mar1982kaz 03.02.2010 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Witam,w tym roku planuję budowę domku 120m2 z poddaszem, dach dwuspadowy, chcę go porządnie ocieplić 20cm styropianu w podłodze, 12cm styro fundament, 20cm styropianu w ścianach z maxa, 30cm wełny w dachu dachowka ceramiczna. oto link do projektu http://www.extradom.pl/projekt-domu-ADA%C5%9A-ID-11145.html?typ=wszystkie&powierzchnia=dowolna&garaz=wszystkie&strona=&szukaj=ada%C5%9B Problem w tym, że nie mam gazu w okolicy, zastanawiam się nad ogrzewaniem elektrycznym dodatkowo wspomaganym kominkiem z dystrybucją gorącego powietrza, przy czym ogrzewanie elektryczne chciałbym zeby bylo centralne wodne, czyli grzejniki rurki i piec elektryczny przepływowy, gdyż w razie gdyby ceny prądu poszly mocno w gorę bez problemu mógłbym przezbroić ogrzewanie na np. ekogroszek. Czy ktoś ma takie rozwiązanie i jakie są koszty energii na ogrzewanie elektryczne w dobrze ocieplonym domku.?????? zależy mi na ogrzewaniu elektrycznym gdyż chcę z kotłowni zrobić pralnie a w przypadku ekogroszku jest to niemożliwe Proszę napiszcie czy macie jakieś doświadczenie odnośnie ogrzewania elektrycznego. pozdrawiam_________________ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 03.02.2010 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Po pierwsze : Czytaj co masz pod nickiem. Po drugie :http://forum.muratordom.pl/ogrzewajacy-elektrycznoscia-wystap,t14712.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 03.02.2010 14:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 masz racje jest tego trochę w internecie ale nie zaszkodzi zapytać jeszcze raz może ktoś ma podobny albo taki sam domek już wybudowany i wie z autopsji jak i co wychodzi. kto pyta nie błązi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Ten domek ma szansę mieć małe zapotrzebowanie na ciepło. Ta ściana bez okien obowiązkowo musi być skierowana na północ. Niepokoją trochę balkony, tam murowane mostki cieplne. Ja w podobnym domku doprojektowałem zadaszenie na tarasie. Mój jest trochę większy. Na fundamencie dałem cokołowe pustaki izolacyjne ISOMUR, za to fundament 5 cm ocieplenia(przy Isomurze można całkowicie zrezygnować z ocieplenia fundamentu uzyskując lepsze efekty niż przy ociepleniu pionowym fundamentu-stosują to przy domach pasywnych). Ja ogrzewam pompą ciepła powietrze-woda, mam bardzo małe zapotrzebowanie cieplne. Grzeję tylko w II taryfie w mrozy od 22 do 6, gdy cieplej to krócej. CWU też z pompy ciepła od 13 do 15. Można szacunkowo policzyć ile zyskuję z pompy ciepła w stosunku do pieca elektrycznego. PC zużywa ok. 2,8 kW na godz. Przy COP=2 grzejąc 10 godz. (razem CWU) zyskuję miesięcznie w stos. do elektrycznego: 28kWh*0,24*30=201 zł. Przy COP=3 wychodzi 402 zł/m różnicy. Ponieważ COP jest zmienny w zależności od temp. zewn. i zapotrzebowanie na ciepło też jed zróżnicowane w całym sezonie grzewczym trudno dokładnie wyliczyć, ale szacunkowo przez cały sezon przy elektrycznym będzie drożej o jakieś1700-1800 zł w stosunku do PC powietrze-woda. A koszt całkowity grzania elektrycznego szacuję na ok. 2900-3200 zł za sezon. Myślę, że warto rozpatrzyć piec elektryczny przepływowy. Warunkiem jest duża akumulacja czyli całość podłogówka (ja dałem jeszcze dodatkowo częściowo ścienne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2010 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Masz tam miejsce na bufor 750-1000 L ? Chyba to by było najlepsze rozwiązanie dla Ciebie. Grzałki w środku i wężownica do ciepłej wody użytkowej. W razie czego podpinasz do tego wszystko !Gaz,węgiel,pompa ciepła. I nie licz na oszczędności jeśli chodzi o węgiel, no chyba że prąd podrożeje 2x a węgiel zostanie w tej cenie co dzisiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Przy podłogówce taki bufor zbędny, a przy grzejnikach to raczej nie rozwiąże problemu akumulacji (zbyt mała pojemność cieplna). A grzanie w I taryfie drastycznie podniesie koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 04.02.2010 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 witamgdybym dzisiaj budował to najprawdopodobniej zrezygnowałbym z ocieplenia podłogi, za to solidniej ociepliłbym fundament. Temat był już przerabiany, warto poszukać. Dodatkowo zastosowałbym proste GWC. Oczywiście ogrzewanie wodne daje spore możliwości dywersyfikacji źródła ciepła w przyszłości. Warto pomyśleć o kominku z płaszczem i zintegrowaniu go w systemie grzewczym, jeśli byłaby możliwość pomocy gminy w sfinansowaniu solarów - pewnie bym skorzystał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2010 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Przy podłogówce taki bufor zbędny, a przy grzejnikach to raczej nie rozwiąże problemu akumulacji (zbyt mała pojemność cieplna). A grzanie w I taryfie drastycznie podniesie koszty. Piszę z własnego doświadczenia. Taki bufor pozwoli na grzanie tylko w II taryfie ! U mnie to jest 1-2 doby na jednym nabiciu bufora 1000 L ! Ta jedna doba przy -25 C za oknem . Połączenie bufora wodnego i podłogówki jest bardzo trafne. Być może jestem jednym z nielicznych, którzy wykonali u siebie takie rozwiązanie. Dzięki zdublowaniu buforów mam zapas 2-3 doby co ułatwia sprawę przy wyjazdach weekendowych w bardzo mroźną zimę a CAŁKOWICIE nie ma znaczenia przy codziennym użytkowaniu ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Ja też ze swojego doświadczenia wiem, że podłogówka wystarcza do zakumulowania ciepła wystarczającego do grzania w II taryfie (oczywiście w cyklu jednodniowym) przy stabilnej temp. wewnątrz. Ja uważam, że inwestowanie w dodatkowy bufor jest zbędne. Chyba, że jest sterowanie ręczne i wtedy przy wyjazdach może mieć to znaczenie. Przy ustawieniach automatycznych co za różnica, czy jesteśmy w domu czy na wyjeździe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Poza tym, przy dodatkowym buforze musimy znacząco przewymiarować moc kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2010 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Poza tym, przy dodatkowym buforze musimy znacząco przewymiarować moc kotła. No to chyba nie zbrodnia ,,, przy czym ogrzewanie elektryczne chciałbym zeby bylo centralne wodne, czyli grzejniki rurki i piec elektryczny przepływowy, gdyż w razie gdyby ceny prądu poszly mocno w gorę bez problemu mógłbym przezbroić ogrzewanie na np. ekogroszek. Dlatego bufor tu w tym konkretnym wypadku się sprawdzi najlepiej. Dodam że koszty nie powinny być wyższe !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mandm7 04.02.2010 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 przy grzejnikach to raczej nie rozwiąże problemu akumulacji (zbyt mała pojemność cieplna). A grzanie w I taryfie drastycznie podniesie koszty. przy kaloryferach, które mają małą pojemność cieplną bufor powinien sprawdzić się dobrze (piszę jako przyszły praktyk). Właśnie bufor przeznaczony do tych grzejników da nam możliwość korzystania z II taryfy. Dlaczego uważasz, że to nie rozwiąże problemu akumulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.02.2010 10:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 kotłownie mam dość malą 5.5m2 więc nie wiem czy dam rade zmieścić bufor 1000l ale ktoś napisał że podłogówka da rade przetrzymać ciepło przez cały dzień a nagrzewać się może w nocy korzystając z 2taryfy. ale ja lubię trochę niższą temperature w nocy (18-19st) (w dzień 21-23) więc w przypadku akumulacji ciepła w podlogowce temperatur w nocy musi być około 24-25st bo przecież w ciągu dnia będzie się stopniowo wychładzała a to już nawet dla zdrowia nie jest dobre, ale mogę się mylić - piszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2010 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Jak chcesz sterować to tylko grzejniki Co do miejsca to u mnie zajmuje 1 m2. Razem z kotłem węglowym z 2 m2 ! U Ciebie tylko grzałki, oszczędzasz miejsce i kasę bo piecyk elektryczny jest od nich droższy. Stawiając taki buforek z wężownicą nie potrzebujesz zasobnika cwu ! Moim zdaniem temat do zastanowienia i policzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 U mnie spadek temp. to ok. 1-1,5 stopnia, więc nie jest tak źle. Duża bezwładność podłogówki taje tutaj taką zaletę, że temp. otoczenia nie wzrasta podczas grzania, lecz tak naprawdę, w większości już po grzaniu. Zatem w nocy raczej utrzymuje się temp jak wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Tak mi się wydawało, że "grzejniki rurki" to chodzi o podłogówkę. Zatem powtarzam, że nie ma sensu inwestować w bufor, chyba że mamy źródło ciepła z ograniczonym sterowaniem, wtedy faktycznie gdzieś trzeba gromadzić nadwyżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2010 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Tu nie o nadwyżki chodzi, choć u mnie to główny powód. Każda sytuacja jest inna, nie wciskałbym bufora tam gdzie jest niepotrzebny. Tu widzę jego sens. Co do sterowania podłogówką to jeśli zasilanie wyłączy się po upływie taniej taryfy i nie włączy się przez cały dzień to niestety kapcie i o jedna jej zaletę mniej Nie polecam ZE WZGLĘDU NA KOMFORT ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Dlaczego uważasz, że to nie rozwiąże problemu akumulacji? Pisząc to uważałem, że 1000l to zdecydowanie za mało do grzania w całym okresie I taryfy (14 godz.). Ale w między czasie sobie przeliczyłem i wychodzi, że ma szansę starczyć. Dla niskotemperaturowych na pewno, dla pozostałych niekoniecznie. No i pozostaje inwestycja w dwukrotnie mocniejszy kocioł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2010 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Albo 200 zł na dwukrotnie mocniejsze grzałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 04.02.2010 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Co do sterowania podłogówką to jeśli zasilanie wyłączy się po upływie taniej taryfy i nie włączy się przez cały dzień to niestety kapcie i o jedna jej zaletę mniej Nie polecam ZE WZGLĘDU NA KOMFORT ! U mnie PC grzeje tylko w II taryfie, później obieg się wyłącza. Nie zaobserwowałem nieprzyjemnych zjawisk. Pewnie wszystko zależy od zapotrzebowania na ciepło. U mnie przez cały czas podłoga nie jest chłodna nie ma też temeratury wyraźnie ciepłej (to chyba zaleta?). Nie wyobrażam sibie wyższej temp. podłogi, wtedy w otoczeniu byłoby chyba ze 25-26 st. ja utrzymuję 22-24 st przez cały okres. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.