robertmm 09.02.2010 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Poszczególne elementy wiązara (deski) połączone są w kratownice za pomocą metalowych, ocynkowanych płytek perforowanych o grubości ~2mm i gwoździ. Alternatywnie wykonując wiązary na budowie, w węzłach stosuje się sklejkę obustronnie i gwoździowanie. 1.A czy można gwoździe zastąpić wkrętami?2.Jak nie to dlaczego?3.Jak wy robiliście takie wiązary? Pytam się, bo w te lato będę robił takie wiązary na budowie przekrój drewna to 4,5X22 cm i 4,5x17 cm. Zastanawiam się czy wkręty nie są lepsze, a z tej dziedziny jestem zielony i liczę na wasza pomoc. Przy rozmowie z dekarzami którzy mi to robią chciał bym coś wiedzieć by mi kitu nie wciskali. Dzięki z góry za radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 09.02.2010 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Ad 1 . Mozna ale złącza należy przelicz. Ad.3 U mnie były zbijane gwożdziami. Pas górny i dolny skałada się z jednego elementu, słupki i krzyżulce sa z 2 elementów które obejmują pas górny i dolny- dzięki temu unikłem dodatkowych elemntów typu blachy perforowne. Dodatkowe eleemnty mam tylko w kalenicy i węźle podporowym (deski) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 09.02.2010 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Wg mnie wkręt ma dużo większą wytrzymałość niż gwóźdź. Jednak połączenia są bardziej pracochłonne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania