africates 08.02.2010 23:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Witam, Zamierzam budować dom P160b z pracowni p. Lipińskich - na jednolitej płycie fundamentowej (min 20cm styropianu + zbrojenie + beton). Czy istnieje możliwość zintegrowania systemu orzewania podłogowego wodnego z taką płytyą (tak aby wykonać to "za jednym razem"). Znalazłem jedną firmę, która wyonuje takie płyty grzewcze (z patentem) no ale jest dla mnie zbyt droga - dom będzie budowany metodą gospodarczą w miarę możliwości. Zastanawia mnie czy nie da się położyć ogrzewania wodnego przymocowanego do górnej warstwy zbrojenia (tak na "chlopski rozum") ale co wtedy z jastrychem... bo beton wylewany na taką płyte ma inne właściwości... no i kolejna rzecz styropian byłby sporo niżej od rurek grzejnych.Jak wogóle zapatrujecie się na takie rozwiązanie? Jest może ktoś na forum kto coś takiego ma u siebie albo jakiś wykonawca? Ogólnie dom w założeniu miałby być ogrzewany na parterze podłogówką a na piętrze normalnymi (nie niskotemperaturowymi) grzejnikami. Całość podpięta do pieca na eko groszek (z dodatkowym rusztem do spalania drewna). Woda ogrzewana z tego samego źródła + za jakiś czas solary na dachu. Jako dodatkowe źródło ogrzewania kominek w salonie bez DGP czy płaszcza wodnego. Cały dół (oprócz gabinetu) otwarty (z projektu usunięta ścianka dzieląca kuchnie i salon). W domu miałaby być zastosowana wentylacja mechaniczna (rekuperator). pozdrawiam i z góry dzięki za porady/opinie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia_LBN 09.02.2010 00:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 africates - przejrzyj ten wątek http://forum.muratordom.pl/plyta-fundamentowa,t20852.htm no i poszukaj w dziennikach forumowiczów, którzy na płycie fundamentowej domy stawiali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
africates 09.02.2010 08:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Dzieki Sylwia_LBN!Jak narazie znalazlem tylko dzienniki, w ktorych forumowicze opisywali budowe na plycie fundamentowej (nie fundamentowo grzewczej) lub na plycie Legalett. Przyloze sie bardziej ale pomyslalem, ze nowy watek na ten temat nie jest zlym pomyslem.pozdrawiam!africates Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
africates 09.02.2010 21:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 eot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeep 21.02.2010 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 africatesod 3 m-cy zastanawiam sie nad identycznym pomysłem.chętnie poobserwuje ten wątek.jak sie pojawi pare postów na ten temat to opisze swoje argumenty za i moje obawy przeciw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 06.09.2010 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Witam,Mam zamiar zastosować takie rozwiązanie w swojej płycie. Tu folder jak to się robi w niemczechhttps://docs.google.com/fileview?id=1-kkKf0BssDKNP2GFsZeluTOSBnz0AsVzu2rKyayGmhdsBK0t5iEhwVh3Prr5&hl=pl&authkey=CKvj0O8B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joguras 30.08.2011 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Witajcie, temat podnoszę, bo nie mam na razie innych namiarów niż firma Megatherm - jednak koszt wykonania przez nich płyty i ogrzewania to ~70000 za 130 m2 - dla mnie za drogo, dlatego poszukuję innych rozwiązań. w grę nie wchodzi z podobnych przyczyn Legalett. (oczywiście technologia bardzo mi się podoba, cena niestety nie do przyjęcia) pomysły miałem 2 - ciągle rozważam co z tym począć: 1. a) płyta fundamentowa na podsypce (czyli nieocieplona), przepusty, itp. b) pierwsza warstwa muru z pustaków "szklanych" jak w domu pasywnym Lipińskich w Smolcu pod Wrocławiem c) wysokość tej warstwy pustaków pozwala na położenie takiej samej grubości styropianu + podłogówka - podobna grubość wylewki zalety: - można płytę wykonać bez systemu, czyli sobie poleży i poświeży - akumulacja jak w Legalett czy Megatherm ale sterowanie strefami jak w zwykłej podłogówce wady: - gruba wylewka dla podłogówki - podobno ma być takiej samej grubości jak warstwa ocieplenie 2. a) Płyta fundamentowa w klasycznej wannie styropianowej, przepusty, itp. b) ogrzewanie wodne podciągnięte pod wierzchnią siatką zbrojenia, tj. 5-7 cm pod powierzchnią płyty - prawie środek przy 20 cm płyty zalety: - wykonanie za jednym zamachem wady: - wykonanie za jednym zamachem - żaden paradoks, np. dla mnie to wada, bo musze od razu więcej kasy wyłożyć - brak takiego "sterowania" strefami jak w zwykłej podłogówce co Wy na takie rozważania? może ktoś miał styczność z projektantem, który by ogrzewanie płaszczyznowe zaproponował do płyty fundamentowej? pozdr. Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 30.08.2011 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Prawie jakbym czytał posty typu: Chciałbym mieć mercedesa ale mnie na niego nie stać - no to może jakiś składaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 30.08.2011 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Orko a co w tym złego że ktos nie chce dać złupić się firmie Legallet albo Megathermowi? Firmy te mają cenniki z którymi we wschodnich landach nie zawalczyliby o klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joguras 30.08.2011 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Prawie jakbym czytał posty typu: Chciałbym mieć mercedesa ale mnie na niego nie stać - no to może jakiś składaczek Hmmm, Panie (Pani?) Elito Forum ... wystarczy uruchomić czytanie ze zrozumieniem - to są moje pomysły, które ma zapoczątkować projektant (od płyty już kontakt mam, polecany zresztą z tego forum), potem kierownik, który takie rzeczy wie/nie boi się wprowadzać w życie oraz ekipa do takich prac (a nie kafelkarze) szukam projektanta, który podjąłby się także doboru parametrów podłogówki do w/w warunków dla tych 2 pomysłów. Legalett i Megatherm - te technologie są godne naśladowania, ale brak konkurencji rodzi monopol - sprawdzam czy są monopolistami, czy jednak można zrobić coś wg wyliczeń ale bez ich narzutu na materiały. Poza tym Legalett nawiązał współpracę z Thermogolv w zakresie dostarczania ciepła do wymienników wodnych, więc wszystko się rozwija. Legalett też. Nie ma monopolu na wiedzę. Tak samo projektowanie podłogówek nie sprowadza się do małpowania pracy z poprzedniego projektu, tylko realne dobieranie ilości i długości pętli, rozdzielaczy, zaworów, rurek itp. itd. - może jest firma lub ktoś, kto policzy to dla moich 2 wersji pomysłów? Szukam, nie staram się brać wszystkiego z półki, nie tylko ze względu na cenę. Inaczej kupiłbym dom gotowy z gotową instalację i miał wszystko w nosie. Jeśli nie chcesz pomagać - nie neguj, jak zaczynał Legalett też mówili, że to głupota, płyty fundamentowe - głupota, itp. Szkoda takich jak Twój postów, bo nic nie wnoszą, podbijają liczniki postów i tyle. BTW, zamiast Mercedesa można wybrać inne auto, bez nadętego wizerunku gwiazdy klasy A. Wracając do tematu poodwiedziam kilka budów z płytami fundamentowymi, które ktoś jednak "kosztownie" wyposażył dodatkowo w zwykłą podłogówkę Jeśli na coś natrafię, dam znać. Proszę o kontakt osoby, które zdecydowały się na płytę fundamentową w okolicach Wrocław, Oleśnica, Trzebnica, Świdnica - na priv. dzięki, pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppred 30.08.2011 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 pomysły miałem 2 - ciągle rozważam co z tym począć: 1. a) płyta fundamentowa na podsypce (czyli nieocieplona), przepusty, itp. b) pierwsza warstwa muru z pustaków "szklanych" jak w domu pasywnym Lipińskich w Smolcu pod Wrocławiem c) wysokość tej warstwy pustaków pozwala na położenie takiej samej grubości styropianu + podłogówka - podobna grubość wylewki 2. a) Płyta fundamentowa w klasycznej wannie styropianowej, przepusty, itp. b) ogrzewanie wodne podciągnięte pod wierzchnią siatką zbrojenia, tj. 5-7 cm pod powierzchnią płyty - prawie środek przy 20 cm płyty To może dołóż trzecią wersję : wanna styropianowa, płyta bez ogrzewania, ogrzewanie w wylewce Nie wiem jak będzie wyglądała powierzchnia płyty z wariantu 2 po murarzach, tynkarzach itp raczej parkietu na tym bez szlifowania nie położysz Inny problem w tym wariancie - jak się Tobie/Lepszej Połowie w projekcie domu w międzyczasie coś odwidzi, to już tak łatwo nie pozmieniasz układu pomieszczeń. Chyba ze nie będzie Ci przeszkadzało grzanie na jednej pętli pokoju i połowy łazienki lub podgrzewanie kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joguras 30.08.2011 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2011 Witaj, dzięki za kolejną myśl - też to brałem pod uwagę, pewnie wykonanie podłogówki w innym rodzaju materiału położonego na płycie fundamentowej będzie się wiązało z trudnościami w wyliczeniach - ale to sprawa projektanta podłogówki, może warto przez to przebrnąć ... pozdrawiam,Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 31.08.2011 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 Witam! Mam wykonaną płytę fundamentową w "wannie styropianowej" z zatopionymi rurkami ogrzewania podłogowego wewnątrz płyty. Kosztowało mnie to (ogrzewanie) 900zł (360mb rurek Wavin) i 2 dni własnej pracy. System przeszedł próbę szczelności przy 10barach i działa. Nic, tylko robić PS Rurki podciągnięte pod górną warstwę zbrojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joguras 04.09.2011 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Witam ponownie, przebrnąłem przez temat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%B3yta-fundamentowa i wychodzi na to, że po odpowiednich badaniach i projektach można tak (proszę o poprawe jeśli się mylę): wymiana gruntu pod płyte ułozenie pętli GWC glikolowego do WM piasek, zageszczanie (warstwy, jaka zagęszczarka itp wg projektu i zdrowego rozsądku) kruszywo łamane, zagęszczanie j.w. wykonanie szalunku z: gotowych kształtek (izodom2000? inne?) płyt XPS z wykonaniem "zamków" własnym sumptem wykonanie opaski drenażowej wykonanie opaski przeciwwysadzinowej (grubość, szerokość wg projektu i zdrowego rozsądku) obsypanie szalunku XPS z zewnątrz i inne wzmocnienia (jakie?) kanaliza i przepusty do instalacji wody z wodociagów, energii, zasilania do kominka, itp.) - wg projektu płyty ułożenie płyt XPS poziomo na dnie szalunku wykonanie zbrojenia wg projektu płyty i uziomu ułożenie odpowiedniej liczby pętli do ogrzewania podłogowego (max 60 m. w pętli) wykonanie próby ciśnieniowej, pozostawienie pętli podłogówki pod cisnieniem zalanie betonem wg projektu mam pytania: co z folią antyradonową? kto to powinien wskazać do położenia? geolog (geotechnik) ? czym zabezpieczyć szalunek XPS z zewnątrz zanim go czymś obsypię? siatka na gryzonie , ocementować jak normalny styropian na elewacje, tzn. siatka i zaprawa cementowa? pozdrawiam, Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 04.09.2011 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 A po co ci folia antyradonowa? Nie mieszkasz w Sudetach, ani na Górnym Śląsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joguras 17.07.2014 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Witam, trochę przerwa trwała w moim przypadku, nazwiedzałem się budów i domów i wygląda na to, że pomysły są sprawdzane takie, jak podałem w tym wątku: 1. płyta "zimna" w XPS/EPS, potem podłogówki 2. płyta grzewcza a) powietrze (rzadko) b) wodne (coraz częściej) c) kable grzewcze różnice w cenach za m3 dobrego EPS czy XPS są już prawie pomijalne, więc zamiast się zastanawiać co lepsze, wybrałem XPS teraz tylko decyzja, czy ogrzewanie w płycie, czy płyta "zimna" a potem EPS i wylewka pod podłogówkę ... pozdrawiam, Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madzielak 18.07.2014 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Mam dom na płycie od dawna widze kilka utrudnien związanych z ciepła płytą.Do takiej płyty nie dasz już dodatkowej wylewki, żeby nie ograniczać przepływu ciepła do mieszkania, co oznacza:- płyta musi być bardzo dobrze wypoziomowana, dla płytek do 1 cm na całej szerokości domu, do parkietu, desek, paneli do 0.5 cm. Co prawda możesz później ratować się samopoziomem, ale koszt jest znaczny.- wszystkie pozostałe instalacje muszą isc w ścianach (przy moim projekcie domu było to niemożliwe do wykonania) A poza tym jeśli miałbym robić dom jeszcze raz to robiłbym na normalnych fundamentach.Różnicy w cieple nie widzę (porównóję z sąsiadami) a koszt płyty to 2 x koszt fundamentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mx76 18.07.2014 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Witam, trochę przerwa trwała w moim przypadku, nazwiedzałem się budów i domów i wygląda na to, że pomysły są sprawdzane takie, jak podałem w tym wątku: 1. płyta "zimna" w XPS/EPS, potem podłogówki 2. płyta grzewcza a) powietrze (rzadko) b) wodne (coraz częściej) c) kable grzewcze różnice w cenach za m3 dobrego EPS czy XPS są już prawie pomijalne, więc zamiast się zastanawiać co lepsze, wybrałem XPS teraz tylko decyzja, czy ogrzewanie w płycie, czy płyta "zimna" a potem EPS i wylewka pod podłogówkę ... pozdrawiam, Robert ja jestem zwolennikiem "zimnej plyty" - latwiejsze wykonanie, wieksza swoboda podczas instalacji wod-kan. Do tego mam garaz w bryle i ogrzewam gazem (czyt. nie zalezy mi na akumulacyjnosci) pozdrawiam, mx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joguras 18.07.2014 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 ja jestem zwolennikiem "zimnej plyty" - latwiejsze wykonanie, wieksza swoboda podczas instalacji wod-kan. Do tego mam garaz w bryle i ogrzewam gazem (czyt. nie zalezy mi na akumulacyjnosci) pozdrawiam, mx zgadza się, moje dywagacje są z rodzaju "czy większa moc, czy większy moment obrotowy" - wszystko zależy na czym bardziej nam zależy ... mnie zależy długofalowo (15-25 lat) na oszczędzaniu energii; stąd mam takie wnioski: 1. zimna płyta + podłogówka = mniejsza akumulacja, konieczność dogrzewania w dzień (jeśli gazem - to bez znaczenia) - przy grzeniu prądem - to jest minus (kolega tak miał wykonane w domu; prądem nie wystarczało 2 taryfy, teraz ma gaz - problem zniknął 2. płyta grzewcza z rurkami = większa akumulacja, możliwe (nie dam sobie ręki obciąć), że nie trzeba dogrzewać w dzień - docelowo podłączając prąd z paneli PV można w dzień coś tam zagrzać (ale moim zdaniem śladowe ilości, bo widzę po liczbach podawanych przez użytkowników tych paneli z elektroda (kropka) pl. w łazienkach zamierzam jeszcze dodatkowo dać ogrzewaną drabinkę (ciepło + suszenie ręczników); tylko miejscowy system podgrzewania pomieszczenia. nawiązując do teorii TB (izolacja, niecentralny system grzewczy/hydrauliczny) to częściowo się właśnie zgadza - tam gdzie ma być cieplej, tam dogrzewaj kiedy chcesz, a nie ciągle jedna pętla wali większą temperaturę w rurę ... pozdro, Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joguras 19.11.2016 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Witam, 2 lata nie zagladale , ale moze komus sie przyda:1. Projekt domu indywidualny, konstrukcje od goscia co robil projektow plyt cale stado2. 20cm XPS, 25 betonu, pod gorna warstwe zbrojenia rurki jak do podlogowki, od marca proba cisnieniowa do dzis - ciagle 6 barow trzyma, Do konca roku podlacz kotlownie - el. - moze pompa ciepla pow.- wod., bilans na moc kotla do ogrzewania i wentylacji - 5kW PozdroRobert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.