Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Spada sprzedaż PIWA !!!


slawek_wlkp

Recommended Posts

Sprzedaż piwa w Polsce w 2009 roku spadła o 10,1 proc., do 32,25 mln hektolitrów

PAP - Biznes

25 Lut 2010, 14:15

 

 

25.02. Warszawa (PAP) - Sprzedaż piwa w Polsce w 2009 roku spadła o 10,1 proc., do 32,25 mln hektolitrów. Przedstawiciele ZPPP Browary Polskie uważają, że miniony rok był dla branży najgorszy od 20 lat.

Największy spadek w skali roku branża piwna zanotowała w drugim kwartale 2009 roku. W okresie od kwietnia do końca czerwca sprzedaż piwa spadła rok do roku o 13,5 proc., a najgorszym miesiącem w roku był czerwiec, kiedy sprzedaż spadła rok do roku o 18,4 proc. Jedynym miesiącem w zeszłym roku, kiedy sprzedaż piwa wzrosła, był luty (wzrost rok do roku o 13,9 proc.).

 

W przeliczeniu na mieszkańca sprzedaż piwa w 2009 wyniosła 85 litrów, co daje Polsce 6-7 miejsce w Europie. Tym samym poziom konsumpcji piwa w Polsce obniżył się do poziomu sprzed czterech lat.

 

"Rok 2009 był dla nas bardzo trudny. Polski rynek piwa przeżywa obecnie spowolnienie, którego sygnały były już widoczne w 2008 roku. Nie spodziewamy się spektakularnych wzrostów w najbliższej przyszłości. Nasze prognozy na 2010 rok są bardzo ostrożne - liczymy, że uda nam się zatrzymać tendencję spadkową, a przy sprzyjającym sezonie może nawet osiągnąć niewielki wzrost" - powiedział na konferencji prasowej prezes ZPPP Browary Polskie Christopher Barrow.

 

Wśród głównych powodów spadku sprzedaży przedstawiciele branży wymieniają ubiegłoroczną podwyżkę stawki podatku akcyzowego o 13,6 proc. oraz zmniejszenie wydatków konsumentów.

 

W 2009 roku przemysł piwowarski odprowadził do budżetu państwa 3,176 mld zł z tytułu akcyzy.

 

Mimo spadku sprzedaży dwaj najwięksi producenci piwa w Polsce poinformowali, że ich udział w rynku wzrósł.

 

Kompania Piwowarska podała, że w 2009 roku sprzedała 14,6 mln hektolitrów piwa, co oznacza spadek o 3 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Udział w rynku tej firmy wzrósł o 3,13 pkt proc., do 45,3 proc. Na 2010 roku Kompania Piwowarska zapowiada co najmniej utrzymanie sprzedaży piwa na poziomie z 2009 roku, a także kontynuację działań restrukturyzacyjnych w grupie w celu poprawy rentowności.

 

Grupa Żywiec w zeszłym roku sprzedała 12,5 mln hektolitrów piwa, co oznacza spadek rdr o 6,2 proc. Udział w rynku Grupy Żywiec wzrósł do 35 proc.

 

Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Browarów Regionalnych, poinformował, że w 2009 roku sprzedaż reprezentowanych przez jego stowarzyszenie browarów zmniejszyła się o 5 proc. Jego zdaniem, coraz większe znaczenie w działalności małych, regionalnych browarów ma ich specjalizacja w produkcji piw niepasteryzowanych, smakowych i ciemnych.

 

"Dzięki produkcji takiego piwa nasza sprzedaż spada mniej niż w przypadku dużych browarów. Ten rok powinien co najmniej przynieść dla nas zahamowanie spadków, a jeśli pogoda będzie dobra, to możliwy będzie nawet lekki wzrost" - powiedział Olkowski. (PAP)

 

P.S.

 

Czyżby za spadkiem spożycia stali budowlańcy, którzy mają mniej pracy ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...