudne rzeczy itp.... pralka wysoko nie trza sie schylać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 02.02.2010 00:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Już zrobiłem sobie plan działania jeżeli chodzi o ocieplanie itp. Poniżej go zamieszczam. Prosze o ewentualne wytknięcie błedów 1. Wymiana okien + drzwi 1a - wymiana drzwi (firma zewnętrzna) 1b - wymiana okien - montaż od zewnetrznej krawędzi ściany (jeszcze nie wiem czy sam będę je montował bo to zalezy od cen w danym momencie, a wyczytałem gdzieś, że lepiej kupować okna z montażem, że podobno mniejszy wtedy podatek się płaci) 1c - montaż rolet (firma zewnętrzna) 2. Izolacja fundamentów/ścian 2a - odkopanie budynku do poziomu izolacji fundamentów 2b - Dysperbit (2 warstwy) 2c - montaż listw startowych dla warstwy ocieplenia 2d - izolacja dysperbitem list startowych od spodu 3. Wykonanie ocieplenia budynku (z zewnątrz) 3a - oczyszczenie powierzchni scian i wyrównanie ich w niektórych miejscach 3b - przyklejanie styropianu na piankę Tytan EOS (1 warstwa płyty układane na mijankę) 3c - kołkowanie płyt (2 kołki na 0,5 metra) 3d - wypełnianie ewentualnych szczelin pianka montażową 3e - zatapianie siatki w warstwie kleju (pierwsza warstwa) I tu mam pytania: Chcę kłaść warstwy poziomo (szerokość płaszczyzny 5-6 m): - Czy kłaść zaprawę częścią ząbkowana pacy? - Czy kłaść zaprawę na całą szarokość siatki (1m), czy raczej kłaść 90 cm, zostawiać 10 cm luzu na kolejną warstwę siatki/zaprawy? Pytam bo gdybym np musiał skończyc w połowie ściany, to nie chciałbym dopuścic do sytuacji, że powstana nierówności na drugi dzień. - Czy na tym etapie powinienem siatkę zaginac na rogi? - Czy od razu musze przyklejać narozniki z siatką czy mogę je nałożyć po nałożeniu siatki i kleju na cała powierzchnię? 3f - wstawianie narozników z siatką w rogi budynku + wneki na okna/drzwi - Czy narozniki musze wstawiac także do małych oien (0,7 x 0,5 metra)? 3g - druga warstwa kleju do siatki 3h - tynk 3i - izolacja dysperbitem części izolacji, która ma być ponownie obsypana ziemią 3j - mocowanie pasa folii kubełkowej 3k - zasypanie ziemią 4. Wykonanie ocieplenia stropów piwnicy Tutaj sam nie wiem co zrobić: Powierzchnia tego stropu jest bardzo nierówna Sa to jakby kawałki wylewane oddzielnie połaczone w jedna całość (oczywiście nie było to tak robione po prostu do wykonania tej "płaszczyzny" uzyto tego co było pod ręką) Powstały różne poziomy tej płaszczyzny (różnice w poziomach to nawet 5 cm) Dlatego nie wiem jak to będzie ze styropianem. - Czy lepiej uzyc tu wełny? Jeżeli styropian to: Jaka grubość styropianu skoro ściany piwnicy będa ocieplone do fundamentów styro o grubości 12 cm. - Wystarczy 6 cm? Jeżeli to możliwę to proszę o instrukcje wykonania ocieplenia tego stropu "krok po kroku" zarówno dla wełny jak i styro. Ciężko mi sobie wyobrazić jakbym miał to zrobić przy styropianie. - Chyba pianka tu odpada? W zasadzie to głównie chodzi mi o instrukcje wykonania tego ocieplenia wełną. - Czym ja się przykleja / montuje do stropu ? 5. Naprawa izolacji dachu 5a - odczepienie sklejek maskujacych izolację 5b - uzupełnienie braków w izolacji oraz naprawa mocowań odczepionych płyt wełnianych 5c - naprawa foli paroizolacyjnej (szczerze mówiac to nawet nie wiem czy takowa jest) 5d - ponowny montaż sklejek maskujacych Myślałem nad wymiana ich na płyty G-K ale do tego trzeba zrobić stelarz wiec chyba za duzy koszt. A i nigdy tego nie robiłem więc ciężko mi sie tego podejmować. Dodatkowo wpadłem na pomysl jak zamontować wieksze okna niz mam, czy to się sprawdzi: Chcę odsłonić konstrukcję ściany po boku podciagu. W miejscu gdzie się on kończy wykuć otwór w ścianie. Wwiercić 4-5 otworów w istniejące nadporożę z boku. Zamocować w otworach stalowe pręty. Zamurować pręty, przedłuzając tym samym nadporoże. Chcę takim sposobem zyskać jakieś 15-20 cm. - Czy to ma w ogóle sens? Z góry dziekuje za uwagii/odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 03.02.2010 11:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Uprzejmie proszę o pomoc. Zalezy mi głównie na potwierdzeniu słuszności planu pracy oraz podpowiedzi co do stropów w piwnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 03.02.2010 23:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 4. Wykonanie ocieplenia stropów piwnicy Tutaj sam nie wiem co zrobić:Powierzchnia tego stropu jest bardzo nierównaSa to jakby kawałki wylewane oddzielnie połaczone w jedna całość (oczywiście nie było to tak robione po prostu do wykonania tej "płaszczyzny" uzyto tego co było pod ręką)Powstały różne poziomy tej płaszczyzny (różnice w poziomach to nawet 5 cm)Dlatego nie wiem jak to będzie ze styropianem.- Czy lepiej uzyc tu wełny?Jeżeli styropian to:Jaka grubość styropianu skoro ściany piwnicy będa ocieplone do fundamentów styro o grubości 12 cm.- Wystarczy 6 cm? Ja bym w takiej sytuacji zastosował styropian i wełnę - wełna na nierówności i dociśnięta styropianem na kołkach -/ po 5 cm. wełny i styropianu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 04.02.2010 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Dziękuje za odpowiedź. Czyli zarówno wełna jak i styro montowane tylko i wyłącznie na kołki?Żadnych zapraw/klejów do mocowania tego? W takim razie chyba ze 4 kołki na jeden arkusz styropianu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 04.02.2010 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Klejem pewno należy zaciągnąć styropian aby się nie utleniał. Ilość kołków to praktyka wykaże, bo jak duże nierówności to pewno może być różnie. Może ktoś ma inny sposób na te nierówności - byle tani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Toxic 05.02.2010 11:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 tzn z wierzchu na pewno będzie jakaś warstwa ochronna. Raczej chodziło mi o połączenie wełna/strop i wełna/styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 06.02.2010 00:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Myślę że taki sposób jest najtańszy i bardzo skuteczny - troszkę tych kołków trzeba powiercić ale nic nigdy nie spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.