Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tynk cementowo-wapienny


Recommended Posts

grend: można to sobie wsadzić w cztery litery. Na polskim rynku "nieoficjalnie" są cementy typu worek - gdzie perametry podawane przez producenta mogą być acz nie do końca zachowane - żaden indywidualny klient nie będzie badał worka cementu jaki ma. Nie stać go. Luz to co innego - jak kupuje firma na wielką budowę socjalizmu za naście baniek to badanie za 6 tysi to błąd statystyczny w wyliczeniu kosztów a jakby nie daj boże nie spełniało... to auć.

Białe: deklaracja z papierów jest realem - bo to cement typu akcja, nawet wielcy kupują by coś zrobić. Poza jednym producentem na C.m.x bo jego biały cement, nb. mielony klinkier ściągany z południowej Europy i oznaczony parametrami 52,5 ma gorsze wytrzymałości niż szary robiony w Polsce a oznaczony 42,5... ale że nie może oznaczyć inaczej to tak to śmiesznie wygląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • Odpowiedzi 305
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jestem "lada moment" przed tradycyjnymi tynkami CW....i zakupami, o czym należy jeszcze pamiętać i na co zwrócić uwagę? Może jest coś godne polecenia....

Z tego co wyczytałem będę potrzebował: listwy prowadzące tynkarskie, narożniki protektor, listwy przyokienne APU.....czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem "lada moment" przed tradycyjnymi tynkami CW....i zakupami, o czym należy jeszcze pamiętać i na co zwrócić uwagę? Może jest coś godne polecenia....

Z tego co wyczytałem będę potrzebował: listwy prowadzące tynkarskie, narożniki protektor, listwy przyokienne APU.....czy coś jeszcze?

 

folie, taśmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie można zrobić "z ręki" tynk nawet na dawno zapomnianym cemencie typu 250... Kwestia składu i tego ile będzie cementu, wapna i piasku. Przy założeniu że chcemy uzyskać konkretną markę zaprawy to siła i moc cementu niejako wskazuje ile możemy czy lepiej, powinniśmy dać piasku, a ten wymusza ilość wapna. Przy czym wapno i cement traktowane są jako materiały wiążące.

Dla zapraw cementowych (cement + piasek) jeśli jest podany skład (objętościowo!) typu:

c : p -> m dla cementu 250, to dla cementu 350 (32,5) ta sama klasa zaprawy to będzie c : p + 1, dla 42,5 już p + 2 i tak dalej, przy czym trzeba brać realne parametry cementu, a nie deklarowane. Obecnie luzy są mocniejsze o mniej więcej o klasę od deklarowanych wartości teoretycznych, worki - nie komentuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w LM jest "jedynka" 42,5 z ODRY po niecałe 11PLN.....muszę sprawdzić, jeżeli będzie dostępny, będą z tego tynki:yes:

....nawet mają w ofercie 22,5..... po 7PLN

A jakie wapno???

Balto jeżeli byłby ten I 42,5.....jakie proporcje dawać C/W/P

- na szprycę

- na tynk, docelowa grubość około 1,5cm, ściana z BK, będzie gruntowana Ceresit CT17

Mają być dobre tynki, a nie tanie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wapno Bielik - każdy tynkarz je chwali

co do cementu I szybko ciągnie, tynkarze używają najczęściej II 32,5 (Warta Super, Lafarge Standard, Cemex niebieski coś takiego)

 

 

jeżeli stosujesz cement I zadbaj o pielęgnacje

 

ja u siebie robiłem tynki cem-wap dawałem cement II 32,5 (cemex niebieski ale brakło dokupiłem potem warte super)

wapno bielik

 

tynki wyszły eleganckie, mocne, nigdzie nie popękało

 

ale to dzięki dobrej ekipie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga.. tynki pękały bo były za mocne, dokładniej za szybko wiązały.

Na szpryc dla cementu typu 42,5:

1:2:10 (marka zaprawy: ok 80, czyli ok 8 MPa),

na tynk

1:2:12 - marka zaprawy ok 50 czyli 5 MPa.

Marka może być nieco mocniejsza. Stare podręczniki twierdzą, że na szpryc zaprawa może mieć markę nawet 100, zaś na tynki najwyżej 50, na gładź podobnie. Przy czym kolejna warstwa nie może być mocniejsza, a nawet deczko słabsza.

Ilości podaje są objętościowo, we wzorze: ciasto wapienne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balto dziękuję, wiem już sporo:)

Jak zrobić to "ciasto wapienne"? Zakupię tego Bielika.

.....aha tynków około 250m2 o grubości 1,5cm..... Jeżeli dobrze liczę to będzie prawie 4m3.....Jak przeliczyć cement i wapno na kilogramy, aby zakupić potrzebną ilość?

 

Czy tak można??? - tynkarz proponuje robić bez narożników!!!:-?

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciasto wapienne - to po prostu zgaszone wapno. Wsypujesz do wanny, zalewasz wodą - w zależności od tego jakie wapno, ilość wody może być różna. Będzie tam multum ciekawych atrakcji typu ciepło i szczypania po oczach, ale po rozmieszaniu całość powinna tworzyć jednolitą "ciastowatą" masę - stąd nazwa ciasto wapienne. Przeliczniki proste:

Piasek 1,0 m3 - to w zależności od wilgotności "średniej" piasku od 1,5 do 1,7 t., bo piasek wchłonie dowolną ilość wody

Cement 1,0 m3 - to też coś ok 1,5-1,7 t (w zależności od cementu)

Wapno - suchogaszone to o ile pamiętam 1,0 m3 chyba nawet nieco mniej jak 1,0t. Ciasto to bodajże chyba 1,3 ale tu się mogę mylić. Do tego woda i miłej zabawy...

Hanns: a to zależy jaki to tynkarz, jeżeli powiesz mu, że chcesz na cieście wapiennym a ten nie zrobi oczu jak dekle od ciężarówki i powie że będzie sobie gasił wapienko przez łikend, to wie co mówi i jest szansa że zna różne stare sposoby na zrobienie narożników... Niech pokaż wcześniejsze swe roboty zobaczysz jak tam kąty wyglądają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi:)

Tynkarz "starej daty", krótko przed "60"-ką....Z jednej wsi....temat zna.....nie jest zielony;)

Ja tutaj się Was wypytuje i później Go słucham.....konfrontuję:)

- mówi szpryca musi być mocna, tynk słabszy

- wapno chce gasić - mówi minimum 24h... - muszę załatwić beczkę

- szpryca i dzień lub dwa dni później tynk

- listew stalowych prowadzących nie chce, będzie używał na większych ścianach pociętych płyt OSB na szerokość 10cm o grubości 15mm i max. długich

- chce robić tak, że w jednym pomieszczeniu będzie robił po dwie przeciwległe ściany, a potem dwie pozostałe - tłumaczy to tym, że łatwiej będzie mu zrobić kąty

Czego tylko się boję:

- że nie chce tych narożników- mówi jak się uprzesz dasz Sobie narożniki przy gładziach

- po szprycy o grubości ok. 3-4mm - chce później jednorazowo rzucić tynku do 1,5cm

 

Czy może tak zacząć od podłogi, że na wysokość gdzie będzie styropian - 12cm - będzie goła ściana, a dopiero wyżej tynk? Wiem, że już wyżej gdzie będzie wylewka betonowa to między tynkiem dylatacja z pianki....

 

Tak jak podpowiedział mi EWBUD - ma być max. równo, ale nie musi być max. gładko:) - Mają przyjść gładzie...

 

 

 

Macie jeszcze jakieś sugestie?

Edytowane przez Hanss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...