orkan73 19.02.2010 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Witam,mam pytanie jak przygotować kolejne warstwy podłogi aby uniknąć mostka termicznego pod progiem drzwi wejściowych drewnianych. Kolejne warstwy podłogi na gruncie to: chudy beton, styropian, wylewka. Na wylewce montujemy próg drzwi. 1. I pytanie czy na styku próg-wylewka powstanie mostek?2. I czy istnieje sposób aby go wyeliminować - przy drzwiach tarasowych PCV istnieje profil bazowy który pomaga uniknąć mostka?3. Czy nie zawracać sobie głowy tym mostkiem? bo jest mało znaczący lub nie występuje?Jak macie jakieś sugestie to chętnie poczytam. pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
labas1 19.02.2010 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Wywalić wylewkę pod progiem i obsadzić na klockach+styro i pianka, ot i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.02.2010 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Witam, mam pytanie jak przygotować kolejne warstwy podłogi aby uniknąć mostka termicznego pod progiem drzwi wejściowych drewnianych. Kolejne warstwy podłogi na gruncie to: chudy beton, styropian, wylewka. Na wylewce montujemy próg drzwi. 1. I pytanie czy na styku próg-wylewka powstanie mostek? mostek to pikuś, powstanie strefa bardzo zimnej posadzki przy drzwiach, w ekstremalnych warunkach pojawi sie lód. Musisz odseparować posadzkę od świata Pomijam juz kwestię tego że balkon nie będzie prawidłowo podparty . I czy istnieje sposób aby go wyeliminować - przy drzwiach tarasowych PCV istnieje profil bazowy który pomaga uniknąć mostka?istnieje i profil bazowy i poszerzenia . Czy nie zawracać sobie głowy tym mostkiem? bo jest mało znaczący lub nie występuje? Jak macie jakieś sugestie to chętnie poczytam zawracać sobie i to mocno - w tym miejscu nagminnie popełnia się najwięcej błędów z ociepleniem i szczelnością połączenia Ostatnio był na forum wałkowany temat drzwi i tego co pod nimi - w ciagu ostatniego tygodnia - poszukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orkan73 19.02.2010 13:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Jareko ale to chodzi o drzwi wejściowe a nie o balkon, co z balkonem to wiem.A drzwi montują już po wylewkach i tak mi się wydaje że próg nie jest dla nich podparciem? a może się mylę?Najlepiej byłoby zostawić styropian nawet XPS pod progiem na całej wysokości podłogi i nie robić wylewki w tym miejscu tylko czy próg drzwi może być zamontowany na styropianie - czy taka konstrukcja wytrzyma? A wątku o drzwiach jakoś nie mogę namierzyć chyba że chodzi o drzwi balkonowe to już czytałem ale jeszcze poszukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.02.2010 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Witam, mam pytanie jak przygotować kolejne warstwy podłogi aby uniknąć mostka termicznego pod progiem drzwi wejściowych drewnianych. Kolejne warstwy podłogi na gruncie to: chudy beton, styropian, wylewka. Na wylewce montujemy próg drzwi. 1. I pytanie czy na styku próg-wylewka powstanie mostek? mostek to pikuś, powstanie strefa bardzo zimnej posadzki przy drzwiach, w ekstremalnych warunkach pojawi sie lód. Musisz odseparować posadzkę od świata Pomijam juz kwestię tego że balkon nie będzie prawidłowo podparty ... jaki balkon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaltam 19.02.2010 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Od czego jest wiatrołap ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.02.2010 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 cholerka - sorki - nie doczytałem sięprzepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 19.02.2010 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 tak naprawdę to nie wiem jak w tym miejscu planujesz wylewki. Jesli po obu stronach drzwi ma być ten sam poziom i chciałbyś wylać to jednym rzutem to w miejscu gdzie planujesz osadzenie drzwi, w ośi ościeżnicy dałbym 2-3 cm styroduru, pionowo, by odseparować termicznie jeden beton od drugiego. Beton wszedłby pod drzwi wystarczająco by stanowić dla nich podparcieA wogóle ideałem byłoby zrobić warstwy wykończeniowe (najczęściej gres bądź terakota) i dopiero później wstawiać na nie drzwi, w miejscu styroduru przykleić taśmę rozprężną by uszczelniła połączenie ze styrodurem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 19.02.2010 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 ...ja bym proponował próg podeprzeć na jakichś kotwach (mogą być takie jak do drzwi balkonowych lub można pokusić się o zrobienie takich kotew samemu).... oczywiście kotwy oparte na chudziaku... całą przestrzeń pod progiem uzupełnić styrodurem, i pianką... styrodur "wysunąć" poza obrys progu w obie strony (do pomieszczenia i na zewnątrz) na 2-3 cm (poziom styroduru = poziomowi betonu zarówno od strony pomieszczenia jak i od zewnątrz ; niekoniecznie są to te same poziomy te 2-3 cm nie będą przeszkadzały przy oklejaniu np płytką a znacznie poprawią izolację.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 19.02.2010 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Czy prawidłowo by było, gdyby:0. jesteśmy na podłodze na poziomie chudziaka1. w osi drzwi wymurować 3 warstwy cegieł (albo ile kto potrzebuje)2. na nich osadzić ościeżnicę z progiem3. od wewnątrz na chudziaku położyć styropian (ile kto tam sobie ma mieć...)4 wylewkę odseparować od cegieł np 2cm styropianu5. od zewnątrz cegły ocieplić styropianem? (ile kto tam...) Czy to też przemarznie albo co inszego się zdarzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.02.2010 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 odn. pkt.2: nie wiem jak wasze drzwi ale moje wszystkie cztery osadzone, mocowane są nie w progu ale w pionowych słupkach ościeżnicy, do drzwi z ościeżnica stałą, połączoną z progiem zrobiłem sobie "ciepłe" podstawki (kilkanaście cm rury pomarańczowej kanlizacyjnej PCV, na ciepło odpowiednio uformowanej z okrągłego przekroju w prostokątny, wypełnione pianką PU, trzy szt na drzwi 90-100cm szerokości, pomiędzy podstawkami styropian z pianką, taka manufaktura, ale dokładnie jeśli wykonana to skuteczna choć może wizualnie tandetna (ten pomarańcz rury kanalizacyjnej ) tak mam w trzech drzwiach, czwarte mają ościeżnicę dzieloną, składaną, próg ozdobny nie łączony z ościeznica, montowany po wykończeniówce podłóg, ta też mocowana po bokach, a pod progiem (szerokim na ok.10cm) spotkają się obie wylewki odseparowane kilkucentymetrowym pionowym styropianem, który z góry zakryje dębowy próg mocowany do jednej z wylewek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
labas1 19.02.2010 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Ale kombinujecie, nic tylko sie śmiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 19.02.2010 23:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2010 Jeżeli przestrzeń ogrzewana nie jest odseparowana od przestrzeni nieogrzewanej materiałem termoizolacyjnym mostek będzie występował zawsze, czyli bardziej zrozumiale mostek masz jak w banku jakbyś nie kombinował, na pocieszenie powiem Ci jest obwodowy i tak liczy się po obwodzie (ściany też i nadproże) Tom Cię pocieszył !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 21.02.2010 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Jeżeli przestrzeń ogrzewana nie jest odseparowana od przestrzeni nieogrzewanej materiałem termoizolacyjnym mostek będzie występował zawsze, czyli bardziej zrozumiale mostek masz jak w banku jakbyś nie kombinował, na pocieszenie powiem Ci jest obwodowy i tak liczy się po obwodzie (ściany też i nadproże) Tom Cię pocieszył !!! Jeśli piszesz do mnie, to powiedz jak zrobić, żeby mostka nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
labas1 21.02.2010 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Jeżeli przestrzeń ogrzewana nie jest odseparowana od przestrzeni nieogrzewanej materiałem termoizolacyjnym mostek będzie występował zawsze, czyli bardziej zrozumiale mostek masz jak w banku jakbyś nie kombinował, na pocieszenie powiem Ci jest obwodowy i tak liczy się po obwodzie (ściany też i nadproże) Tom Cię pocieszył !!! Jeśli piszesz do mnie, to powiedz jak zrobić, żeby mostka nie było. Nie umiesz czytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.02.2010 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 PeZet - przeczytaj dokładnie wątek od samego początku - znajdziesz już odpowiedź, reszta to wyobraźnia - jak to ma wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 22.02.2010 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Jareko, wszystko jasne. No to wywalę, wyjścia nie ma. Byle do wiosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markoos 28.04.2015 05:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 WitamOdswieżę troche temat.Chodzi mianowicie o pomieszczenie nieogrzewane (ganek) Kiedyś był otwartą przestrzenią. Teraz dobudowane są ściany i zamontowane drzwi zewn. Także do domu mam 2 pary drzwi zewn. Pod wylewką nie ma styropianu, a sam ganek ma ocieplony ściany 5 cm styropianem.Pytanie czy jest sens bawić się w tzw ciepły próg? czyli wycinać beton i wklejać pod próg 2-3 cm styropianu, do którego doszła by bezpośrednio kostka brukowa (schody zewn) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.