Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

umowa na remont domu


talgo1

Recommended Posts

  • 1 year później...

Witam,

mam pytanie jak zgrabnie zapisać w umowie o wykonanie usług remontowych mieszkania informację, że

 

a) Zleceniodawca zakupi materiały budowlane dekoracyjne (czyli poza meblami, płytkami, oświetleniem… wszystko to co ma być widoczne i ładne, np. farby, fugi…),

b) natomiast Wykonawca będzie kupował pozostałe materiały budowlane, czyli wszystko to co jest mu potrzebne do realizacji zadania, ale nie spełnia funkcji dekoracyjnej w mieszkaniu (np. kleje czy śrubki).

 

A ponadto że wynagrodzenie Wykonawcy dotyczy tylko usług remontowych, natomiast zakupione przez niego materiały zostaną rozliczone na podstawie faktur, dodatkowo przez niego opisanych na co materiały zostały zużyte.

Czy ktoś z Was rozdzielał te koszty?

 

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rozdziela się te koszty (materiał + robocizna).

 

Materiały. Dobrze byłoby, gdyby wykonawca określił się z marżą, np. + 5%.

Marża to czas, paliwo, szukanie... słowem to co traci wykonawca, aby zdobyć materiały dla Ciebie.

Lepiej określić marżę, niż być zaskoczonym...

 

Usługa, czyli robocizna powinna być jakoś określona. Tutaj są 2 opcje:

- ryczałtem - kwota za całość prac objętych zleceniem,

- powykonawczo - wg ustalonego i zaakceptowanego cennika jednostkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...