YEYO 05.02.2004 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2004 Nie chce mi się pisać bo po co jak i tak nikt nie czyta. A sprawdzałeś może jak glęboko WYGŁADZONY jak lustro tynk gipsowy chłonie wodę ? Sprawdź to pogadamy. A jeszcze jedno to co robimy experyment z 2 rodzajami ścian i wiadrem wody ? A wiesz po co jest perlit w tynkach renowacyjnych? PS. Jakoś tak czytam wypowiedź kgadziny i nic tam nie pisze o gipsie ani o tynku tradycyjnym i o wchłanianiu wilgoci no chyba że ja nie mam ustawionej odpowiedniej czcionki ? A z wypowiedzią kgadziny zgadzam się oczywiście w 150%. I ja wcale nie odnoszę się do tematu oddychania ścian. I wcale nie piszę, że gips jest gorszy od wapna i piachu. Czy wy wogóle czytacie co ktoś inny pisze czy tak dla zasady odpisujecie? Jeżeli chodzi o olejna farbę to widziałem ją tylko na obrazach Malczewskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 05.02.2004 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2004 Yeyo, ja nie musze eksperymentowac aby wiedziec ile zużywa się wody do rozrobienia worka gipsu i objetościowo podobnego worka zaprawy tynkarskiej. POza tym, pochlap woda ścianę gipsowa i tradycyjna. Na tradycyjnej długo beda znikac kropelki wody natomiast na gipsowej znikna prawie natychmiast. Wylewajac wiadro to możesz sobie sprawdzić nasiakliwość podłogi a nie tynku.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 05.02.2004 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2004 podsumowujac to powiem jeszcze tylko , ze gips rowniez szybciej schniegdyz bardzo dobrze przewodzi wilgoc w postaci cieklej, podczas suszenia bardzo wazne jest zeby nei tworzyl sie profil wilgoci w materiale, tylko zeby ta wilgoc sie wyrownywalai to zapewnia gips o wiele lepiej niz zaprawa wiem o czym mowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anton 05.02.2004 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2004 wiem, że co drugi o to pyta w tym wątku ale czy ktoś zna moze dobrą ekipę od tynków tradycyjnych? najlepiej spod Poznania? A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bws22 05.02.2004 23:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2004 Magdalenka, ja mam, jak jesteś zainteresowana to pisz na priva, ale najpierw musze podpisac z nimi umowę, bo jeszcze sie okaże, że masz więcej m2 ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gocha 07.02.2004 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2004 ja tez szukam solidnych tynkarzy-okolice Bialegostoku-moze kto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 09.02.2004 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANDIX 26.02.2007 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2007 Wszystkie ściany mam wyłożone płytami g.k na klej. Zalety: idealny mikroklimat w budynku zarówno w zimie jak też w lecie. Wilgotność w pomieszczeniach na granicy 50-60%, ściany ciepłe i to wszystko daje uczucie ciepła w temperaturach niższych niż przy tynkach tradycyjnych. Z tego też bierze się znacząca oszczędność energii na ogrzewaniu -na ogrzewanie 330 m3 kubatury (130m2w zimnym sezonie grzewczym 2006/2007 -8000kWh. Do tego tynki takie są estetyczne i łatwo naprawialne (ubytki w tynku o strukturze porowatej naprawia się trudniej i później najczęściej są widoczne. Wady: wymagana precyzja w układaniu, spoinowaniu, wykończeniu; większy koszt niż tynków tradycyjnych (koszt m2 samej płyty nie jest kosztem m2 tynku, bo do każdej płyty śmiało trzeba doliczyć koszt kleju ok. 10 zł i koszt spoiny, koszty silikonu na połączenie np. ze stropem, koszty ewnetualnego szpachlowanie całej powierzchni płyty itd.); utrudnione mocowanie listew podłogowych, pracochłonne szpalety okienne i drzwiowe; pękanie spoin na połączeniu płyt (budynek siada, mocne uderzenia w płytę, które się zdarzają). Ale bez przesady, robactwo mnie nie zjada i woda po płytach nie spływa (płyta jest za ciepła, aby mógł wystąpić na niej punkt rosy. Nie byłem zadowolony z takiego wyboru, gdy przyszło mi samemu wykonać wszystkie roboty. Dziś cieszę się z takiego wyboru i szczerze polecam wszystkim, którzy cenią sobie estetykę i mikroklimat w domu i niższe rachunki za ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
37C 27.02.2007 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2007 Wszystkie ściany mam wyłożone płytami g.k na klej. A z czego masz sufity? Czy wszystkie ściany oznacza, że włącznie z tradycyjnie mokrymi pomieszczeniami jak łazienka i kuchnia? Czy takie tynki są cieńcze niż tradycyjne? Czy łatwiej pod nimi kłaść/na-(po-)prawiać instalację elektryczną i/lub inną? Jak pod taką membraną zachowuje się powietrze; czy po dziesiatkach lat nie przewidujesz, że za płytami będzie kolektor kurzu? pzdrwm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANDIX 27.02.2007 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2007 Sufity tynkowane tradycyjnie ze względu na dolne zbrojenie stropu. Można robić, ale na ruszcie, aby była pustka. Pomieszczenia mokre też wyłożone płytami ale impregnowanymi (zielone). W łazience płyty można dodatkowo powlec folią w płynie. Oczywicie wyłożenie płytami jest grubsze niż tynk tradycyjny bo sama płyta ma grubość 12 mm a do tego pustka tworzona przy klejeniu płyty też 5-8 mm. W Wykonaniu instalacji elektrycznej w niczym nie przeszkadza zwłąszcza, gdy instalacja wykonana jest w rurkach. A tak w ogóle nie myślę, aby instalację wykonaną miedzią trzeba będzie kiedykolwiek remontować. Kurz w szczelinie między płytami? A jak się tam dostanie? Płyty połaczone są szczelnie, u dołu na połączeniu zposadzką szzcelina wypełniona piianką. Nawet jeśli się tam zbierze te kurz, to po dziesiątkch lat, to już nie bedzie mój problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 16.08.2009 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Podpinam sie pod temat .CZy ktoś poradzi?Chciałam okna od wewnątrz przy murze zabezpieczyć listwami dylatacyjnymi.Mam jednak pozakładane narozniki wokół okien i tynkarze powiedzieli,że wobec tego jest już za późno na te listwy - bo oni już wszytko zwymiarowali i nie da się juz nic zrobić. Według n ich kolejnośc powinna być taka - najpierw listwa i od niej ustawiony narożnik, odwrotnie sie ponoć nie da. CZy ktoś mógłby to potwierdzić - tudzież napisać ,że można inaczej?Poradźcie -plizzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miki79 17.08.2009 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 tak pierwsze listwy a pozniej naroznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 17.08.2009 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 NA pewno nie da się inaczej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 17.08.2009 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 można, jesli dokładnie spozycjonowali narożniki względem okna tak by byl kat rposty coz za problem lekko zwezic glif i względem narożników spozycjonować listwy? Wystarczy chcieć a ze nie bedzie kata prostego....a komu to przeszkadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 17.08.2009 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 No ja tez cały czas tak mysle . Dzieki Jareko -jesteś niezastąpiony . Teraz do naszych odkrywczych technologii muszę przekonac moich majstrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
phantasmagoria 24.07.2010 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2010 Witam,Czy ktoś może mi powiedzieć czy 40 zł/m2 tynków zewnętrznych cementowo-wapiennych z agregatu to dużo czy mało? Dodatkowo firma liczy sobie za zabezpieczenie podbitki, okien, drzwi itd. Pan wydawał się bardzo kompetentny. Za 1 m2 tynków wewnętrznych policzył nam wstępnie po 20 zł. Ściany mojego domu są idealnie gładkie zbudowane w technologii ytong - grubość bloczka 36,5 - czy ktoś z Was ma takie ściany i czy doatkowo je docieplał - wg przewodników nie ma takiej konieczności.Cz ktoś zna namiary na dobrą firmę tynkarską z okolic Śląska (Rybnik, Gliwice) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minki 06.10.2012 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2012 czy może ktoś doradzić? Chcialem za jakies półtora miesiąca zrobić tynki cementowo - wapienne, ale czy to dobry pomysł przed zimą? Dodam, że jeszcze jesienią planuję ocieplić dom, a w środku mieć już ogrzewanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 06.10.2012 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2012 czy może ktoś doradzić? Chcialem za jakies półtora miesiąca zrobić tynki cementowo - wapienne, ale czy to dobry pomysł przed zimą? Dodam, że jeszcze jesienią planuję ocieplić dom, a w środku mieć już ogrzewanie Śmiało rób, będziesz miał ocieplone, ogrzewanie będzie działać - czego się bać? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minki 07.10.2012 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Jaką temperaturę trzeba wtedy utrzymywać? Zastanawiam się czy jest sens grzać dom, jak i tak nikt nie będzie w nim mieszkał. Wiadomo rachunki za gaz etc... Może lepiej się wstrzymać i przeczekać do wiosny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 08.10.2012 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2012 dopóki będą schnąć to z 5 na plusie min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.