mariankossy 09.03.2010 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Zawsze możesz murować na zaprawę perlitową albo keramzytową - cement woda, wapno i zamiast piasku keramzyt Najlepiej taki fi 15-20 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 09.03.2010 22:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 mpoplaw najpierw trzeba by się zastanowić czy którakolwiek z wad wymienionych przez ciebie jest realna, a nie przepisana z ulotki marketingowej fanatyków ścian 1W Ja bym na twoim miejscu jesli jestes obiektywny zadal sobie pytanie ktora z tych wad jest nierealna ale wydaje mi sie, ze twoje intencje odbiegaja od prostej checi podzielenia sie wlasnymi spostrzezeniami . Niech zyje przemysl styropianowy, czyzby to bylo twoje haslo reklamowe? Co do zywotnosci systemu (na to pytanie do tej pory nikt, nawet Ty, tak zagozaly nazwijmy to zwolennik styropianu nie potrafil dac odpowiedzi) to znalazlem nowe informacje na niemieckiej stronie, ale chce je jeszcze potwierdzic, zeby sie pseudowiedza nie wykazywac jak to niektorzy w zwyczaju maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 09.03.2010 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Ja kleiłem styropian na klej w piance (EOL). Jaka sie okaże wytrzymałość - odpowiem ci za 30 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nofastbba 09.03.2010 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Ja mam dom 1W, nie z wyboru, taki kupiłem. CYTAT:23.10.2009Dom 215 m2 (garaż 35m2), sciany porotherm 38 nie ocieplone, dach dachowka +20cm wełny+ 20cm wełny na suficie poddasza. Piec Vaillant kondensacyjny 186 VC, grzejniki Purmo, podłogówka w łazienkach, kuchni i holu. W domu brak podłóg i drzwi, również brak drzwi między garażem i domem (na chwilę obecną). Dom świeżo wykończany. Piec odpaliłem w ubiegły piątek (stan licznika 7m3). Przez 3 dni działał bez regulatora -temp. w domu 23st., pozostałe 5 dni piec z regulatorem pogodowym Calormatic 430 ustawionym na dzien 18, noc 15. Dzisiaj wieczorem na liczniku 123 m3. Zużycie wychodzi 14,5 m3/24 h. Spodziewałem się mniejszego zużycia więc pytanie do forumowiczów -jakie było u Was zużycie po pierwszym odpaleniu (mokry dom)? CYTAT:10.01.2010Obecnie temp. ustawiona na 10 st. (nie mieszkam). Zużycie gazu od 23.10 do dzisiaj 584 m3. Czyli mam średnie zużycie w tym okresie 7,5 m3 na dobę. Obecnie mam na liczniku 1355 m3, czyli zużycie wyszło mi 9.8 m3/dobe. Dom 215 m2 powierzchni mieszkalnej a podłogi ok. 260. 3/4 tego okresu temp 10-13 st., 20 st. (1/4 okresu) tylko wtedy jak były jakies prace. Dom niezamieszkaly, bez drzwi wewnetrznych. Zrobilem termowizje - i co sie okazalo - glownym problemem u mnie nie sa sciany tylko rolety tzn. mam taki system co sie zwie SRK (lub podobnie - puszka rolety w scianie). Rolety mialy spowodowac, ze dom bedzie cieplejszy a w rzeczywistosci okna bez rolet u mnie wypadaja znacznie lepiej. Z powodu rolet zastanawiam sie nad styropianem. Wracajac do glownego tematu watku, inny przyklad -znajomi maja dom z max'a ocieplony 10 cm styro a sasiedzi ciut wiekszy dom z porothermu 38 bez ocieplenia i maja mniejsze zuzycie gazu. Tak wiec gdybym budowal kolejny dom wybralbym porotherm + styro lub płyty PUR (jest swiezy watek o tym na forum). Sam sie zastanawiam czy nie docieplic. Sumujac wydaje mi sie, ze ociepleniem 10 cm styropianu bylejakiej sciany wychodzi gorzej niz dobre 1W. Jednakze ocieplac zawsze warto bo jest to dodatkowa bariera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 09.03.2010 23:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 7tonik Ja kleiłem styropian na klej w piance (EOL). Jaka sie okaże wytrzymałość - odpowiem ci za 30 lat chyba mam dla ciebie dabra wiadomosc ale to juz nie dzisiaj. chcesz sie cieszyc jeden dzien, kup samochod chcesz sie cieszyc trzy dni, ozen sie chsesz sie cieszyc cale zycie, zostan ogrodnikem chinskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 09.03.2010 23:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 nofastbba troche namieszales znajomi maja dom z max'a ocieplony 10 cm styro a sasiedzi ciut wiekszy dom z porothermu 38 bez ocieplenia i maja mniejsze zuzycie gazu Tak wiec gdybym budowal kolejny dom wybralbym porotherm + styro lub płyty PUR ( Sam sie zastanawiam czy nie docieplic. Sumujac wydaje mi sie, ze ociepleniem 10 cm styropianu bylejakiej sciany wychodzi gorzej niz dobre 1W. Nie myslisz ze to troche czarna magia??? Jesli chodzi o twoje zaluzje to wiem, ze istnieja systemy do ich ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 10.03.2010 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Jesli chodzi o twoje zaluzje to wiem, ze istnieja systemy do ich ocieplenia. A może coś bliżej. Mam też takie rolety. Są wprawdzie obklejone styropianem od zewnątrz i częściowo od wewnątrz. W środku (w puszce) też jest jakiś styropian. Ale na styku puszki i okna czuć wyraźnie przechłodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 10.03.2010 09:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 mpoplawfaktum jest, ze dla wiekszosci tych ktorzy wybudowali 2W (co nie znaczy ze byl to bledny wybor) z momentem wprowadzenia sie w swoje 4 sciany caly swiat z jego problemami przestal istniec, co Ty glownie chcesz udowodnic. To forum jest po to aby wykazac ze system 2w jest lepszy nad 1w tak samo dobry albo gorszy ale nie po to zeby zamykac oczy przed jego wadami ktorych ty i tobie podobni nie chcesz uznac. Wady dopuki sie o nich wie nie sa straszne bo mozna im zapobiegac ich unikac z nimi walczyc. Nawet jesli one sa materialem marketingowym to nie sa wyssane z palca. Zamykanie oczu przed nimi nikomu nie pomorze a juz najmniej wam 2w.Odwaznie by bylo gdybs napisal a nie bronic czegos czego sie obronic nie da. (gdyby sie dalo obronic nie byloby haslem marketingowym) Jesli chodzi o styropian do ktorego wrociles, to widze ze nadal nie rozumiesz i dlatego pomoge ci; "system" to nie styropian system to styropian, siatka,tynk i klej. I do tego nie wniosles absolutnie nic ani ty ani nikt inny.A gdybys sie wczytal (jak prosilem) a nie czytal, to bys sam zauwazyl ze Styropianowcy sami twierdza ze ekologia styropianu opiera sie na oszczednosciach zwiazanych z obnizeniem zuzycia energii po jego zastosowaniu a nie w samym styro. I przestan sie tak nadymywac. Jesli chodzi o te niemieckie teorie to mozesz sie dla twojego marketingu z nich wiele nauczyc bo (to jako przedstawicielowi styro powinno byc wiadome)system ocieplania domow styro wyszedl od nich i w 2007r.mia swoje 50 urodziny. Maysle, ze wlasnie tam znajdziesz wymierne informacje a nie tylko bla, bla,bla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 10.03.2010 10:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Tonik7 uwazam ze, nofastbba poruszyl temat ktory jest wazny dla kazdego inwestora planujacego dom do z roletami zewnetrznymi. Istnieja rolety o roznym sposobie montazu i na dzien dzisiejszy najlepsze bylyby takie, ktore sa od srodka zamkniete a otwor montazowy jest na zwenatrz(zobacz link 1) Mysle ze koszt jest spory ale sie wyplaci. http://www.beck-heun.de/index.php?id=457 Jesli chodzi o uszczelnienie juz wmontowanych to znalazlem ten link: http://www.thermo-flex.de/media/assets/doc/beispiel_thermo-flex.pdfhttp://www.thermo-flex.de/media/assets/doc/montage_thermo-flex.pdf ale moze to byc kazda inna firma ktora cos takiego rozprowadza. Konieczne jest tez zabezpieczenie otworu przez ktory pas przechodzi chyba, ze masz z motorem elktr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 10.03.2010 10:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Tonik7 tutaj jeszcze jeden link do izolacji zaluzji juz wmontowanych, http://www.schoenberger.de/fileadmin/_LOCAL/FILES/ASS-Basic_Schoenberger.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 10.03.2010 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Tylko co z kondensacją wilgoci w tym rozwiązaniu "zrób to sam"? http://www.thermo-flex.de/media/assets/doc/beispiel_thermo-flex.pdf Tu mogą być problemy niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 10.03.2010 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Moje rolety Portos Termolux maja podobne zabezpieczenie kształtką styropianową. Pozatym podobnie jak pod tym linkiem zabezpieczyłem od zewnątrz i wewnątrz. Jednak to tylko w pewnym stopniu poprawia sytuację. Teraz wiem, że należało wybrać wersję z zewnętrzną puszką i ukryć to w warstwie styropianu. Byłoby lepiej i taniej (nadstawne z tego co pamiętam są droższe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 10.03.2010 11:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Rolety sa faktycznie problemem bo w domach Pasywnych czy 3Litrowycu stosuje sie je glownie w wersji zewnetrznej puszki. Czy kondensacja w puszkach o rozwiązaniu "zrób to sam" wystepuje nie mam pojecia ale sprobuje znalezc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kitaroo 10.03.2010 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Wiadomo przecież że aby zbudować naprawdę komfortowy dom i jednocześnie bardzo energooszczędny to bajka dla bogatych chyba przeoczyłeś jak wcześniej napisałem że mój domek kosztował ok 1000zł/m2 oraz wypowiedzi innych budujących energooszczędnie którzy podawali bardzo zbliżone kwoty, i żaden z tych domków nie jest mniej komfortowy od twojego Mógłbyś w kilku puktach podpowiedzieć na co zwrówcić uwagę. Nie marzy mi się dom pasywny czy 3-litrowy, ale 7-8 już byłby dla mnie sporym sukcesem. Jestem na etapie murowania fundamentów, więc pole do ewentualnych zmian jeszcze mam. Dom 320 m2, V=810 m3, cegła 0,25 Poroterm + 15 styro. WM+GWC Wodny1. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nofastbba 10.03.2010 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dzieki za linki Leo, Rolety które są przymocowane do ściany nad oknem (ktore wystaja) chyba nie stanowia problemu. U mnie natomiast nad kazdym oknem, tzn. miedzy gorna rama okna a nadprozem znajduje sie puszka na rolete. Po badaniu termowizyjnym okazalo sie, ze najnizsze temp. scian wewnetrznej to wlasnie gora okna. Trzeba powiedziec jasno, ze te rolety puszczaja duzo zimna do domu i nie stanowia izolacji. Sprawa mostkow termicznych w miejscu nadproza czy wiencow tez wyszla w termowizji. Rozwiazaniem moze byc zalewanie tych elementow z styropianem ulozonym od zewnetrz. Tymczasowo planuje uszczelnic welna od wewnatrz te rolety albo tym systemem co jest w linkach leo. Decyzje o oblozeniu styropianem podejme po pierwszym sezonie grzewczym jak bede mieszkal. Generalnie problem mam z oknami tzn. okna aa zamontowane powiedzmy w srodku sciany 1W. Boje sie, ze jak doloze 5 lub 10 cm styropianu do dom bedzie wygladal jak "bunkier". Opcja przelozenia okien nie wchodzi w gra (wykonczenie wewn., parapety itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 10.03.2010 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 kitaroo mozesz podac cene za 25cm Poroterm i Styro 15cm (jaki wspolczynnik 0,35?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leo8 10.03.2010 15:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 nofastbba myslalem, ze jestes zadowolony ze sciany 1W. Wiem, ze tych mostkow w nadprozach mozna uniknac biorac nadproza systemowe ktore juz sa ocieplone ale na ten szczegol z roletami bede tez szczegolnie uwazal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kitaroo 11.03.2010 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 kitaroo mozesz podac cene za 25cm Poroterm i Styro 15cm (jaki wspolczynnik 0,35?) Może niekoniecznie Poroterm, ale odpowiednik. Za Kozłowice (Mega-Max lub Kroterm) 25 P+W 5,5 zł, a za Owczary (Termoton) 4,00 zł brutto z transportem, ale to ceny tylko do 14 marca. Potem podwyżka co najmniej 10-15% Wg projektu wsp. U ścian to 0,28 W/m2. Sporo. 20 styro dam jak nic, albo 15 ale 0,031. Cen jeszcze nie rozpoznawałem. mpoplaw Przewertowanie wątków na samym forum zajęło mi 3 tygodnie (EDIT: na każdy wątek) i szczerze mówieąc ani odrobinę nie czuję się mądrzejszy... Każda odpowiedź rodzi kolejne 2 pytania. Ciąg arytmetyczny, a na dodatek ciężko początkującemu "wyłowić" z kilku milionów wypowiedzi to co naprawdę cenne i na dodatek prawdziwe. Niestety widać, że są tacy którzy wiedzą co mówią, ale są też tacy , którzy mówią co wiedzą Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 11.03.2010 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 Przewertowanie wątków na samym forum zajęło mi 3 tygodnie i szczerze mówieąc ani odrobinę nie czuję się mądrzejszy... Każda odpowiedź rodzi kolejne 2 pytania. Ciąg arytmetyczny, a na dodatek ciężko początkującemu "wyłowić" z kilku milionów wypowiedzi to co naprawdę cenne i na dodatek prawdziwe. To jeszcze raz , ze zrozumieniem. W rok powinieneś sobie wyrobić opinię na większość tematów. Tu na Forum nie da się na skróty , niestety większość początkujących myśli że jest inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 11.03.2010 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 Przewertowanie wątków na samym forum zajęło mi 3 tygodnie i szczerze mówieąc ani odrobinę nie czuję się mądrzejszy... Każda odpowiedź rodzi kolejne 2 pytania. Ciąg arytmetyczny, a na dodatek ciężko początkującemu "wyłowić" z kilku milionów wypowiedzi to co naprawdę cenne i na dodatek prawdziwe. Niestety widać, że są tacy którzy wiedzą co mówią, ale są też tacy , którzy mówią co wiedzą Pozdrawiam Już wszystko masz napisane, grube izolacje z każdej strony, wm + gwc. Okna najlepiej w ociepleniu ale dla 7-8 litrowca mogą być zrobione normalnie. Warunek dla Ciebie jeden pilnuj jak przyszłej żony ciągłości i dokładności izolacji. Możesz też pomyśleć aby pierwsza warstwa ścian nośnych była z materiału cieplejszego niż standardowa ceramika typu poroterm. Zanim zrobisz coś więcej niż SSO zdążysz doczytać pozostałe szczegóły. Podstawy już masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.